LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GOOSSENS MEUBELEN
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Ik zou mensen aanraden om nooit iets te kopen bij Betermeubel na de ervaringen die ik heb gehad met het bedrijf. We hebben eind februari voor rond de tienduizend euro aan meubelen besteld bij Betermeubel in Baarle Nassau. De levertijd van midden Juni was toen absoluut geen probleem. We hebben als toen mooi op kleur op elkaar afgestemd en waren er erg blij dat we deze meubelen hadden besteld voor ons nieuwe huis, waar wij speciaal een hele maand voor hadden vrij genomen.
De problemen begonnen op de dag dat ik een brief van Betermeubel kreeg waarin stond dat de houten meubelen, door een productieachterstand, later geleverd zouden worden. Na een belletje bleek dat deze 5 a 6 weken later zouden komen. Ik heb toen gezegd dat een compemsatie in de kosten wilde zien en dat ik het anders wilde annuleren. De compensatie die ze me aanboden was 150 euro(ongeveer 1.5 % van het totale aankoopbedrag). Hierma had ik het idee dat ik dus absoluut niet serieus werd genomen en toen hebben we alle houten meubelen rond 1 Mei geannuleerd(dit kon ook pas na veel gediscussieer over het consumentenrecht e.d.). Ik wilde de eettafel stoelen tevens mee annuleren omdat we deze bij de tafel hadden gekozen, dit lukte na overleg met een leidinggevende eindelijk ook.
Wij konden gelukkig al onze andere houten meubelen nog bij andere winkels uitzoeken en kwamen zo niet in de problemen met de levertijden.
De enige spullen die we nu nog zouden krijgen waren de bank, poef en een stoel. Een week voordat de spullen geleverd zouden worden krijg ik een belletje dat de bank niet geleverd kan worden omdat de bank in de verkeerde stof in aangeleverd. Ik belde weer en zij wiste me te vertellen dat ze de bank opnieuw moesten bestellen. Dit zou weer 5 a 6 weken duren. Na veel geklaag van mijn kant konden we uiteindelijk een korting krijgen van 100 euro en een leenbank.
Het ergste van dit laatste telefoontje was dat ze mijn hele dossier niet kende en dat ze dus niet uit zichzelf al met een compensatie kwamen.
Ik wederom weer redelijk tevreden gesteld en wachte met spanning af hoe eindelijk midden juni mijn stoel en mijn poef zouden komen. Dit waren van de 10 artikelen die ik had besteld, de enige twee die op tijd geleverd konden worden. Echter op de dag van aflevering blijkt dat het de verkeerde poef is, het is een heel ander type. Ik ging uit mijn dak, ik had echt verwacht dat het nu over zou zijn. Na een belletje tussen betermeubel en de bezorgdienst kwamen ze tot een oplossing. We mogen deze poef zolang houden en de nieuwe zou dan zo spoedig mogelijk bij ons thuis worden afgeleverd(wederom 5 a 6 weken). Tevens leverden ze bij deze stoel een meubelolie voor houten meubelen, terwijl ik alle houten meubelen had afbesteld.
Nu is het dus midden Juni en zit ik in mijn nieuwe huis , ik heb nog twee weken vakantie en zit in ieder geval tot eind juli zonder bank en juiste poef.
Mijn slaapkamerkast die ik ook bij Betermeubel op dezelfde dag maar op een ander bon had besteld komt overigens eind Juni, ook twee weken later dan afgesproken.
Ik heb veel spijt dat ik ooit iets heb besteld bij Betermeubel, wat mij betreft kun je beter iets kopen bij een kleinere winkel, waar je niet als nummer word gezien. Van compensatie of coulance hebben ze al helemaal nooit gehoord en dit zullen ze je dan ook echt niet uit zichzelf aan bieden.
Tip: Bestel niets bij Betermeubel en zorg ervoor dat je wanneer je ergens iets koopt dat je altijd op de hoogte bent van het consumentenrecht want de winkel zal het gewoon pech noemen.
