LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als Telfort niet binnen 30 dagen een correct werkende verbinding oplevert kun je de overeenkomst ontbinden. Dat is wettelijk geregeld. Wel even aangetekend doen natuurlijk. En bellen is niet nodig, Telfort heeft ook een zeer goed verstopt contactformulier op hun site staan:

http://klantenservice.internet.telfort. ... odeid=8576

Bij mij hebben ze in april al het geld voor de maand juni van mijn rekening gehaald. Incassomisbruik dus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

[Jannes,
U kunt Telfort schriftelijk aangetekend l liefst met ontvangstbevestiging)
in gebreke stellen en van hen eisen dat zij binnen een redelijke termijn de problemen oplossen.
Zo niet - u heeft hen b.v. 3 weken de tijd gegeven om tot een oplossing te komen, dan heeft u het recht om de overeenkomst te ontbinden.
Zie hun algemene voorwaarden.

Als ze daar de moeite nemen uw brief te lezen en ze zien dat u van plan bent te vertrekken heeft u misschien een kans op een oplossing.

Ik wens u veel sterkte. Problemen oplossen is niet Telfort's sterkste kant.]

Geachte T de Hond,

De aangetekende brieven gaan bij Toscali/Yelfort meteen door de papier versnipperaar en ze zeggen dan zelfs na drie jaar later nooit een aangetekende brief te hebben gehad, zodat ze nog 2 jaar later je abonnement laten doorlopen, terwijl je als klant dan van mening bent, dat je alles netjes afgesloten en betaald had. Dat heb ik meegemaakt. Vandaag gebeld, want ik zit niet op een VALSE rekening van 2.633,23 te wachten. Ik wil bij dit soort honden (en dat geldt ook voor Orange Breedband) geen internetproviding hebben. Dan weet je op een gegeven moment dus ook niet meer hoe je dan wel moet opzeggen, wanneer zelfs een aangetekende brief door de papierversnipperaar wordt gehaald en dat het dan dus niet in het systeem dan wordt geplaatst. Ik zou het toch maar moeten voldoen volgens hun. Dat wat ik betaald moest hebbe tot 5-4-2006 heb ik betaald en wat daarna komt hoef ik doodleuk niet te betalen, doordat ik op 5-4-2006 de aangetekende brief heb verstuurd, waar ik een bewijs van heb liggen.

Verder deelden ze mee,d at ze wel de originele documenten wilde hebben en geen kopieën. Daar trapte ik natuurlijk niet in. De rechter mag mijn papieren inzien en dan beoordeelt de rechter dat wel. Ik ben die oplichters zat en ik zal dus NOOIT meer Telfort c.q. Tiscali meer nemen.

Het zijn oplcihters!!

JRG
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 apr 2008 15:28

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door JRG »

Dat wat ik betaald moest hebbe tot 5-4-2006 heb ik betaald en wat daarna komt hoef ik doodleuk niet te betalen, doordat ik op 5-4-2006 de aangetekende brief heb verstuurd, waar ik een bewijs van heb liggen.

U heeft een bewijs dat u een aangetekende brief heeft verstuurd. Wat voor brief heeft u verstuurd liefdes, goede provider of opzeggen.

Van de inhoud van de brief heeft u dus geen bewijs. Maar heeft u ook geen bevestiging van het einde van het contract met de provider. Bovendien heeftu nagelaten niet te reageren op het niet beantwoorden van de aangetekende brief.

Dus naar mijn mening gewoon betalen

likeuknow
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2008 18:02

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door likeuknow »

Graag zou ik nog even de berekening van het 0,30ct p/m erbij willen halen omdat iemand beweert dat het niet winstgevend is.....

Een medewerker kost geen €35,- p/u, maar dat even terzijde....
Als je dus iedereen die bet 2 minuten lang door een menu heen leidt heb je al 60ct voordat hij uberhaupt in de wacht geplaatst wordt, dan wordt deze binnen 2 minuten geholpen.....als ze het 1 keertje lukt binnen 2 minuten...dus dan hebben we 1,20 verdient VOORDAT er kort hulp geboden wordt stel dat dit ook 2 minuten duurt hebben we 1,80 verdient in 2 minuten dus 0,90ct per minuut.....Moet ik de rest nog voorrekenen?

