Zit ik vast aan Flair abonnement?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HendrikaS
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2024 17:06

Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door HendrikaS »

Ik heb een abonnement op Flair, deze heb ik in maart 2024 afgesloten voor 55 % korting op het regulier tarief gedurende 36 maanden. Bij het afsluiten heb ik voor mijn gevoel benoemd dat Ik binnen een maand het abonnement op kan zeggen. Op 26-8-2024 heb ik een opzegging e-mail gestuurd naar dpgmediamagazines. Als antwoord krijg ik te lezen: laatste levering is rond 23-3-2027.Waarop ik een mail heb gestuurd dat ik het eerder wil beëindigen per 1-10-2024. Tot op heden geen antwoord ontvangen.
Heb telefonisch contact opgenomen begin september, waarop er gezegd is dat ik het abonnement niet kan beëindigen. Bij hoog en laag bleef de medewerkster volhouden dat het niet ongedaan gemaakt kon worden.
Radar, klopt dat dit niet kan?

PGros
Berichten: 1211
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door PGros »

Als je een abonnement afsluit voor drie jaar en je zegt het op dan is de laatste levering in maart 2027. Dus zover klopt het wel wat ze zeggen. Ongedaan maken kan inderdaad niet na zoveel maanden na maart

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door witte angora »

HendrikaS schreef:
28 sep 2024 17:09
in maart 2024 afgesloten

[...]

binnen een maand het abonnement op kan zeggen.

[...]

Op 26-8-2024 heb ik een opzegging e-mail gestuurd naar dpgmediamagazines.
Ik denk dat je binnen een maand na afsluiten het abonnement nog ongedaan kon maken. Iets met bedenktijd en zo. Maar na 4/5 maanden is die bedenktijd ruimschoots voorbij. Dus ja, als het een abonnement voor 3 jaar is, zit je er nog wel even aan vast.

Moneyman
Berichten: 31244
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Moneyman »

HendrikaS schreef:
28 sep 2024 17:09
Bij het afsluiten heb ik voor mijn gevoel benoemd dat Ik binnen een maand het abonnement op kan zeggen.
Je gevoel is nooit zo relevant, je contract wel. De gemaakte afspraken staan gewoon in de emails die je erover hebt ontvangen. Dat even nakijken levert je meer antwoorden op dan een op gevoel gebaseerde vraag op een forum.

De gebruikelijke situatie is dat een een driejarig contract niet tussentijds op mag zeggen. Daar staat dan wel een aanzienlijk voordeel tegenover, meestal in de vorm van een korting (die je ook hebt gehad).

Ik denk dat je nog een paar jaar kunt genieten van de Flair.

BL2
Berichten: 5020
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door BL2 »

Vraag is dan ook, waarom neem je abonnement als je niet zeker weet of je wel een abonnement wilt hebben ? Je had ook eerst enkele losse nummers kunnen kopen.
Opvallend dat veel mensen blind worden als ze "korting" of "gratis" horen....

Consumenneke
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Voor kranten en tijdschriften geldt een maximale abonnementsduur van 1 jaar - zie Juridisch Loket. Een uitzondering zijn abonnementen met hoge korting.
De maximale vaste periode voor een nieuw abonnement is 1 jaar. Behalve als u een hoge korting krijgt op het abonnement. Of als u er een cadeau bij krijgt. Gaat het om een verlenging van een bestaand abonnement? Dan mag de vaste periode langer zijn dan 1 jaar. Ook zonder korting of cadeau.

Is de duur van uw nieuwe abonnement langer dan 1 jaar en krijgt u geen korting of cadeau? Dan mag u uw contract na 1 jaar opzeggen. U kunt dit per e-mail laten weten aan het bedrijf.
Aan het vrijwillig ontvangstcommitee: richt je op de vraag, niet op de vraagsteller. :roll:

ZeerPrivé
Berichten: 6127
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Consumenneke schreef:
29 sep 2024 15:23
Voor kranten en tijdschriften geldt een maximale abonnementsduur van 1 jaar - zie Juridisch Loket. Een uitzondering zijn abonnementen met hoge korting.
De maximale vaste periode voor een nieuw abonnement is 1 jaar. Behalve als u een hoge korting krijgt op het abonnement. Of als u er een cadeau bij krijgt. Gaat het om een verlenging van een bestaand abonnement? Dan mag de vaste periode langer zijn dan 1 jaar. Ook zonder korting of cadeau.

Is de duur van uw nieuwe abonnement langer dan 1 jaar en krijgt u geen korting of cadeau? Dan mag u uw contract na 1 jaar opzeggen. U kunt dit per e-mail laten weten aan het bedrijf.
Aan het vrijwillig ontvangstcommitee: richt je op de vraag, niet op de vraagsteller. :roll:
Heeft u niet iets gemist:
“…..deze heb ik in maart 2024 afgesloten voor 55 % korting op het regulier tarief gedurende 36 maanden”

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door 16again »

Kun je het contract niet afkopen?
Dan hoeft het blad niet verstuurd te worden, wat kosten bespaart, en zou je dus goedkoper uit kunnen zijn.

