LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rover Bikes Margraten

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
tennis

Re: Rover Bikes Margraten

Ongelezen bericht door tennis »

Eindelijk naar 8 maanden een reactie! :mrgreen:
Ik dacht al, dat is het geweest, maar neen, na een rondje Limburg, gaan wij het vuur weer aanwakkeren! :twisted:

PS
Vergeten, ik heb geen bike,werk daar niet, maar ken het bedrijf!

ekmmut

Ongelezen bericht door ekmmut »

Jammer dat je constant zit te kijkken of er nog iemand reageert.
dat jou ervaringen goed zij is natuurlijk fijn.
Maar bekijk het ook eens van mijn kant, en al die andere menssen met een negative reactie.
En maak ook eens een rondje dealers, en je zult zien wat ik bedoel.
Nogmaal ik doet dit niet voor jou te pesten, maar het zijn enkel de feiten die ik constateer en heb meegemaakt.

bella donna

Ongelezen bericht door bella donna »

Ik ken het bedrijf rover bikes ook,maar kan er niest negatiefs over zeggen,en hier in het zuiden rijden er heeeeeel veeeeel mensen op een rover bike scooter,en ik hoor zelden slechte reacties,en hij verkoopt toch ook andere merken toch niet alleen de chinese scooters,het is ook een keus wat de koper maakt en het geld wat je wilt uitgeven,je kunt een pension ook niet vergelijken met een 5* hotel en een fiat panda niet met een mercedes.
toch.......................................................
En over iedere scooter dealer valt wel wat te zeggen dat is een punt wat zeker is,dat is toch altijd,net als bij auto garages.

mickyhunghi

Ongelezen bericht door mickyhunghi »

om deze forum kan ik allen lachen om alle indieane verhaalen uit de weereld te helpen wij heben het hier over een gerenomeert bedrijf de grooste tweewieler zaak in het limburgse huevellaand meschin weel de grooste in limburg het goedkoopste model dat ze hier verkoopen rijd all meer dan 3 jaar als huur scoter in het huvelland een voertuig in het huvellad word zwarder belast dan een voertuig in de rest van nederland waar het plat is daar bij komt dat er europece regels zij met veilighijd en muleu en dus ok met kwaliteit in nederland zijn ze streger zo mag je met de zelfde bromers/scoters 80 km in bijna alle europece landen met uitzondering van nederland daar mogen we niet harder dan 45 km zo als ideren weet de andere scoters die je kan huuren in het huvelland doen het niet beter maar kosten aanzienlijk meer dus ik zeg gewoon koopen of betal je liver teveel voor een merk en dit nog ff als er een lampje kapot is word die ok bij rover vervangen lol dat imand uit hollan over kwaliteit en surfis ouwe *** en niets van rover weet

mickyhunghi

als je rover biks wil heben kan je het zoeken via google en ze staan bove aan op hun side kun je ze emailen en ok een groot gedelte van hun bedrijf zien ze zij gevestigt op een industri terijn

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou nou, nu niet overdrijven hé!
Er zijn betere scooter zaken in Heuvelland en als ik de scooters hier zie rijden, staat er vaker geen sticker op van die zaak dan wel. Ik kan wel de ervaring hier neer kallen over de scooter van mijn zoon die hij daar heeft gekocht, met garantie tot aan de deur, maar dat laat ik even achterwege, anders ben ik weer een Hollander in jou ogen.
Oh, ik woon toevallig in Limburg, dus de verhalen ken ik wel hoor over deze zaak. Gaat vaak goed, maar als het fout gaat, gaat het ook goed fout.

Lees jij je bericht nog eens goed na en let hierbij op je taalfouten, ajb.

Zelfs een Sjeng kan dit niet lezen!

En we zijn geen Hollanders, we zijn hier Nederlanders, maar dat gaat er bij een Limburger niet echt in! Bah, zelfs op een forum worden Nederlanders gediscrimineerd door een Limburger!

Je moet er maar eens tussen gaan wonen tussen deze gezellige "Bourgondiërs".

