LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia en hun registratiekosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75

Re: Intrum Justitia en hun registratiekosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

BBCS schreef: Ik had ook te maken met zo'n bureau.
..
Ik had een bezwaarschrift naar die gasten gestuurd, en ik heb € 9,15 aan incassokosten aan die gasten betaald.
En maar roeptoeteren dat consumenten hun rekeningen op tijd moeten betalen. Eigenlijk moet men dan ook zo consequent zijn om de gevolgen te dragen en de kosten conform voorwerk te betalen. :?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef:@Jolijn
Hallo.
BBCS schreef:Heel vaak krijgt de niet betaler, of vergeten betaler 2 betalingsherinnering bij de geldeiser.
Die geldeiser schakelt een incassobureau in, en die stuurt ook nog 2 aanmaningen naar de niet betaler.
Over die aanmaningen/betalingsherinneringen worden geen kosten in rekening gebracht.
En dan nog een bosje bloemen toe, ter compensatie van het ongemak?
:lol: Hij is weer leuk.
Ook hallo.

Heb wel eens gehoord van een energieleverancier die een bos bloemen stuurde, na een periode vol geharrewar. Laatste brief was een soort van afsluiting met excuses e.d.
Mooi opgelost, leek het.
Niet dus, de heisa begon weer van voren af aan.
"Maar het is toch klaar nu? We hebben zelfs bloemen van jullie gehad?"
:shock: Bloemen?! Wij sturen nooit bloemen, u kunt geen bloemen van ons gehad hebben!! :x

Die stonden toch echt in de vaas, met een kaartje eraan.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Jolijn
Met vakantie geweest?

Wat die bloemen betreft, inderdaad een goede om een brief mee af te sluiten, rechters hebben ook humor.

'...
Behoudens alle rechten en weren,

Hoogachtend en met vriendelijke groet,

Jolijn van Radar

P.S. Bedankt voor de bloemen, was niet nodig geweest, het kaartje met excuses was voldoende.'

Jolijn

adSolvendum schreef:@Jolijn
Met vakantie geweest?
Nee 8) eindje fietsen, sigaretten halen, een paar weken op kosten van de staat doorgebracht, poging gedaan 'in 80 dagen rond de wereld' maar had wind tegen, dus maar weer teruggegaan.
Ik denk dat ik iemand vermoord heb, moet wel, want had een ban van een maand.
Heb 's zitten denken of ik ooit met een incassobureau te maken heb gehad ( voor mezelf dan) maar ik kom niet verder dan een soort gemeente deurwaarder/bode die persoonlijk een nog niet betaalde belasting + boete op kwam halen. Lang geleden. Geen bloemen.Da's alles.
Ben ik nu zo plichtsgetrouw of heb ik gewoon mazzel?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 24 sep 2011 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Dubbel.

adSolvendum

Ah, een Radar-gedragsregels-delinquent.
En zo openlijk ook nog.
Bent u dan trots op uw naar Radar maatstaven verfoeilijke, misschien zelfs verwerpelijke daden?

Gelukkig bent u qua wanbetaling dan geen recidivist. U bent nog te redden. Maak snel 500 euro over naar IJ, en zij stippelen een plan voor u uit om een plaatsje vooraan te krijgen in de debiteurenhemel. Plus dat u dan levenslang 50% korting krijgt op registratiekosten. En elke maand een ongewenste nieuwsbrief in uw mailbox.
U begrijpt dat dit aanbod slechts voor een beperkt aantal mensen te realiseren valt, dus reageer vooral, en snel!

Jolijn

adSolvendum schreef:Ah, een Radar-gedragsregels-delinquent.
En zo openlijk ook nog.
Bent u dan trots op uw naar Radar maatstaven verfoeilijke, misschien zelfs verwerpelijke daden?

Gelukkig bent u qua wanbetaling dan geen recidivist. U bent nog te redden. Maak snel 500 euro over naar IJ, en zij stippelen een plan voor u uit om een plaatsje vooraan te krijgen in de debiteurenhemel. Plus dat u dan levenslang 50% korting krijgt op registratiekosten. En elke maand een ongewenste nieuwsbrief in uw mailbox.
U begrijpt dat dit aanbod slechts voor een beperkt aantal mensen te realiseren valt, dus reageer vooral, en snel!
Laat ik het zo zeggen, 'k heb liever een ban voor het plaatsen van een afbeelding zonder tekst en het offtopic chatten, dan voor schelden, beledigen enz.
Mijn 'wandaden' verschillen vlgs mij niet veel van die van andere gebruikers. En...er staan ter zake doende (naar mijn maatstaven) berichten tegenover.
Levenslang korting? Dat is wel heel aanlokkelijk. Maar het addertje zit 'm in 'een plaatsje vooraan in de debiteurenhemel? Dan is levenslang niet zo lang? Mag ik de helft van die korting ruilen voor een tweemaandelijkse brief?

