Youfone dubbele inflatiecorrectie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
martin7182

Re: Youfone dubbele inflatiecorrectie

Ongelezen bericht door martin7182 »

@Moneyman, ik ben me van geen kortingsactie bewust en heb daar ook geen voorwaarden van. Er zijn inmiddels ruim 5 maanden voorbij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

martin7182 schreef:
25 feb 2026 15:55
@Moneyman, ik ben me van geen kortingsactie bewust en heb daar ook geen voorwaarden van.
Maar je bent toch ingestapt met deze kortingsactie? Je betaalt niet voor niets te helft. Welke documenten heb jij bij aanvang ontvangen?
martin7182 schreef:
Er zijn inmiddels ruim 5 maanden voorbij.
En wat was de looptijd van het contract en van de korting?

martin7182

Looptijd 1 jaar. Overige details heb ik al vermeld. Ik heb alleen een besteloverzicht en contract ontvangen. Geen speciale voorwaarden o.i.d.

Moneyman

OK, zonder te weten op welke aanbod je in bent gegaan wordt het lastig natuurlijk. Het klinkt een beetje alsof je het zelf ook allemaal niet weet.

Maar goed, ze mogen sowieso indexeren (want de eerste drie maanden zijn al om) dus het gaat hier hooguit om de 3 maanden die je nog te gaan hebt. Dat betekent dat we praten over € 24,25 x 3.3% = € 0,80 x 3 maanden = € 2,40.

Ik zou het er, zeker als je zelf niet weet op welke voorwaarden je precies bent ingestapt, maar bij laten. Zonde van je tijd en energie.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

martin7182 schreef:
@Moneyman, ik ben me van geen kortingsactie bewust en heb daar ook geen voorwaarden van. Er zijn inmiddels ruim 5 maanden voorbij.
Er staat een bedrag voor de eerste 8 maanden en het dubbele bedrag voor de 4 maanden daarna.

Je betaalt de laatste 4 maanden niet dubbel maar de eerste 8 de helft. Dat is de kortingsactie. Zo staat het ook op de site van youfone.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
25 feb 2026 13:46
16again schreef:
25 feb 2026 13:43
Feit is dat TS zijn maandtarief nu (tijdelijk) met 2x inflatie gestegen is.
Nope, dat is géén feit.

Zijn maandtarief is éénmalig geïndexeerd en zijn korting op het maandtarief is gelijk gebleven. Dát is een feit, gebaseerd op wat TS schrijft.
Dat is niet meer dan de uitleg waarom het te betalen maandbedrag daadwerkelijk met 2x inflatiecorrectie stijgt.

Moneyman

16again schreef:
25 feb 2026 17:29
Moneyman schreef:
25 feb 2026 13:46
16again schreef:
25 feb 2026 13:43
Feit is dat TS zijn maandtarief nu (tijdelijk) met 2x inflatie gestegen is.
Nope, dat is géén feit.

Zijn maandtarief is éénmalig geïndexeerd en zijn korting op het maandtarief is gelijk gebleven. Dát is een feit, gebaseerd op wat TS schrijft.
Dat is niet meer dan de uitleg waarom het te betalen maandbedrag daadwerkelijk met 2x inflatiecorrectie stijgt.
Ah, daar gaan we weer. Als je van "tarief" naar "maandbedrag" moet verschuiven om je punt te kunnen blijven maken...

En ja, dat is inderdaad de uitleg die de weergegeven feiten dragen.

16again

Moneyman schreef:
25 feb 2026 17:34
16again schreef:
25 feb 2026 17:29
Ah, daar gaan we weer. Als je van "tarief" naar "maandbedrag" moet verschuiven om je punt te kunnen blijven maken...
Tarief=maandbedrag.
We zijn het volgens mij gewoon eens dat de inflatieverhoging op 2 manieren doorberekend kan worden.
Maar het echte punt is dat nergens uit blijkt dat de gebruikte methode volgens de AV de juiste is. En dat TS dit kon verwachten.
Waar ik mijn conclusie aan verbind dat Youfone de max prijsverhoging uit de eigen voorwaarden overtreedt, waardoor TS kosteloos mag opzeggen.

Moneyman

Vooralsnog blijkt überhaupt niet wat de gebruikte methode überhaupt is, want TS heeft zelf blijkbaar geen idee op welke voorwaarden hij een contract heeft afgesloten. Dus blijft het gissen.
16again schreef:
25 feb 2026 18:19
Tarief=maandbedrag.
Nee. Maandbedrag = tarief minus korting.

martin7182

Moneyman schreef:
25 feb 2026 18:37
Vooralsnog blijkt überhaupt niet wat de gebruikte methode überhaupt is, want TS heeft zelf blijkbaar geen idee op welke voorwaarden hij een contract heeft afgesloten. Dus blijft het gissen.
16again schreef:
25 feb 2026 18:19
Tarief=maandbedrag.
Nee. Maandbedrag = tarief minus korting.
Nou, ik heb wel een idee, namelijk op basis van de algemene voorwaarden, de "adviesprijs" en de werkelijke prijzen zoals beschreven in het contract (eerste 8 maanden €24,25, overige 4 maanden €48,50).

16again

Moneyman schreef:
Vooralsnog blijkt überhaupt niet wat de gebruikte methode überhaupt is want TS heeft zelf blijkbaar geen idee op welke voorwaarden hij een contract heeft afgesloten.
De hier gebruikte rekenmethode is klip en klaar.
Je bedoelt wellicht dat onduidelijk is of gebruikte rekenmethode conform de AV is, omdat TS de AV niet paraat heeft.

Dit lijkt me sterk, ik had zelf meest generieke Youfone AV bekeken, niets wees hierop.

Moneyman schreef:
Maandbedrag = tarief minus korting.
Evengoed:
Tijdelijk maandbedrag = Standaard Maandbedrag - korting

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bik gebrek aan betere informatie even uitgaande van de huidige aanbieding op https://www.youfone.nl/thuis dan spreken ze over x maanden 50% korting.

Als je vervolgens je pakket gaat samenstellen dan spreken ze bovenin ook over 50% korting, maar onderin bij Jouw keuze noemen ze weer absolute bedragen (eerste x maanden y, volgende x maanden z).

Ze maken het zichzelf zo niet makkelijk. Je kan er idd iets mee doen (RCC ofzo), maar gezien de eerdere berekening van Moneyman.....

En ze hebben idd geen actievoorwaarden... dit is hun standaard propositie.

Plaats reactie