LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurverhoging.
-
Re: Huurverhoging.
Het komt er dus op neer dat iemand die in 2011 een laag inkomen had (WW bijvoorbeeld), en nu een veel hoger, de huurverhoging ontspringt, ook al is hij/zij nu een scheefwoner.
Het schiet niet echt allemaal op nee.
Ben het met je ééns dat het niet normaal is dat 2011 de richtlijn is terwijl je nu hetplumber schreef: Nogmaals het gaat niet om mijn zoon.Hij is gewoon thuis door omstandigheden.
Kan toch.Het gaat er om dat ik met veel minder toch meer moet betalen en dat
wordt allemaal beslist door die veelverdieners die er niet koud of warm om worden.
met een stuk minder moet doen en toch meer moet gaan betalen.
Velen zijn dit jaar of vorig jaar hun baan verloren ivm de crisis die komen dus nu ook
in de ****** zitten ?
Ontspringen niet 4 % krijgt iedereen.Maar lachen doen ze welwitte angora schreef:Het komt er dus op neer dat iemand die in 2011 een laag inkomen had (WW bijvoorbeeld), en nu een veel hoger, de huurverhoging ontspringt, ook al is hij/zij nu een scheefwoner.
want die 6,5% die ze hadden moeten krijgen gaat pas in 2014 of
in 2015 in.Want ze gaan uit van inkomen van 2 jaar terug.
Ik krijg waarschijnlijk 4% huurverhoging, waardoor ik nipt boven de grens van € 681 uit zal komen. Verspeel ik hier dan mijn huurtoeslag mee? Dat scheelt wel een slok op een borrel.
Heb overigens nog geen schriftelijke mededeling ontvangen van mijn corporatie.
Mag dus wel en huurverhoging weigeren (in eerste instantie). Maar dat zal waarschijnlijk een tijdelijke oplossing zijn.
Mag dus wel en huurverhoging weigeren (in eerste instantie). Maar dat zal waarschijnlijk een tijdelijke oplossing zijn.
Dat moeten ze voor 30 juni laten weten, anders mag je inderdaad weigeren.Heb overigens nog geen schriftelijke mededeling ontvangen van mijn corporatie.
Het barst trouwens van de klachten. Er zijn veel fouten gemaakt enz. Als je tenminste zo eens het een en ander doorleest hebben ze het weer lekker "in elkaar geflanst"; broddelwerk zogezegd.
http://www.woonbond.nl/pages/nieuws/dow ... hoging.pdf
Vergeet niet dat die hogere inkomens ook meer inkomstenbelasting betalen.. Wist je dat 15% van de werkende Nederlanders, 85% van de totale som aan inkomstenbelasting betalen? Ook betalen mensen met villa's, oftewel alles > 1.000.000 nog een opslag op het eigen woning forfait van 2,35% over 2012. Met dat ene precentage, kunnen zij fluitend wijzen naar de scheefhuurders en zeggen dat dát oneerlijk is.Moedt schreef:witte angora schreef:
Daarbij, de huurtoeslag wordt berekent over de huur van het lopende jaar. Iemand die door een inkomensachteruitgang daarvoor in aanmerking komt kan een deel van die extra verhoging dus weer net zo vrolijk via de huurtoeslag terughalen.
Het is de zoveelste maatregel die meer geld kost en werk oplevert dan dat wie dan ook er beter van wordt.
Het is gewoon een ordinaire lastenverzwaring en dan is het vreemd dat mensen met een tophypotheek op een villa niets hoeven in te leveren.
Dus wel mensen pakken die net kunnen rondkomen ten gunste van de VVD/PvdA/D66 achterban.
Ik bedoel maar, het CBS biedt met alle gegevens en percentages iedereen wel een getal om een eigen argument kracht bij te zetten, maar het gaat om het totaalplaatje.
chris2 schreef:Ik krijg waarschijnlijk 4% huurverhoging, waardoor ik nipt boven de grens van € 681 uit zal komen. Verspeel ik hier dan mijn huurtoeslag mee? Dat scheelt wel een slok op een borrel.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oging.htmlJolijn schreef:Ik heb het aan Google gevraagd: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oging.html
Minimaal 2 maanden van te voren moet het schriftelijke huurverhogingsvoorstel ontvangen zijn.
-
Ik heb helemaal geen voorstel huuraanpassing per post ontvangen van De Alliantie. In https://mijn.de-alliantie.nl/ kan ik zien dat ze de huur gewoon per 1 juli a.s. verhogen. Veel mensen in mijn wijk hebben ook geen huurverhogingsvoorstel per post ontvangen. Ze weten dat mensen toch wel braaf betalen en nog nooit van de Huurcommissie hebben gehoord. Ik ga de automatische incasso rond 15 juli in elk geval gewoon storneren. Kunnen ze daarna een acceptgiro sturen die ik zal gebruiken om de oude huur te blijven betalen.