De problemen begonnen op de dag dat ik een brief van Betermeubel kreeg waarin stond dat de houten meubelen, door een productieachterstand, later geleverd zouden worden. Na een belletje bleek dat deze 5 a 6 weken later zouden komen. Ik heb toen gezegd dat een compemsatie in de kosten wilde zien en dat ik het anders wilde annuleren. De compensatie die ze me aanboden was 150 euro(ongeveer 1.5 % van het totale aankoopbedrag). Hierma had ik het idee dat ik dus absoluut niet serieus werd genomen en toen hebben we alle houten meubelen rond 1 Mei geannuleerd(dit kon ook pas na veel gediscussieer over het consumentenrecht e.d.). Ik wilde de eettafel stoelen tevens mee annuleren omdat we deze bij de tafel hadden gekozen, dit lukte na overleg met een leidinggevende eindelijk ook.
Wij konden gelukkig al onze andere houten meubelen nog bij andere winkels uitzoeken en kwamen zo niet in de problemen met de levertijden.
De enige spullen die we nu nog zouden krijgen waren de bank, poef en een stoel. Een week voordat de spullen geleverd zouden worden krijg ik een belletje dat de bank niet geleverd kan worden omdat de bank in de verkeerde stof in aangeleverd. Ik belde weer en zij wiste me te vertellen dat ze de bank opnieuw moesten bestellen. Dit zou weer 5 a 6 weken duren. Na veel geklaag van mijn kant konden we uiteindelijk een korting krijgen van 100 euro en een leenbank.
Het ergste van dit laatste telefoontje was dat ze mijn hele dossier niet kende en dat ze dus niet uit zichzelf al met een compensatie kwamen.
Ik wederom weer redelijk tevreden gesteld en wachte met spanning af hoe eindelijk midden juni mijn stoel en mijn poef zouden komen. Dit waren van de 10 artikelen die ik had besteld, de enige twee die op tijd geleverd konden worden. Echter op de dag van aflevering blijkt dat het de verkeerde poef is, het is een heel ander type. Ik ging uit mijn dak, ik had echt verwacht dat het nu over zou zijn. Na een belletje tussen betermeubel en de bezorgdienst kwamen ze tot een oplossing. We mogen deze poef zolang houden en de nieuwe zou dan zo spoedig mogelijk bij ons thuis worden afgeleverd(wederom 5 a 6 weken). Tevens leverden ze bij deze stoel een meubelolie voor houten meubelen, terwijl ik alle houten meubelen had afbesteld.
Nu is het dus midden Juni en zit ik in mijn nieuwe huis , ik heb nog twee weken vakantie en zit in ieder geval tot eind juli zonder bank en juiste poef.
Mijn slaapkamerkast die ik ook bij Betermeubel op dezelfde dag maar op een ander bon had besteld komt overigens eind Juni, ook twee weken later dan afgesproken.
Ik heb veel spijt dat ik ooit iets heb besteld bij Betermeubel, wat mij betreft kun je beter iets kopen bij een kleinere winkel, waar je niet als nummer word gezien. Van compensatie of coulance hebben ze al helemaal nooit gehoord en dit zullen ze je dan ook echt niet uit zichzelf aan bieden.
Tip: Bestel niets bij Betermeubel en zorg ervoor dat je wanneer je ergens iets koopt dat je altijd op de hoogte bent van het consumentenrecht want de winkel zal het gewoon pech noemen.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Bij Goossens meubelen hebben ze nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord. Een paar maanden geleden hebben mijn vriend en ik een buffetkast gekocht. Verkoop was heel goed [op dat moment leek dat zo], de ellende begon pas na de aflevering. Er zaten bij de kast te weinig zogenaamde plankenleggertjes, deze zouden meteen op de post gedaan worden. Na een aantal dagen gewacht te hebben weer even gebeld. Ze waren echt op de post gedaan. Toen ik zei dat ik het behoorlijk vervelend vond dat ik een dure kast helemaal niet kon gebruiken werd mij verteld dat ik niet zo zielig moest doen! De dag erna weer gebeld want er waren natuurlijk geen plankenleggertjes bezorgd. Volgens Goossens lag alles aan TPG Post, die raakt alles kwijt. Op de vraag waarom ze dan geen gebruik maken van een koeriersdienst had meneer geen antwoord. Uiteindelijk heeft mijn vriend die leggertjes maar opgehaald in Erp bij het hoofdkantoor waar ze klaargelegd zouden worden. Natuurlijk was dit niet gebeurd en kosste het nog heel wat moeite om die krengen mee te krijgen.
