LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

PS

Rooster vertoont al weer een haarscheurtje.

Koplamp spiegel was niet vastgezet.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

@Mosan: ongelofelijk dat het je lukt nog steeds iemand zo'n scooter aan te raden waarmee jij naar eigen zeggen "niet in de regen durft te rijden omdat er dan weer iets afspoelt"! :shock:

Bewonder in ieder geval je optimisme en het gegeven dat je nog steeds plezier beleefd aan je scoot! :lol:

Heb vroeger ook brommers gehad met een waslijst kuren en problemen en ik verlies zelf dan nogal snel het plezier.

@Kevlis: als jij ook niet geduld verliest en vol optimisme nog een a4tje hier op het forum kan volschrijven met problemen dan zou ik een AGM nemen. /cynisme.

Samengevat zou ik je eerder aanraden om een budget Sym, Piaggio of Kymco te kopen voor zo'n 1200/1300 euro: alle onderdelen voorhanden, een dealer die al je zaken gewoon in jouw dorp/stad zonder tussenkomst van vage importeurs kan oplossen en dus minder gezeik.

Ohja....ik heb de zelf de gewoonte niet bij NIEUWE dealers iets te kopen maar bij bestaande "ouderwetse" scooterzaken ofwel familiebedrijven die vaak al tientallen jaren bestaan.
(-> blijkbaar doen zij toch iets goeds als het hen lukt al 30 jaar klanten aan zich te binden)

(En voor de mensen hier die maar blijven bleren dat ik ook een Kymco importeur ben: dat is niet het geval en ik rij zelf op een Piaggio :P )

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Echelon.

Ben het met je eens.

Ik begrijp je reactie, echter ik hoop dat alle klachten verholpen worden.

Als alles in orde is blijf ik erbij dat je een goed en leuk scootertje hebt waar je nog veel plezier aan kunt beleven.

Ik ben van mening dat mijn scooter een zogenaamd maandag produkt is.

Ik hoop daarom dat ASIANGEAR de problemen kan oplossen.


Mocht dat niet het geval zijn dan kijken we wel weer verder.

Ik ben van nature nogal vasthoudend en ga graag een uitdaging aan.

25 jaar zzp nu al 10 jaar in ruste.

Tevens ben ik van mening dat de scooter het probleem niet is maar dat het meer gaat om de manier waarop de scooter wordt afgeleverd, in mijn geval dus 0,0

Kortom ik wacht rustig af en zie wel hoe het afloopt.

Ik zal daar uiteraard verslag van doen.

Groeten

Mosan.

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Vandaag scooter naar ASIANGEAR BV

Onderstaand schrijven bij gevoegd en tevens als email bericht verzonden.



Asiangear BV 7 juli 2009
De Lasso 42
2371 GX Roelofarendsveen




Mijne Heren.

Vandaag wordt mijn scooter ( AGM GT ) kleur zwart, ter rep. aangeboden.

Er is een probleem met de verlichting die, volgens zijn zeggen, door de verkoper niet op te lossen is.

Tevens wil ik bij deze nog enkele puntjes onder uw aandacht brengen.

Voorband is niet rond, dit geeft een licht schokkende rijstijl wat als zeer onprettig wordt ervaren.

Sisybar slecht verchroomd en gaat al roesten.

Ophang rubbers, voorspatbord verweerd, bovenste rubber verkeert gemonteerd.

Het chroom van de sierrand koplamp vertoont onevenheden ( Pitjes )

Beplating voetplank, NIET aan de gashandel kant, sluit niet.

Rooster voorkant vertoont weer een haarscheurtje, is pas vernieuwd.

Motor is stationair niet goed afgesteld, slaat soms spontaan af (bij wachten voor stoplicht bv)
en geeft soms een luide plof bij het dichtdraaien van de gashandel.

Bij een volle tank is het stationair toerental veel te hoog, naarmaten de tank leger raakt neemt het stationair toerental ook af. (ontluchtingsgaatje is open)

De klachten zijn diverse malen gemeld aan de verkoper maar naar mijn mening is daar onvoldoende aandacht aan besteed.

Gezien de tekst op uw internetpagina, waarbij uw monteurs als uitstekend worden neergezet, ga ik ervan uit dat nu alles naar volle tevredenheid wordt opgelost.

Aangezien ik ervan uitgaat dat U het druk heeft met de verkoop van uw scooters hoop ik toch op een spoedige afhandeling van de gebreken cq klachten.
zodat ik zo spoedig mogelijk weer gebruik kan maken van mijn scooter.

Wenst U nog enige toelichting op bovenstaande dan ben ik daartoe ten alle tijden gaarne toe bereid.

Hoogachtend



Wordt vervold.

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

De volgende mail ontvangen:



Goedemorgen,

Vervelend wat er met de scooter aan de hand is.

