LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

sjohie schreef: Je mist het allesbepalende feit, zoals dat ook in dit geval speelt, dat Ziggo eenzijdig een wijziging in het contract uitvoert door het gratis bellen tussen abonnees af te schaffen. Dat zou in jouw voorbeeld, net als nu in de praktijk, mij recht geven op kosteloze ontbinding van het jaarcontract.
U mist het feit dat de prijs ook omhoog gaat.
U mist het allesbepalende feit dat Ziggo eenzijdig een wijziging in het jaarcontract uitvoert en dat u dat niet kunt. U kunt niet na 3 maanden van uw nieuwe jaarcontract "eenzijdig" tegen Ziggo zeggen: stop het internetdeel, ik ga alleen met tv en telefoon verder. Dan eist Ziggo gewoon uitvoering van het jaarcontract en er is niets dat u daar aan kunt doen. Omgekeerd kan Ziggo zich van alles veroorloven ten nadele van de klant.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door gilas »

http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... oorwaarden
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal een maand van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Alstublieft,het antwoord op U vraag,wat vele voor mij U al verteld hebben.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door sjohie »

Fransooknog schreef:
sjohie schreef: Je mist het allesbepalende feit, zoals dat ook in dit geval speelt, dat Ziggo eenzijdig een wijziging in het contract uitvoert door het gratis bellen tussen abonnees af te schaffen. Dat zou in jouw voorbeeld, net als nu in de praktijk, mij recht geven op kosteloze ontbinding van het jaarcontract.
U mist het feit dat de prijs ook omhoog gaat.
U mist het allesbepalende feit dat Ziggo eenzijdig een wijziging in het jaarcontract uitvoert en dat u dat niet kunt. U kunt niet na 3 maanden van uw nieuwe jaarcontract "eenzijdig" tegen Ziggo zeggen: stop het internetdeel, ik ga alleen met tv en telefoon verder. Dan eist Ziggo gewoon uitvoering van het jaarcontract en er is niets dat u daar aan kunt doen. Omgekeerd kan Ziggo zich van alles veroorloven ten nadele van de klant.

En een jaarcontract is een specifiek type contract, waarbij klant en Ziggo iets afspreken voor 12 maanden. Dat kan je inderdaad als klant niet zomaar wijzigen zonder gevolgen, net als Ziggo dat niet kan.

En als klant kan je een dienst niet zo onherroepelijk wijzigen als Ziggo dat kan, jij verplicht je tot tv,telefoon en internet bij een alles-in-een abonnement, en dat is technisch te verkrijgen op je adres. De enige manier omdat ongedaan te maken is door fysiek te verhuizen naar een gebied waarin Ziggo geen diensten verleent, en dan laat Ziggo je je contract ook ontbinden.

Je vergelijkt appels met peren.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

sjohie schreef:
Fransooknog schreef: En een jaarcontract is een specifiek type contract, waarbij klant en Ziggo iets afspreken voor 12 maanden. Dat kan je inderdaad als klant niet zomaar wijzigen zonder gevolgen, net als Ziggo dat niet kan.
En toch doet Ziggo dat, lees deze chat met Ziggo maar:

U chat momenteel met X
Ziggo: Welkom bij Ziggo . Mijn naam is X. Hoe kan ik u helpen?
Frans: Goedendag. als ik een jaarcontract afsluit en na 3 maanden ben ik niet tevreden, kan ik het dan direct opzeggen?
Ziggo: Nee een jaar contract is wel een jaar contract.
Ziggo: Na ingangsdatum heeft u 7 dagen bedenktijd.
Frans: En als ik zou moeten verhuizen naar een niet-Ziggo gebied?
Ziggo: Dan is kan het wel worden opgezegd omdat daar kunt u dan niks aan doen.
Frans: En als ik na 3 maanden bv werkloos raak en het niet meer kan betalen?
Ziggo: Dan loopt het abbonement wel door.
Frans: Maar van jullie kant mogen jullie wel opeens gratis bellen afschaffen en de prijs verhogen terwijl er een jaarcontract is afgesloten. Hoe zit dat dan?
Ziggo: Er mag nu kosteloos op worden gezegd vanwege deze wijziging.
Frans: Ik zie er maar vanaf, jullie houden mensen wel aan een contract maar jullie toezeggingen naar de klant toe zijn blijkbaar van nul en generlei waarde.
Ziggo: Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
Frans: Nee, dank u.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door gilas »

