LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Wesseltje

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Wesseltje »

Er zou een slogan in omloop moeten komen met de tekst:
"OPGELICHT WORD JE BIJ DE POSTCODELOTERIJ"
En waarom?
Iedere keer weer proberen ze mensen extra loten aan te smeren. Soms op een manier die bij het grove af is.
Vooral oudere mensen gaan vaak de boot in. Men denkt voor een keer een extra lot te kopen maar zit er dan voor (altijd) aan vast , mits men er om denkt tijdig op te zeggen. Veel mensen schijnen hun bankafrekeningen niet echt goed na te pluizen!!!!
Tegenwoordig wordt het iets duidelijker gesteld, dat de de loten ook de volgende maanden meespelen en dat er dan voor betaald moet worden, maar :twisted: men probeert je er weer in te luizen.
Mijn moeder bleek op en gegeven moment 9 loten te hebben. Ze was zo begaan met het leed in de wereld. Haar inkomen was lager :roll: DAN DE KOSTEN VOOR DEZE AGRESSIEVE L0TERIJ. Ze woonde in een verzorgingstehuis en kreeg alleen zakgeld
Oh ja, de meeste prijzen VALLEN IN HET WESTEN, DAAR ZIJN DE LAGERE POSTCODES!!!!!!!!!!!!!!!!!

babs

Ongelezen bericht door babs »

ik heb een hele tijd meegespeeld tot we de bingo kaarten van dat jaar binnenkregen, alleen week 1 en week 53 verschilden de andere weken kwamen precies na elkaar en exact hetzelfde, geen 1 kaart begon met een 1 (nee hoor mevrouw, de computer deelt willekeurig in) kun je nagaan, 106 willekeurig getrokken kaarten waarvan 52 hetzelfde en nooit een 1 erop!!!!!!! Trouwens bij iedere loterij is er wat, ben naar miljoenenjacht geweest en de piccolo met de envelop stond al achter de stoel van de prijswinnaar VOORDAT het nummer getrokken was! :? [/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik had 9 jaar bij de postcode loterij was mijn postcode gevallen met de straat prijs van ½ miljoen gulden gewonnen .
maar ik had geen prijs want ik had lot nr 1 en 2 en het lot nr was 371 het klopt niet want er stonden toen maar 6 huizen met die postcode ze zijden dat het lot niet verkocht was . het is dus allemaal bedrog want anders had je met 6 huizen met die postcode totaal 371 loten moeten kopen . ik hebtoen op gezecht

reko45

Ongelezen bericht door reko45 »

:roll: Al een aantal jaren spelen we mee met de postcodeloterij. Enkele kleine geldprijsjes gewonnen en drie maal een uitnodiging voor miljoenenjacht. daar kregen de eerste maal Fl 500,-, de tweede maal Fl 250,- en de derde maal een Princess grill.
Ook al eens een videoband gewonnen en een Princess bakplaat.
Als je van mening bent dat je niets kunt winnen speel dan a.u.b. niet mee. Dan bespaar je maandelijks de inleg. Maar dan ook niet zeuren als er een keer een hoge prijs bij anderen valt.

Nuchter

Ongelezen bericht door Nuchter »

Een aantal jaren geleden kwam aan het licht dat de bestuursleden van de Postcodeloterij op een overigens wettelijk niet verboden wijze, hun zakken vulden, door alle mogelijke opdrachten en orders tegen woekerprijzen te gunnen aan bedrijfjes waarvan zij zelf eigenaar of aandeelhouder waren. Toen dat aan het licht kwam, moest het bestuur opstappen. Maar het benoemde zichzelf ook meteen weer, in de trant van: de penningmeester werd voorzitter, de voorzitter werd secretaris en de secretaris werd penningmeester. Sindsdien vullen zij hun zakken weer steeds verder, want zij hebben nooit genoeg. Dat is misselijk, maar ik vind het nog erger, dat respectabele instellingen, inclusief omroepen, dit wetende, zich toch voor deze praktijken lenen. Hebben die soms ook van die corrupte bestuursleden?

Frans.