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

kaarsje69 schreef: En we zijn geen Hollanders, we zijn hier Nederlanders, maar dat gaat er bij een Limburger niet echt in! Bah, zelfs op een forum worden Nederlanders gediscrimineerd door een Limburger!
Over discriminatie gesproken!
Nou kaarsje, wat vind je dan van dit, als Nederlander?
Gezellig hier op het forum!

emerald schreef:
Het is voller maan!
In Nederland noemen wij dat volle maan :mrgreen:
Volle maan is een van de schijngestalten van de maan waarbij de maan, vanaf de zon gezien, zich aan de andere zijde van de aarde bevindt.
emerald schreef:Troost je met de gedachten dat jouw Duits beter is :roll:

mickyhunghi

lol dat ik in limburg woon zegt niet dat ik dat ben tovalig geboren fries en getogen in groningen dat zegt veel hoe een hollander denkt lol dat is nu een maal het verschil

mickyhunghi

kaarsje69 heel goed dat het opvalt dat ik spelings fouten heb en die blijv ik houden wil je mij daar op paken geen punt dat is zeermakelijk maar dan heb jij ok geen respakt voor imand met een handicap ik bendiselextis als je een betje nagedacht had had je dat zelf kunen bedenken dus als je echt op die toer wil dan word het een anderverhaal en start een forum of mensen met een handicap wel op internet mogen duswtf ben jij een leera

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie / beledigingen / off topic bijdragen zijn verwijderd. Gelieve de discussie respectvol en on topic voort te zetten. Wie dat niet doet riskeert een forum-ban.

ekmmut

Helaas is er hier wat afgeweken van het onderwerp.
Maar mensen nogmaals, bespaar een hoop ellende en geef iets meer uit en koop een goede scooter.

Jullie zijn gewaarschuwd.

franssen

Ongelezen bericht door franssen »

Nou, ik was voor mijn dochter aan het zoeken naar een Piaggio Zip. Ik zag op marktplaats een advertentie over deze rover bikes. Ze verkochten alle scooters met 10% korting. Ik heb hun gemaild dat ik interesse had in een Piaggio zip. Kreeg direct van hun een mailtje terug, dat ze die konden leveren, maar dat daar geen 10 % korting voor geldde?? Wel adverteerde ze op marktplaats dat ze op alle scooters 10 % korting geven. Na ook hier verschillende positieve berichten te hebben gelezen, zelfs dat ze gingen uitbreiden naar kerkrade met meer monteurs enz. was ik toch op hun bedrijf gevallen. Ben ook bij meerdere scooterzaken in de buurt gaan kijken, en uiteindelijk toch ergens anders een piaggio zip gekocht. Achteraf ben ik er blij om, want nu hebben ze bij rover bikes zelfs alle scooters voor 1000 euro, en naar kerkrade gaan ze ook niet meer verhuizen, sterker nog, het personeelsaantal is zelfs flink gekrompen vertelde ze mij ergens anders! Dit zijn volgens mij niet al te positieve dingen, als ik ook alweer kijk naar scootxtreme hier in Sittard (waar ik woon), die ook een grote zaak was, en nu is die failliet. Dochter is trouwens ontzettend tevreden over de Piaggio, loopt en start goed, en verbruik valt ook goed mee 1 op 45 !!!

Ben achteraf blij, dat we toch de normale prijs hebben betaald, want we hebben nu een goed product, dat: zoals de monteur/eigenaar me vertelde; Ook netjes is klaargemaakt meteen voor aflevering met kleppen stellen, carburateur afstellen, verlichting afgesteld enz.. ipv alleen benzine en accu erin en rijden maar. Dit gebeurt bij de prijsstunters helaas meestal niet. Dus mocht je een scooter willen gaan kopen, welk merk dan ook, ga bij een fatsoenlijke dealer die betrouwbare en standvastige importeurs achter zich heeft staan. Wilde dit toch even kwijt, in de hoop dat mensen net zo blij van een scooter worden als mijn dochter