Ik heb een brief gestuurd naar de directie vanwege de zeer onvriendelijke benadering van de klantenservice. Excuses werden aangeboden en ik wilde Goossens nog een kans geven.
Er is namelijk nog een wandtafel uit dezelfde serie die we ook graag wilden hebben. Mijn vriend en ik zijn zondag naar Nuenen gegaan om deze te bestellen. Zien we onze kast staan voor 1299 euro. Wij hebben er 1449 euro voor betaald.150 euro teveel dus!!! Blijkt dus dat wij voor een andere uitvoering hebben betaald. Volgens Goossens klopt dit niet en is de kast in prijs verlaagd nadat wij deze aangeschaft hebben. Hele verhalen over de leverancier en weet ik veel wat. Dit is aantoonbaar niet waar want in het woonideeenboek[ zowel de nieuwe als vorige versie]staat de kast ook voor die lagere prijs en bovendien hebben kennissen deze kast voor de lagere prijs gekocht. Nu moeten we met de bon van die kennissen komen laten zien dat dit echt waar is. Dat zullen we dan ook wel doen.....op koopzondag!
Ik heb een brief gestuurd naar de directie vanwege de zeer onvriendelijke benadering van de klantenservice. Excuses werden aangeboden en ik wilde Goossens nog een kans geven.
Er is namelijk nog een wandtafel uit dezelfde serie die we ook graag wilden hebben. Mijn vriend en ik zijn zondag naar Nuenen gegaan om deze te bestellen. Zien we onze kast staan voor 1299 euro. Wij hebben er 1449 euro voor betaald.150 euro teveel dus!!! Blijkt dus dat wij voor een andere uitvoering hebben betaald. Volgens Goossens klopt dit niet en is de kast in prijs verlaagd nadat wij deze aangeschaft hebben. Hele verhalen over de leverancier en weet ik veel wat. Dit is aantoonbaar niet waar want in het woonideeenboek[ zowel de nieuwe als vorige versie]staat de kast ook voor die lagere prijs en bovendien hebben kennissen deze kast voor de lagere prijs gekocht. Nu moeten we met de bon van die kennissen komen laten zien dat dit echt waar is. Dat zullen we dan ook wel doen.....op koopzondag!
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Vraag in het vervolg naar de heer van der Locht, kan deze je niet helpen moet je maar naar de heer Rombouts vragen.
Succes
Succes
Re: GOOSSENS MEUBELEN
wij hebben op het ogenblik ook problemen met Goossens.We hebben in Juni een dressoir ,een tv kast en 2 bijzettafels gekocht,bij aflevering in de laatste week van september bleek dat er op een deur van het dressoir geen sleutelgat was en er zat geen knop op,we hebben voorgesteld om het dressoir te betalen op €50 na,maar dat deden ze niet,dus dressoir is terug gegaan naar de zaak.Toen we de tv kast en de bijzettafeltjes een goed gingen bekijken zagen we dat alles schots en scheef is,er zitten overal beschadigingen,deurtjes klemmen en steken uit,kortom te veel om op te noemen,ik heb meteen op maandag gebeld,toen kreeg ik al een grote bek dat ik dat meteen tegen de bezorger had moeten zeggen en dat ze niet voor ieder wissewasje konden komen,uitendelijk heb ik bereikt dat de servicedienst 29 oktober komt kijken wat er aan de hand is,van mijn dressoir heb ik niets meer gehoord.wordt vervolgd
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Ik heb begin dit jaar ook voor veel geld meubels besteld bij Beter Meubel en moet zeggen dat alles prima verlopen is. Alles is in keurige staat afgeleverd.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Wij hebben in juni onze nieuwe interieur gekocht bij Goossens in Villa Arena. Alles keurig afgehandeld!!
