LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen hypotheek door een A2 codering

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Redege

Re: Geen hypotheek door een A2 codering

Ongelezen bericht door Redege »

PeterW1572 schreef:
Leo The Emperor schreef:
PeterW1572 schreef:Hangt ervan af hoe die 35k is weggezet. Als dat voor een paar jaar vast staat dan is het duurder om het spaargeld te gebruiken dan een DK af te sluiten.
Dit zou kunnen, als er een flinke boetclausule aan het opnemen van het spaargeld hangt.
Normaalgesproken zijn echter de rentepercentages van een DK duidelijk hoger dan wat spaargeld oplevert.

Enfin, het klinkt gewoon onlogisch om als u van plan bent om een huis te kopen, niet wetende dat u een A2 codering heeft, vlak daarvoor een DK van 11.000 af te sluiten. Behalve alle andere zaken vermindert dit ook uw financieringsruimte
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. De gemiddelde hypotheekboer kijkt eerst of er leningen zijn voordat ze maar naar eigen geld gaan kijken. Wat ook wel weer logisch is. Een lening schept verplichtingen en het feit dat je ook nog eigen geld hebt is geen garantie dat een lening geen probleem gaat worden.

Ik heb helemaal geen lening lopen. De lening is afbetaald en opgezegd (In 2011).

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

redege schreef:De nieuwe doorloopkrediet is al klaar van 11000. Dus die heb ik niks staan ervan.
redege schreef:Ik heb helemaal geen lening lopen. De lening is afbetaald en opgezegd (In 2011).
Dan is het de warrige manier van communcieren die dit misverstand heeft veroorzaakt, maar prima dan , des te beter.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

http://www.vergelijken.net/vragen/kan-i ... arrekening
Ja, u kunt altijd geld opnemen van uw spaarrekening. Bij een spaarrekening zonder voorwaarden is dit altijd gratis en staat uw geld binnen 1 werkdag weer op uw betaalrekening. Bij een deposito rekening, dit is een rekening waar u uw spaargeld voor een langere periode vastzet, betaald u een boete als u uw geld eerder dan afgesproken wilt opnemen. Het is niet aan te raden om dit te doen, omdat dit een gedeelte van uw spaarrente kost.
Als u iets wilt bestrijden, is het wel handig dat u uzelf er eerst in verdiept.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 08 aug 2013 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

nivea

Ongelezen bericht door nivea »

Leo The Emperor schreef:http://www.vergelijken.net/vragen/kan-i ... arrekening
Ja, u kunt altijd geld opnemen van uw spaarrekening. Bij een spaarrekening zonder voorwaarden is dit altijd gratis en staat uw geld binnen 1 werkdag weer op uw betaalrekening. Bij een deposito rekening, dit is een rekening waar u uw spaargeld voor een langere periode vastzet, betaald u een boete als u uw geld eerder dan afgesproken wilt opnemen. Het is niet aan te raden om dit te doen, omdat dit een gedeelte van uw spaarrente kost.
Als u iets wilt bestrijden, is het wel handig dat u uzelf er eerst in verdiept.
Zoals ik dus zei, een gedeelte van de rente. Lastig lezen natuurlijk.

Gesloten