LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gladde verkooppraatjes greenchoise

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik zal niet ontkennen dat er niets aan de hand is, maar een probleem dat al 20 jaar bekend is nu pas willen aanpakken?
De macht van de grote multinationals en de daarmee samenhangende werkgelegenheid spreekt voor zichzelf.
Over Al Core wil ik het al helemaal niet hebben, die heeft in het verleden zijn kans gehad, er niets aangedaan, en loopt nu met zijn filmpje te incasseren, als je zo met het millieu begaan bent, vraag je niet zo veel om je film te vertonen.

Even een stukje geschiedenis.

Tot nu toe heeft het IPCC de hockeystick verdedigd door te stellen dat de warme Middeleeuwen en de Kleine Ijstijd lokale (lees: Europese) fenomenen waren en zich niet op wereldschaal hebben gemanifesteerd. De hoeveelheid aanwijzingen dat het wel degelijk wereldwijde gebeurtenissen waren, wordt evenwel steeds groter. Zo langzamerhand lijkt de hockeystick dus ten grave te kunnen worden gedragen en door realistischer grafieken vervangen. Een voorstel daartoe heeft de Amerikaanse klimaatonderzoeker David Wojick al gedaan op internet: http://www.climatechangedebate.org/ (Zie ook de grafiek op deze pagina.)

Het is natuurlijk de vraag of deze grafiek klopt, maar de suggestie die er vanuit gaat, is een totaal andere dan die van de hockeystick. In de eerste plaats maken we nu geen uitzonderlijk warme periode door: het was duizend jaar geleden ongeveer twee graden warmer. In de tweede plaats hoeft de huidige temperatuurstijging niet door het broeikaseffect te komen, maar kan ze ook worden gezien als een natuurlijke reactie op de Kleine Ijstijd, een soort terugveren. Daarnaast klopt de claim van de milieubeweging en veel klimaatwetenschappers niet dat de planeet en de mensheid niet gewend zouden zijn aan heel snelle temperatuurveranderingen: in de afgelopen duizend jaar gebeurde al eerder iets dergelijks (de abrupte afkoeling aan het eind van de Middeleeuwen).

Ten slotte, ook al zou de broeikastheorie kloppen en is de aarde dus inderdaad door menselijk toedoen aan het opwarmen, dan nog zijn we niet op weg naar een wereldwijde catastrofe. Zoals de Engelse emeritus hoogleraar biogeografie Philip Stott in de Engelse krant The Telegraph zei: "Gedurende de Middeleeuwen was de wereld aanzienlijk warmer dan nu en de geschiedenis toont aan dat het een heerlijke tijd was van overvloed voor iedereen."

Pas toen vanaf 1300 de temperatuur begon te dalen, ontstonden er problemen. Stott: "Oogsten mislukten en de Engelse wijnindustrie stierf. Je vraagt je dus af waarom iedereen tegenwoordig zo bang is voor opwarming.

Hier ook nog een klein filmpje.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2478442170

leenaars
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:23

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door leenaars »

mijn vrouw heeft helaas wel getekend bij deze vriendelijke oplichter die vertelde dat ie alles wel in een rekening kon vereffenen,resultaat al een half jaar een dubbele rekening van de oude,en de nieuwe energie/gasleverancier,geen medenwerking om het teruggestort te krijgen,en 750 kwh gratis stroom door de neus geboord...mijn advies...GA NOOIT MET DEZE LADELICHTERS VAN GREENCHOISE IN ZEE.kost klauwen met geld...heel veel energie..en als u loze belofte's wil....ik beloof u een 11 stedetocht op natuur ijs deze zomer...net zo veel waard als de belofte van green choise...
Hans Leenaars ..Nijmegen(daar waar bijna kaarsen branden )

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door anjella »

beste meneer leenaars

u bedoelt waarschijnlijk die andere leverancier die 750 kw "gratis" geeft die met een O begint oftewel oxxio...
sowieso betaal je die stroom toch wel al is het op een andere manier.

( is niet boos bedoelt hoor :)

groetjes anjella

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door roerganger »

Beste voorstander van....