Re: GOOSSENS MEUBELEN
inmiddels heb ik voor de 2 de keer mijn meubels gekregen ,maar ik heb ze weer mee terug gegeven,het was het zelfde probleem als de eerste keer,Ik heb mijn klacht schriftelijk en per aangetekende brief gedaan en gisteren is mij telefonisch toegezegd dat ik over 3 weken weer mijn meubels gebracht krijg,Hoera!!!!!!!!!.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
ik heb een tijdje geleden een bezoekje gebracht aan goossens. ben door een vrouwelijke medewerkster verwend in het magazijn.. aanrader als je niet naar meubels op zoek bent
Re: GOOSSENS MEUBELEN
In juli hebben mijn vriendin en ik meubels gekocht (slaapkamer en woonkamer) bij Goossens. Toen is afgesproken (en op de bon vastgelegd) dat de vermoedelijke leverdatum 28 oktober zou zijn.
25 oktober meldt Goossens, dat de meubels pas 12 november geleverd konden worden; omdat de leverancier ze nog niet gereed had. Na aandringen van onze kant heeft Goossens de slaapkamer op 1 november kunnen leveren (deze stond wel op voorraad).
Op 11 november krijgt mijn schoonmoeder een telefoontje van Goossens (thuisnummer opgegeven) dat de hoektafeltjes niet geleverd kunnen worden en pas in wk 5 2005 geleverd kunnen worden. De reden was, dat het hout bij binnenkomst bij Goossens afgekeurd is en dat de er opnieuw besteld moet worden. De rest van de meubels is gewoon 12 november geleverd en de hoektafeltjes zijn uiteraard nog niet betaald. Ze hebben tevens een leentafel neergezet (afzichtelijk ding, maar toch netjes van Goossens).
Ik heb het weekend de algemene voorwaarden doorgenomen en daar staat het volgende (samengevat) in:
- de vermoedelijke levertijd mag met 1 maand overschreden worden
- in het geval, dat de levertijd langer dan een maand overschreden wordt, mag de koper de bestlling kostenloos annuleren of een schadevergoeding eisen.
Vandaag heb ik maar even met de helpdesk van Goossens gebeld. In het begin werd ik vriendelijk te woord gestaan en werd direct hun excuses aangeboden. Ik heb verzocht, of ze wilden nagaan dat de levertijd toch verkort kan worden... my bad
Hierop werd fel gereageerd dat ik als klant maar ontzettend blij moest zij dat Goossens zo eerlijk was mbt het melden van fouten in de meubels. Hierop heb ik gezegd, dat dit ook een goede service is maar dat de levertijd van de nieuwe meubels toch te ver weg was.
De helpdeskmedewerker reageerde (gespeeld) verbaasd, want Goossens had een leentafel neergezet dus schade werd er niet geleden. Ik heb aangegeven dat ik het hier niet echt mee eens was en verzocht nogmaals te proberen de levertijd te verkorten. Hierop werd fel gereageerd dat dit niet kon en dat Goossens er niets meer aan ging doen.
Vervolgens heb ik hem gewezen op de Algemene Voorwaarden en dat ik toch graag een compensatie wilde zien. De medewerker reageerde, dat dit niet kon want er was geen schade geleden. Indien dit een slaapkamer betrof, dan kon dit eventueel wel...
Ik heb aangegeven graag met zijn meerdere te spreken, omdat ik met hem niet tot een concensus kon komen. Hij kreeg zijn meerdere niet te pakken en beloofde terug te bellen.
Binnen een half uur belde hij terug en gaf aan dat een compensatie van EUR 25,- door Goossens beschikbaar werd gesteld. Dit is nog geen 5% van de waarde van de niet geleverde meubels. Bovendien hebben we voor in totaal 5.000 euro meubels bij Goossens gekocht. Dit heb ik hem ook verteld. De helpdeskmedewerker gaf te kennen dat het totaalbedrag irrelevant was en dat ik maar snel op zijn voorstel in moest gaan - of de order annuleren.