Fransooknog schreef:Frans: Goedendag. als ik een jaarcontract afsluit en na 3 maanden ben ik niet tevreden, kan ik het dan direct opzeggen?
Ziggo: Nee een jaar contract is wel een jaar contract.
Ziggo: Na ingangsdatum heeft u 7 dagen bedenktijd.
Frans: En als ik zou moeten verhuizen naar een niet-Ziggo gebied?
Ziggo: Dan is kan het wel worden opgezegd omdat daar kunt u dan niks aan doen.
Frans: En als ik na 3 maanden bv werkloos raak en het niet meer kan betalen?
Ziggo: Dan loopt het abbonement wel door.
Frans: Maar van jullie kant mogen jullie wel opeens gratis bellen afschaffen en de prijs verhogen terwijl er een jaarcontract is afgesloten. Hoe zit dat dan?
Ziggo: Er mag nu kosteloos op worden gezegd vanwege deze wijziging.
Frans: Ik zie er maar vanaf, jullie houden mensen wel aan een contract maar jullie toezeggingen naar de klant toe zijn blijkbaar van nul en generlei waarde.
Ziggo: Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
Frans: Nee, dank u.

Dus U bent het type dat als U geen gelijk krijgt er maar andere zaken bij gaat halen.
Het klopt,als je ontslag krijgt dan hoeft Ziggo niets te ontbinden want dat is hun probleem niet.
Het klopt,als je opeens geen zin meer hebt in Ziggo door wat voor reden dan ook,dat ze het contract niet te hoeven ontbinden,want alweer dat is hun probleem niet.
Ze zijn klantvriendelijk genoeg om het contract te ontbinden als U in een gebied komt te wonen waar ze niet leveren.
En als de voorwaarden veranderen mag U kosteloos opzeggen.
Kortom,alle antwoorden die gegeven zijn door mijn mede forumleden kloppen en U bent aan het zeuren en heeft geen gelijk.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door sjohie »

Fransooknog schreef:
sjohie schreef:
Fransooknog schreef: En een jaarcontract is een specifiek type contract, waarbij klant en Ziggo iets afspreken voor 12 maanden. Dat kan je inderdaad als klant niet zomaar wijzigen zonder gevolgen, net als Ziggo dat niet kan.
En toch doet Ziggo dat, lees deze chat met Ziggo maar:

U chat momenteel met X
Ziggo: Welkom bij Ziggo . Mijn naam is X. Hoe kan ik u helpen?
Frans: Goedendag. als ik een jaarcontract afsluit en na 3 maanden ben ik niet tevreden, kan ik het dan direct opzeggen?
Ziggo: Nee een jaar contract is wel een jaar contract.
Ziggo: Na ingangsdatum heeft u 7 dagen bedenktijd.
Frans: En als ik zou moeten verhuizen naar een niet-Ziggo gebied?
Ziggo: Dan is kan het wel worden opgezegd omdat daar kunt u dan niks aan doen.
Frans: En als ik na 3 maanden bv werkloos raak en het niet meer kan betalen?
Ziggo: Dan loopt het abbonement wel door.
Frans: Maar van jullie kant mogen jullie wel opeens gratis bellen afschaffen en de prijs verhogen terwijl er een jaarcontract is afgesloten. Hoe zit dat dan?
Ziggo: Er mag nu kosteloos op worden gezegd vanwege deze wijziging.
Frans: Ik zie er maar vanaf, jullie houden mensen wel aan een contract maar jullie toezeggingen naar de klant toe zijn blijkbaar van nul en generlei waarde.
Ziggo: Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
Frans: Nee, dank u.
Goed, jij je zin met je komman**kerij, ik had moeten schrijven "ze kunnen dat niet zonder gevolgen doen". En het gevolg is, zoals gevoegelijk duidelijk is gebleken in dit topic, en ze hierboven aan je bevestigen, dat jij als klant dan kosteloos je contract mag ontbinden.

Dat wist je toen je dat contract aanging, en dat heb jij als verantwoordelijke consument toch wel goed gelezen, of niet?

