LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lukas.blankers

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door lukas.blankers »

Wij zijn twee jaar geleden verhuisd en hebben onze adsl meeverhuisd. We zijn nu twee jaar verder en hebben nog steeds geen internet via KPN. De provider Planet zegt dat het aan KPN ligt en KPn zegt dat het aan de provider ligt. We hebben al aardig wat kostbare vrije tijd zitten in emailen en bellen. KPN zei dat het aan onze kabel zou liggen, wij hebben alle kabels vervangen en twee nieuwe modums aangesloten en er is een expert bij geweest sie constateerde dat we gewoon geen signaal ontvangen. KPN geeft nu toe dat er een fout is egmaakt in de centrale en dat ze het gaan onderzoeken. Jawel dat was al in juni 2004 en we zijn inmiddels in september en zijn nog geen steek verder. Behalve dan een hoop geld kwijt en een hoop ergenissen verder. We betalen dus al twee jaar lang 50.oo euro per 2 maanden aan de KPn en 20.00 euro aan Planet per maand.
Nu we gedreigd hebben om ermee naar de pers te gaan hebben ze gereageerd en ze gaan nu op kort termijn actie ondernemen.
Duurt hopelijk geen twee jaar meer!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Lea

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Lea »

Ik zit zelf bij XS4All en het werkt prima.
Dat je met oversluiten / verhuizen problemen kan krijgen snap ik wel, die netwerken zijn echt giga uitgebreid en we staan nog maar in de kinderschoenen van al die data technologie.

Eerst wilde ik bij Wanadoo maar dat is volledig misgegaan en heb ik maanden moeten wachten (zonder internet) voordat ik eindelijk naar een andere provider kon. Ik ben er vreselijk behandeld en de administratie daar is echt een troep.

Elke provider heeft wat. Zo zit een vriendin bij Tiscali en die wordt er elke avond drie keer uitgegooid. Ik heb het idee dat bij KPN de aansluiting tenminste allemaal prima in orde is en daar heb ik graag een paar euro extra voor over. Het BBNED en TISCALI netwerk zijn naar mijn idee toch onbetrouwbaarder.

Verwacht gewoon niet in deze branch dat het allemaal op rolletjes loopt.
Ik ben in iedergeval erg tevreden over XS4all.
groet, Lea

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Trouwens lucas, een expert zoals jij die noemt kan noooooooooooit precies achter halen wat er aan de hand is zolang hij/zij niet de wijkcentrale in kan. KPN heeft het meest betrouwbare netwerk. KPN steekt in verhouding het meeste geld in europa in haar infrastructuur. De meeste mensen denk dat het een kabeltje hier en een kabeltje daar is en hoplaaa en je bent online. Ik werk zelf bij KPN en ik heb altijd 1 vraag als wapen tegen de beterwetende mensen (vaak klanten dus), WAT IS HET INTERNET? Nouuuu daar krijg je me tog antwoorden hahahahahahahahahaha, sjonge jonge jonge, als ik een dag niet gelachen heb nouu dan moet ik wel doof en blind zijn hahaha.


FF alle gekheid op een stokje, een bedrijf dat zo groot wordt als KPN wordt moeilijk bestuurbaar en komen er allerlei regeltjes en afdelingen. Dat is nodig om enige overzichtelijkheid te kunnen bedwingen. Nadeel van grote bedrijven is dat ze totaal niet transparant zijn en veel meer tijd nodig hebben om problemen op te pakken en daadwerkelijk op te lossen. Wil je dus echt service hebben dan zou je naar een provider moeten kijken die erg klein is. Dan zouden je ogen moeten rollen naar de ISP's die breedband leveren via het BBned-netwerkje. Klanten verwachten zoveeeel, een leuk voorbeeld wat ik vandaag heb meegemaakt:


