LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Klopt,daar staan ook dit soort problemen,en hoe ze het daar opgelost hebben,

okee zal eens lezen , maar alsnog is het mij allemaal onduidelijk, betaal aan alice , maar schijn nu bij tele2 te horen. hoe gek kennen ze het maken.

En eerlijk gezegd weiger ik ook om zomaar bij een andere provider te horen, laat mij zelf kiezen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

Dank je snepke, ik heb bij de ConsuWijzer.nl een klacht ingediend over Alice.

En voorbeeldbrief al gemaakt , per mail al verzonden ,morgen aangetekend naar Alice.nl binnen 7 dagen ( wat ik zelf lang vind) moeten ze antwoorden en anders moeten ze het contract ontbinden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:dank je wel Emmy en waar vind ik die voorbeeldbrieven hier dan? nooit gezien namelijk, ik baal hier zo van maar goed tis zo.

Toch blijf ik nog met de vraag zitten, ik heb nooit getekend voor tele2, dan kan ik toch in feite opstappen zonder toestanden? Ik heb getekend voor Alice , die naam is toch duidelijk anders.
Zoals ik las had snepke al geholpen inmiddels met de link naar de voorbeeldbrieven.

Of er overgestapt kan worden hangt van een paar dingen af. Als Alice toen bij het aangaan van de overeenkomst een zelfstandig bedrijf was, is het misschien mogelijk dat je mag overstappen als ze overgenomen worden. Nu weet ik niet of het ook mag als de voorwaarden voor oud-alice klanten exact hetzelfde blijven. Meestal moet er iets in de voorwaarden veranderen om tijdens een lopend contract te mogen opzeggen zonder andere consequenties. Misschien eens een mail sturen aan consuwijzer om dat na te vragen.

Het is ook mogelijk dat het destijds al een dochteronderneming van Tele2 was, dan kun je denk ik niet zomaar overstappen. Ontbinden wegens wanprestatie na een ingebrekestelling behoort altijd tot de mogelijkheden als er sprake is van wanprestatie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

alice heb ik in 2010 besteld om het januari 2011 te krijgen ,toen was alice nog zelfstandig, kon je gewoon via hun site je aanmelden, blijkt een paar maanden later dat er plannen zijn om naar tele2 te gaan.

sinds kort stond er in de alice lounge dat als je je aanmeld , kwam je op tele2 uit.

Dus nog niet toen ik mij aanmelde. Ik heb geen idee of ik zo kan overstappen, ik weet wel dat ik hier giga van baal, dat geklooi met providers hangt me de strot uit.

zal zo nog een mailtje op de site van ConsuWijzer doen over wat je zegt Emmy, bedankt.

Als ik wist dat alice tele2 zou worden had ik mij nooit aangemeld , ben niet echt te porren voor tele2.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.totaalwijzer.nl/forum/?s=15& ... 33&pk=1902

dit vind ik net schijnt vaker problemen met telefoon te hebben.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:http://www.totaalwijzer.nl/forum/?s=15& ... 33&pk=1902

dit vind ik net schijnt vaker problemen met telefoon te hebben.
Heb het gelezen,daar word je niet echt vrolijk van :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:
ciske schreef:http://www.totaalwijzer.nl/forum/?s=15& ... 33&pk=1902

dit vind ik net schijnt vaker problemen met telefoon te hebben.
Heb het gelezen,daar word je niet echt vrolijk van :?

nee en zo vind je er meer, ik heb 3 telefoons uitgeprobeerd nou niks helemaal geen signaal.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door renegade66 »

misschien overstappen naar UPC?????

hihihi sorry ciske, kon het ff niet laten.

nu serieus,

heb je het modem al eens volledig gereset? waarschijnlijk wel.
telefonie moet binnen 24 uur opgelost zijn, dit is een gegeven in de telecomsector.
het probleem is echter dat geen enkele provider zich hier aan houdt.

het kromme is dat je ze aan de andere kant een redelijke termijn moet geven het op te lossen, voor ze officieel in gebreke zijn.
en dat is dus minimaal een week.

ik denk niet dat je kan overstappen, overname's zijn namelijk meestal in het contract opgenomen. lees het contract er eens goed op na.
laten ze jou bij het oude contract en wordt er niets veranderd dan alleen de naam dan zul je het gewoon moeten uitzitten.

helaas maar het is niet anders, hoe lullig het ook is.
ik zou er ook van balen.

veel succes.
( vraag anders advies aan onze UPC freak) :lol: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:misschien overstappen naar UPC?????

hihihi sorry ciske, kon het ff niet laten.

nu serieus,

heb je het modem al eens volledig gereset? waarschijnlijk wel.
telefonie moet binnen 24 uur opgelost zijn, dit is een gegeven in de telecomsector.
het probleem is echter dat geen enkele provider zich hier aan houdt.

het kromme is dat je ze aan de andere kant een redelijke termijn moet geven het op te lossen, voor ze officieel in gebreke zijn.
en dat is dus minimaal een week.