In ieder geval verhaal ik mijn gemaakte kosten voor het opzeggen van mijn abonnement op telfort. Ik heb ze 4 weken de tijd gegeven hun product alsnog te leveren en het is weer "technische oplevering geeft problemen". Prima, maar na 2,5 maanden ben ik er klaar mee. Ik heb niet eens een ordernummer, bevestigingsbrief gehad...alleen een emailtje van de klantenservice dat mijn probleem waarschijnlijk al opgelost was. (er zat namelijk 10 dagen tussen mijn vraag en hun antwoord)

Daarnaast is er pas een overeenkomst als je van de POSTBODE het pakket aanneemt en tekent. Het Burgerlijk wetboek 6 artikel 88 (niet-nakoming) moet aan voldaan worden.....dan kan er bij UPC nog zoveel in de Algemene voorwaarden staan, maar als je duidelijk aangeeft dat je opnieuw ze tijd hebt gegeven.....kan je prima ontbinden. Ik heb nu, nadat ik voor mijn schoonouder UPC had geregeld, alles bij UPC ondergebracht. die dan een geweldige service hebben en maar 10ct p/m rekenen en je krijgt daarnaast nog een 30min gratis helpdesktijd.....

Ik vind dat Telfort het woord Service niet meer mag gebruiken......

hachy
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:28

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door hachy »

Tjongejonge wat een geklaag hier weer allemaal over Telfort.

Ik ben, met vele mensen die ik ook op telfort heb aangesloten, juist héél erg tevreden met telfort. Snelle levering, vrijwel geen downtime bij overstap van andere ADSL provider zoals Tele2, geen kaal-kopertoeslag, goede pingtijden, snelle en stabiele verbinding over het Tiscali netwerk. Voor 20 euro mag je daar dus niks van zeggen.

- Je mag alles in het modem instellen
- Er worden geen poorten geblokkeerd (Orange, anyone?)
- Er word niet op snelheid geknepen met nieuwsgroepen (UPC :evil: )
- Veel voip instellingen via telfort website en ook in het modem in te stellen.
- Digitale factuur in je mailbox.
- ja, zelfs over de helpdesk ben ik redelijk tevreden

En ja, die helpdesk kost geld. Whine whine. Dat weet je toch als je voor een dubbeltje op de eerste rang zit, dat is altijd al zo geweest bij al die low-budget abbo'tjes. Wil je topservice dan ga je toch lekker 60 euro bij xs4all betalen voor je 20 mbitje zonder voip ?

Overigens laat ik ook iets behulpzaams posten, voor 90% van de vragen is in de startpost van het volgende topic een oplossing / antwoord voorhanden:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1288388

Gegroet

gristus
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008 18:35

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door gristus »

Wat een belachelijke topictitel. Pure stemmingmakerij (niets meer, niets minder) van een van de weinige mensen die problemen heeft met deze provider. Ik kan me voorstellen dat je niet goed geholpen wordt door de helpdesk als je hier al op deze manier in het rond zit te schreeuwen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
Verder deelden ze mee,d at ze wel de originele documenten wilde hebben en geen kopieën. Daar trapte ik natuurlijk niet in. De rechter mag mijn papieren inzien en dan beoordeelt de rechter dat wel. Ik ben die oplichters zat en ik zal dus NOOIT meer Telfort c.q. Tiscali meer nemen
-----------------------------------

Bedankt voor uw reactie.

U heeft groot gelijk dat u geen originele stukken zendt. Weg bewijs. Dat zou heel onhandig zijn.

Ik heb Telfort 4 weken de tijd gegeven om stukken toe te sturen waaruit blijkt dat ik ondanks mijn schriftelijke + telefonische opzegging nog klant bij hen ben.

Ik verwacht geen antwoord en zal na de verstreken termijn contact opnemen met mijn advocaat over verder te nemen actie om te voorkomen dat ik met een rekening als de uwe geconfronteerd ga worden in de toekomst.

Heeft u al een klacht ingediend bij de OPTA? Als er voldoende klachten komen onderneemt OPTA actie. Zij kunnen niet persoonlijk een klacht oplossen maar kunnen wel een provider aanspreken op dit soort praktijken.

Mijn klacht is doorgegeven aan de OPTA. Het duurt een tijd voor u antwoord krijgt omdat het aantal klachten erg groot is.

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: TELFORT EEN RAMP, WANPRESTATIE, OPROEP STOP BETALING

Ongelezen bericht door dimsum »

Veel ellende gehad met Telfort en als je dan eindelijk opzegt en er gaat iets mis, dan moet je het van hun klantenservice niet hebben.

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

Gesloten