Jonis, kijken naar alleen het rendement is alleen relevant als je 10 jaar geleden een eenmalige storting hebt gedaan. Hier wordt maandelijks ingelegd, zodat het belangrijker is welk patroon de koersen hebben gehad in de afgelopen 10 jaar. Het is dan zeer relevant dat de koersen het gros van de tijd het dubbele van de huidige koers was.
Grapjas....ik zie geen verschil.....ik doe iedere maand een eenmalige storting....waarom denk je dat het "echt belangrijk" zou zijn; "het 10 jarig rendement rond de 0-lijn"....de 9-8-7-6- jarige rendementen zijn positief dan koop je ook "dubbel" in, 4 jaar en korter zijn pas weer negatief.
Ik ben zelf 1-2000 begonnen met maandelijks te betalen en ik zeg je dat op het eind van dit jaar als ik de 10 jaar vol maak aan het eind van dit jaar er bij mij in elk geval gewoon NIETS,0 verloren is bij de huidige stand van zaken (behalve ORV en kosten) en dan heb ik 80% "aandelen"
Als je dan kijkt naar Ron1 189,- per maand 10 jaar lang= 22.680,-
minus 1000,- per jaar kosten
(mijn woeker Opmaat polis doet het voor de helft, inclus ORV ) levert een resultaat van 12.680,- en zelfs dan is nog bijna 50% met beleggen verloren (als hij 100% van de inleg belegt in aandelen, bij sparen/obligaties wordt dat percentage alleen maar nog hoger omdat daar niets op verloren is)
Dan hoef je bij mij niet aankomen met "de koersen zijn gedaald"
Ron1 zal wel geen beleggingspolis maar een verzekeringspolis hebben....valt me alleen een beetje tegen dat je dat niet ziet Kweenie.
Kortom, wordt tijd dat Ron1 eens wat duidelijkheid verschaft over wat er nu wel allemaal wel en niet verzekerd is binnen die 189,- (en wat er aan kosten betaald wordt)