Ik heb aangegeven, dat ik het aanbod van Goossens aan de lage kant vond en dat ik graag met zijn meerdere wilde spreken. Dit was niet mogelijk, aangezien hij vanmiddag niet aanwezig is. Hij bleef aandringen dat ik zijn aanbod moest accepteren of moest annuleren. Ik heb gezegd, dat ik zijn aanbod in overweging zal nemen maar nu nog geen beslissing neem. Hij drong aan, dat hij nu een antwoord moest hebben. Ik heb het gesprek beeindigd en aangegeven dat ik me wel weer meldt.
In de namiddag weer gebeld en aangegeven, dat ik toch graag samen tot een oplossing wil komen. 25 euro compensatie blijft te weinig en ik wil wel een nieuwe order plaatsen voor een extra hoektafeltje (hetzelfde model). Ik heb aangegeven, dan graag korting te willen ontvangen op de nieuwe order. Bijdehand gaf de medewerker aan, 25 van de order af te willen halen. Ik heb aangegeven meer in de richting van 100 tot 120 euro te denken; dit was absoluut ondenkbaar.
Ik kon nu kiezen uit drie dingen:
- 25 euro accepteren
- order annuleren
- brief naar de directie sturen.
Geweldige afhandeling daar bij Goossens. Enig idee hoe ik dit verder moet aanpakken?
25 oktober meldt Goossens, dat de meubels pas 12 november geleverd konden worden; omdat de leverancier ze nog niet gereed had. Na aandringen van onze kant heeft Goossens de slaapkamer op 1 november kunnen leveren (deze stond wel op voorraad).
Op 11 november krijgt mijn schoonmoeder een telefoontje van Goossens (thuisnummer opgegeven) dat de hoektafeltjes niet geleverd kunnen worden en pas in wk 5 2005 geleverd kunnen worden. De reden was, dat het hout bij binnenkomst bij Goossens afgekeurd is en dat de er opnieuw besteld moet worden. De rest van de meubels is gewoon 12 november geleverd en de hoektafeltjes zijn uiteraard nog niet betaald. Ze hebben tevens een leentafel neergezet (afzichtelijk ding, maar toch netjes van Goossens).
Ik heb het weekend de algemene voorwaarden doorgenomen en daar staat het volgende (samengevat) in:
- de vermoedelijke levertijd mag met 1 maand overschreden worden
- in het geval, dat de levertijd langer dan een maand overschreden wordt, mag de koper de bestlling kostenloos annuleren of een schadevergoeding eisen.
Vandaag heb ik maar even met de helpdesk van Goossens gebeld. In het begin werd ik vriendelijk te woord gestaan en werd direct hun excuses aangeboden. Ik heb verzocht, of ze wilden nagaan dat de levertijd toch verkort kan worden... my bad
Hierop werd fel gereageerd dat ik als klant maar ontzettend blij moest zij dat Goossens zo eerlijk was mbt het melden van fouten in de meubels. Hierop heb ik gezegd, dat dit ook een goede service is maar dat de levertijd van de nieuwe meubels toch te ver weg was.
De helpdeskmedewerker reageerde (gespeeld) verbaasd, want Goossens had een leentafel neergezet dus schade werd er niet geleden. Ik heb aangegeven dat ik het hier niet echt mee eens was en verzocht nogmaals te proberen de levertijd te verkorten. Hierop werd fel gereageerd dat dit niet kon en dat Goossens er niets meer aan ging doen.
Vervolgens heb ik hem gewezen op de Algemene Voorwaarden en dat ik toch graag een compensatie wilde zien. De medewerker reageerde, dat dit niet kon want er was geen schade geleden. Indien dit een slaapkamer betrof, dan kon dit eventueel wel...