-
Ik heb dit zelf een keer bij de hand gehad. Gewoon naar de woningbouw gegaan, en de verhoging ging vervolgens per 1 september in, omdat er minimaal 2 maanden moet zitten tussen het voorstel en de ingangsdatum.Bob Schurkjens schreef:Ik heb helemaal geen voorstel huuraanpassing per post ontvangen van De Alliantie. In https://mijn.de-alliantie.nl/ kan ik zien dat ze de huur gewoon per 1 juli a.s. verhogen. Veel mensen in mijn wijk hebben ook geen huurverhogingsvoorstel per post ontvangen. Ze weten dat mensen toch wel braaf betalen en nog nooit van de Huurcommissie hebben gehoord. Ik ga de automatische incasso rond 15 juli in elk geval gewoon storneren. Kunnen ze daarna een acceptgiro sturen die ik zal gebruiken om de oude huur te blijven betalen.
Ik zou wel gewoon open kaart spelen, anders krijg je alleen maar gezeur.
-
tenormin schreef:Het barst trouwens van de klachten. Er zijn veel fouten gemaakt enz. Als je tenminste zo eens het een en ander doorleest hebben ze het weer lekker "in elkaar geflanst"; broddelwerk zogezegd.
Ciske moet toch voor 1 mei...2 mnd vn te voren?? Anders mag je weigeren,wettelijk verplicht twee ,nd toch?
-
Ach, ik heb al zo gi-gan-tisch veel gezeur met die club. Dit kan er ook nog wel bij. Laat hunnie maar komen met aanmaningen. En natuurlijk de aangetekende rappelbrief binnen 6 weken na 1 juli. Stuurt de verhuurder die rappelbrief niet, dan kan de huurverhoging wettelijk gezien niet doorgaan. Ze zullen dan alles opnieuw moeten doen.
Dat wordt dan: vóór 1 september schriftelijk voorstel tot huuraanpassing die dus pas in kan gaan op 1 november a.s.
Dat wordt dan: vóór 1 september schriftelijk voorstel tot huuraanpassing die dus pas in kan gaan op 1 november a.s.
Inderdaad 4. 4.5 of 6.5% maar de verhuurder moet de huurder er schriftelijk van in kennis stellen en wel 2 maanden van tevoren, dus voor 1 mei. Ik heb zelfs nu (22 juni dus) ni=og geen schriftelijke mededeling gehad van mijn corporatie. Ben dus zeer benieuwd wat zij over JULI in rekening gaan brengen.ciske schreef:Zover ik weet heeft iedereen gewoon standaard 4% dit jaar.
Ik verwijs naar mijn eerste bericht over huurverhoging. Heden is inderdaad mijn huur automatsch afgeschreven incl. de 4% verhoging. Heb van mijn corporatie geen schriftelijke mededeling gehad . Ga bu de reacties van U bestuderen wat mij te doen staat. Wat het voor mij bijzonder zuur maakt is, dat ik net de grens van € 681 overschrijd, wat een slok op een borrel scheelt. Zal er na bestudering van Uw reacties eens rustig ver nadenken wat ik het beste kan doen.
Nog adviezen?
Met vriendelijke groet,
Chris
Nog adviezen?
Met vriendelijke groet,
Chris
Ze zijn verplicht melding te maken van huurverhoging.chris2 schreef:Ik verwijs naar mijn eerste bericht over huurverhoging. Heden is inderdaad mijn huur automatsch afgeschreven incl. de 4% verhoging. Heb van mijn corporatie geen schriftelijke mededeling gehad . Ga bu de reacties van U bestuderen wat mij te doen staat. Wat het voor mij bijzonder zuur maakt is, dat ik net de grens van € 681 overschrijd, wat een slok op een borrel scheelt. Zal er na bestudering van Uw reacties eens rustig ver nadenken wat ik het beste kan doen.
Nog adviezen?
Met vriendelijke groet,
Chris
Wedden dat ze zeggen dat ze het wel gedaan hebben maar je zal de post
wel niet ontvangen hebben.Doen die bedrijven tegenwoordig allemaal.
Wil je ergens lid van worden mail of brief ze ontvangen het allemaal.
Wil je het opzeggen dan komt er ineens nks binnen.
-
De procedure hiervoor is vast en voorgeschreven door de Huurcommissie (Overheid).
Storneer de afboeking van de huur. Wacht vervolgens de betalingsherinnering af (acceptgiro). In plaats van dat u het gehele huurbedrag betaalt, betaalt u gewoon de oude huur van vóór juli.
