Dat de eerste bijdrage van een nieuw forumlid eerst moet worden goedgekeurd is niets bijzonders...
Nou ben ik benieuwd waar uw mening op is gebaseerd.
Ik doe al mee aan online communities sinds IEX een bulletinboard was en moet moeite doen om me een toelatingsprocedure met een wachttijd te herinneren. Wel heb ik veel fora zien verdwijnen omdat moderatie moeite had om greep te houden op de dynamiek. Mediacourant bijvoorbeeld, die tot een paar jaar geleden een heel levendige achterban had.
Het feit dat een nieuw onderwerp van een nieuw lid niet direct zichtbaar is, is vanwege de gigantische hoeveelheid spam in het verleden. Geen idee of dat nog zo is, omdat er nu gemanaged wordt. Dat moet op zich geen probleem zijn, als dat maar snel wordt opgepikt en duidelijk is voor de nieuwe poster.
Dat de eerste bijdrage van een nieuw forumlid eerst moet worden goedgekeurd is niets bijzonders...
Nou ben ik benieuwd waar uw mening op is gebaseerd.
De praktijk. Ik ben moderator en admin op meerdere fora, waaronder grote, drukke fora met een fors hogere postcount dan hier. De controle op nieuwe deelnemers is er op al die fora, in verschillende fora. En dat is ook geen enkel probleem, zo lang je maar gewoon snel acteert. En dat hoeft echt geen uren per dag te kosten.
Een heel belangrijk punt is namelijk dat je je forum en je forumleden moet kennen. Dan zie je echt in een oogopslag wat er gebeurt, wie er over de schreef gaat en wat er moet gebeuren. Problemen in de kiem smoren in plaats van laten sudderen voorkomt heel veel werk aan de achterkant.