Ik heb aangegeven graag met zijn meerdere te spreken, omdat ik met hem niet tot een concensus kon komen. Hij kreeg zijn meerdere niet te pakken en beloofde terug te bellen.
Binnen een half uur belde hij terug en gaf aan dat een compensatie van EUR 25,- door Goossens beschikbaar werd gesteld. Dit is nog geen 5% van de waarde van de niet geleverde meubels. Bovendien hebben we voor in totaal 5.000 euro meubels bij Goossens gekocht. Dit heb ik hem ook verteld. De helpdeskmedewerker gaf te kennen dat het totaalbedrag irrelevant was en dat ik maar snel op zijn voorstel in moest gaan - of de order annuleren.
Ik heb aangegeven, dat ik het aanbod van Goossens aan de lage kant vond en dat ik graag met zijn meerdere wilde spreken. Dit was niet mogelijk, aangezien hij vanmiddag niet aanwezig is. Hij bleef aandringen dat ik zijn aanbod moest accepteren of moest annuleren. Ik heb gezegd, dat ik zijn aanbod in overweging zal nemen maar nu nog geen beslissing neem. Hij drong aan, dat hij nu een antwoord moest hebben. Ik heb het gesprek beeindigd en aangegeven dat ik me wel weer meldt.
In de namiddag weer gebeld en aangegeven, dat ik toch graag samen tot een oplossing wil komen. 25 euro compensatie blijft te weinig en ik wil wel een nieuwe order plaatsen voor een extra hoektafeltje (hetzelfde model). Ik heb aangegeven, dan graag korting te willen ontvangen op de nieuwe order. Bijdehand gaf de medewerker aan, 25 van de order af te willen halen. Ik heb aangegeven meer in de richting van 100 tot 120 euro te denken; dit was absoluut ondenkbaar.
Ik kon nu kiezen uit drie dingen:
- 25 euro accepteren
- order annuleren
- brief naar de directie sturen.
Geweldige afhandeling daar bij Goossens. Enig idee hoe ik dit verder moet aanpakken?
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Vraag naar de heer van der Locht, mocht je er met hem niet uitkomen meteen naar de heer Rombouts vragen.
Succes
Succes
Re: GOOSSENS MEUBELEN
op 20 oktober heb ik mijn slechte ervaringen met Goossens meubelen hier op de site gezet.Inmiddels heb ik 3 maal meubels gekregen waar van alles aan mankeerde ,vorige week na de 3 levering zijn we tot een accoord gekomen,ik krijg mijn geld terug,ik moet wel nog wachten tot het einde van de maand,eerder konden ze het geld niet overmaken.belachelijk we leven toch niet meer in de jaren 60.Ze geven totaal geen service en houden zich totaal niet aan afspraken.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Tja Gast, als 't allemaal zo slecht is snap ik niet dat u niet annuleert maar dat je er nog een keer 'n keer iets wilt bestellen. Ik zou niets meer willen, zelfs niet gratis. Maar ik heb zo 't idee dat je graag een slaatje wilt slaan uit de situatie.
Tenslotte zijn er mensen die altijd meer willen dan het onderste uit de kan.
Tenslotte zijn er mensen die altijd meer willen dan het onderste uit de kan.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
ik heb niet opnieuw meubels besteld bij Goossens,ik heb ze 3 maal de kans gegeven om te leveren wat ik gekocht had,dit was alleen maar netjes van mij ,ik heb niet geprofiteerd van de situatie.even voor alle duidelijkheid,ik ben degene die nu met de Kerst in een lege kamer zit ,als ik alles van te voren had geweten had ik idd na de 2de keer alles geannuleerd,maar ja misschien naief van mij ,ik had nog vertrouwen dat het goed zou komen
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Op 15 januari 2005 hebben wij een bestelling geplaatst bij Goossens wonen in Erp. Besteld zijn: salontafel, televisiekast, eettafel en voorraadkast. Levertijd 12 weken, dus ruim op tijd besteld. Planning voor ontvangst was: week 28. Wij kregen in week 27 een telefoontje, het zou iets later worden. 2 augustus. Enigszins teleurgesteld moesten we hiermee instemmen. Was binnen een maand, dus accoord volgens voorwaarden. Nu bellen ze ons vandaag op om te melden dat de lijn vertraging heeft opgelopen en ons niet eerder kunnen leveren als week 34. Dit zou dan 32 weken na besteldatum zijn. Ze willen ons 5% korting geven ter compensatie. Alsof dat iets compenseert!