Vervolgens moet de verhuurder u binnen 6 weken na ingang van de door hun gewenste huurverhogingsdatum (1 juli) een aangetekende rappelbrief sturen. Krijgt u die niet, dan gaat de huurverhoging gewoon niet door. Krijgt u de brief wel, dan moet u de huurverhoging alsnog betalen (per 1 juli).
Stappenplan: http://www.woonbond.nl/huurverhoging/perjuli2013/
Storneer de afboeking van de huur. Wacht vervolgens de betalingsherinnering af (acceptgiro). In plaats van dat u het gehele huurbedrag betaalt, betaalt u gewoon de oude huur van vóór juli.
Vervolgens moet de verhuurder u binnen 6 weken na ingang van de door hun gewenste huurverhogingsdatum (1 juli) een aangetekende rappelbrief sturen. Krijgt u die niet, dan gaat de huurverhoging gewoon niet door. Krijgt u de brief wel, dan moet u de huurverhoging alsnog betalen (per 1 juli).
Stappenplan: http://www.woonbond.nl/huurverhoging/perjuli2013/
2. "Niets" doen
U kunt ervoor kiezen om geen bezwaarschrift tegen de huurverhoging aan de verhuurder te sturen en de 'oude' huur door te betalen. De verhuurder moet u dan binnen zes weken na de ingangsdatum van de huurverhoging per aangetekende brief verzoeken alsnog met de huurverhoging in te stemmen.Let op: als het voorstel voor de huurverhoging per aangetekende brief is verstuurd, kunt u alleen bezwaar maken door voor 1 juli een brief aan uw verhuurder te sturen.
Tot hoelang kan je dat blijven doen dan? Tot je de brief daarover krijgt?Kunnen ze daarna een acceptgiro sturen die ik zal gebruiken om de oude huur te blijven betalen.
-
Uiterlijk maandag 12 augustus 2013 moet je de aangetekende rappelbrief hebben ontvangen van je verhuurder. Krijg je de brief niet, dan gaat de hele huurverhoging per 1 juli niet door. Je kan dan gewoon je oude huur blijven betalen totdat je bijvoorbeeld een nieuw voorstel huurverhoging krijgt per 1 december a.s. (die je verhuurder voor 1 september a.s. moet bezorgen per post).
Als je verhuurder het niet met je eens is, moeten ze naar de Huurcommissie. En daar 450 euro klachtengeld betalen en het aangetekend verzendbewijs overleggen als bewijs. Kan de verhuurder dat niet, dan krijgt de huurder gelijk en is de verhuurder 450 euro kwijt. Als huurder hoef je verder niets te doen. Het inschakelen door de verhuurder van incassobureaus, aanmaningen etc etc zijn dan ook volledig kansloos.
Als je verhuurder het niet met je eens is, moeten ze naar de Huurcommissie. En daar 450 euro klachtengeld betalen en het aangetekend verzendbewijs overleggen als bewijs. Kan de verhuurder dat niet, dan krijgt de huurder gelijk en is de verhuurder 450 euro kwijt. Als huurder hoef je verder niets te doen. Het inschakelen door de verhuurder van incassobureaus, aanmaningen etc etc zijn dan ook volledig kansloos.
Bedankt Bob , dat wist ik niet en ik denk dat meerdere mensen wat hebben aan jouw uitleg.
Inkomen afhankelijke huurverhoging ! op 1 juni 1988 hebben wij een huurcontract afgesloten die op dat moment boven de huurliberalisatiegrens lag, maar Huurovereenkomsten die zijn ingegaan voordat de liberalisatieregeling gold zijn gereguleerd, ongeacht de hoogte van de aanvangshuurprijs. Onze verhuurder Daelmans vastgoed, heeft daarom de inkomen afhankelijke huurverhoging toegepast tot het maximale percentage van 6.5 %.
omdat wij beiden fulltime werken.
Hierdoor is onze huur verhoogd van 730,= naar 778,= (excl. servicekosten).
Wij dachten dat de huurverhoging niet van toepassing was boven de maximale huurgrens van 681,02, om scheefwonen te voorkomen, onze buren die wel een (geliberaliseerd) huurcontract van 1990 hebben afgesloten hebben een huurverhoging van 4% gekregen, en betalen nu dus minder dan ons.
omdat wij beiden fulltime werken.
Hierdoor is onze huur verhoogd van 730,= naar 778,= (excl. servicekosten).
Wij dachten dat de huurverhoging niet van toepassing was boven de maximale huurgrens van 681,02, om scheefwonen te voorkomen, onze buren die wel een (geliberaliseerd) huurcontract van 1990 hebben afgesloten hebben een huurverhoging van 4% gekregen, en betalen nu dus minder dan ons.