LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met Oranje

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jaywalker

Re: Pas op met Oranje

Ongelezen bericht door jaywalker »

Veel mensen maken nog altijd de fout door te denken dat Wanadoo is overgenomen door Orange en worden bij deze aanname niet gehinderd door enige kennis van zaken.

De werkelijkheid zal voor velen ontnuchterend zijn: Orange is en Wandoo was een dochteronderneming van France Telecom en France Telecom heeft onderzocht dat de naam Orange werelwijd bekender is, dan Wanadoo was en gaat geleidelijk in alle landen al haar diensten (Mobiele Telefonie en Internetactiviteiten) samenvoegen onder de naam Orange, dus Wanadoo is slechts van naam veranderd en technisch gezien is er niets aan de netwerken veranderd, ook de prijzen zijn ongewijzigd gebleven en dus heeft deze naamsverandering geen nadelige gevolgen voor bestaande contractanten en kan er om deze reden dan ook nooit tussentijds worden opgezegd.

Vaak wordt er vergeten dat er op een afdeling Legal van een grote provider een heel legertje juristen heel lang van te voren alle gevolgen van een dergelijke naamsverandering onderzoekt en toetst aan de letter van de wet en een rechtzaak om deze reden aanspannen is dan ook bij voorbaat volkomen kansloos.

@ chantal6563, ik wil wel met je daten, want ik weet zeker dat je blont bent en daar val ik wel op....
Ook jij hebt duidelijk niet goed opgelet, dat starttarief waar jij het over hebt is al in Februari door WANADOO ingevoerd en is in Januari per email aan hun klanten meegedeeld en omdat het hier wel om een eenzijdige wijziging van de algemene voorwaarden ging heeft Wanadoo haar klanten zelfs in de gelegenheid gesteld om het Telefonie gedeelte op te zeggen, de naamsverandering heeft bijna een half jaar later in juni plaats gevonden.....
Met jouw methode van storneren verlies je het toch, vraag gewoon een korting aan voor dat maandje dat geen internet had, doen ze meestal niet zo moeilijk over.

@victorious Wanadoo is slechts van naam veranderd en technisch gezien is er niets aan de netwerken veranderd.
en speciaal voor jou de algemene voorwaarden: http://www.orange.nl/popup/voorwaarden/ ... index.html

chantal6563

Ongelezen bericht door chantal6563 »

het feit dat ik drie weken moet wachten op de technische is voor mij al genoeg om mijn abonnement op te zeggen,zelfs na één week.
ik heb nu gelukkig een andere provider.

en ha ha ik ben niet blond met een d,maar heb pikzwart haar met blauwe ogen.

jaywalker

Beste Chantal,

Blont is een verwijzing naar de vele domme uitspraken die je doet, denk je bijvoorbeeld dat Orange het er bij laat zitten.

Een incassoprocedure ga je sowieso verliezen omdat je je provider in de gelegenheid moet stellen om de problemen op te lossen en ja dat kan soms 4 tot 6 weken duren.

En denk je dat het gras bij de buren groener is ?
Over bijna alle grote providers lees je hier hartverscheurende verhalen van klanten die soms maandenlang geen internet en/of telefoon hebben.

Ik raad je dan ook aan om bij je nieuwe provider heel goed de algemene voorwaarden door te lezen en vooral geen domme dingen meer te doen zoals storneren, dat verzwakt je onderhandelingspositie en voor je het weet sta je geregistreerd bij de stichting Preventel als wanbetaler en kan je NOOIT meer ergens een ADSL of Mobiel abonnement afsluiten.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Een registratie bij Preventel krijg je alleen als je een betalingsachterstand hebt op je MOBIELE telefoon. Niet met een ADSL-aansluiting. Wat overigens niet wegneemt dat 'zo maar' storneren van een betaling doorgaans zeer onverstandig is. Want: een blok beton is nog flexibeler dan de gemiddelde telecomoperator (mobiel, vast, ADSL) als ze met een wanbetaler te maken hebben (of iig een wanbetaler vanuit hun perspectief).

jaywalker

Foutje ??, kijk maar eens naar de deelnemerslijst bij Preventel:

Het adres is:
stichting Preventel
Postbus 744
7400 AS Deventer

De deelnemers zijn:
KPN Mobile Netherlands B.V.
Vodafone Libertel NV
debitel Nederland B.V.
T-Mobile Netherlands BV
Orange Nederland N.V.
Telfort BV
Yes Telecom Netherlands B.V.
Scarlet Telecom B.V.
Alphacomm Transactions Services B.V.
Wanadoo Nederland B.V.

Niet alle ADSL providers, maar wel Wanadoo Nederland B.V.=Orange Nederland B.V.

desteef

Ongelezen bericht door desteef »

ja voor het onderdeel telefonie denk ik. ik ga het maar eens vragen.

Gesloten