Mvg Franssen

ekmmut

Gelukkig toch nog iemand die nadenkt voordat ze iets kopen.
Trouwens rover bikes had in december een actie waarbij je in die maand een scooter kon kopen met korting en dan pas afgel en op kenteken na de winter.
Nou zitten we in febr en er zijn nog menssen die hun scooter nog moeten afhalen, maar nou heeft rover weer een actie, zoals in het bericht hierboven te lezen is.
Alle scooters voor duizend euro, terwijl de menssen die in december gekocht hebben er meer voor betaald hebben.
Zo zie je maar hoe ze bij rover denken, niet dat ze geen andere actie's mogen houden hoor, maar als ik in december gekocht zou hebben dan zou ik mij nu behoorlijk genaaid voelen.
Nou Meneer franssen zo ziet u dat u met een beetje gezond verstand en iets meer geld wel een goede keuze heeft gemaakt.

MVG Ekmmut.

SheDevil888

Ongelezen bericht door SheDevil888 »

:D Hey hallo,ik heb een scootertje van Rover-biks,en dat alweer sinds 2007 en het bevalt toppie,nooit iets aan de hand gehad.
Het is snor dus ook nog lekker zonder helmplicht,je moet er natuurlijk niet mee onderuit gaan.

Maar qua prijs en prestatie,ben ik zeer tevreden,en China,wat komt inmiddels niet meer uit China.
Trouwens ga nu voor een 125 cc,model al is uitgezocht.
Voor verdere info mail maar :wink:

ekmmut

hallo allemaal,
En toch willen zij hun eigen hachje weer even opkrikken (lees vorig bericht).
beste menssen ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wat de service en de kwaliteit betreft van deze china scooters, er is hier toch al genoeg over geschreven en jullie zouden daarom beter moeten weten.
internet is een van de weinnige mogelijkheden om tegen die gasten iets te doen.
Doe jullie zelf een groot plezier en koop een gerenomeerd merk, en spaar hierdoor veel ongemak.

MVG Ekmmut.

SheDevil888

Pardon :roll: vorige maand mijn scootertje voor een grote beurt weggebracht nog de zelfde week was ie klaar en wilde eerst een nieuw model :oops: nee,deze werd mij verzekerd gaat nog jaren mee,en heb de Bella 50 al sinds 2007 nooit problemen gehad.
Nogmaals goede service en eigen werkplaats.

Ik heb verder niets met Rover Bikes,geen familie of eigenbelang,maar ook tevreden mensen mogen posten.
Daarbij zullen zij zich er bewust van zijn,dat er misschien wat haperde maar een bedrijf kan ook zijn beleid aanpassen,en zorgen dat er uiteindelijk meer tevreden klanten zijn dan ontevreden.

De groeten :D

ekmmut

Toch wel raar, iedere keer als ik over rover bikes schrijf, hup meteen weer reactie??
Maar goed ook tevreden klanten mogen schrijven.
Mijn slechte ervaringen met rover bikes is al weer een tijdje geleden, dus zou best kunnen dat ze beter hun best doen wat betreft de service????
Maar een ding is zeker, en dit vind je ook keer op keer terug op internet.
de merkloze china scooters, dus ook die van rover ( hij plakt hier zijn eigen naam op) zijn van zeer slechte kwaliteit, dat er af en toe eentje tussen zit die langer meegaat, is dan ook puur toeval, de rest is gewoon bagger dat mag nu toch wel duiddelijk zijn, zoniet doe maar eens wat navraag of surf eens over het net.

MVG Ekmmut.

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

Als je zo'n ding 11 maanden per jaar in de schuur laat staan en nooit in de regen rijdt, dan kan hij vast "jaren mee".

Maar gebruik je hem als dagelijks vervoer sorry hoor maar dan is hij 1 jaar geleden al total loss verklaard. Ik zie ze in Amsterdam elke dag rijden die dingen,.. door en door verroest. Rare piep en kras geluiden uit de motor. En dat chroom dat nog bruiner is dan een surinamer die 5 weken op het strand in Malorca heeft gelegen.
Op het scooter forum (scooter-freaks) zitten ook veel mensen die zo'n chinees barrel hebben gehad, ze zijn blij dat ze er vanaf zijn. Je ziet ook meestal dat ze veel dezelfde problemen hebben zodat je niet meer van toeval kan spreken.

