Ik heb vernomen dat in 2020 men zal stoppen met het uitsturen van FT signalen. Ik heb deze info van een fabrikant. Als dit klopt dan zal het een hoop problemen oplossen.
de fabrikant waar ik contact mee heb onderschrijft het probleem van de flikkerende lampen maar helaas is dit niet eenvoudig op te lossen. lampen met geïntegreerde dimmer zijn het commerciële antwoord om dit probleem te tackelen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] knipperende LED verlichting door informatie op het lichtnet
-
stofzuigertje
Re: knipperende LED verlichting door informatie op het lichtnet
In 2020 moet iedereen een slimme meter hebben dus stoppen die TF schakelingen....
Maar..... probeer eens fase en nul draad om te wisselen, soms is het probleem na omdraaien stekker al opgelost.
En de TF schakelaars, de boilers die op goedkope nachtstroom werken kregen ook rond 23.00 uur dit signaal.
Dan ging de oude draaischijf meter en de boiler aangestuurd en die vreten stroom....
Ook straat verlichting zal ook na 2020 met code in of uitgeschakeld worden en zoveel lampen trekken dan piekje stroom en de kabels in jou buurt zijn te licht of het overige gebruik is te laag en word plotseling hoger.
Dus het is niet de TF schakelaar zelf maar de apparaten die via deze aangestuurd worden die als je een digitale volt meter op de pennen in wandcontactdoos doet een dipje moeten geven van 230 volt naar onder de 215 en daarna weer hoger voor herstel tot 248 volt, vooral als je achteraan woonde en er zo geschakeld word.
Nul & Fase omdraaien is makkelijkste, maar ook de belasting die plotseling vele malen hoger word betekend dus straat verlichting aanzetten en rond 23.00 uur die boiler die aan gaan.... op voordelige stroom dus vanavond ook.... ja elke nacht van 23.00 tot 7.00 uur en in weekend word daarom wel 23.00 aangezet terwijl de meter al laag staat en om 7.00 uit voor boilers, niet voor meters en TF kan diverse codes hebben om dit te verdelen....
Maar..... probeer eens fase en nul draad om te wisselen, soms is het probleem na omdraaien stekker al opgelost.
En de TF schakelaars, de boilers die op goedkope nachtstroom werken kregen ook rond 23.00 uur dit signaal.
Dan ging de oude draaischijf meter en de boiler aangestuurd en die vreten stroom....
Ook straat verlichting zal ook na 2020 met code in of uitgeschakeld worden en zoveel lampen trekken dan piekje stroom en de kabels in jou buurt zijn te licht of het overige gebruik is te laag en word plotseling hoger.
Dus het is niet de TF schakelaar zelf maar de apparaten die via deze aangestuurd worden die als je een digitale volt meter op de pennen in wandcontactdoos doet een dipje moeten geven van 230 volt naar onder de 215 en daarna weer hoger voor herstel tot 248 volt, vooral als je achteraan woonde en er zo geschakeld word.
Nul & Fase omdraaien is makkelijkste, maar ook de belasting die plotseling vele malen hoger word betekend dus straat verlichting aanzetten en rond 23.00 uur die boiler die aan gaan.... op voordelige stroom dus vanavond ook.... ja elke nacht van 23.00 tot 7.00 uur en in weekend word daarom wel 23.00 aangezet terwijl de meter al laag staat en om 7.00 uit voor boilers, niet voor meters en TF kan diverse codes hebben om dit te verdelen....
Een stekker aan een dimmer ?Maar..... probeer eens fase en nul draad om te wisselen, soms is het probleem na omdraaien stekker al opgelost.
Een nuldraad aan een dimmer ?
Pak er eens een handleiding bij Stofzuigertje.
Het wisselen van fase (indien mogelijk) schat ik dan hoger in als kans van slagen.
Of je dimt op laagspanning.lampen met geïntegreerde dimmer zijn het commerciële antwoord om dit probleem te tackelen.
De signalen worden inderdaad over een paar jaar gestopt. Wanneer precies, hangt ook af van wanneer er een en ander aan de wijkcentrale moet worden aangepast.Hans- schreef:Ik heb vernomen dat in 2020 men zal stoppen met het uitsturen van FT signalen. Ik heb deze info van een fabrikant. Als dit klopt dan zal het een hoop problemen oplossen.
Verder heeft stofzuigertje wel een punt dat de kans groot is dat het niet zozeer het schakelsignaal zelf is, maar de piek in het verbruik die optreedt omdat een hoop lampen, boilers e.d. in één keer worden ingeschakeld. Zeker als je in een wijk woont met een wat ouder stroomnet, dan kan het zijn dat je meer last hebt van die piek in het verbruik.
-
renewouters
Ik zou zeggen terug naar de leverancier: als het product niet werkt in een normale omgeving (waarvoor het product gemaakt is) deugt het niet. Ik werk al bijna 30 jaar in de productontwikkeling van elektronische producten en heb alle problemen al eens langs zien komen waarvoor we aanpassingen hebben moeten maken in producten. Maar dat hoort er bij als je producten wilt verkopen.Hans- schreef:@renewouters,
Ik heb zelf al aardig wat producten ontworpen en idd je moet rekening houden met de omgeving waarin het wordt geplaatst.
Met de Europese eenwording zijn alle Nederlandse normen waar je je als ontwerper aan moet houden overgegaan in Europese regels
MAW als je product aan de EU eisen voldoet dan mag het verkocht worden, het zou moeten werken , ook in Nederland
Ik neem aan dat mijn producten aan de EU norm voldoen. Ze worden immers onder CE verkocht.
Er zijn op veel nieuwe producten in ontwikkeling voor de Europees markt komende uit America en China.
Apple homekit is een nieuw protocol waar vele multinationals zich aan hebben geconformeerd, oa Ikea
Als ik als consument nu met een simpele dimmer al vast loop waar ik heen moet met mijn klachten
Wat betekend dat dan als ik echt ga investeren en mijn huis slimmer ga maken ?
Ben ik aan de goden overgeleverd ?