adSolvendum

Jolijn schreef:Mag ik de helft van die korting ruilen voor een tweemaandelijkse brief?
U begrijpt dat het aanbod van IJ er een van uiterst doordacht en afgewogen kaliber is. Uw vraag doet vermoeden dat u weinig appreciatie kunt opbrengen voor de knappe en vooral geleerde koppen welke welhaast hun leven hebben gelaten bij het bepalen van de 25 eruo registratie kosten middels het drie-maal-drie-is-negen lied. Ik zal u de details besparen, het volstaat op te merken dat eenmaal bij de vijf-maal-vijf-is-vijfentwintig aangeland diverse knappe en vooral geleerde koppen de controle verloren over enkele lichaamsfuncties waarvan, zeker in gezelschap, controle toch wel als vereiste wordt beschouwd volgens de hedendaagse maatschappelijke normen, aldus resulterend in verre van welbevallige taferelen vergezeld van een zeer penetrante geur.
Hoe dan ook, u dient zich te realiseren dat uw suggestie, kennelijk ondoordacht als deze is, wellicht voor fronzende wenkbrouwen bij het IJ-webcare-team zal gaan zorgen, wat zich dan uiteindelijk zeer wel zal kunnen vertalen in een zgn. spook-incasso.

Ik dacht ik zeg het maar, een gewaarschuwd mens telt voor twee... :wink:

Jolijn

Vergeef me mijn jeugdige onbezonnenheid/vragen staat vrij/brutaliteit, ik had geen idee hoe bevoorrecht ik ben, door Intrum Justitia uitverkoren te worden voor deze 5* aanbieding.

Frans013

Ongelezen bericht door Frans013 »

@Emmy75 en Adsolvendum:

Ik ga jullie advies opvolgen, hopelijk is de kous daarmee af.

Hoeveel kans heb ik dat ze naar de rechter stappen voor die K@l 25 euro?
Enig idee?

BBCS

Ongelezen bericht door BBCS »

Frans013 schreef:Hoeveel kans heb ik dat ze naar de rechter stappen voor die K@l 25 euro?
Enig idee?
Doen ze niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Frans013 schreef:@Emmy75 en Adsolvendum:

Ik ga jullie advies opvolgen, hopelijk is de kous daarmee af.

Hoeveel kans heb ik dat ze naar de rechter stappen voor die K@l 25 euro?
Enig idee?
Ik denk een hele kleine kans, omdat ze de zaak hoogstwaarschijnlijk zullen verliezen en dit op een foei komt te staan van de rechter en dat ze ook de kosten van de rechtsgang mogen betalen. Als ze verstandig zijn, laten ze dat wel uit hun hoofd. Daarom proberen ze ook de 'druk' op te voeren.
Eventueel kunt u bij een juridisch loket eens om advies vragen. Eerste advies is meestal gratis.

Frans013

Dank voor de tips!

I'll keep u posted!

Jolijn

Het lijkt me stug dat het juridisch loket anders zal adviseren.
Op hun site zeggen ze hetzelfde als hier geadviseerd is.
Incassokosten zijn alle kosten die gemaakt moeten worden om een openstaande rekening betaald te krijgen. Dus mag het incassobureau de volgende kosten niet ook nog eens apart in rekening brengen:

'Bureau- of administratiekosten'.
Voorincassokosten. Dat zijn de kosten die het bedrijf dat geld van u krijgt maakt vóór het incassobureau is ingeschakeld.
Kosten die het incassobureau maakt om een rechtszaak voor te bereiden.

Frans013

idd, da's duidelijk geformuleerd.

Fijn dat je me helpt, stel ik zeer op prijs!

Frans013

Hi,

Ik heb de afgelopen weken een tweetal e-mails verzonden naar IJ, conform jullie advies.

Gisteren brief ontvangen dat de zaak gesloten is.

Hartelijk dank voor de reacties en adviezen!

Frans013

Jolijn

:) Da's mooi!
Brief heeeeel goed bewaren, heeeel lang ook.
Leuk dat je de goede afloop hier vermeldt.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Jolijn schreef::)
Brief heeeeel goed bewaren, heeeel lang ook.
Moet je echt doen.

adSolvendum

En bedankt dat u met een positief bericht eventjes terug komt, dit wordt nog wel eens vergeten. :wink:

Gesloten