Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig, die kende ik nog niet, maar ik heb ook nog nooit op de tak van mijn opa van moederskant gezocht. Er is al een genealogiehistorie van de man. In ieder geval: Vrijwel direct mijn betovergrootvader gevonden, hij heeft aan de Goudsche Rijweg gewoond. Nummer onbekend. En het was ergens tussen 1875 (toen is mijn overgrootvader geboren, hij staat op dat adres ingeschreven) en 1880, toen er kennelijk iets veranderde in het bevolkingsregister. Ander systeem, andere boeken, wie zal het zeggen?
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 jun 2020 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
26 jun 2020 14:44
@moederslink Ken je deze site https://stadsarchief.rotterdam.nl/zoek- ... en-geluid/

Als zoekterm kun je bijv. Mathenesserdijk invullen en ook de periode waarover je foto's wilt zien. Aan de rechterkant kun je aanklikken bijv. foto's, prentbriefkaarten enz.
Héél bijzonder, dank je wél. Het is de geboorteplek van mijn kinderen.

ZeerPrivé
Berichten: 6049
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Graag gedaan. Door op de foto's te klikken, kun je ze ook uitvergroten en downloaden (alleen degenen die al downloadbaar zijn) naar je eigen laptop. Of doorsturen via mail, kan ook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
26 jun 2020 14:32
Wie of wat is Mathenesser?
Ik wist niet dat Mathenesser zo wereldberoemd in Rotterdam was dat er een dijk, straat, laan, weg, pad, steeg etc. naar hem/haar/het vernoemd was
De laatste keer dat ik in die jeugdherberg geslapen heb was na een concert van Billy Joel in Ahoy.
Scontra. Dat zou kunnen. Dan was de ene Mathenesser daar in de buurt.
Ik haal uit Wikipedia het volgende:
Mathenesse is een samenstelling van de woorden Made ( weide ) en Nes ( aangeslibt land).
Mathenesse is de naam van een oude ambachtsheerlijkheid tussen Schiedam en Rotterdam.
De oudste bekende ambachtsheer was Dirk Bokel wiens kleinzoon zich Dirk van Mathenesse noemde.
Je had de polders Oud - Mathenesse en Nieuw- Mathenesse dat in de Franse tijd een zelfstandige gemeente vormde ( al in 1276 bekend) en in 1909 onderdeel werd van de gemeente Rotterdam.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het blijft bijzonder op de woningmarkt. Vorige week een woning geweigerd na goed nadenken. Inmiddels weer op een aantal woningen gereageerd, waaronder twee kanshebbers.

Bij de een stond ik aanvankelijk op plek 20, nu 16, dus al 4 afvallers. Bij de ander stond ik aanvankelijk, dus afgelopen maandag, op plek 13, nu 11. En beiden hebben zo hun plussen, de een wat ruimer, de ander met een tuin. Straks moet ik nog kiezen ook... :(

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Witte Angora komt straks in Afval wijk te wonen?

Als er maar genoeg afvallers zijn, daar kan ik prima grappen over maken, maar elke hogere geplaatste die iets vind heb je volgende keer geen last meer van.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Afzeggers zou een beter woord zijn. Afzegwijk. Misschien wel ja, als je ziet hoeveel mensen woningen weigeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wie staan er boven jou op de lijst?

Ik stel de volgende eisen;
1 voldoende parkeerruimte.
2 Niet gehorig, hoef je 9 maanden van te voren te weten dat ik op kraamvisite mag.
3 ligplaats voor Doerak op redelijke afstand.
4 winkels op loopafstand.
5 Ziekenhuis en voldoende huisartsen.
6 dicht bij Openbaar vervoer als ik als oudere niet meer zou mogen rijden.
7 Geen Bijbel bende.
8 Geen stand van fabrieken.
9 Geen wekelijkse overlast van voetbalclub of risico hierop indien ze promoveren.
10 Geen oude zooi met gebreken.

Dan blijven er weinig over en moet ik vele weigeren!
Mijn oplossing; koop in België een Kot (krot) slopen voor openhaard hout en bestel een Datsja in Russia.
Opbouwen en wonen en perfecte woning en in prima buurt.
Voldoet aan alle eisen die ik hierboven stelde.
En ik mag zelfs met de buurvrouw in bad... ja mijn Zwembad is ruim genoeg en ik ben ook erg ruimdenkende!

En raad nu eens de bijnaam die ik daar kreeg.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
26 jun 2020 14:01
moederslink schreef:
26 jun 2020 13:35
Wat grappig scontra , ook wij hebben op de Mathenesserdijk gewoond maar zijn daar al in 1980 vertrokken. Ook toen al waren daar veel nationaliteiten.
Een prachtig stekkie !
En wekelijks ging ik naar de markt.

