LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema Broadband Basic

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
001952

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door 001952 »

Casema wat zijn mijn ervaringen.
Toen ik voor het eeerst met Casema te maken kreeg was het een droevenis.
Een monteur die volgens mij achterna gezeten.werd met gevolg dat alles mis ging, met een smoes zij hij meer mogen wij niet doen.Daar zat ik dan, voor veel geld met niks dan rommel.
De dag was voor hem dus waarschijnlijk om.
Casema gebeld na een tijd kreeg iemand aan de telefoon die beaamde dat het zo niet moet, hij zou zorgen dat er wederom iemand kwam.
Deze kwam dus zelfs al heel vroeg zonder ochtend humeur.
Ging aan het werk en na enige tijd vroeg hij mag ik de brief met abonnement gegevens, die gaf ik, hij probeerde het maar de boel deed het niet, monteur computer open gemaakt he de ethernetkaart zat er niet goed in.
Dat was 23-04-2002.
Kort geleden nog eens een fout op computer, opnieuw instalern.
Dat ging maar kreeg geen verbinding, tijd gezocht helpdesk gebeld, na 7 minuten, verbinding, binnen 5 minuten werkt het weer. :D

h.gordijn

Ongelezen bericht door h.gordijn »

Na aanvankelijk de zelfde problemen te hebben gehad als de overige klagers is alles nu ok. Dank zij de uitmuntende service van de Postbank Klantenservice kan ik nu ook weer mijn girotelabonnement gebruiken.

GIROTELGBRUIKERS attentie: Girotel kan alleen via breedband gebruikt worden als je je girotelabonnement laat wijzigen in een GIROTEL ON LINE ABONNEMENT. Als je dat doet gaat alles weer perfect. Alleen is de weergave van je gegevens anders dan je gewend bent was toen je gebruik maakte van je ingebouwde modem.

succes, Hagor

PeteJ

Ongelezen bericht door PeteJ »

:twisted: Casema broadband. Ik heb het pas bij iemand geinstalleer en het werkte absoluut niet. Heb het pakket dan ook direct retour gestuurd en heb elke vorm van afschrijving bankrekening geblokkeerd :D. Ik heb vroeger (2 jaar geleden bij een internet provider gewerkt en toen was het al pruimen met Casema :cry:.

Stef

Ongelezen bericht door Stef »

Ik ken alleen maar dit soort problemen met Casema
Ik heb zowieso ditzelfde meegemaakt
Een week later had ik weer geen verbinding , aantal keren gebeld , met een week kwam de monteur , bleek iemand anders van hun per ongeluk een filter geplaatst te hebben.
Maar met mijn vorige aansluitin een Demos modem ging nog veel meer de mist in

Ron van der Klip

Ongelezen bericht door Ron van der Klip »

Vorig jaar ook geprobeerd om aan te sluiten bij casema/wanadoo cable in Alphen aan den Rijn.

Op afges[proken datum en tijd komt de monteur een aantal kabels en kasten in de woonkamer ophangen. Hij is echter alleen het sleuteltje van de verdeelkast in de wijk vergeten mee te nemen. In die kast moet een filter verwijderd worden want anders is geen verbinding mogelijk. De volgende dag zou dat geregeld zijn.

De com21 modem heeft nooit kontakt met het netwerk weten te krijgen, dus inloggen was bij voorbaat kansloos.

Om een lang verhaal kort te maken. Een keer of wat met de helpdesk gebeld maar niemand wist meet te vertellen dan öh, het filter moet nog even verwijderd worden. Morgen is het verholpen. Om de week gebeld en steeds het zelfde antwoord.
Ook een aantal malen kontakt gehad met sales en daar de zelfde klacht neergelegd.

Na de proefperiode van 3 maanden de boel maar weer van de muur geschroefd en alles weer in de originele staat terug gebracht en de zooi gratis teruggezonden naar casema.

Na enkele weken volgde een lachwekkende telefonische enquette. Leuk als er geen bit over de lijn gekomen is om te vragen of de snelheid van casema in orde was.

Het enige positieve was dat men geen kosten heeft afgeschreven van mijn giro, maar dat is dan ook het enige lichtpuntje.

Kortom, droevige ervaring en een heleboel zinloos geinvesteerde tijd en moeite.

Ron

miendobbelsteen

Ongelezen bericht door miendobbelsteen »

http://www.trosradar.nl/PHP/douche_deta ... ven_id=687

Mensen, lees dit maar eens door.
1 tip: neem NOOIT casema :evil: Waardeloze provider, echt 10x niks en je komt er nauwelijks vanaf!!!