Ik lees nu dat deze klacht veel vaker voorkomt bij Goossens, was me dit maar eerder bekend geweest.
Wegens privé omstandigheden is het voor ons nu heel moeilijk geworden. De schade is niet financieel, maar wel emotioneel.
Bij het telefonisch contact kregen we te horen dat we het niet schandalig mochten noemen, omdat zij er niets aan konden doen: volgens mij zijn zij onze leverancier!?!?!?!?
Als iemand een advies heeft, horen wij het graag.
Ik lees nu dat deze klacht veel vaker voorkomt bij Goossens, was me dit maar eerder bekend geweest.
Wegens privé omstandigheden is het voor ons nu heel moeilijk geworden. De schade is niet financieel, maar wel emotioneel.
Bij het telefonisch contact kregen we te horen dat we het niet schandalig mochten noemen, omdat zij er niets aan konden doen: volgens mij zijn zij onze leverancier!?!?!?!?
Als iemand een advies heeft, horen wij het graag.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Essie_01,
Goossens belt tenminste netjes van tevoren om de vertraging door gegeven.
(het komt ook voor dat op de afleverdatum gewoon niemand verschijnt, kost je weer een snipperdag)
Tevens hebben ze zelf 5% korting geboden als "ongemaksvergoeding."
Je kan of volgens CBW voorwaarden de koop ontbinden, of afwachten en korting accepteren
Goossens belt tenminste netjes van tevoren om de vertraging door gegeven.
(het komt ook voor dat op de afleverdatum gewoon niemand verschijnt, kost je weer een snipperdag)
Tevens hebben ze zelf 5% korting geboden als "ongemaksvergoeding."
Je kan of volgens CBW voorwaarden de koop ontbinden, of afwachten en korting accepteren
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Ik wilde even mijn ongenoegen over deze winkel uiten:
Ik heb twee matrassen en lattenbodems gekocht. Echter toen ik vroeg van welk merk het was, kreeg ik daar geen antwoord op. Wat blijkt nu.
Goossens hanteert eigen namen en onder die namen is niks terug te vinden bij andere bedrijven. Op deze wijze is het mogelijk om de laagste prijsgarantie te garanderen....het is toch niet te traceren.
Een voorbeeld hiervan is het bankstel dat ik wilde kopen. Bij Goossens bekend onder de naam Sonate. In de rest van het land (en daar buiten) kent niemand deze naam. Het blijkt echter de Natuzzi 2180 te zijn. Als je dan wat verder gaat kijken dan kom je hem onder deze naam wel tegen. Bij Goosens betaal je dan (zoals ik hem wilde) 2656 euro, bij Odrada in Belgie kost exact dezelfde bank 2284 euro. Als je dit vertelt bij Goossens gaat het verhaal over de laagste prijs ineens over "in principe zus en in principe zo"!!
Dan is het ook nog zo dat als je iets koopt en binnen 2 weken besluit om toch liever een ander kleur wilt hebbben, je hiervoor 15% van het bedrag moet betalen. Wederom mijn vraag: klantvriendelijk???
Ik hoop dat de insider er nog steeds is en ben benieuwd naar zijn reactie?!
Zoals wel duidelijk is uit mijn verhaal ben ik NIET tevreden en helemaal niet over de klantvriendelijkheid naar de kritische consument.
p.s. Ik heb hierover ook contact gehad met de Onbudsman. Zij waren hiervan niet op de hoogte, maar wel erg geinteresseerd. Een ieder die hierover klachten heeft, kan dus contact opnemen met hun en eventueel kunnen ze hiermee dan in de publiciteit treden. [/i]
Ik heb twee matrassen en lattenbodems gekocht. Echter toen ik vroeg van welk merk het was, kreeg ik daar geen antwoord op. Wat blijkt nu.
