Feit dat spaarpot bij meerdere verstrekkers toch wordt meegeteld....
Niet allemaal . En dat is nou juist aan de bank. Je kunt dat zelf nagaan voordat je iets afsluit. En blijkt er iets naderhand te veranderen dan kijk je of je er recht op hebt ja of nee. Het is een vrije markt die wel binnen de regels en wetten moeten blijven.
:
....en dan zou ik wel willen weten waarom TS nee te horen krijgt terwijl aangegeven wordt dat ABN het wel doet onder voorwaarden.....
Daarbij; de spaarpot wordt mede vanwege de vernieuwde regelgeving ook meegenomen in de boeteberekeningen en banken die dat niet doen zijn ook op de vingers getikt en moet het worden aangepast.....dat zit dus een beetje in het verlengde van de risico-opslag en is het m.i. dus niet aan de verschillende banken om het anders te doen; daar hoort eenduidigheid bij.
Er is overigens een stichting waarbij je kunt aansluiten gesteund door vereniging eigen huis en kassa.....maar dan vraag ik me wel eens af wie de rekening gaat krijgen; zoals ik al zei;
en je krijgt waar je zo volhardend om blijft vragen is mijn instelling
Als het gevolg is dat je netto maandlast zou stijgen zou de stichting dan ook aansprakelijk zijn voor de schade of heb je de keuze de opslag te laten zitten.
Dat risico is nl aanwezig als je richting einde hypotheek zit met een leuke gevulde spaarpot.
....en dan zou ik wel willen weten waarom TS nee te horen krijgt terwijl aangegeven wordt dat ABN het wel doet onder voorwaarden.....
En dat is het nou! Voldoet ts wel aan de voorwaarden. Er word geen taxatie opnieuw gedaan. Is zijn spaarpotje toereikend genoeg om er ook maar iets van de risico opslag af te halen. Hoe lang loopt het spaarhypotheek al. Is het niet dat het maar een paar jaar is? Daarom zal er inhoudelijk meer info moeten komen voordat je überhaupt kunt stellen dat ts er wel of niet recht op heeft. En bedoeld de ABNAMRO gewoon niet dat het niet een beleid is om zomaar een risico opslag bij een laag potje eraf te halen?
kweenie schreef:
Maar in feite draait dit topic juist om onderbuikgevoelens. Een contract afsluiten en dan na verloop van tijd boos worden omdat de bank zich aan het contract houdt. En het gras bij de buren dus groener is. Waarna de bank via consumentenprogramma's onder druk wordt gezet, eigenlijk gechanteerd, om de afspraken te wijzigen.
Jij weet natuurlijk ook de gevolgen en cijfers; dat men volledig hierbij volledig voorbij gaat aan de voordelen van de spaarhypotheek en men gebruik maakt van de massale onwetendheid; redelijke stabiele lasten gedurende 30 jaar looptijd en bij latere renteschommelingen en voor de rest dus geneuzel om een enkele euro in de netto-maandlast.
Het enige echte verschil in netto-maandlast en verschillende percentages is bij aanvang looptijd.
...en dan zullen de claimorganisaties de serieuze benadeelden wel weer zien te vinden...en de rest loopt in de kijkers(meelopers)val...
en dan zullen de claimorganisaties de serieuze benadeelden wel weer zien te vinden...
Lijkt er toch op dat we meer en meer de Amerikaanse kant op gaan. Bovendien als alles vooraf duidelijk is, wat de ABN-AMRO in dit geval wel op gewezen heeft tegen ts , zie ik niet dat ts ook maar enige claim kan hebben.
MK De medewerkers van ABNAMRO blijven volhouden dat een zo hoog mogelijke rente bij een spaarhypotheek gunstig is omdat jouw premie dan het meest oplevert. Daar staat tegenover dat het grootste gedeelte van wat ik maandelijks betaal rente is.
En dat is het nou! Voldoet ts wel aan de voorwaarden. Er word geen taxatie opnieuw gedaan. Is zijn spaarpotje toereikend genoeg om er ook maar iets van de risico opslag af te halen. Hoe lang loopt het spaarhypotheek al. Is het niet dat het maar een paar jaar is? Daarom zal er inhoudelijk meer info moeten komen voordat je überhaupt kunt stellen dat ts er wel of niet recht op heeft. En bedoeld de ABNAMRO gewoon niet dat het niet een beleid is om zomaar een risico opslag bij een laag potje eraf te halen?
Opslag bij abn kun je zelfs tijdens rentevastperiode aanpassen volgens ik ben frits en abn:
Is de waarde van uw woning gestegen? Of uw hypotheekschuld verlaagd?
