LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

IS ook zo bedoelt.... ik weet wat er gaat gebeuren kan alleen maar minder worden qua bedrag...

En zoals gezegd ik heb hier weer van geleerd....

En heb de datum van contract nu in mijn agenda staan met een waarschuwing van 2 maanden daarvoor... :?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door Jolijn »

@TS, je hebt daadwerkelijk ( ik lees er niks over) in febr. van dit jaar een (pakket)wijziging genomen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door ciske »

MarcuitG schreef:De brief naar de directie luidt:
Ik heb op verschillende internetfora al gereageerd, maar wil nu een reactie van de directie.

Sinds 21 juni 2006 bent U mijn provider voor internet en vaste telefonie. Nu ga ik overstappen en nu meldt U me dat ik een opstapboete dien te betalen, omdat ik het contract verbreek. Sinds 2006 biedt U iedere keer wijzigingen aan en daarom zegt U dat mijn contract nog loopt tot februari 2015 en ik dus een opstapboete dien te betalen, terwijl in mijn beleving ik sinds juni 2006 een contract heb waarop wijzigen zijn gemaakt en dus niet iedere keer een nieuw contract. Ik ga er dus vanuit dat ik per maand kan opzeggen. U bent dus zeer slim door iedere keer een wijzing aan te bieden, waardoor je steeds 2 jaar vastzit aan U. Formeel zult U wel gelijk hebben, maar dan is een boete van 450 euro toch wel extreem hoog... Als ik al een boete zou betalen lijkt mij 2 maanden aan abonnementsgeld ruim voldoende en niet tot het einde van het vermeende contract.

Het is gewoon een kwestie van een andere zienswijze. Ik ging er vanuit dat mijn contract is begonnen in juni 2006 en dat daarna veranderingen/wijzigingen/verlengen waren op DIT contract. Ik beschouwde dat nog steeds als hetzelfde contract. U denkt daar anders over. U beschouwt iedere verandering als een NIEUW contract.
Door die andere zienswijze beschouw ik uw werkwijze als slim, want zo bindt U altijd mensen aan U, zodat zij nooit binnen 1 maand weg kunnen.
Met deze wetenschap zal ik in de toekomst niet zomaar kiezen voor elke wijziging/verandering/verlenging/aanbieding en als zo laten als het is.

Zo leert men iedere keer weer en met op dit moment een vieze nasmaak in de mond.

Ik zou graag ook het gesprek die leidde tot het vermeende nieuwe contract van 27 februari digitaal willen ontvangen. En tevens mijn contractgeschiedenis willen ontvangen.

Als je zelf niks verandert hebt, ga dan eens langs het juridisch loket in je woonplaats, die zijn beter op dit gebied thuis.

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

Tele2 zal, zoals ik meldde, officieel wel gelijk hebben, maar heb sinds 2006 niet beleefd dat iedere keer een nieuw contract aanging.

EN die brief is meer "niet geschoten is altijd mis"

Die brief hebben ze morgen.... afwachten maar...

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door trail46 »

MarcuitG schreef:IS ook zo bedoelt.... ik weet wat er gaat gebeuren kan alleen maar minder worden qua bedrag...

En zoals gezegd ik heb hier weer van geleerd....

En heb de datum van contract nu in mijn agenda staan met een waarschuwing van 2 maanden daarvoor... :?
Natuurlijk hoop ik dat het lukt het bedrag lager of zelf kwijtgescholden te krijgen.De vraag van Jolijn is ook wel relevant, ''wat veranderde er nu precies in Feb 2013''. Anders zoveel mogelijk deining maken, gebruik Twitter/Facebook en alle andere sociale media om dat punt onder de aandacht te brengen. Baat het niet, dan schaad het ook niet.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door asterix346 »

MarcuitG schreef:Tele2 zal, zoals ik meldde, officieel wel gelijk hebben, maar heb sinds 2006 niet beleefd dat iedere keer een nieuw contract aanging.

EN die brief is meer "niet geschoten is altijd mis"

Die brief hebben ze morgen.... afwachten maar...
Heb je van de wijziging in februari een bevestiging gekregen? En zo ja, stond daar dan niets in over een nieuw contract voor 2 jaar?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door ciske »

Anders zoveel mogelijk deining maken, gebruik Twitter/Facebook en alle andere sociale media om dat punt onder de aandacht te brengen. Baat het niet, dan schaad het ook niet
Soms helpt dat wel ja. , providers vinden dat niet zo leuk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door Jolijn »

MarcuitG schreef:IS ook zo bedoelt.... ik weet wat er gaat gebeuren kan alleen maar minder worden qua bedrag...

En zoals gezegd ik heb hier weer van geleerd....

En heb de datum van contract nu in mijn agenda staan met een waarschuwing van 2 maanden daarvoor... :?
En betaal natuurlijk niet zomaar zonder mee dat hele bedrag, want als je gelijk blijkt te hebben, moet je maar zien dat je het terug krijgt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

MarcuitG schreef:Tele2 zal, zoals ik meldde, officieel wel gelijk hebben, maar heb sinds 2006 niet beleefd dat iedere keer een nieuw contract aanging.

EN die brief is meer "niet geschoten is altijd mis"

Die brief hebben ze morgen.... afwachten maar...

Nou je gaat niet zomaar een nw contract aan..eenmaal contract is het voor een jaar,na dat jaar kan je maandelijks opzeggen,

In feb heb je dus iets veranderd? Sneller internet? Aanbieding genomen? Dexoder erbij??

Ik vind twee jr lang,gaat het ook niet om mobiele tel erbij?

Gesloten