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Eerlijk is eerlijk! Over het product Wanadoo GEEN klachten. Over de administratie bij Casema des te meer! Zelfs na een aantal brieven, e/mails en een aantal uitgeprinte bestanden i.v.m. een wijziging van afgelopen Januari per aangetekende post, tot op heden GÉÉN reactie. Vol verwachting klopt ons hart!

Vr.Gr. Hans.

rico

Ongelezen bericht door rico »

ik heb niks te klagen over mijn verbinding is altijd in orde ,maar de helpdesk is schandalig.2 keer heb ik problemen gehad met mijn verbinding en twee keer heb ik ANDERHALF UUR in de wacht gestaan (tsja als ze je enige oplossing zijn moet je wel) en dan konden ze me beide keren niet direct helpen en zouden me de volgende dag om een bepaald tijdstip terug bellen.Denk je dat ze terug gebeld hebben ,nee natytuurlijk niet . :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: .casmea de verbinding is ok maar de helpdesk is schandalig

Christ Brouwers

Ongelezen bericht door Christ Brouwers »

Ik ben ook na lang zoeken overgestapt op Casema Broadband Basic
Mijn aansluiting moest door een monteur gebeuren i.v.m. een oude cia aansluiting, kosten waren er niet aan verbonden.
Over de monteur niets dan goeds, was behulpzaam met de adviezen en uitleg, daar ik de totale aansluiting zelf wilde verleggen want deze hoofdaansluiting zat nog in de huiskamer en met al die kasten kabels is dat geen gezicht.
De monteur heeft de totale aansluiting voor nood aangesloten en gecontroleerd of alles werkte.
I.v.m. het verplaatsen van de aansluiting door mij zelf heb ik van de monteur alle benodigheden gekregen, zoals kabel en versterker
daarna heb ik het installatieprogamma geinstalleerd op 4 computers 3 met windows 98 en een met windows XP, met het instaleren op XP ging niet zo goed, dit gaf steeds aan dat ik contact op moest nemen met de casema.
Ik heb deze installatie verder maar achterwegen gelaten omdat ik toch op de kabel zit via een breedbandrouter van Sitecom, dan hoeft het programma van casema niet geinstalleerd te worden.
Dus jullie zien dat het niet bij iedereen het zelfde is, alle bedrijven hebben tevreden klanten en ontevreden klanten en tevreden klanten reageren meestal niet zo fel

Christ

miendobbelsteen

Ongelezen bericht door miendobbelsteen »

Christ, jij hebt dan geluk.
Op zich vond ik wanadoo nog niet eens zo slecht, wel traag, maar niet echt slecht.
Mij gaat het vooral om de bagger service bij casema helpdesk.
Die mensen komen echt uit een ei :evil: en dat ze windows 2000 niet ondersteunen vond ik ook een hele slechte zaak.
Maar met name dat ze mensen zo lang aan het lijntje houden, letterlijk en figuurlijk.
Ik denk dat meer dan 50% van de casema klanten ontevreden is, ik weet het haast wel zeker :!:

COAX NL

Ongelezen bericht door COAX NL »

Goede avond ,
sinds kort is ook COAX NL, Kabelinternet Belangenvereniging Nederland, gesprekspartner van CASEMA, en speciaal voor het Internet via de Kabel.

Zie www.coax.nl

voor klachten hebben wij een speciaal e-mail adres:
[email protected]

vriendelijke groet,

Hans Ronhaar
voorzitter COAX NL.

frankie

Ongelezen bericht door frankie »

een drama de administratie van casema. Eerst, waarom moet ik betalen voor de telefoonrekening als ik een vraag heb over de faturering?
Casema was vergeten mijn abonnemenstgeld te innen. ben al jaren klant. schrijven ze in een keer 6 maal 45 euro af zonder enige kennisgeving. vervolgens nog een grote mond dat ik toch heb kunnen internetten! wat een brok arogantie zo snel mogelijk naar een ander en digitenne lijkt me ineens ook een goed idee. als je op zo n manier met klanten omgaat zul je er snel weinig overhouden.

resp00112469

Op bovenstaand e/mail adres heb ik gelijk gereageerd en afgelopen Maandag gelijk een antwoord als bevestiging ontvangen. Donderdag 4 December een telefoontje gehad en op 5 December is mijn probleem opgelost! KLASSE! Ik zelf ben hier bijna 1 jaar mee bezig geweest. Alle lof voor de snelle afwikkeling.