Verandert er iets in de verhouding tussen de hoogte van de lening en de waarde van uw woning? Dan kan dat gevolgen hebben voor de renteklasse waarin uw lening valt en daarmee op de rente die u betaalt. De tariefklasse geldt altijd voor de hele lening, dus ook voor alle leningdelen.
Stijging van de waarde van uw woning
Is de waarde van uw woning gestegen? Dan kunt u de bank vragen het rentepercentage dat u moet betalen te herzien. U moet dan wel aantonen:
•Dat de waarde van uw woning is gestegen. Dit kunt u bewijzen met een recent WOZ-rapport of taxatierapport.
•Dat door de waardestijging van uw woning de verhouding tussen uw lening en de waarde van uw woning is veranderd.
Is de waarde van uw woning gestegen? Maar valt uw lening niet in een andere tariefklasse? Dan verandert uw rente niet.
Verlaging van uw hypotheekschuld
De verhouding tussen de hoogte van uw lening en de waarde van uw woning verandert ook als u een deel van uw lening voor het einde van uw lening terugbetaalt aan de bank. Bijvoorbeeld door een maandelijkse aflossing of een extra aflossing.
Toch ook opvallend dat hier bij abn ook niet gesproken wordt over spaardeel.
bijv rabo:
Kan mijn opslag verlaagd worden?
Misschien komt u in aanmerking voor een lagere opslag. Bijvoorbeeld omdat:
•u heeft afgelost op uw hypotheek
•de marktwaarde van uw huis is gestegen
•u vermogen heeft opgebouwd gekoppeld aan uw hypotheek
Waarom zou het probleem dan direkt bij TS liggen...onwetendheid mbt eigen produkt kom je overal tegen....ook bij de banken
Opslag bij abn kun je zelfs tijdens rentevastperiode aanpassen volgens ik ben frits en abn:
Word niet gezegd dat het niet kan.
Is niet verplicht. maar
Verandert er iets in de verhouding tussen de hoogte van de lening en de waarde van uw woning? Dan kan dat gevolgen hebben voor de renteklasse waarin uw lening valt en daarmee op de rente die u betaalt. De tariefklasse geldt altijd voor de hele lening, dus ook voor alle leningdelen.
Dat geeft aan verhouding. Zoals dit meld is dat waarschijnlijk ook van toepassing op spaardeel.
Waarom zou het probleem dan direkt bij TS liggen...onwetendheid mbt eigen produkt kom je overal tegen....ook bij de banken
Word niet gezegd! Er is geen info om maar ook iets van de situatie van ts te kunnen beoordelen door iemand.
Alle wegen staan nog open voor ts en ABNAMRO.
Waarom is dat opvallend? Dat is toch juist eerder een teken dat dit niet, of niet in alle gevallen, wordt meegenomen bij de bepaling van de risicoklasse?
Maar even terug naar de situatie van TS en vergelijkbare gevallen. Het is daarbij namelijk maar de vraag of het voor de meeste mensen wel zo handig is om de schuld zo hoog te houden. Voor de meeste mensen zal dat namelijk betekenen dat ze in het geval van een verhuizing en zo grote restschuld houden, dat ze het spaarsaldo wel móeten gebruiken voor het betalen van die restschuld. Verhuizen betekent dan dus dat je die vaak gunstige spaarhypotheek kwijt bent. Dat zou je in de loop der tijd heel veel geld kunnen kosten. Zeker omdat bijna niemand meer dan twintig jaar in het zelfde huis blijft wonen.
Ik zou daarom altijd aanraden, als je een tophypotheek hebt, om die schuld te verlagen. Dus niet alleen om van de top in het rentepercentage af te komen.
kweenie schreef:
Ik zou daarom altijd aanraden, als je een tophypotheek hebt, om die schuld te verlagen. Dus niet alleen om van de top in het rentepercentage af te komen.
De vraag is natuurlijk vwb tophypotheek hoe heet de soep gegeten wordt voor TS, maar aflossen op de hoofdsom bespaart in elk geval wel maandelijks op de totale lasten. Maar die 0,5% lagere rente voor het hoogste tarief naar een lagere tariefklasse bij ABN zal netto maandelijks weinig zoden aan de dijk zetten bij een spaarhypotheek
Destijds een top hypotheek heb genomen in de tijd dat huizenprijzen maar bleven stijgen volgens TS zal in principe nl betekenen dat de spaarpot ook al minstens bijna 10 jaar zou moeten lopen want de prijsdalingen dateren toch al inmiddels van 2008-9