Ongelezen bericht door Frans. »

Ik ben het er helemaal mee eens, dat je bijna geen kans maakt om een prijs in de postcodeloterij te winnen. Het is mij in al die jaren nog niet gelukt. Ik zou kunnen opzeggen, maar de mogelijkheid dat er toch een flinke prijs op je postcode valt en je naaste buren winnen wel maar ze gaan jouw deur voorbij weerhoudt mij daar nog van. De bankgiroloterij heb ik al opgezegd, maar de lotto vind ik ook zo'n loterij waarin je maar af en toe een klein prijsje wint. Ik heb dit uit een ervaring van meer dan dertig jaar en dan doet die gek nog met 3 rijtjes mee.
Overigens ben ik het er helemaal mee eens, dat ze met die exhorbitante hoge hoofdprijzen moeten stoppen. WAAR NU ENKELEN ZOVEEL GELD KRIJGEN DAT ZE NIET WETEN HOE ZE HET MOETEN OPMAKEN, KUNNEN ANDERS VEEL MEER DEELNEMERS ERVAN GENIETEN. :evil: :roll:

Jacqueline Lammers

Ongelezen bericht door Jacqueline Lammers »

:oops: Tja van mij geen goed woord over DE POSTCODE LOTERIJ OF ANDERE WAANZIN!:(

Ik kan maar niet begrijpen, iedereen gaat demonstreren in Amsterdam, maar ze kopen wel loten. Ik zeg dan is er iets met je niet goed, de doorsnee Nederlander, Is woest op dit KABINET??? En iedereen geeft de komende maanden handenvol geld uit aan 6 december en de Feestdagen er na. :twisted:

Ik ben 29 november jarig en zoals vroeger geef ik geen feest meer, niet omdat ik niet jarig wil zijn. Nee elke week heb ik €46.00, daar eet ik van, koop er mijn wasmiddelen,shampoos van, verjaardagscadootjes!
Ik klaag niet want wat is waardevoller geld, NEE dat maakt niet gelukkig!
Ik kom er meer dan goed mee de week door! :lol:
Elke week staan ze aan je deur voor een ECHT GOED DOEL! Maar het geld kan beter voor de doelen gebruikt worden, dan aan de Nederlanders, en anders stort het naar de SCHATKIST van Den Haag!

:roll: :shock: :( :o :) :D :lol: :cry: :wink: :idea: Ik heb gesproken!

Gast

Mijn man zegt dat de meest prijzenin zwolle vallen. wij wonen in limburg., nu zijn we een weekendje naar zwolle om een lot te kopen morgen. ik vindt het zo spannend.

alpino

Ongelezen bericht door alpino »

Ik speel al van het begin mee maar zelden mijn postcode, vreemd vind ik dit????

Mazzelaar

Ongelezen bericht door Mazzelaar »

Doe sinds lange tijd mee met staatsloterijshow en heb (schrik niet) mijn inleggeld in ieder geval terug.
Per saldo heb ik dan dus ook niets maar ik loop niet in de min :)

F.M van Heije

Ongelezen bericht door F.M van Heije »

Kans op postcodelotterij ? Ha..ha..ha... vergeet het maar ! Ik speel al jaren met deze lotterij, maar nog geen enkel keer gewonnen, ook niet tijdens een TV uitzending, ik kom nooit er door.
Geld weg gooierij hoor !! Nu ben ik gestop, ik doe liever het geld in mijn spaarpot, veilig en nuttig. [/b]

Harry Vuur

Ongelezen bericht door Harry Vuur »

Het meeste geld van de loterijen piept in de zakken van de mensen die het spel brengen en / of ontwerpen . Diegene die de loten moet kopen is alleen maar goed voor de opbrengst en niet voor de prijzen.
Daar weten ze zelf wel raad mee. Zie de salarisstrookjes van de desbetreffende. Dus NIET meedoen.

margaretha

Ongelezen bericht door margaretha »

Naar mijn mening moeten de prijzen beter verdeeld worden. Zo kun je beter 20 mensen blij maken met 1 miljoen dan 1 met 20miljoen

cajofa

Ongelezen bericht door cajofa »

Wij hebben op ons oude adres 2x 500 gulden gewonnen (we hadden twee loten).
We zijn toen verhuisd en heb hem opgezegd, pas toch maar weer een lot gekocht doe verder aan geen ene loterij mee.
Je weet maar nooit :wink:

Gast

denken jullie nou echt dat radar hier iets aan zou doen!!!!!!
postcodeloterij wordt door de tros uitgezonden...

wim .

