LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerste huis kopen.

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Mij is het anders uigelegd. Namelijk dat je zonder koopsubsidie aan NHG moet voldoen om in aanmerking te komen voor koopsubsidie.
Ook heel logisch omdat koopsubsidie niet altijd kan, het hangt er maar net vanaf of er genoeg geld voor is. Er is namelijk een vast bedrag voor gereserveerd per jaar en als dat op is, dan is er ook geen koopsubsidie meer.

Zoals jij het uitlegd is het ontzettend krom...

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Beste Sjors, jij wilt dus koopsubsidie verstrekken aan mensen die het feitelijk niet nodig hebben omdat hun inkomen toereikend is. Klinkt niet echt logisch.

Kijk nog een op de site van Senternovum, daar wordt het je keurig uitgelegd. Misschien kon je dan tot de ontdekking, dat je zelf ook in aanmerking komt.

Het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat je de boel een beetje zit te zieken hier, maar dan overschat ik jou geloof ik......

minimoi
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2008 21:12

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door minimoi »

Voordat dit uitmond in een ordinaire ruzie wil ik iedereen (en ook Sjors) bedanken voor het meedenken. Mooie aan zo'n forum is dat we uiteindelijk allemaal wijzer worden dan we zijn, en dat we indirect misschien meerdere mensen blij maken omdat ze aldanniet in aanmerking blijken te komen voor het een of het ander.

Merry X-mas

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Hoi Minimoi,
Er komt geen ruzie hoor wat mij betreft, hoef niet zonodig het laatste woord. Heeft ook een beetje met dit forum te maken, is een beetje een consumentenklaagforum, niks mis mee hoor, maar jouw vraag heeft duidelijk een ander doel.

Uiteindelijk ben jij duidelijk de slimste en hebt je zaakjes goed op de rij. Chapeau. Nu nog een echte hypotheekadviseur bezoeken.

Jij ook fijne dagen.

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door Dirko »

@Sjorsie
Ik weet niet bij welke adviseurs jij allemaal geweest bent maar die hebben er dan echt geen kaas van gegeten.
Als adviseur die dagelijks met Koopsubsidie werkt kan ik zeggen dat je het advies van de andere maar eens op moet volgen en verder gaat kijken dan de Rabobank, want die hebben er echt geen kaas van gegeten.
Met koopsubsidie kun je ongeveer tussen de € 20.000-30.000 meer lenen dan volgens de normen van NHG. Door de extra netto-bijdrage wil NHG toch voor heel de lening garant staan.

Dit is ook allemaal heel goed na te lezen en te berekenen op de site van SenterNovem

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik ben dus naar andere adviseurs gegaan. Omdat ik zelf niet in aanmerking kom voor koopsubsidie zijn we daar niet diep op in gegaan, maar ik vroeg het dus wel aan hun. En ze zeiden allemaal dat je eerst NHG moet hebben. Misschien heb ik het verkeerd begrepen van hun.

jij wilt dus koopsubsidie verstrekken aan mensen die het feitelijk niet nodig hebben omdat hun inkomen toereikend is. Klinkt niet echt logisch.
Dit wordt vaker gedaan hoor, dus het zal me niks verbazen, hoeft niet eens koopsubsidie te zijn.

hyperborre
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 feb 2006 11:14

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door hyperborre »

kijk vooral eens op www.huisplan.com hier staat uitgebreide info over o.a. koopsubsidie, NHG, en de mogelijkheden voor starters.
succes

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Eerste huis kopen.

Ongelezen bericht door RobbieP »

wacht nog maar even met kopen, over een paar jaar koop je voor hetzelfde geld bijna twee appartementen. Stap beter niet in op het hoogtepunt van de markt.

Gesloten