LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
quincy4
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2006 21:23

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door quincy4 »

Ik zal mijn ervaringen vertellen wat betreft de voeding van mijn hond en kat.

Mijn persische langhaar van 5 kreeg altijd RoyalCanin Persian. Hij zag er geweldig uit, goede ontlasting mooie vacht. Ik dacht het perfecte voer gevonden te hebben. Tot mijn kat last kreeg van een oormijt infectie + schimmelinfectie en ik bij de dierenarts belande. Hij kreeg medicijnen waar zn oren van opknapte, maar zijn lichaam doodziek van werd( kreeg bobbels). Tevens hield hij deze oorproblemen. Ook had ie altijd van die klachten, waarvan de dierenarts wel weer 1 of ander middeltje voor had. Vieze kont, onstoken ogen, tansteen ga zo maar door. Het wachten was op blaasgruis.

Ik ben toen me meer gaan verdiepen in voeding, en kwam zo ook bij carnibest.nl terecht. Dit sprak mij zo aan dat ik het wou proberen.

Conclusie: Zijn bulten verdwenen, kreeg een nog mooiere vacht, geen poepkont meer, nog mooiere drollen en het mooiste van alles zijn oren zijn zonder medicijnen opgeknapt.

Toen ik mijn kat begon te voeren , zijn we dit ook voor onze Labrador pup gaan geven. Die op dat moment aan de diaree was, zn brokken niet luste. Verder zag ie er geweldig uit en groeide goed.

gelijk binnen twee dagen had ie stevig ontlasting, geniet van zn eten en heeft een nog mooiere zachter vacht gekregen. En wat opzich ook wel bijzonder was, is dat ie gewoon veel rustiger werd. TOen ie nog op brokken zat had ie altijd van die energie stoten ( door de koolhydraten).

Iedereen moet doen wat ie het beste vind, maar ik heb altijd gedacht dat ik mijn kat het beste gaf, maar dat was dus niet zo.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ten eerste is Royal canin voor de kat één van de beste voeren.
Ten tweede hoort een pup zeker niet rustig te zijn. Kun je daar niet tegen begin er dan niet aan.
En ten derde een vraagje... Heb je die Carnibest in de oren gesmeerd :?: :lol: :lol: :lol:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik ben het dus niet met je eens dat Royal Canin een heel goed merk is. Ik heb mijn katten er ook lang hierop gehad. Maar 1 van mijn katten kreeg voedingsallergie hiervan, welke uiteindelijk weet tot epilepsie bij hem werd.
Daarnaast zit er regelmatig verschil in het voer, de ene keer voelt de brok erg droog, en de andere keer weer vet, terwijl het hetzelfde specifieke variatie was. Ik heb meerdere fokkers gesproken die hier ook tegenop liepen.
Maar als jij er tevreden mee bent, daar heb ik verder niks op tegen hoor. alleen werkte het niet zo bij mijn dieren.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door bitchy »

je moet niet op reintje letten,
die l*lt een eind weg.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Daarnaast zit er regelmatig verschil in het voer, de ene keer voelt de brok erg droog, en de andere keer weer vet, terwijl het hetzelfde specifieke variatie was.
Elke grote fabrikant van diervoeders zal zowel bij het hondenvoer als bij het kattenvoer éénmaal in de zoveel weken/maanden iets aan de smaak veranderen zodat de dieren niet op het voer uitgekeken raken :roll:
Maar 1 van mijn katten kreeg voedingsallergie hiervan
Mijn hond is allergisch voor pens, deugen daarom alle koeien niet :roll:
Ik heb meerdere fokkers gesproken die hier ook tegenop liepen.
Zal wel pijn hebben gedaan :lol: , maar ja fokkers zijn nou éénmaal de slimste niet die kunnen alleen maar twee dieren bij elkaar zetten en daar stopt dan ook verder al hun kennis op het gebied van dieren en dierenvoeding :roll:

quincy4
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2006 21:23

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door quincy4 »

Ten eerste heb ik niet geschreven dat ik daar niet tegen kon.
Kinderen worden toch ook drukker van kleurstoffen, suikers en andere rotzooi, waarom zou dat bij een hond dan ook niet zo kunnen zijn.

Royal Canin zal voor genoeg katten prima zijn, maar voor mijn kat maakte het dus wel degelijk verschil.

Groetjes

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door solleila »

Ik gooi mijn kat ook op half barf/half kant en klaar voer.
Een stuk gezonder is ze geworden. Dat weet ik zeker. En sinds ze vers vlees krijgt (ook kant en klaar voer) heeft ze een veel beter gebit.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoe kan vlees nu beter voor het gebit zijn dan een krokante brok :roll:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door bitchy »

ik zou zeggen trek de bek van menig hond eens open na het eten van vers, en doe dat ook eens na het eten van brokken.
eens kijken welk gebit de meeste rotzooi bevat.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Geef je de hond zeker een tandenstokertje na de maaltijd :lol: :lol:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Soraya »

Mijn hond is allergisch voor pens, deugen daarom alle koeien niet
Misschien deugt de hond niet, net zo min als mijn kat :wink:
Elke grote fabrikant van diervoeders zal zowel bij het hondenvoer als bij het kattenvoer éénmaal in de zoveel weken/maanden iets aan de smaak veranderen zodat de dieren niet op het voer uitgekeken raken
Nee, dat is het dus ook niet kan ook niet, want dat kan grote consequenties inhouden voor die dieren die dit eten. Daarom heb je zoveel smaken, zodat de mensen een andere smaak kunnen kopen als een merk niet bevalt.
... maar ja fokkers zijn nou éénmaal de slimste niet die kunnen alleen maar twee dieren bij elkaar zetten en daar stopt dan ook verder al hun kennis op het gebied van dieren en dierenvoeding
Dank je wel voor het over 1 kam scheren van fokkers, mag ik weten wat jij doet voor werk en hobby, doe ik dit ook bij jou :wink:

Nee, voor mijn dieren geen RC meer, maar meer vers vlees of een voeding die de kwaliteit wel kan garanderen en met meer vlees erin verwerkt.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Elke grote fabrikant van diervoeders zal zowel bij het hondenvoer als bij het kattenvoer éénmaal in de zoveel weken/maanden iets aan de smaak veranderen zodat de dieren niet op het voer uitgekeken raken
............Nee, dat is het dus ook niet kan ook niet, want dat kan grote consequenties inhouden voor die dieren die dit eten. Daarom heb je zoveel smaken, zodat de mensen een andere smaak kunnen kopen als een merk niet bevalt.............

Jij zou voor je een mening klaar hebt je eens in één en ander moeten verdiepen want als je dat gedaan had dan zou je weten dat er wel degelijk steeds iets aan de smaak wordt verandert. Ander krijg je hetzelfde als dat wij elke dag bruine bonen zouden krijgen dan krijg je daar ook na een poosje genoeg van. Overigens is Royal Canin hond en Noblesse zowel hond als kat er trouwens maar in 1[één] smaak. Voor de kat heeft Royal Canin meerdere smaken maar ook bijv. bij de vissmaak zul je kleine nuance verschillen aantreffen. Geloof je me niet neem dan eens contact op met de fabriek, eigenwijs dat je bent. :wink:

Gesloten