Een jaar of 10 geleden ben ik er nog eens langs gelopen en wilde graag binnen kijken, maar de huidige bewoner stond dat niet toe ( misschien begrijpelijk nu?).
Zo zie je maar weer hoe de grote wereld toch ineens heel klein kan lijken en dat verschillende mensen die op een forum actief zijn en elkaar niet kennen, toch een vorm van gezamenlijke wijkgeschiedenis met elkaar kunnen delen. :wink:
Voel me nu wel wat zielig,met Rotterdam heb ik niks dan wat kennis van de havens.
En ,oja,in de tachtiger jaren heb ik er zo af en toe op een kantoor gewerkt bij een scheepvaart gerelateerde organisatie.
In de Kipstraat dus.
En onze beide dochters zijn in het Ikazia ziekenhuis geboren.
En we gingen stappen op het Stieltjesplein en in de Witte de wit straat of bij cafe Promenade achter de Maashaven.
Telt dat ook mee? :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 19:47
Wie staan er boven jou op de lijst?

Ik stel de volgende eisen;
1 voldoende parkeerruimte.
2 Niet gehorig, hoef je 9 maanden van te voren te weten dat ik op kraamvisite mag.
3 ligplaats voor Doerak op redelijke afstand.
4 winkels op loopafstand.
5 Ziekenhuis en voldoende huisartsen.
6 dicht bij Openbaar vervoer als ik als oudere niet meer zou mogen rijden.
7 Geen Bijbel bende.
8 Geen stand van fabrieken.
9 Geen wekelijkse overlast van voetbalclub of risico hierop indien ze promoveren.
10 Geen oude zooi met gebreken.

Dan blijven er weinig over en moet ik vele weigeren!
Mijn oplossing; koop in België een Kot (krot) slopen voor openhaard hout en bestel een Datsja in Russia.
Opbouwen en wonen en perfecte woning en in prima buurt.
Voldoet aan alle eisen die ik hierboven stelde.
En ik mag zelfs met de buurvrouw in bad... ja mijn Zwembad is ruim genoeg en ik ben ook erg ruimdenkende!

En raad nu eens de bijnaam die ik daar kreeg.
Den Ollander?

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 19:47
En raad nu eens de bijnaam die ik daar kreeg.

Pinokkio? :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Badderkommer?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
26 jun 2020 20:12

Voel me nu wel wat zielig,met Rotterdam heb ik niks dan wat kennis van de havens.
En ,oja,in de tachtiger jaren heb ik er zo af en toe op een kantoor gewerkt bij een scheepvaart gerelateerde organisatie.
In de Kipstraat dus.
En onze beide dochters zijn in het Ikazia ziekenhuis geboren.
En we gingen stappen op het Stieltjesplein en in de Witte de wit straat of bij cafe Promenade achter de Maashaven.
Telt dat ook mee? :wink:
Tuurlijk telt dat mee, alleen alles 'op Zuid' maar voor de helft, hoewel de dochters dan wel weer voor dubbel tellen ! :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
27 jun 2020 10:08
Kies uw verre vakantiebestemming:
Algerije, Australië, Canada, Georgië, Japan, Montenegro, Marokko, Rwanda, Servië, Nieuw Zeeland, Thailand, Tunesië, Uruguay, Zuid Korea.
Vanaf 1 juli mogen we die landen waarschijnlijk weer bezoeken.
Helaas staat Nauru niet op de lijst. Daar wil ik heen.
Waar een wil is , daar is een weg en niemand zal je tegenhouden, dus gewoon gaan ! :wink:

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De weg bestaat voornamelijk uit water, en water kun je bezwemmen. Heb je niks geen last van de anderhalve meter en zo. Zoek een rustig strandje uit om te 'landen' en er is niks aan het handje.

En weet je? Tegen de tijd dat je er bent zijn de beperkingen daar ook wel opgeheven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
27 jun 2020 10:58
Nauru 🇳🇷 is nog steeds Oranje
Mooi, want 'oranje' is een heel goed teken !
Het 'oranje' gevoel is zelfs opgenomen in de nieuwe canon van Nederland.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
26 jun 2020 12:52
Ach ja.
Barry White had zijn naam ook niet mee.

Dit mag ook niet meer. Want het is "blackfacen":

https://m.facebook.com/watch/?v=2669519613075721&_rdr
(geluid aanzetten)

En zo wordt zelfs "links intellectuele humor" getroffen door politieke correctheid.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
27 jun 2020 10:08
Kies uw verre vakantiebestemming: Algerije, Australië, Canada, Georgië, Japan, Montenegro, Marokko, Rwanda, Servië, Nieuw Zeeland, Thailand, Tunesië, Uruguay, Zuid Korea. Vanaf 1 juli mogen we die landen waarschijnlijk weer bezoeken.
We missen nog Kaap-Verdië.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb even op de kaart gekeken en besloot het volgende;

Een aantal Forum leden weiger ik mijn Doerak uit te lenen, zowel 't Forum lid als mede de Doerak zijn niet Oceaan Proef!
Zelfs een vakantie met Cor & Don naar Kalkoen is veiliger.

Ja, Kalkoen, zo noem ik dat land na vertaling door Google!

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
27 jun 2020 20:29
breien schreef:
27 jun 2020 10:08
Kies uw verre vakantiebestemming: Algerije, Australië, Canada, Georgië, Japan, Montenegro, Marokko, Rwanda, Servië, Nieuw Zeeland, Thailand, Tunesië, Uruguay, Zuid Korea. Vanaf 1 juli mogen we die landen waarschijnlijk weer bezoeken.
We missen nog Kaap-Verdië.
Eerlijk gezegd mis ik er niks aan. :wink:

Plaats reactie