-4 keer v-snaar geknapt in 1000 kilometer
-kapotte remlichtkabel
-start onderbreker in standaard kapot
-uitlaat afgebroken
-slot budy kapot
-dolgedraaide moer bij remschijf

en dat was het zo'n beetje ik heb em nieuw gekocht ik heb em een half jaar en 4000 km mee gereden.
was me eerste scooter, in een jaar tijd;

*uitlaathanging losgeknapt
*meerdere malen niet starten
*meerdere malen gashendel muurvast
*meerdere malen blijft hangen (volgas)
*zoals hierboven, zijstandaart beveiliging bleef hangen ofso
*2x v-snaar gebroken
*nog een x uitlaat los (bij cilinder)
*bocht kon je idd niet schuin maken (maar dat lag dan miss aan profiel) hierdoor 2x onderuit gegaan

een scooter dat overigens weinig problemen levert in zomer maar in de winter is het 1 groot probleem
Ik heb zelf de BT49qt-12, is 9 maanden oud, net 3000 km gelopen en de volgende problemen:
Remhevel links niet gelijk te krijgen met rechts
Slot van Buddy geeft regelmatig problemen
Sleutel afgebroken door te vast klemmen van tankdop
Knipperlicht schakelaar problemen
Start problemen elektrische starter (startmoter wil niet/niet krachtig genoeg?)
Accu wordt niet goed opgeladen
Achterrem bleef hangen
en last but not least, na 3000km schijnt de cylinder versleten te zijn
Ik heb zo'n 2.5 jaar geleden een Rebel gekocht via zo'n vlotte jongen in een klein bedrijfshalletje. Goedkoper kon gewoon niet. Maar nu na 2.5 jaar is ie dood met 8000 km op de teller. Ik weet het, het was een bewuste keuze om via dit ding het scooterrijden uit te proberen, maar de lovende reacties op dit forum kan ik niet onderschrijven.

Wat gebeurde in die 2.5 jaar?

* 500 km rustig ingereden.
* Servicebeurt binnen afleveringsvoorwaarden, materiaal betalen (olie)
* 1000 km probleem: Starten
* Chinese bougie-dop en bougie vervangen
* Roze kabeltje losgemaakt
* Start problemen; kou?
* Aandrijfriem gebroken 3000 km
* Olie verbruik neemt toe
* Geluidsproductie neemt toe
* Startproblemen; zijstandaard? 4500 km
* Koude start problemen
* Velg blijkt beschadigd, ik heb niks geraakt; roest?
* Toeter doet het niet meer; schroef verstellen
* Hij wil niet meer.... 8000 km
* Keuze: weer servicekosten en onbetrouwbare scooter of nieuw? Het is nieuw geworden.

Bij deze snor is echt de kwaliteit die je krijgt evenredig met de prijs.
Hier ook een mooie AGM met spontaan afgebroken voorvork:

Afbeelding

Afbeelding

En dat was een SYM Fiddle2 die ook in China wordt gemaakt waar het frame in 2 stukjs brak. En deze hebben we mooi op de foto gezet, maar er zijn nog meer gevallen bekend van brekende frames of vorkpoten. Vroeger kwam dat nooit voor toen scooters nog gewoon uit Europa of Taiwan kwamen. Maarja, het mag allemaal niets kosten he, dus laat maar in China maken die spullen dat is lekker voordelig.

Mijn persoonlijke favoriet is de gebroken carterdeksel:
ik heb een znen retro scooter 4 tak , het probleem is nu ik kan hem nu niet meer starten met de startmoter, moet nu kicken maar ben al aan mijn derde carterkap toe dit werk dus ook niet
Die zijn zo dun dat je het pedaal dwars door de kap heen trapt.