Vr.Gr. Hans.

Jimmy

Ongelezen bericht door Jimmy »

Ik heb wanadoo Basic. Ik kon opeens geen verbinding maken met internet. Fout 777. Twee weken bezig geweest om de helpdesk te bereiken, steeds was de wachttijd meer dan een half uur en werd de verbinding verbroken. Eindelijk had ik ze te pakken, er is wat geprobeerd, werkte niet. Ik zou doorverbonden worden met een andere collega, werd de verbinding verbroken. Opnieuw bellen, blijkt uiteindelijk dat het modem dat ik heb in mijn omgeving is afgesloten omdat ze een nieuw modem zijn gaan gebruiken. Ik zou daar ook bericht van gehad moeten hebben, maar ik heb nooit wat gezien. Het is nu maar de vraag wanneer ze contact opnemen om een nieuw modem aan te sluiten. Wat weten jullie van het gebruik van een nieuw modem en hebben jullie wel bericht daarvan gehad?

Sarkaar

Ongelezen bericht door Sarkaar »

Hierbij twee (gouden) tips voor diegenen die voornemens zijn om hun abonnement bij Casema o.d. willen opzeggen.
Laat door uw bank- direct nadat het abonnement beeindigd wordt- een "SELECTIEVE BLOKKADE" aanbrengen op je bankrekening. Zo'n blokkade geldt alleen voor een specifiek incassant/bedrijf. Een bank is verplicht dat te doen! Als je dat niet laat doen, dan haalt de provider per definite het borgbedrag voor het modem, ca € 225,--, onder het mom van het zgn. "niet tijdig retourneren van het modem" van je rekening af!. Ook al zou het modem wel en op tijd geretourneerd zijn. Dat incasso kun je niet laten storneren(terugboeken) omdat dat een eenmalige incasso is(zie alg. voorw.) Heeft de provider eenmaal onterecht geincasseerd, dan kun je maanden er achteraan bellen en die houdt je zo lang mogelijk aan het 0900-lijntje. Dit doet, een provider (niet allemaal natuurlijk) bij heel veel mensen tegelijk en doorlopend en zo genereert men een kern van een vaste kapitaal op hun rekening.....
Mocht het toch zo zijn dat ze onterecht geincasseerd hebben, dan volgt hier een beproefde methode om zo snel mogelijk je geld terug te krijgen. Bovenstaande ervaring heb ik gehad met Casema. De discussie ging niet over of het modem wel of niet op tijd .....nee, Casema gaf direct toe dat het onterecht was en ik zou mijn geld binnen 1 a 2 weken terugkrijgen, met gelijke valutadatum/rentedatum. je raadt het al.. wachten..geen geld ..bellen..faxen ..mailen(via de site) geen reactie.
Op een van mijn vele mailtjes en faxen hebben ze slechts eenmaal gereageerd per email, waardoor ik in het (trotse) bezit kwam van haar directe emailadres.
Ik ben vervolgens op een vrijdag ervoor gaan zitten-na 5 weken mijn geld nog steeds niet ontvangen te hebben- en heb Casema platgemaild met honderden(!) mailtjes in een korte tijd achterelkaar. Eerlijkheid gebiedt mij te vertellen dat ik in die mailtjes schuttingtaal en de meest verschrikkelijk verwensingen richting Casema/het management niet geschuwd heb, maar dit is GEEN advies! Binnen een uur hing men aan de telefoon met vele excuses en men beloofde het geld zsm terug te storten en... ja hoor; maandagochtend stond het bedrag weer op mijn rekening.

Het kan dus wel snel en dit kun ja navragen bij :
[email protected]

"als je van mij steelt, zul je het ook weten"

Veel succes,
Sarkaar

resp00112469

De oplossing voor Uw probleem.

Vr. Gr. Hans.

Calastir

Ongelezen bericht door Calastir »

Wanadoo is de internetleverancier van Casema die zelf alleen tv en radio levert, en de klantenservice van Casema wordt gedaan door Cirrus International Staffing & Consultancy B.V. uit Delft.
Het resultaat is een administratief monster.

Voor het gemak zal ik in mijn verhaal alles afronden in Euro’s.