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

sjohie schreef: Goed, jij je zin met je komman**kerij, ik had moeten schrijven "ze kunnen dat niet zonder gevolgen doen". En het gevolg is, zoals gevoegelijk duidelijk is gebleken in dit topic, en ze hierboven aan je bevestigen, dat jij als klant dan kosteloos je contract mag ontbinden.

Dat wist je toen je dat contract aanging, en dat heb jij als verantwoordelijke consument toch wel goed gelezen, of niet?
Als iemand adverteert met 12 maanden voor 43,95 en gratis bellen dan ga ik er van uit dat dat 12 maanden zo blijft en niet slechts 1 maand. Zet er dan met dezelfde koeienletters bij dat het hooguit één maand gegarandeerd wordt en dat je daarna vogelvrij bent.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2014 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door gilas »

Fransooknog schreef:
sjohie schreef: Goed, jij je zin met je komman**kerij, ik had moeten schrijven "ze kunnen dat niet zonder gevolgen doen". En het gevolg is, zoals gevoegelijk duidelijk is gebleken in dit topic, en ze hierboven aan je bevestigen, dat jij als klant dan kosteloos je contract mag ontbinden.

Dat wist je toen je dat contract aanging, en dat heb jij als verantwoordelijke consument toch wel goed gelezen, of niet?
Als iemand adverteert met 12 maanden voor 43,95 en gratis bellen dan ga ik er van uit dat dat 12 maanden zo blijft en niet slechts 1 maand. Zet er dan met dezelfde koeienletters bij dat het hooguit één maand gegarandeerd wordt en dat je daarna vogelvrij bent.
Daar is geen letter komman**kerij bij, afspraak is afspraak, contract is contract.
Dat kunt U vinden maar ze mogen dit gewoon doen en U kunt gewoon weg en dit is de zoveelste keer dat dit antwoord voorbij komt.U bent gewoon aan het zeuren en zeuren over zaken die duidelijk staan omschreven.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

gilas schreef: Dus U bent het type dat als U geen gelijk krijgt er maar andere zaken bij gaat halen.
Het klopt,als je ontslag krijgt dan hoeft Ziggo niets te ontbinden want dat is hun probleem niet.
Het klopt,als je opeens geen zin meer hebt in Ziggo door wat voor reden dan ook,dat ze het contract niet te hoeven ontbinden,want alweer dat is hun probleem niet.
Ze zijn klantvriendelijk genoeg om het contract te ontbinden als U in een gebied komt te wonen waar ze niet leveren.
En als de voorwaarden veranderen mag U kosteloos opzeggen.
Kortom,alle antwoorden die gegeven zijn door mijn mede forumleden kloppen en U bent aan het zeuren en heeft geen gelijk.
Wat ik aantoon is dat de klant door Ziggo aan de afspraken wordt gehouden, maar dat als omgekeerd de klant Ziggo op de geadverteerde afspraken aanspreekt dat ze vinden dat ze zich daar na een maand al niet meer aan hoeven te houden.
Blijkbaar vinden u en de meesten dat op dit forum normaal, ik dus niet. U mag herhalen/zeuren dat u het niet met mij eens bent, ik mag dat omgekeerd ook.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

@ moderatie

Ik vind het best als ongepast taalgebruik wordt weggehaald, maar ik quote slechts de woorden met *** van Sjohie, dus bij Sjohie moet datzelfde ongepaste taalgebruik ook weggehaald worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Fransooknog schreef:@ moderatie

Ik vind het best als ongepast taalgebruik wordt weggehaald, maar ik quote slechts de woorden met *** van Sjohie, dus bij Sjohie moet datzelfde ongepaste taalgebruik ook weggehaald worden.
Dat gebeurd automatisch dat bij bepaalde woorden sterretjes komen te staan, dat
doet niet de moderatie hoor.
Probeer het maar eens uit.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

Chocomelk schreef:
Fransooknog schreef:@ moderatie

Ik vind het best als ongepast taalgebruik wordt weggehaald, maar ik quote slechts de woorden met *** van Sjohie, dus bij Sjohie moet datzelfde ongepaste taalgebruik ook weggehaald worden.
Dat gebeurd automatisch dat bij bepaalde woorden sterretjes komen te staan, dat
doet niet de moderatie hoor.
Probeer het maar eens uit.
Oh, ik dacht niet dat de moderatie die sterretjes plaatste, ik dacht dat Sjohie die sterretjes neergezet had, ik nam het woord daarom ook precies zo over.
Wanneer komen die sterretjes er automatisch, na "voorbeeld" of pas na "bevestig"?