BL2
Berichten: 5020
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ze xullen gek zijn bij de Flair.
Eindelijk een langlopend contract weten af te sluiten, dat gaan ze vroegtijdig niet stoppen. De verzendkosten zijn voordelig bij zulke bulkzendingen, die prijs gaan ze niet prijsgeven......

Consumenneke
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
01 okt 2024 10:42
De verzendkosten zijn voordelig bij zulke bulkzendingen, die prijs gaan ze niet prijsgeven......
Ja, want als je voor drie jaar bestelt, krijg je alle 36 tijdschriften in een doos... :lol:

Consumenneke
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ZeerPrivé schreef:
29 sep 2024 15:26
En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.
Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.

Afbeelding

ZeerPrivé
Berichten: 6127
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Consumenneke schreef:
01 okt 2024 11:55
ZeerPrivé schreef:
29 sep 2024 15:26
En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.
Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Tuurlijk, alsof er geen verschil is tussen een abo van 3 jaar of eentje van 0,5 jaar. Daarnaast kunnen aanbiedingen dagelijks/wekelijks/maandelijks wisselen. Daarom schreef ik dat je niet met voorbeelden aan hoefde te komen!

Met onvriendelijke groet!

Methusalah
Berichten: 1293
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Consumenneke schreef:
01 okt 2024 11:55
ZeerPrivé schreef:
29 sep 2024 15:26
En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.
Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.

Afbeelding

Dus de Mont Blanc is niet hoog omdat de Mount Everest hoger is? Wat een slecht argument. Maar daar heb je wel vaker het handje van. Je wil graag discussiëren maar je hebt nooit echt goede argumenten. Zeg dan gewoon niets.

PGros
Berichten: 1211
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door PGros »

Consumenneke schreef:
01 okt 2024 11:50
.
Ja, want als je voor drie jaar bestelt, krijg je alle 36 tijdschriften in een doos... :lol:
Het is een weekblad!

Consumenneke
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

PGros schreef:
01 okt 2024 12:20
Consumenneke schreef:
01 okt 2024 11:50
.
Ja, want als je voor drie jaar bestelt, krijg je alle 36 tijdschriften in een doos... :lol:
Het is een weekblad!
Als dat zo is, kan de uitgever nog meer geld besparen door ze alle 150 in een keer te bezorgen. :o
ZeerPrivé schreef:
01 okt 2024 12:05
Consumenneke schreef:
01 okt 2024 11:55
ZeerPrivé schreef:
29 sep 2024 15:26
En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.
Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Tuurlijk, alsof er geen verschil is tussen een abo van 3 jaar of eentje van 0,5 jaar. Daarnaast kunnen aanbiedingen dagelijks/wekelijks/maandelijks wisselen. Daarom schreef ik dat je niet met voorbeelden aan hoefde te komen!
Tja, de vraagsteller kan echter overwegen zijn anonnement op te zeggen op grond van genoemde regel. Als de uitgever dan met een gang naar de rechter dreigt, kan hij/zij er op wijzen dat die enorme kortingen ook voor abonnementen van slechts zes maanden gelden. Daardoor is die hoge korting niet gekoppeld aan de duur van 36 maanden.
ZeerPrivé schreef:
01 okt 2024 12:05
Met onvriendelijke groet!
Maak het nou geen privé-oorlogje. :? Ik wens u een goede dag.

kuklos
Berichten: 10155
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
01 okt 2024 11:55
ZeerPrivé schreef:
29 sep 2024 15:26
En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.
Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Ik ga nog even door met de analogie van Methusalah.

Dus als ik een reis boek naar een hoge berg, en het is niet de hoogste berg ter aarde heb ik het recht deze te annuleren want er is nog een hogere berg?

Is jouw argument zo goed samengevat?

Consumenneke
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Wat wel van belang is, is de regel dat een langdurig abonnement op een krant of tijdschrift alleen toegestaan is als de aanbieding gecombineerd wordt met een hoge korting of een bijzonder geschenk. De korting die vraagsteller noemde lijkt hoog, maar dat is ze niet want wie zich zes maanden abonneert krijgt meer korting.

DPG Media is daardoor bij de kantonrechter zo goed als kansloos.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er staat ‘gecombineerd met een hoge korting’, niet ‘gecombineerd met de hoogste korting op dit moment’.

Erthanax
Berichten: 10103
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die link werkt bij mij niet. Ik zie bij flair.nl wel een abonnement met 62% korting. Waarover wordt die korting berekend? Over de prijs voor het kopen van losse nummers?

Waarover is de korting van 55% bij een driejarig abonnement berekend? De normale abonnementsprijs van 7,50 per maand?

Ik heb geen zin om dat uit te zoeken, maar dat lijkt me wel verstandig te doen voor wie een driejarig abonnement voortijdig wil beëindigen.

Plaats reactie