In 2000 woonde ik nog bij m'n ouders in Rijswijk. Ik werd lid van Casema voor internet. TOEN al was Casema onder druk van de Gemeente en Consumentenbond bezig met het 'verbeteren van de service' die wat mij betreft alleen maar slechter is geworden.
Ik kreeg dan ook mijn eerste ontvangstbevestiging alsof ik in Zoetermeer zou wonen.
1e fout van Casema.

Ik kreeg een Demos (wit) modem. Kosten; € 100.
In 2001 verhuisde ik naar Den Haag en moest bij mijn adreswijziging eerst mijn internetabonnement Afmelden en een NIEUW abonnement aanvragen.
Ik gaf aan ieder kwartaal per acceptgiro te willen betalen, maar dat hebben ze genegeerd en incasseren tot op de dag van vandaag gewoon maandelijks geld van mijn rekening.
2e fout van Casema.

3 weken later kreeg ik plotseling 2 nota's thuis; betreffende 'verhuiskosten internet' € 68 en betreffende 'entreeverhuiskosten' € 24 geadresseerd aan mijn vader! Maar mijn vader bleef gewoon op het oude adres wonen en nu dreigde zijn kabel te worden afgesloten!
Klantenservice gebeld om opheldering; Ik moest mijn verhaal op schrift stellen en uiteindelijk tweemaal doorfaxen. Ik kreeg wel een excuusbrief.
3e fout van Casema.

3 weken later kreeg ik een COM21 (zwart) modem. Kosten; € 113.
Maar dit bedrag werd van mijn vader's rekening afgeschreven, waardoor ik weer moest bellen/schrijven/faxen.
4e fout van Casema.

Mijn vader vorderde het onverschuldigde bedrag terug waardoor ik een boete en een waarschuwing tot afsluiting kreeg die naar mijn vader's adres werden gestuurd. Weer moest ik bellen/schrijven/faxen.
5e fout van Casema.

Ik wilde dus gewoon betalen en als geroepen belde Casema mij diezelfde vrijdagavond laat. Ik moest de € 113 + boete onmiddellijk via een spoedstorting betalen en het stortingsbewijs en kasbewijs doorfaxen. Dit moest ik snel even zaterdagmiddag allemaal regelen anders zou ik worden afgesloten! Uiteindelijk kostte mij dit € 121 en een vrije middag. Maar ik moest niet zo zeuren want zij deden toch ook moeite voor mij? Ik kreeg wel een excuusbrief.
6e fout van Casema.

Ik had mij opgegeven voor Wanadoo Broadband Basic maar door de hoogte van de rekeningen kwam ik er achter dat ze me als Wanadoo Broadband Premium hadden genoteerd. Een prijsverschil van € 25 naar € 50.
7e fout van Casema.

Hoewel Casema alle abonnementskosten al maanden automatisch incasseerde van mijn rekening of die van mijn vader kreeg ik 2 maanden later plotseling een acceptgiro + boete + dreiging tot afsluiting van mijn kabeltelevisie! Kosten; € 29.
8e fout van Casema.

De maandelijkse prijsstijging van internet € 27 naar € 50 in 4 jaar tijd gecombineerd met de slechte service schoten mij in het verkeerde keelgat.
Toen had ik er genoeg van en wilde van Casema af, en ik was vastbesloten om dit foutloos te laten verlopen.

Het opzegformulier viel alleen van het internet af te halen en ik had ingevuld dat ik mijn internet abonnement 2 maanden na dato per 1 april 2004 wilde opzeggen.
2 weken later kreeg ik een ontvangstbevestiging van de opzegdatum: 1 januari 2005.
9e fout van Casema.
Ik moet het kabelmodem dan binnen 5 dagen per postbus opsturen naar Waddinxveen, hoewel in de algemene voorwaarden staat dat alleen Casema de apparatuur mag verwijderen.
10e fout van Casema.
Op het bijgaande registratieformulier staat dat ik niet alleen een COM21 modem maar ook een Demos modem, en een EuroDOCSIS modem (nooit van gehoord) zou hebben.
11e en 12e fout van Casema.

Nu las ik op dit forum (bedankt Sarkaar) dat Casema het borgbedrag voor het modem, ca € 225, onder het mom van het zgn. "niet tijdig retourneren van het modem" afschrijft!
Dat incasso kun je niet laten terugboeken omdat dat een eenmalige incasso is (zie alg. voorw.)
De tip was om je bank een "SELECTIEVE BLOKKADE" aan te laten aanbrengen op je rekening. Zo'n blokkade geldt alleen voor een specifiek incassant/bedrijf.
Casema hanteert echter (voor zover mij bekend) 4 bankrekeningnummers; 822936, 931377, 2005948 en 833592.
Daar komt nog bij dat Casema in 1 keer zowel het bedrag van het internet- als het televisieabonnement afschrijft.
En ik blijf gewoon abonnee van de kabel tv, dus blokkeren is voor mij helaas geen optie.