Er belt een meneer: jah me internet doet het niet (zonder zich voor te stellen, hij denkt vast van heyy ze kennen me, ik ben de enige :) hahahaha) , probleem was dat de klant niet eens een netwerkkaart had, oke dat vond hij geen probleem, koopt er een en belt mij terug. Jah wat moet ik ermee? Nou wat d8 u van de systeeemkast eens open te doen, jah en dan? Helaas geen ondersteuning, moet u ff zelf uitzoeken. Meneer begint te brommen maar oke oke ik kijk wel even. Klant belt 2 uur later terug, jah meneer het is geluk hij zit erin. ik heb met computer opnieuw gestart en de cd-rom gedraaid en hij geeft aan dat hij geen speedtouch aparaat in mijn netwerk kan vinden (kon cd-tje geeft deze melding). OKe oke meneer laten we ff kijken of uw kaartje wel juist is geinstalleerd, hmmm ff kaartje pingen, noppes, ff vast ip toegekend, noppes, meneer er is iets mis met uw kaart of het moederbord, of uw windows is scheel :) Meneer begint te bleren ik heb hier al uren zitten kloten gvdd stelletje groene homo's en jah dit en dat, LACHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, ik kon niet meer stoppen met lachen. Ik zei zo oooh meneer waarom begint u eraan als u geen geduld heeft? Nou jaaa ze hebben me gebeld voor onbeperkt internet blablablablablabla nouuu wat een toppertje ook zeg!!! Hij wilde klacht indienen, direct voor hem die klacht in behandeling genomen: ONGEGROND :) Meneer toch ff zelf uitzoeken. OKe oke gvd ik wil dan jou weer aan de lijn, meneer no problem, bel met nummerherkenning en ik zorg dat je bij mij komt. Krijg klant weer en okee hij heeft zijn expert er bij gehaald :) Noouuu okee deze meneer had inderdaad weleens een router gezien alleen ze hadden 1 probleem, meneer had kantoor aan huis en woonde op een boerderij en zijn is/ra punt was wel 40 meter weg :shock: Hij zei waar blijft de lange kabel :?: Welke? Jah nou je gaat me toch niet vertellen dat ik er zelf een moet kopen he, waag het niet he!!! Meneer, helaas toch wel :lol: En weer schelden en weer schelden, wat een lol in dit soort klanten, door hun kortzichtigheid zitten ze met een probleem. Uiteindelijk de klant geadviseerd maar eens draadloos te werken met onze moeie st580 met repeater :D Kunnen we ff moei testen voor dat hij in februari door kpn wordt geleverd. Afspraak met deze topper morgen, wordt vervolgd hahahaha :lol:

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg gast, is deze handelswijze nou conform jouw werkinstructies bij KPN? Deze man is klaarblijkelijk op de verkeerde weg en mist de juiste kennis, en misschien ook materialen, om deze aansluiting ooit werkend te krijgen.
Leuk verhaal natuurlijk voor op feestjes en verjaardagen, hoe dom de klanten toch wel zijn, maar met lachen en tips die hij toch niet begrijpt komt die man natuurlijk nooit op het net en weerhoudt jou alleen maar van het helpen van andere bellers.
Wordt het niet eens tijd om hem te gaan verwijzen naar dat dikke boek van jullie met al die namen erin, en hem dan te laten zoeken naar een computerserviceburo of zo? We zullen hier je onderhoudende verhalen dan wel moeten missen, maar het helpt die man op het net en jou aan het werk. Is dat eigenlijk niet het doel van jouw werkzaamheden?

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

wordt vervolgd? waardan of is die helpdesker zn baan inmiddels kwijt?

hoogeveen

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door hoogeveen »

:( :oops: ik heb alleen het modum vergoed gekreegen en de aan sluit kosten kon ik na fluiten 200 euro .
op de datum van aan melding zou er alleen sprake zijn van een gratis modem , en ik weet zeker dat dit niet zo is , het zijn gewoon zake vulers je staat machte loos .

Bedankt kpn of moet ik zeggen hetnet een hele slimme costuctie

Gesloten