Uw reactie hier is in aanzienlijk beter Nederlands dan in een ander topic waar u als 'particulier' iedereen probeert over te halen voor greenchoice te kiezen.

Zie mijn reactie aldaar.

Ik ben er nu 100% van overtuigd dat u een medewerker van greenchoice bent, dat u de boel hier op een achterbakse manier loopt te verneuken en dat niemand, maar dan ook niemand er verstandig aan doet zijn energie bij u te betrekken.

Het lijkt me beter dat u en uw collega's eens een werkbespreking gaan houden over de vraag hoe snel greenchoice opgeheven kan worden.

Wat u doet slaat allemaal nergens op, en ik wil u en uw hele bedrijf dan ook verzoeken op te zouten van dit hele forum, voordat ik u samen met TROS-radar aanklaag op alle mogelijke gronden die ik kan vinden.

Met hatelijke groet

roerganger

Frieda1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 12:45

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Frieda1 »

Pas op voor oplichting. In Leeuwarden was Planeta promotions aktief om mensen green choice of greenchoice aan te smeren.
Veel valse verhalen, leugens en bedrog. Nu adverteren ze niet meer onder planeta promotions maar als Qui vive BV. 'Bedrijf' zit nog aan de Bleeklaan in Leeuwarden maar ander pand.
Ze noemen zichzelf nu een wervingsbureau en wegens 'succes' zoeken ze enthousiast medewerkeres met vast jaarloon bonussen opleiding naar keuze en vaste baan met doorgroeimogelijkheden. hahaha Opleiding naar keuze?? Oplichtig naar keuze zeker. Die Qui Vive toch. Iedereen is gewaarschuwd.

Frieda1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 12:45

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Frieda1 »

Pas op voor oplichting. In Leeuwarden was Planeta promotions aktief om mensen green choice of greenchoice aan te smeren.
Veel valse verhalen, leugens en bedrog. Nu adverteren ze niet meer onder planeta promotions maar als Qui vive BV. 'Bedrijf' zit nog aan de Bleeklaan in Leeuwarden maar ander pand.
Ze noemen zichzelf nu een wervingsbureau en wegens 'succes' zoeken ze enthousiast medewerkeres met vast jaarloon bonussen opleiding naar keuze en vaste baan met doorgroeimogelijkheden. hahaha Opleiding naar keuze?? Oplichtig naar keuze zeker. Die Qui Vive toch. Iedereen is gewaarschuwd

Ook heeft men regelmatig een ander adres en ander telefoonnummer

agh4life
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:31

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door agh4life »

Nou bij mij si van de week ook iemand geweest van Greenchoise.
Deze heeft ook met geen woord gerept ove het overstappen
Hij zei dat ze het overnemen van de Nuon en dat je aan het eind van het jaar geld terug rkijgt. Verder niks met overstappen of dergelijke.
De volgende dag heb ik gebeld, (toen kwam ik erachter dat ik wel was overgestapt) en de vrouw die ik aan de lijn kreeg zei dat de gegevens nog niet verwerkt waren dat ik een dag later moest bellen. Ik ga dat nu zometeen zeker doen want ik vind dat de Greenchoise mij verkeerd heeft voorgeligt en ook nog heeft gelogen over het niet overstappen.

Dit heeft absoluut niks te maken met NIET GOED LUISTEREN je kan moeilijk luisteren naar iets wat niet gezegd wordt...!

ronrotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2009 09:36

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door ronrotterdam »

Bij mij is ook een colporteur van Planeta promotions langsgeweest die vertelde van Eneco te zijn en door vele mooie praatjes heb ik toen het coontract ondertekend. Later toen ik zag dat het om een contract ging met greenchoice direct klantenservice gebeld en contract ongedaan laten maken.
Kreeg wel te horen dat zij niet verantwoordelijk waren voor wat ik aan de deur teken, is natuurlijk waar maar zij zijn uiteraard ook verantwoordelijk want zij sturen via via die oplichters de straat op. Wel toevallig dat Greenchoise en Planeta promotions vestiging Rotterdam, op de Pieter de hooghweg 111 zitten.

Gesloten