ik denk niet dat je kan overstappen, overname's zijn namelijk meestal in het contract opgenomen. lees het contract er eens goed op na.
laten ze jou bij het oude contract en wordt er niets veranderd dan alleen de naam dan zul je het gewoon moeten uitzitten.

helaas maar het is niet anders, hoe lullig het ook is.
ik zou er ook van balen.

veel succes.
( vraag anders advies aan onze UPC freak) :lol: :lol:
dank je wel RR , ik heb nog steeds geen telefoon , resetten heb ik ook al gedaan , nu dadelijk gaat de brief aangetekend de deur uit, ik heb ze 7 dagen ( is week gegeven) en anders moeten ze het maar ontbinden.

wat ook onbegrijpelijk is toen ik alice belde bij die vriendin , kreeg ik ijskoud te horen , het ligt aan je eigen verbinding, bel maar met mobiel van je huis, nou laten ze het lekker bekijken ga geen vermogen verbellen omdat de fout bij hun ligt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

nou ben benieuwd wat dat zooitje van alice gaat doen ,brief aangetekend verstuurd, tis meteen goeie reclame voor tele2:-) je zou er maar bij horen.

voor mij als ze er wat aan doen , dan toch aan het eind van het contract geen alice meer en al helemaal geen tele2.

zo rond de 10 de komt mijn rekening binnen, ga het echt storneren en betaal dan wel het gedeelte voor internet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het is vrij normaal dat een provider overgaat in andere handen je daar een bericht over krijgt en je kunt afhaken als de contracten afwijken van de eerder aangegane voorwaarden-leveringen en prijs, ? :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef:Het is vrij normaal dat een provider overgaat in andere handen je daar een bericht over krijgt en je kunt afhaken als de contracten afwijken van de eerder aangegane voorwaarden-leveringen en prijs, ? :wink:

dank je Henri, helaas wij krijgen geen bericht , het staat gewoon ineens op de site dat die dicht gaat.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
Henri42 schreef:Het is vrij normaal dat een provider overgaat in andere handen je daar een bericht over krijgt en je kunt afhaken als de contracten afwijken van de eerder aangegane voorwaarden-leveringen en prijs, ? :wink:

dank je Henri, helaas wij krijgen geen bericht , het staat gewoon ineens op de site dat die dicht gaat.
dan de passende maatregelen treffen,zoals je eerder omschreef Sx6 :|

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

dan de passende maatregelen treffen,zoals je eerder omschreef Sx6

heb ik gedaan , vraag me alleen af wat mijn rechten zijn, kan ik de telefoon die niks doet , daarvan de rekening inhouden geen idee.

bedankt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:heb ik gedaan , vraag me alleen af wat mijn rechten zijn, kan ik de telefoon die niks doet , daarvan de rekening inhouden geen idee.
Ligt er een beetje aan wat voor telefoonkosten van de rekening je zou willen inhouden. Gemaakte gesprekskosten e.d. mag je logischerwijs niet achterhouden. Mochten deze zonder BTW gespecificeerd zijn, vergeet dan niet de BTW over dat deel in te houden. Opschorten van de betaling van toekomstige abogelden mag mogelijk (let op: ik weet dit niet heel zeker) wel indien er nog steeds geen werkende verbinding is. Raadpleeg anders de AV eens of hier iets over opschorten van de betaling staat bij storingen enzo of anders even langs juridisch loket of mailen aan consuwijzer. In ieder geval dien je de provider hiervan wel op de hoogte te stellen.

Ook zou je ervoor kunnen kiezen te betalen onder protest.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

dank je Emmy, ik ga effe mailen en anders maar mobiel bellen met de consuWijzer want ik heb geen zin in een boel gedoe, en anders betaal ik maar onder protest.

wat een flut provider zeg.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:dank je Emmy, ik ga effe mailen en anders maar mobiel bellen met de consuWijzer want ik heb geen zin in een boel gedoe, en anders betaal ik maar onder protest.
wat een flut provider zeg.
een eigen overboeking kun je niet laten storneren
een paar jaar geleden ongeveer dezelfde troubles mee gemaakt met UPC, uiteindelijk een gedeelte van de gsm kosten en het abbogeld vergoed gekregen via de webcare van UPC,ik ben niet van provider gewisseld, ik wil wel van Vodafone af nadat m,n lopend contract voorbij is :wink: :?:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

mijn boeking gaat automatisch Henri, maar ik heb begrepen dat ik het niet moet storneren anders krijg ik nog meer gedoe, ik ga zo eens de consuwijzer mailen/bellen en zien wat ik wel en niet kan doen.

ik verander wel van provider , had in het begin al gedoe met alice en nu helemaal geen reactie van ze , dan ben ik er weg.
En tele2 wil ik absoluut niet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door snepke »

Ben je al iets wijzer?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Alice gaat over in tele2 en maakt er een zooitje van.

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Ben je al iets wijzer?

behoorlijk ja , zit nu ook zonder internet, flutbedrijf gebeld via mobiel, ken als ik pech heb nog 7 dagen duren , waarschijnlijk modum kapot

flutbedrijf , zodra mijn tijd daar er op zit ben ik weg.

Gesloten