Dat is redelijk kort door de bocht.Nijogeth schreef: ↑08 feb 2024 16:13Je begint haast te denken dat alle groepen die van andere mensen dingen willen afdwingen gewoon gezamelijk in een instelling moeten. Houten paarden mogen niet, snelwegen blokkeren, banden lek prikken, hooibalen in de fik steken, Sinterklaasintochten verpesten en weet ik wat nog meer. Prima dat je een mening hebt, verkondig die dan gewoon, onderbouw hem wat mij betreft en kijk wat mensen er mee doen, maar dat eeuwige irriteren om maar je zin te krijgen, dat zorgt ervoor dat ik je al direct niet meer serieus neem.
Het enige waar ik wel een beetje mee kan leven is wanneer je gaat demonstreren tegen mensen die demonstreren op de plek waar die mensen demonstreren. Dus als KOZP mag demonstreren bij een Sinterklaasintocht, dat je er dan netjes naast gaat staan en sinterklaasliedjes met zwarte piet erin gaat zingen als collectief. Dat kan ik nog wel hebben, want dan breng je de discussie naar hen die de discussie niet willen voeren, maar gewoon hun zin willen.
Maar in mijn ogen, als je wil dat mensen ergens mee stoppen, dan ga je op een normale manier (vaak werkt humor ook nog mee) het gesprek aan en probeer ze met argumenten te overtuigen. En als dat niet werkt, dan is jouw punt misschien niet zo sterk. KOZP, de klimaataanpak, de alfabet mensen, de standpunten van de boeren. Het blijven allemaal meningen en standpunten en daar hoeft in theorie niets mee te gebeuren omdat jij of jullie als groep het anders willen. Dat mag anders, als je met overtuigende argumenten komt waarom dat beter zou zijn. Maar zelfs die argumenten die jij misschien heel goed vindt, die vindt een ander helemaal niet belangrijk.
Ga ik dus ook even doen.
Als je na lange onderhandelingen,gesprekken en allerlei vage commissies nog steeds geen gehoor vindt voor je standpunten/klachten rest er niets anders dan actie ondernemen.
Evt.met demonstraties.
En,ik spreek uit ervaring,dan moet je zoveel mogelijk ellende veroorzaken anders lacht men alleen maar om je.
Voor de goede orde,ik bedoel hier uiteraard geen geweld mee.
Dat geweld komt vanzelf van de andere kant,(lees overheid) jammer genoeg
Ook dat weet ik uit ervaring.