Ongelezen bericht door wim . »

Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden:

Het is simpel: heb je geen geld om mee te doen , doe dat dan ook niet!
Wie niet waagt, wie niet wint!!!

Hoe meer mensen een lot kopen, hoe minder kans je wat wint!!

Om een loterij ( wat voor soort dan ook ) te organiseren moet je eerst
investeren, kosten moeten betaald worden voor deze organisatie, dus
niet alle inleg wordt uitgekeerd.
Ik denk dat 99 % van de deelnemers de voorwaarden niet leest of opvraagd, waar e.e.a. over de spelregels en uitbetalingen staat opgeschreven.

Als je niet meedoet weet je zeker dat je niets wint.

YtxnkNSS

Ongelezen bericht door YtxnkNSS »

Wij doen ook al een mooie tijd mee met de postcodeloterij,en inderdaad nog nooit wat gewonnen.Ben het ook van plan om op te zeggen.Als ze dan zoveel miljoenen te besteden hebben laten ze het dan verdelen onder veel meer mensen die lid zijn b.v om een gezin ongeveer 10.000 euro te geven dan meteen 2 miljoen dan doe je meer gezinnen veel meer plezier,als ze dat zouden doen dan blijf ik langer lid.
Gr Elles

LC

Ongelezen bericht door LC »

2-10-2004

Jaren geleden toen home computers nog niet zoveel mogelijk heden
hadden en mensen nog zaten te knoeien met diskettes, Konsumenten Kontakt o.l.v. de hr. Donia nog bestond heb ik al aan de bel getrokken.

Mij was namelijk opgevallen dat de door de postcodeloterij opgegeven postcodes helemaal niet bestonden. Ik heb toen heel veel postcodes gecontroleerd. Grote prijzen maar..... ook heel kleine prijsjes.

De truc: Achter postcodes die een even nummer hadden werden oneven nummers gezet en omgekeerd postcodes met een oneven nummer kregen een even nummer. Het was dus altijd de overkant van de straat.

In het begin werd door Konsumenten Kontakt nog wel iets ondernomen en hebben zij in ieder geval het adres van de Postcodeloterij kunnen achterhalen. Later is alles dood gebloed, zelfs Konsumenten Kontakt.

Gelukkig bestaan er nu TV programma's zoals Radar, Kassa en Tros Opgelicht.

Yvon36

Ongelezen bericht door Yvon36 »

Je kunt bij de Postc,ode Loterij wel wat winnen, maar alleen als je maar
blijft bellen en bellen dan heb je kans om iets te winnen.
Mijn schoonmoeder belt voor ongeveer 25 euro per maand en wint
wel eens toegangskaartjes voor een pretpark, dat is wel leuk.
Ik zelf bel nooit, dus win ook nooit wat!!!!!!!!!!!
Win zelf nog geen 1 of 2 euro, ja, kanjerpunten kun je krijgen
ik heb er nu 25 wat heel veel is. Maar als je niks wint heb je er ook niks
aan.
Tevens hebben ze mij een tijdje geleden gebeld met de mededeling
dat er een prijs in de buurt zou vallen en dat ik alleen kans zou maken
als ik een extra lot zou kopen, daar ben ik heel kwaad over geworden
en gezegd en gemaild dat ik dit chantage vond, van de postcode
loterij nooit meer iets gehoord. :?:

hansvaneck

Ongelezen bericht door hansvaneck »

Wij hebben 1x een straatprijs van fl. 25.000 bruto, 1x een weekend op de Weerterbergen en enkele vrijkaartjes voor Slagharen gewonnen.
:D
Ik vind het vreemd dat mensen achteraf klagen. Je moet elke loterij nuchter bekijken. Als je dat doet dan weet je dat de kans op een prijs bij PC-loterij minimaal is. Je kunt veel eerder een ongeluk krijgen dan een prijs in de PC-loterij. :oops:
Aangezien de PC erkent is als fondswerver voor goede doelen, kun je de inleg opgeven als giften bij je belastingopgave

Gesloten