Fiesiekus schreef:jonis schreef:Wat bedoel ik precies:...er wordt niet voor niets gewerkt, dan zijn er in het verleden polissen afgesloten (hoeven geen dramatische ik heb alles met beleggen verloren verhalen te zijn, kunnen ook een paar euro te dure spaarpolissen zijn) met provisie maandelijks in de polis die je gaat afkopen.....dus je hebt de adviseur al betaalt....sluit je nu over krijg je nog een keer de rekening "vooraf netjes op papier en over/inzichtelijk.........maar uiteindelijk wel dus 2x provisie betaalt.....
Het is mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb het over de hypotheekschuld, niet over verzekeringspolissen of beleggingen.
Kijk ik even in die tabel met laagste rentes en voor gelijke RVP's (bijv. 10 jaar): dan zijn er hypotheken tegen 4,7% en tegen 5,7%. Over een schuld van 2 ton en 'n periode van 10 jaar, is dat €20.000,- bruto verschil!
Nou, daarvoor wil ik wel de notaris kosten, afsluitprovisie en taxatiekosten voor m'n rekening nemen; die zijn ook fiscaal aftrekbaar, dus ook bruto/netto plaatje.
De kapitaalsverzekering? Die verhuist gewoon mee.
Precies eenzijdige blik, roeptoeteren: laagste rente 10 jaar vast...en dan zeggen over de rest had ik het niet...hoort er ook bij...
Lekker handig daarbij: je eigen gelijk googlen
Maar het gaat om oversluiten, zie topicstart....dus je zit al op een bepaald gedeelte van de looptijd en de 2de helft van de looptijd wordt switchen naar de lagere rente i.c.m. sparen en aflossen bruto/netto steeds minder aantrekkelijk toch.....hebben we het nog niet over kosten en hoe gaat dat betaalt worden.....
meeverhuizen kapitaalverzekering? kan...maar de nog niet verekende 1ste + doorlopende kosten?
Maar google jij maar je eigen gelijk:.....maar die 4,7% ga ik gewoon dus niet betalen bij mijn "woekeraar" en zijn onaantrekkelijke 10 jaarsrentetarieven die je nu eventueel zou vinden....dan pak ik wel 5 jaar vast of nog korter o.i.d. dat was mijn punt uiteindelijk....jij vergelijkt alleen maar wat je nu vindt en "gelijke rentevastperiodes"....vind ik na 10-15 jaar netjes maandelijks mijn aflossing betaalt te hebben echt niet meer interessant.
Dan bespaar ik me jouw advies + 20.000,- + afsluitkosten + nog niet verekende 1 ste kosten eventueel
Alleen ja...ik heb wat minder rentevast dat het door jouw zo aantrekkelijk geadviseerde 10 jaarstarief.....big deal....ik lig er niet wakker van en het bespaard me een hoop geld.