olaf79 schreef:Dat heeft wel zin want een up to date OS en beveiliging helpen de gebruiker te voorkomen domme dingen te doen, of als ze dat toch doen de gevolgen te beperken.
oja?

daar denk ik dus heel anders over, hoe gaat een up to date OS en beveiliging voorkomen door naar gevaarlijke websites te gaan die bol staan met virussen/ malware?
en die sites/servers zijn er genoeg helaas, ga maar eens naar .tk domeinen, .es domeinen uit een ander land, dan heb je ze zo te pakken,
of als je écht niet bang bent met je up to date OS en beveiliging> het deepnet opgaan...
ik begin daar iddg niet aan.
als mensen blijven meedoen met diverse online "enquêtes" invullen, meedoen met die gamewebsites [win een mini/ druk nu op deze link, deze verdwijnt in 20sec] en overal gegevens achterlaten zoals Ipadressen en emails, die door bots weer misbruikt kunnen worden met bv phishingmails?
allerlei addons installeren op de webbrowser omdat dat "gevraagd" wordt door popups?? daar helpt geen beveiliging genoeg tegen.
tegenwoordig zijn die virussen zo slim/onzichtbaar dat het bv addons lijken maar helemaal niet zijn, ik had dat laatst nog in waterfox [64 bit FF] > hier stonden ineens rare woorden onderstreept in de browser?
bleek een infectie te zijn die ik wel weg heb gekregen maar wel enige inspanning kostte.
en ik ben iemand die veilig surft, up to date OS en beveiliging, iedere week een grote scan doet, zowat elke dag een kleine, surft op HTTPS met SSL, ActiveX filtering gebruikt en alle foefjes die IE in zich heeft.
ook niet naar de afwijkende websites gaat als deze als [verdacht] worden aangemerkt.
en nog komt die verontreiniging[zo noem ik het maar even] binnen..
ik heb bij mensen weleens meer dan 10 verschillende "meuk- infecties" verwijderd uit de browser, van allerlei gratis progjes in de menubalk... browser was haast niet meer te gebruiken.
Soms gebruik ik mijn VMWare om echt potentionele progjes te proberen, echter bevindt zich dit dan in een gebruikersmap die zo weer als het nodig blijkt te zijn, te verwijderen is.
maar laten we het erover eens zijn dat wij het niet [helemaal] eens worden/zijn.
en dat is helemaal geen schande Olaf.