Inmiddels is de scooter hier bij ons gearriveerd en zullen we de door u genomen punten doorlopen.

Verdere correspondentie betreffende de reparatie dienen via de dealer te verlopen.

With kind regards/ Met vriendelijke groet,





Melvin Schouten

Asiangear BV



De Lasso 42

2371 GX Roelofarendsveen

The Netherlands



Tel. +31 (0)71 3318500

Fax. +31 (0)71 3318226



www.agmscooters.com en www.asiangear.nl

Dus nu maar afwachten.

wordt vervolgd

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Echelon::

Een goede tip van u betreft de betere merken scooters, alleen zag ik vandaag een Piaggio FLY met slechts 515 km. op de teller waarvan de schokbreker (achter) nu al aan het roesten was, zo ook met diverse onderdelen aan de voorrem!

Is dan dit model van PIaggio ook al voorzien van zeer slechte Chinese onderdelen?!!

Hou het dan toch maar bij mijn Kymco GrandDink, met 10400 km. op de teller en nog geen spatje roest! (2 jaar en 3 maanden oud)

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

@LeoZ: zoals al eerder vermeld ben ik geen importeur van Kymco maar tevens ook NIET de woordvoerder van Piaggio :lol:

Ik gaf slechts een tip aan (nieuwe) scooterrijders om je te beperken tot bekende merken en Chinese import links te laten liggen.
Heb volgens mij niet beweerd dat Piaggio's of Kymco scoots niet roesten! :D

Feit is wel dat noch jij met je Grand DinkyToy noch ik met mijn wegroestende piaggio ;-) een A4tje weten te vullen met problemen!

@Mosan: Gezien de aard van sommige klachten krijg ik toch de indruk dat een gedeelte van jou problemen toch te wijten zijn aan de bouw/design van de scooter?
Had em nog even opgezocht....leuk model trouwens.

Blijf updaten ....benieuwd naar de uitkomst!

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Echelon

Ik ook, maar dat lees je nog wel.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Echelon::

Ik viel je nergens op aan!! :(
Sterker nog... ik gaf je gelijk betreft de betere merken scooters!

Ik constateerde slechts een feit bij een Piaggio FLY met een roestende schokbreker met slechts 515 km. op de teller; wat ik niet goed vind na zo'n korte tijd.

Maar dat was slechts mijn mening... niet meer en niet minder.

De enige klacht van mijn Kymco GrandDink (toy???...) is dat de binnenkabel van de kilometerteller vrij snel breekt, maar dat schijnt bij meer merken voor te komen, voor de rest is de GD een geweldige scooter... geen rammeltjes, geen slechte beplating, prima blok.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

@LeoZ: No worries....ik maakte maar een grapje! :D
Dat van die schokbrekers achter heb ik al vaker gezien!

En dat van de GrandDinkyToy idem.....tis wel een erg grote scooter trouwens....maargoed... "Size does Matter" zullen we maar zeggen :D

Kilometertellers sneuvelen volgens mij bij elke scoot!

@Mosan: benieuwd of je scooter avontuur nu een gebed zonder einde is....

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Echelon:

Oké! :D

De GrandDink is wel groot, maar ik ben zelf 1,83m. en dan zijn die kleinere scooters niets voor mij; de GD zit wat mij betreft het lekkerst en heeft door zijn grootte veel comfort en een flinke opbergruimte onder het zadel én een flinke tankinhoud van 9,6 liter.
Zolang ik het kan betalen (de GD is wel prijzig: €2750) blijf ik een model zoals de GD rijden. :)

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

LeoZ: met jouw uitzonderlijke lengte kan ik me de keuze voor een GD(T) natuurlijk helemaal voorstellen! :D

Hmmm samengevat geldt voor scoots wat voor alles geldt: iedereen wil graag dat model hij/zij het mooiste vind (en probeert dat vervolgens nog even uit te leggen met 'volwassen' argumenten)

Hoeft niet hoor, als jij op een scoot ter grootte van een Goldwing wil rijden...dan is dat prima! :D

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Vandaag scooter opgehaald.

Asiangear heeft niet stilgezeten na 3 dagen alweer retour, knap.

Alle door mij opgegeven punten zijn nagezien en zo nodig vervangen.

Motortje loopt nu stationair perfekt en ploft niet meer ( na 1966 km)

Rubbers , sierrand koplamp, voorband, sisybar en spannings regelaar vernieuwd.

Net 59 km gereden en alles werkt naar behoren.

Dus nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.

Asiangear staat achter zijn produkt en dat is in ieder geval een geruststelling.

Groeten.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

Klinkt goed Mosan....in ieder geval goede service!
Misschien lezen ze hier wel stiekem mee? :D


Benieuwd hoe het je intussen is vergaan?
De problemen klonken namelijk meer als een -steeds terugkerende- designfout dus nieuwsgierig of alles nu echt is opgelost!

