Zit ik vast aan Flair abonnement?
Zit ik vast aan Flair abonnement?
Ik heb een abonnement op Flair, deze heb ik in maart 2024 afgesloten voor 55 % korting op het regulier tarief gedurende 36 maanden. Bij het afsluiten heb ik voor mijn gevoel benoemd dat Ik binnen een maand het abonnement op kan zeggen. Op 26-8-2024 heb ik een opzegging e-mail gestuurd naar dpgmediamagazines. Als antwoord krijg ik te lezen: laatste levering is rond 23-3-2027.Waarop ik een mail heb gestuurd dat ik het eerder wil beëindigen per 1-10-2024. Tot op heden geen antwoord ontvangen.
Heb telefonisch contact opgenomen begin september, waarop er gezegd is dat ik het abonnement niet kan beëindigen. Bij hoog en laag bleef de medewerkster volhouden dat het niet ongedaan gemaakt kon worden.
Radar, klopt dat dit niet kan?
Heb telefonisch contact opgenomen begin september, waarop er gezegd is dat ik het abonnement niet kan beëindigen. Bij hoog en laag bleef de medewerkster volhouden dat het niet ongedaan gemaakt kon worden.
Radar, klopt dat dit niet kan?
Re: Zit ik vast aan Flair abonnement?
Als je een abonnement afsluit voor drie jaar en je zegt het op dan is de laatste levering in maart 2027. Dus zover klopt het wel wat ze zeggen. Ongedaan maken kan inderdaad niet na zoveel maanden na maart
-
Ik denk dat je binnen een maand na afsluiten het abonnement nog ongedaan kon maken. Iets met bedenktijd en zo. Maar na 4/5 maanden is die bedenktijd ruimschoots voorbij. Dus ja, als het een abonnement voor 3 jaar is, zit je er nog wel even aan vast.
Je gevoel is nooit zo relevant, je contract wel. De gemaakte afspraken staan gewoon in de emails die je erover hebt ontvangen. Dat even nakijken levert je meer antwoorden op dan een op gevoel gebaseerde vraag op een forum.
De gebruikelijke situatie is dat een een driejarig contract niet tussentijds op mag zeggen. Daar staat dan wel een aanzienlijk voordeel tegenover, meestal in de vorm van een korting (die je ook hebt gehad).
Ik denk dat je nog een paar jaar kunt genieten van de Flair.
Vraag is dan ook, waarom neem je abonnement als je niet zeker weet of je wel een abonnement wilt hebben ? Je had ook eerst enkele losse nummers kunnen kopen.
Opvallend dat veel mensen blind worden als ze "korting" of "gratis" horen....
Opvallend dat veel mensen blind worden als ze "korting" of "gratis" horen....
wikop
vindt dit leuk
-
Voor kranten en tijdschriften geldt een maximale abonnementsduur van 1 jaar - zie Juridisch Loket. Een uitzondering zijn abonnementen met hoge korting.
Aan het vrijwillig ontvangstcommitee: richt je op de vraag, niet op de vraagsteller.De maximale vaste periode voor een nieuw abonnement is 1 jaar. Behalve als u een hoge korting krijgt op het abonnement. Of als u er een cadeau bij krijgt. Gaat het om een verlenging van een bestaand abonnement? Dan mag de vaste periode langer zijn dan 1 jaar. Ook zonder korting of cadeau.
Is de duur van uw nieuwe abonnement langer dan 1 jaar en krijgt u geen korting of cadeau? Dan mag u uw contract na 1 jaar opzeggen. U kunt dit per e-mail laten weten aan het bedrijf.
wikop
vindt dit leuk
En 55% korting lijkt mij toch echt te vallen onder 'hoge korting', En nee, kom niet aan met voorbeelden dat het niet een hoge korting is.
Heeft u niet iets gemist:Consumenneke schreef: ↑29 sep 2024 15:23Voor kranten en tijdschriften geldt een maximale abonnementsduur van 1 jaar - zie Juridisch Loket. Een uitzondering zijn abonnementen met hoge korting.
Aan het vrijwillig ontvangstcommitee: richt je op de vraag, niet op de vraagsteller.De maximale vaste periode voor een nieuw abonnement is 1 jaar. Behalve als u een hoge korting krijgt op het abonnement. Of als u er een cadeau bij krijgt. Gaat het om een verlenging van een bestaand abonnement? Dan mag de vaste periode langer zijn dan 1 jaar. Ook zonder korting of cadeau.
Is de duur van uw nieuwe abonnement langer dan 1 jaar en krijgt u geen korting of cadeau? Dan mag u uw contract na 1 jaar opzeggen. U kunt dit per e-mail laten weten aan het bedrijf.
“…..deze heb ik in maart 2024 afgesloten voor 55 % korting op het regulier tarief gedurende 36 maanden”
Ze xullen gek zijn bij de Flair.