Het is gewoon raar dat de moderatie dat woord met sterretjes bij mij weghaalde en bij het origineel van Sjohie en andere quotes gewoon laat staan. Blijkbaar hebben ze geen tijd alles te lezen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Die sterretjes komen er pas na bevestig.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:Die sterretjes komen er pas na bevestig.
Deze heb ik er toevallig zelf ingezet. :lol: Maar inderdaad, de door Radar gebruikte forumsoftware heeft een filter voor bepaalde woorden.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door gilas »

Fransooknog schreef:
gilas schreef: Dus U bent het type dat als U geen gelijk krijgt er maar andere zaken bij gaat halen.
Het klopt,als je ontslag krijgt dan hoeft Ziggo niets te ontbinden want dat is hun probleem niet.
Het klopt,als je opeens geen zin meer hebt in Ziggo door wat voor reden dan ook,dat ze het contract niet te hoeven ontbinden,want alweer dat is hun probleem niet.
Ze zijn klantvriendelijk genoeg om het contract te ontbinden als U in een gebied komt te wonen waar ze niet leveren.
En als de voorwaarden veranderen mag U kosteloos opzeggen.
Kortom,alle antwoorden die gegeven zijn door mijn mede forumleden kloppen en U bent aan het zeuren en heeft geen gelijk.
Wat ik aantoon is dat de klant door Ziggo aan de afspraken wordt gehouden, maar dat als omgekeerd de klant Ziggo op de geadverteerde afspraken aanspreekt dat ze vinden dat ze zich daar na een maand al niet meer aan hoeven te houden.
Blijkbaar vinden u en de meesten dat op dit forum normaal, ik dus niet. U mag herhalen/zeuren dat u het niet met mij eens bent, ik mag dat omgekeerd ook.
Ziggo houdt zich ook aan de voorwaarden en afspraken,ze geven bijtijds aan dat er veranderingen op komst zijn en geven U de kans om kosteloos over te stappen.
Ik weet niet wat de anderen vinden,maar ja,ik vind het normaal dat mijn provider mij op de hoogte brengt van veranderingen en als dat toevallige gebeurt net nadat ik over ben gestapt dan ga ik bekijken of de provider nog voordelig voor mij is of dat overstappen beter is.
Maar goed,klaagt U lekker verder,gelijk heeft u en krijgt u niet.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze leveren in ieder geval waar ik voor betaal bij mijn alles in een extra abonnement. :D

Afbeelding

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
sjohie schreef:Ze leveren in ieder geval waar ik voor betaal bij mijn alles in een extra abonnement. :D

Afbeelding
Speedtest is van vanmorgen 9:02 van je werkplek. :lol:
Nee joh, dat was 18.00 Nederlandse tijd hoor.. :wink:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:Ze leveren in ieder geval waar ik voor betaal bij mijn alles in een extra abonnement. :D

Afbeelding
Speedtest is van vanmorgen 9:02 van je werkplek. :lol:
Nee joh, dat was 18.00 Nederlandse tijd hoor.. :wink:
Bij mij is de tijdaanduiding "AM" in de morgen tot 12 uur, 18 uur is "PM" :wink:

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

eleven schreef: Bij mij is de tijdaanduiding "AM" in de morgen tot 12 uur, 18 uur is "PM" :wink:
Hoezo off-topic geklets?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:Ze leveren in ieder geval waar ik voor betaal bij mijn alles in een extra abonnement. :D

Afbeelding
Speedtest is van vanmorgen 9:02 van je werkplek. :lol:
Nee joh, dat was 18.00 Nederlandse tijd hoor.. :wink:

Bij mij is de tijdaanduiding "AM" in de morgen tot 12 uur, 18 uur is "PM" :wink:
Hangt van de keuze van 24h notatie af, toch? Het was echt 18.00 vanavond, een paar minuten voor mijn post hier.

Gesloten