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Echelon


Niet alles helaas, scooter schud nog steeds ondanks de derde voorband.

Deze band is weer niet rond.

Ik vraag me af of dat de oorzaak van het schudden is.

Tevens loopt de schijfrem voor aan.

Ik ga het verder uitzoeken.

Groeten

Mosan

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

Hmmmm weet je wel zeker dat het aan de voorband ligt?
Is die voorvelg wel goed? En hobbelt je scoot of is het slechts een trilling?

Zie je inderdaad afwijkingen als je het voorwiel met de scoot op de bok
ronddraait of heeft het misschien toch een andere reden?

Mag hopen dat dit geen opeenstapeling gaat worden van dan het ene, dan weer het andere probleem.

Nouja...dit moet toch op te lossen zijn lijkt me zo. Geen scheuren meer in gaas/plaatwerk?

Groeten,

Echelon.

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Echelon

Scooter hobbelt en schud.

Bij het rijden op een vlakke en strakke weg wordt dat al zeer hinderlijk ervaren.

Het is niet gevaarlijk maar wel zeer iritant.

Scooter door een monteur van een ander bedrijf na laten kijken.

Ondanks het feit dat de scooter niet bij hem was gekocht heeft hij mij zeer goed geholpen. Klasse

Hij heeft op de scooter gereden en vastgesteld dat de achter en de voorband niet rond zijn.

De velgen zijn goed.

Het probleem kan opgelost worden door goede banden te monteren.

Een en ander aan mijn verkoper verteld en die neemt weer kontakt op met Asiangear.

Ik vraag me af waarom hij kontakt op moet nemen met Asiangear en het zelf niet oplost.

Tevens gevraagd aan de monteur gevraagd hoe het komt dat er zoveel problemen zijn met de scooter.

Volgens hem zijn er verkopers die de scooters uit de krat vandaan in elkaar flansen en er NIET op gaan proefrijden om te kijken of alles naar behoren werkt.

Zijn bedrijf doet dat wel en zijn er problemen dan worden die opgelost voordat de scooter wordt uitgeleverd aan de klant.

Mijn verkoper doet volgens mij het omgekeerde en hoopt dat de klant geen verhaal komt halen als het niet goed gaat.

We wachten dus maar weer af en hopen dat alles naar behoren wordt opgelost zodat de scooter rijd zoals het hoort.

Groeten

Mosan

Wordt vervolgd.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door LeoZ »

Mosan: Met alle respect... is hier niet een beetje sprake van: Goedkoop is duurkoop?

Ik weet wel zeker dat het met b.v. een Kymco scooter geen problemen had gegeven; al heb je daar nu niets aan.

Zo'n AGM (matige chinese scooters) koopt men in de krat voor ca. €350 ... zet men snel in elkaar, maakt de "monteur" geen proefritje, plenst er wat benzine en olie in en hopsa... in de showroom voor € 1100 of meer...

En nazorg... tja.... je kent het antwoord zelf al!

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

@LeoZ: dat vraag ik mij inderdaad ook wel af.
Totnutoe was het geen duurkoop want Mosan heeft het geen extra geld gekost.
Maargoed....het geregel en de energie die je erin moet steken tellen natuurlijk ook mee....
(los van het feit dat ik mij groen en geel zou ergeren :x )

@mosan: Hoe kan het trouwens dat je scooter op 2 banden is geleverd die niet rond zijn??

Dit heeft toch weinig met een maandagmorgen-model te maken zou ik zeggen...
Benieuwd of dit zo door gaat....je hebt nu 1500 km gereden? :?

Je laat nu die banden weer vervangen?

Wat mij vooral zou irriteren is het feit dat je alles moet uitzoeken....of de monteurs wel een proefrit maken...testen...controleren....etc..

Wanneer gaat je saga eindigen denk je?

iMike
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2009 23:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door iMike »

Ik tune even in nadat ik aan het googelen was naar reviews over AGM scooters.
Klinkt niet best allemaal, hoewel ik ook denk dat er eerder negatieve dan positieve recensies op fora verschijnen.
Evengoed, ik heb sinds januari 2009 een AGM retro scooter (45km) aangeschaft. Begint cliche te worden, maar niets dan ellende.
Bougies, afstellingen, snelheidskabel gebroken, uitlaat ploft, valt zomaar stil...

Gelukkig heb ik een goede, klantvriendelijke dealer in Almere die steeds weer bereid is onder de kap te willen kijken. Maar we worden er allebei echt moe van.
Ik ga het nu via de dealer spelen om AsianGear zover te krijgen mij te compenseren, want ik heb nog geen rustige maand achter de rug met de scooter.

Ik hou verslag bij van het vervolg.
Laters!

Gesloten