Snelheid en modem levering Delta
Re: Snelheid en modem levering Delta
Ik had al doorgeklikt.
De "gloednieuwe Samsung NVME" haalt zonder cache inderdaad slechts 0.8 GB/s schrijfsnelheid.
In de tabel wordt het geteste exemplaar met andere merk/types vergeleken.
Maar liefst 11 andere devices scoren wel boven de 1GB/s !
De "gloednieuwe Samsung NVME" haalt zonder cache inderdaad slechts 0.8 GB/s schrijfsnelheid.
In de tabel wordt het geteste exemplaar met andere merk/types vergeleken.
Maar liefst 11 andere devices scoren wel boven de 1GB/s !
Wat voor werk doe je waardoor je 8Gbps WAN nodig hebt? Wij zitten op kantoor met 100 man op een 10Gbps link en die is verre van vol.
En vier exemplaren scoren er ver onder. Verder scoren ze allemaal dik onder de 2GB. En dan ben je ook nog afhankelijk van de rest van de PC componenten. Laptop, NUC en Apple mini kan je al meteen afschrijven, die gaan het niet redden.
TS heeft inmiddels laten weten welke apparatuur hij heeft. Het blijkt dat zijn nieuwe netwerkkaarten maar 2,5 Gbps aan kunnen. Is razendsnel maar niet genoeg.
Veruit de meeste, sterker nog, bijna alle consumenten kunnen met hun apparatuur helemaal geen 8Gbps downloads aan!
Zoals RWolters al terecht opmerkte, hele bedrijven zitten met honderden personeel leden op een 10 Gbps verbinding die ze met zijn allen delen. Meer capaciteit is niet nodig.
Daarmee wordt de hele 8Gbps discussie een non-discussie. Delta levert een 8 Gbps glas verbinding die je splitst. In één of meerdere Wifi netwerken en één of meerdere bekabelde netwerken.
Maar de volle 8Gbps trekken naar een enkele PC, dat is voor een enkele enthousiaste hobbyist die graag veel geld aan zijn hobby uitgeeft. En die koopt meestal zijn eigen router van een semi professioneel merk.
Erthanax
vindt dit leuk
Net nog even gekeken naar het mobiele datagebruik in Nederland: 9 Gbps komt overeen met het gebruik van 170.000 mobiele gebruikers.....
"8 Gbps" is vooral een marketingtool. Grotere getallen moeten immers wel beter zijn. Dat zijn we bij heel veel producten. Smartphonecamera's met tientallen megapixels maken echt geen betere foto's dan een oude Nikon D70 mat 6 megapixels.
Het maakt je claim, dat de snelste NVME disks niet aankunnen onjuist.
TS had juist geinvesteerd in 10Gb/s apparatuur, dit topic ontstond door zijn teleurstelling, dat zijn koppelvlak met Delta slechts 2.5Gb/s kan koppelen.
Over de zin en onzin van dit soort internetsnelheden zijn we het wel eens
Het staat nog niet vast dat Ts teleur gesteld wordt omdat Ts het Nokia modem inclusief installatiepakket nog niet ontvangen heeft.
Qua poorten voor zowel WAN en ethernet zijn beide modems soortgelijk en beide modems kunnen een hogere internetsnelheid aan dan de 8Gb waarvoor Ts een abonnement heeft afgesloten.
Qua poorten voor zowel WAN en ethernet zijn beide modems soortgelijk en beide modems kunnen een hogere internetsnelheid aan dan de 8Gb waarvoor Ts een abonnement heeft afgesloten.
De kolom uit de tabel specificeert de schrijfsnelheid zonder gebruik van cache. En die snelheid is gewoon constant.
Het is juist de cache die de disk bij het begin van de schrijfactie eventjes veel sneller laat lijken.
Het is juist de cache die de disk bij het begin van de schrijfactie eventjes veel sneller laat lijken.
Maar zijn PC's kunnen ook maar 2,5Gbps aan. De zwakste schakel in de keten is altijd het probleem. Kan je wel net het snelste netwerk hebben aangeschaft, precies de juiste NVME disk hebben aangeschaft die het wellicht met de juiste koeling het wel aan kan, komt je netwerk kaart in je PC tekort.
Maar we zijn het helemaal eens. 8Gbps is gewoon onzin voor consumenten.
Temperatuur is nauwelijks van belang. In de screenshots op tweakers zie ik tests van een kwartier, temperatuur loopt op, maar de snelheid lijdt daar niet onder.
OK, helder. Dan zijn er dus schijven die de bewuste snelheid prima aankunnen, maar heeft TS daar nog steeds niets aan omdat zijn systeem het alsnog niet aankan.
Dank voor al jullie opmerkingen, beide kanten van ieders meningen zijn voorbij gekomen.
Vandaag is het Nokia glas modem binnen gekomen, er zit geen grijsgekleurde 10 Gb WAN pport op.
Ik ga zelf verder met zoeken naar een goed eigen modem en daar achter een dikke WiFi router om het naar mijn idee in te richten.
Aan de beheerders/moderators, dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten. Dan kunnen de mensen die het onderwerp overgenomen hebben met harddrive specs en dergelijke in een eigen topic verder discussieren.
Nogmaals dank en het ga jullie goed!
Vandaag is het Nokia glas modem binnen gekomen, er zit geen grijsgekleurde 10 Gb WAN pport op.
Ik ga zelf verder met zoeken naar een goed eigen modem en daar achter een dikke WiFi router om het naar mijn idee in te richten.
Aan de beheerders/moderators, dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten. Dan kunnen de mensen die het onderwerp overgenomen hebben met harddrive specs en dergelijke in een eigen topic verder discussieren.
Nogmaals dank en het ga jullie goed!
Blijf hier het vervolg alsjeblieft melden. Ik vind het heel interessant. En ik ben zeker niet de enigste. Dit zal nog wel vaker in de aandacht zijn. Dat er altijd zijdelingse verplaatsingen binnen een topic voorkomen is aan de andere kant ook de kracht van het forum. Buiten de gebaande wegen gaan. En ervan meenemen wat je kunt gebruiken.
Ik vond de zijweg (de discussie tussen 16again en speedy) in ieder geval leerzaam en nuttig. En het helpt (mij) om de portée van de topicvraag goed te snappen en te duiden.