SheDevil888

Goedenavond,dat ik gisteren meteen terug maillde kreeg zelf een mailtje van 't Radarforum,dat er iemand gereageerd had op mij mail :oops:,heb het zelf ooit aangegeven(word nu uitgeschakeld)
Verder gaf ik alleen mijn ervaringen :oops:
Maar iedereen moet blijven posten zodat wij als consument het zelf kunnen afwegen wel dan niet ! :wink:

angellady

Ongelezen bericht door angellady »

Ik heb een hele slechte ervaring met Rover-bikes en het rechtsysteem.
Ik kocht mei 2008 een bella 50 scooter bij Rover-Bikes en was er zo blij mee nadat mijn vorige retro scooter honda shadow gestolen was.
Ik had de luxe uitvoering met valbeugel en alarm 1340 euro.
Mijn blijheid verdween al snel,tijdens het eerste testritje begaf mijn kilometerkabel het al,ik had er nog geen 500 meter mee gereden.
En er zaten al lichte krassen op de zijkap.
Ik heb gelijk de telefoon gepakt en dit gemeld,ze vroegen of ik de kilometerkabel niet zelf wilde vervangen of een scooterzaak in de buurt.
Daar begon het al mee.
Ze zijn geweest om naar de scooter te kijken en hebben de scooter weer meegenomen.
2 weken later kwam hij pas terug.
Ze hadden de kilometerkabel gemaakt maar aan de krassen op de kap hadden ze niets aangedaan,het was volgens hun op te lossen met poetsen.
Nou echt niet dus,de krasjes bleven.
Na een antal kilometers te hebben gereden,weer mijn kilometerkabel stuk.
En mijn gashendel zat veel te veel speling in.
Ook begon hij bij de klokjes en de sidebars flink te roesten,terwijl hij onder een hoes stond.
Zo kan ik wel even doorgaan.
Hij kreeg startproblemen en sloeg elke keer af onder het rijden,en kreeg hem dan niet meer aan de praat.
Ook de sideskirts begon het verf af te bladderen.
Ook alle schroeven die zogenaamd niet mochten roesten,zat vol roest en ik maar poetsen.
Weeer gebeld naar Rover.
Weer hebben ze mijn scooter opgehaald,na 3 weken kwam hij terug,ze hadden het zo druk.
Mijn kilometerkabel bleef gelukkig goed,hehe.
Mijn schroeven waren vervangen,maar motorisch was hij nog steeds niet in orde.
Ik begon echt te denken wat heb ik gekocht!
Ondertussen begon mijn knipperlichten ook mankementen te vertonen.
De ene keer deed het knipperlicht het wel en de andere keer niet.
Er was gewoon een probleem in het electrische circuit.
Maar wat ik zag,was ook dat de kabels zichtbaar bloot lagen,dus daar kon gewoon water in lopen.
En toen kwam ik tot de ontdekking dat er bij het achterlicht een scheurtje in de kap zat.
Het achterlicht was toen die tijd(2008)niet verstevigd,dus door trilling ging die kap kapot.
Niks anders dan ellende met dat ding,hij stond meer stil en was meer weg voor reparatie,dan ik er op kon rijden,ik had in totaal iets meer dan 100 km op de teller.
Ik was er toen helemaal klaar mee,heb weer Rover-Bikes gebeld.
De eigenaar is dan opeens niet zo aardig meer als in het begin.
Ik heb toen advies gevraagd bij het juridisch loket,wat mijn rechten waren.
Ik was toen inmiddels ruim een half jaar verder met al die ellende.
Deze adviseerde om de koop te ontbinden,omdat de scooter niet aan de eisen voldeed,wat je mag verwachten van een nieuwe scooter.
Ik heb toen op advies van het Juridisch loket, een aangetekende brief gestuurd naar Rover,om de koop te ontbinden.
De eigenaar heeft me toen gebeld,en was niet zo aardig(zacht uitgedrukt).
Hij ging hier niet mee accoord.
Hij wilde de scooter nog een keer op komen halen om hem weer te repareren,alleen moesten we dan wel een briefje tekenen om van de ontbinding af te zien.
