Mag ik jou vragen hoe je erbij komt dat die recorder pas na 2 jaar van jou zal zijn? Ook hebben ze niet enkel de Samsung. Ze hebben gewoon ook de Humax. Ik denk dat jij met je knappe staaltje onderhandelen jezelf gebakken lucht verkocht hebt.Foodmarketeer schreef:Maar realiseer je wel, dat de recorder sowieso pas na 2 jaar van jou zal zijn. Dus feitelijk is dit een knap staaltje onderhandelen met gebakken lucht. Op het moment heeft men overigens enkel de Samsung (€279 bij Bol.com excl. wifi dongle) op voorraad. Ik heb hem vandaag ontvangen en vind het een geweldig apparaat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
-
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Ziggo ziet veel liever bestaande klanten vertrekken die over een paar maanden weer terug worden gehaald met een duur cadeau om daarna weer te vertrekken om daarna weer terug te komen enz. enz. Volgens Ziggo is dat dus veel en veel goedkoper dan bestaande klanten tevreden te stellen.
Volgens mij is er bij Ziggo geen overleg tussen de boekhouders en marketeers. Elke boekhouder zal kunnen beamen dat het vasthouden van een bestaande klant veel goedkoper is dan het binnenhalen van een nieuwe klant. Gezien de reclameacties van Ziggo denk ik dat de beleidsmakers bij Ziggo meer geloof hechten aan de marketeers.
Volgens mij is er bij Ziggo geen overleg tussen de boekhouders en marketeers. Elke boekhouder zal kunnen beamen dat het vasthouden van een bestaande klant veel goedkoper is dan het binnenhalen van een nieuwe klant. Gezien de reclameacties van Ziggo denk ik dat de beleidsmakers bij Ziggo meer geloof hechten aan de marketeers.
En jij bent ter zake kundig in deze materie omdat jij kant bent bij ze? Voordeel van een oude klant als nieuwe binnenhalen, is dat je ze een nieuw type contract, met ditto voorwaarden, kan verkopen. En voor een tablet willen ze zich weer wel 2 jaar vastleggen, terwijl veel bestaande/oude klanten met 1 maand opzegtermijn weg kunnen. Die relatief kleine investering in een containertje overjarige tablets, zorgt er dus voor dat je klanten weer voor 2 jaar vastlegt, met een heel scala aan lange termijn voordelen. (denk aan investeringen in de infrastructuur etc)Jekker schreef:Ziggo ziet veel liever bestaande klanten vertrekken die over een paar maanden weer terug worden gehaald met een duur cadeau om daarna weer te vertrekken om daarna weer terug te komen enz. enz. Volgens Ziggo is dat dus veel en veel goedkoper dan bestaande klanten tevreden te stellen.
-
Gelukkig heeft Vogels je vraag al beantwoord, waarvoor dank. En ik schreef niet dat ze de Humax niet aanboden, ze hadden hem op dat moment alleen niet op voorraad. De Samsung is een gelijkwaardig apparaat en hij functioneert prima. Ik ben dus dik tevreden over Ziggo's afhandeling van mijn bezwaar.Harrie Kierie schreef:Mag ik jou vragen hoe je erbij komt dat die recorder pas na 2 jaar van jou zal zijn? Ook hebben ze niet enkel de Samsung. Ze hebben gewoon ook de Humax. Ik denk dat jij met je knappe staaltje onderhandelen jezelf gebakken lucht verkocht hebt.Foodmarketeer schreef:Maar realiseer je wel, dat de recorder sowieso pas na 2 jaar van jou zal zijn. Dus feitelijk is dit een knap staaltje onderhandelen met gebakken lucht. Op het moment heeft men overigens enkel de Samsung (€279 bij Bol.com excl. wifi dongle) op voorraad. Ik heb hem vandaag ontvangen en vind het een geweldig apparaat.
De reden voor mijn oorspronkelijke post was dat ik mensen met hetzelfde probleem (als trouwe klant met verlopen contractstermijn worden uitgesloten van een mooi aanbod voor nieuwe klanten) mijn oplossing wilde bieden. Het was mijn eerste actie op dit forum en ik had er oprecht goede bedoelingen mee.
Eerlijk gezegd verbazen reacties als de jouwe me nogal. Je vraag is suggestief (getuige de 'ook' waarmee je de 2e zin begint) en je toon is op zijn minst onvriendelijk. Inhoudelijk blijft er simpelweg niets van je verwijten overeind. Dus waarom reageer je eigenlijk zo fel? Geeft dat jou een lekker gevoel?
Wellicht kun je de hand in eigen boezem steken en je toon matigen.Foodmarketeer schreef:...Dus waarom reageer je eigenlijk zo fel? Geeft dat jou een lekker gevoel?
-
Zeggen ze.Foodmarketeer schreef:En ik schreef niet dat ze de Humax niet aanboden, ze hadden hem op dat moment alleen niet op voorraad.De Samsung is een gelijkwaardig apparaat en hij functioneert prima. Ik ben dus dik tevreden over Ziggo's afhandeling van mijn bezwaar.
Verder wel goed onderhandeld hoor.
sjohie,
Als zo'n container met overjarig spul zo goedkoop is waarom dan niet aanbieden aan bestaande klanten? Ook bestaande klanten kun je opnieuw binden met een 2 jarig contract.
Elke vertrekkende klant is een negatieve reclame voor je onderneming. Een kleine investering in een goede relatieonderhoud met bestaande klanten levert meer op dan zo'n grootscheepse reclameactie op TV met dito kado's.
Ook bij een tweejarig contract kan de klant tussentijds opzeggen. Als Ziggo de zenderkeuze wijzigt (wat regelmatig voorkomt) of tarieven wijzigt kan de klant opzeggen. Ziggo komt dan immers niet na wat contractueel is vastgelegd.
Als zo'n container met overjarig spul zo goedkoop is waarom dan niet aanbieden aan bestaande klanten? Ook bestaande klanten kun je opnieuw binden met een 2 jarig contract.
Elke vertrekkende klant is een negatieve reclame voor je onderneming. Een kleine investering in een goede relatieonderhoud met bestaande klanten levert meer op dan zo'n grootscheepse reclameactie op TV met dito kado's.
Ook bij een tweejarig contract kan de klant tussentijds opzeggen. Als Ziggo de zenderkeuze wijzigt (wat regelmatig voorkomt) of tarieven wijzigt kan de klant opzeggen. Ziggo komt dan immers niet na wat contractueel is vastgelegd.