Ik heb even een stukje van de quote ingekort, MediaMarkt stond hier voor niets tussen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑29 aug 2021 23:23Werkt u soms bij Bol.com, dat u zo goed weet wat er verkeerd is gegaan?NeoDutchio schreef: ↑29 aug 2021 19:27Ik acht die kans juist heel klein. De nieuwprijs zit overal rond de €699,-. Tweedekansjes en refurbished vanaf €613,-. Eigenlijk kon u al weten dat uw prijs niet zou kunnen kloppen. Elektronica komt altijd overal tegelijk op de markt en zodra een model niet meer gemaakt gaat worden zal deze overal tegelijk uitverkocht gaan worden. Er kan wel eens een actie zijn waarbij de verkoper en fabrikant/importeur een prijsafspraak maken, maar dit is nooit rond de 50%.
Er is schijnbaar een fout gemaakt bij Bol. Of er is een foutief artikel op de outletsite terecht gekomen of deze is geheel onbedoeld geplaatst. Gezien de andere inductieplaat voor dezelfde prijs kan het heel goed mogelijk zijn dat ze per ongeluk 2 modellen door elkaar gehaald hebben. Vandaar dat uw type niet te vinden was.
Voor de zoveelste keer. Waar de fout gemaakt en hoe de fout gemaakt is, is totaal niet van belang. Ondanks dat u er een hekel aan hebt geldt hoe dan ook het consumentenrecht en niet de regels van NeoDutcio
Neen, ik werk niet bij Bol.com, maar heb, zoals wellicht bekend bij een aantal, jarenlang in de detailhandel gezeten. Met name in de tijd van de start van online kopen. Ik weet hoe processen gaan en ik weet hoe bedrijven werken. En waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Het is zeer aannemelijk dat er of artikelen door elkaar gehusseld zijn, of dat er onbedoeld of onbewust een artikel op de verkeerde plek beland is. Verder is het ook een zaak van logisch nadenken. Ditzelfde artikel wordt door Bol zelf verkocht (€699,-) en via Bol door BCC (€699,-), AlleenWitgoed (€751,49) en BuyBay Retourkansjes (€639,24). Hoe logisch is het dan dat dit artikel ook in de outlet zou staan voor om en nabij €399,-? Was het maar zo'n feest dat je als verkoper €300,- meer kon verdienen op een stukje keuken elektronica. En zou je de normale winst er nog afhalen, de kosten van de tussenhandel eruit halen en de winst van de fabrikant, dan zou de kostprijs onder de €50,- moeten zitten. Iedereen weet dat dat niet kan.