Eindelijk een langlopend contract weten af te sluiten, dat gaan ze vroegtijdig niet stoppen. De verzendkosten zijn voordelig bij zulke bulkzendingen, die prijs gaan ze niet prijsgeven......
Eindelijk een langlopend contract weten af te sluiten, dat gaan ze vroegtijdig niet stoppen. De verzendkosten zijn voordelig bij zulke bulkzendingen, die prijs gaan ze niet prijsgeven......
wikop
vindt dit leuk
-
-
Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Tuurlijk, alsof er geen verschil is tussen een abo van 3 jaar of eentje van 0,5 jaar. Daarnaast kunnen aanbiedingen dagelijks/wekelijks/maandelijks wisselen. Daarom schreef ik dat je niet met voorbeelden aan hoefde te komen!Consumenneke schreef: ↑01 okt 2024 11:55Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Met onvriendelijke groet!
kuklos
, wikop
en witte angora
vinden dit leuk
-
Consumenneke schreef: ↑01 okt 2024 11:55Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Dus de Mont Blanc is niet hoog omdat de Mount Everest hoger is? Wat een slecht argument. Maar daar heb je wel vaker het handje van. Je wil graag discussiëren maar je hebt nooit echt goede argumenten. Zeg dan gewoon niets.
kuklos
, wikop
, ZeerPrivé
en witte angora
vinden dit leuk
Het is een weekblad!Consumenneke schreef: ↑01 okt 2024 11:50.
Ja, want als je voor drie jaar bestelt, krijg je alle 36 tijdschriften in een doos...
-
Als dat zo is, kan de uitgever nog meer geld besparen door ze alle 150 in een keer te bezorgen.PGros schreef: ↑01 okt 2024 12:20Het is een weekblad!Consumenneke schreef: ↑01 okt 2024 11:50.
Ja, want als je voor drie jaar bestelt, krijg je alle 36 tijdschriften in een doos...
Tja, de vraagsteller kan echter overwegen zijn anonnement op te zeggen op grond van genoemde regel. Als de uitgever dan met een gang naar de rechter dreigt, kan hij/zij er op wijzen dat die enorme kortingen ook voor abonnementen van slechts zes maanden gelden. Daardoor is die hoge korting niet gekoppeld aan de duur van 36 maanden.ZeerPrivé schreef: ↑01 okt 2024 12:05Tuurlijk, alsof er geen verschil is tussen een abo van 3 jaar of eentje van 0,5 jaar. Daarnaast kunnen aanbiedingen dagelijks/wekelijks/maandelijks wisselen. Daarom schreef ik dat je niet met voorbeelden aan hoefde te komen!Consumenneke schreef: ↑01 okt 2024 11:55Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Maak het nou geen privé-oorlogje. Ik wens u een goede dag.
wikop
vindt dit leuk
Ik ga nog even door met de analogie van Methusalah.Consumenneke schreef: ↑01 okt 2024 11:55Toch kan de vraagsteller bewijzen dat 55% geen hoge korting is, want DGP Media geeft 62% korting als je een abonnement voor zes maanden neemt.
Dus als ik een reis boek naar een hoge berg, en het is niet de hoogste berg ter aarde heb ik het recht deze te annuleren want er is nog een hogere berg?
Is jouw argument zo goed samengevat?
-
Wat wel van belang is, is de regel dat een langdurig abonnement op een krant of tijdschrift alleen toegestaan is als de aanbieding gecombineerd wordt met een hoge korting of een bijzonder geschenk. De korting die vraagsteller noemde lijkt hoog, maar dat is ze niet want wie zich zes maanden abonneert krijgt meer korting.
DPG Media is daardoor bij de kantonrechter zo goed als kansloos.
DPG Media is daardoor bij de kantonrechter zo goed als kansloos.
Er staat ‘gecombineerd met een hoge korting’, niet ‘gecombineerd met de hoogste korting op dit moment’.
kuklos
vindt dit leuk
Die link werkt bij mij niet. Ik zie bij flair.nl wel een abonnement met 62% korting. Waarover wordt die korting berekend? Over de prijs voor het kopen van losse nummers?
Waarover is de korting van 55% bij een driejarig abonnement berekend? De normale abonnementsprijs van 7,50 per maand?
Ik heb geen zin om dat uit te zoeken, maar dat lijkt me wel verstandig te doen voor wie een driejarig abonnement voortijdig wil beëindigen.
Waarover is de korting van 55% bij een driejarig abonnement berekend? De normale abonnementsprijs van 7,50 per maand?
Ik heb geen zin om dat uit te zoeken, maar dat lijkt me wel verstandig te doen voor wie een driejarig abonnement voortijdig wil beëindigen.
Consumenneke
vindt dit leuk