Ik heb gelijk gezegd dat ik niks teken,want dan verspeel je alle rechten.
Ze hebben de scooter opgehaald en een chauffeur van Rover-Bikes(die ik nog niet eerder had gezien),kwam hem terug brengen.
En zei dat hij hem terug kwam brengen, dat de achterband erg zacht was.Vreemd als hij net terug word gebracht na reparatie.
Dan verwacht je toch dat alles nagegeken is.(niet dus).
En die begon over hoe slecht hij de chromen onderdelen vond,vanwege het roesten.
En dat hij nooit zo'n scooter zou kopen.
Wat bleek later(terwijl ik bezig was met een deurwaarder om mijn recht te halen en de scooter onder een hoes stond),dat de scooter met 2 lekke banden stond.Zonder dat er nog op gereden was.
Dus ook dat nog eens.
En we zagen dat er stukjes chroom gewoon spontaan weg waren en het chroom zo aan het roesten was.
Terwijl ik dat ding regelmatig aan het poetsen was en in de was zette,en hem inspoot met vaseline,om het goed te beschermen tegen vocht.
Je zag gewoon bij onderdelen, het weer er in komen,niet normaal gewoon.
We hebben er toen een zaak van gemaakt via een deurwaarder,na een aantal aanmaningen die het deurwaarders kantoor naar ze heeft toegestuurd,geen reactie.
Uiteindelijk reageerde ze met, dat ze helemaal niks meer met me te maken wilde hebben.
We hebben er dus een zaak van gemaakt en is voor de rechtbank geweest.
Kan je nagaan,ruim 2 en een half jaar zijn we met de zaak bezig geweest.
En al die tijd heeft die scooter stilgestaan met maar zo weinig kilometers.
Gewoon triest.
Ik kreeg uiteindelijk afgelopen vrijdag bericht van de rechtbank,mijn zaak had ik verloren.
Hoe is het mogelijk met zoveel bewijs van mijn kant,en met zoveel leugens van Rover-bikes.
Volgens hun was de kap stuk gegaan, doordat ik ergens tegen aan had gezeten en dat het mijn eigen schuld zou zijn.
Terwijl we via hun eigen forum hadden gevraagd hoe het kwam dat een kap zo snel kon scheuren,gaven ze zelf een reactie,dat de scooterachterlicht nu verstevigd waren,omdat ze teveel trilden en zo de kap kon scheuren.
We hebben daar bewijs van in een mail die ze ons hadden gestuurd en deze ook als bewijs geleverd.
met alle bonnen van reparatie etc.
En ook de aangetekende brief etc.
En over de knipperlichten die dan weer wel en dan weer niet werkte(dat het lampje dan gewoon stuk zou zijn)
Wel vreemd als het niet steeds dezelfde knipperlicht is,en dat hij het af en toe wel doet.(dan is het lampje echt niet stuk).
Wat een leugens.Het is dan gewoon het electrische circuit wat niet goed is.
En dan zegt iedereen om je heen dat je het gaat winnen,omdat die scooter nooit goed is geweest.
En dan verlies je het omdat volgens Rover-Bikes we later nooit meer hebben geklaagd over de mankementen.
Wat dus absoluut niet waar is.
Ik ben zo kwaad,het rechtsysteem in Nederland is waardeloos.
Een gewone burger die gewoon in zijn recht staat, met al zijn bewijsmateriaal,verliest het weer van een Firma.
Het is gewoon niet te geloven en dan moet ik Rover-Bikes ook nog eens een bedrag van 450 euro gaan betalen voor hun onkosten.
Te krankzinnig gewoon,waar zijn je rechten als burger in Nederland???????
Winnen met leugens!!!!,ik vraag me af of ze die rechter omgekocht hebben.
Dat kan toch niet anders,met zoveel bewijs.
Ik durf in dit land niks nieuws meer te kopen,want al sta je in je recht,krijgen doe je het niet.
Dus mensen dit is mijn verhaal,dit is wat ik van ze vind.
EEN STELLETJE LEUGENAARS EN OPLICHTERS.
EN WAT EEN RECHTSYSTEEM!!!!! :evil:

Gesloten