Ik ben al 4 jaar voorbeeldig abonnee terwijl Casema fout op fout stapelt, slechte service verleend (En het is een wonder dat ik dit bericht nog kan plaatsen ondanks mijn langzame verbinding.) en ondertussen gewoon m'n rekening plundert.
Het is al bijna 1 april en ik ben bang voor de fouten die nog komen... :roll:

pang

Ongelezen bericht door pang »

eigenlijk hoort mijn antwoord hier dat andere is wanadoo algemeen en dit betreft casema.

sowieso het lijkt dat ik pro casema ben ben ik ook :) maar ook pro bedrijven die iets kunnen verklaren, maar ik heb zelf nooit problemen ermee gehad en ik weet zo in and outs ervan om het een en ander te verklaren wat mogelijk tot oplossing dient.
want fout is een fout en slechte service is die fout niet goed oplossen toch? ideaal is natuurlijk geen fouten maken, maar dat geloof niemand neem ik aan.

Advies is echt hou je hoofd koel en sta op je rechten. en communicatie doe dat door de goede kanalen en niet die ene email adres(wel als het om verhuizing betreft of NAW wijzigingen) ze hebben ook andere email adressen hoor ander zit 1 afdeling niks te doen en de andere uit hun naad te werken. Gewoon op website plaatsen.

calastir

Ongelezen bericht door calastir »

Een bedrijf hoort gewoon de service te verlenen waar je als klant voor betaald. Het leven is al ingewikkeld genoeg. Basta.

Beetje Jammer

Ongelezen bericht door Beetje Jammer »

Om te beginnen is het al een schande dat ze zichzelf klantenSERVICE of HELPDESK noemen....

Ik voor iemand die zooi installeren maar ging niet omdat die knuppels de modem niet hadden geactiveerd... hartstikke geweldig natuurlijk wij bellen... eerst een half uur of langer in de wacht gestaan om vervolgens heel bot behandeld te worden ik kreeg niet eens gelijk... het lag namelijk aan de computer en niet aan de modem... uiteindelijk had ik er genoeg van en heb ik gezegd dat ze al te lang zat (het was 22.15 een kwartier na sluitingstijd) wat ze beaamde en direct de verbinding verbrak...

Uiteindelijk heb ik het zelf maar uitgezocht en teruggebeld om dat ding te laten activeren.. nu had ik gelijk en moest hij wel geactiveerd worden..

2e belevenis... Casema heeft in december alle Demos modems eruit gehaald en de motorola modem ingevoerd.. nu heeft mijn buurvrouw een computer waarop geen ethernet aangesloten kan worden alleen maar USB (Type Apple computers).. Wij gebeld naar Casema kregen we heel brutaal te horen dat zij een antieke computer heeft (drie jaar oud) en dat ze het zelf maar moet uitzoeken....

Later weer teruggebeld en een oplossing geeist.. OPlossing was oude modem terug in cominatie met een eerdere aanvraag om te downgraden naar Easy... 2 weken gewacht toen weer gebeld en toen kregen we de mededeling dat deze combi niet mogelijk was.. we zouden als nog ge-downgrade worden en dan een router erbij krijgen, dan zou het mogelijk zijn..
2 weken gewacht wij teruggebeld nergens een melding te vinden...
Ik ten einde raad op de trein gestapt en naar Den Haag gegaan.
Uiteindelijk daar alles voor elkaar gekregen en een creditering voor de gemiste internetmaanden (2)...

Wat blijkt nu na dit alles dat de router er helemaal niet op aangesloten kan worden en dat mijn buurvrouw ten einde raad (want ze kon niet van contract af) maar een nieuwe pc heeft aangeschaft omdat dochterlief ivm school internet hard nodig heeft.

CASEMA produktkennis is om te huilen en laten we het maar niet hebben over het ASO gedrag van de Operaters.

Ik werk zelf ook voor een provider en ik zeg niet dat alles bij ons vlekkeloos is maar als ik zo met de klant om zou gaan was ik allang tien keer ontslagen

MVG

Gesloten