Goossens hanteert eigen namen en onder die namen is niks terug te vinden bij andere bedrijven. Op deze wijze is het mogelijk om de laagste prijsgarantie te garanderen....het is toch niet te traceren.
Een voorbeeld hiervan is het bankstel dat ik wilde kopen. Bij Goossens bekend onder de naam Sonate. In de rest van het land (en daar buiten) kent niemand deze naam. Het blijkt echter de Natuzzi 2180 te zijn. Als je dan wat verder gaat kijken dan kom je hem onder deze naam wel tegen. Bij Goosens betaal je dan (zoals ik hem wilde) 2656 euro, bij Odrada in Belgie kost exact dezelfde bank 2284 euro. Als je dit vertelt bij Goossens gaat het verhaal over de laagste prijs ineens over "in principe zus en in principe zo"!!
Dan is het ook nog zo dat als je iets koopt en binnen 2 weken besluit om toch liever een ander kleur wilt hebbben, je hiervoor 15% van het bedrag moet betalen. Wederom mijn vraag: klantvriendelijk???
Ik hoop dat de insider er nog steeds is en ben benieuwd naar zijn reactie?!
Zoals wel duidelijk is uit mijn verhaal ben ik NIET tevreden en helemaal niet over de klantvriendelijkheid naar de kritische consument.
p.s. Ik heb hierover ook contact gehad met de Onbudsman. Zij waren hiervan niet op de hoogte, maar wel erg geinteresseerd. Een ieder die hierover klachten heeft, kan dus contact opnemen met hun en eventueel kunnen ze hiermee dan in de publiciteit treden. [/i]
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Vandaag zijn er verschillende meubels geleverd waaronder een bankstel, eettafel en salontafel. Alles was heel netjes geregeld en de mensen die de spullen afleverden en in elkaar zetten waren uiterst secuur. Ook tijdens de verkoop heeft de meneer die ons geholpen heeft continu naar ons staan luisteren en in een keer de goede bank uitgezocht voor ons. Waar we bij zowat elke bank pijn in de rug kregen, gingen we op zijn advies in een zeer lekkere feautuil zitten. We hebben ook nog een leuk bedrag van de prijs af weten te krijgen. Nou zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat de verkoper niet zomaar iemand was (was de chef daar), maar toch heeft hij ons heel goed geholpen. Dit alles was in de vestiging in de Villa Arena.
Kortom, tot op heden niets dan lof voor Goossens.
Kortom, tot op heden niets dan lof voor Goossens.
Re: GOOSSENS MEUBELEN
Na lang gespaard te hebben, hebben wij een lounge bank genaamd Marshall (fabrikant weet ik niet want dat zeggen ze niet bij Goossens) gekocht.
Drie weken na levering (de bezorgers hebben de bank niet eens in elkaar gezet dat was niet hun werk en moesten we zelf doen) begon onze mooie bank echter te pillen (vilten) en wel zo erg dat hij nu al versleten lijkt......
Wij terug naar Nuenen en daar kregen wij de volgende boodschap:
"Wij zijn slechts een doorgeefluik mevrouwtje"......
Dat is Goossens dus volgens Goossens...
Slechts een doorgeefluik!
"Uw bank pilt drie weken na aankoopdatum? Ohhh maar dit is inherent aan de stof! Deze pilling ontstaat vanwege de product-eigenschappen van de stof.... maar euh.... we kunnen uw NIEUWE bank wel even voor u scheren!!! Dit was dus geen grap maar een serieus voorstel.
Nou meneer Goossens..... dan had ik wel een SCHAAP gekocht en geen bank van 1700 Euro!!!
Ondertussen zijn wij al zes maanden aan het soebatten met de heer Goossens uit Erp.
Wij willen gewoon ons geld terug! Ze hadden bij de verkoop ons moeten informeren over deze zogenaamde producteigenschappen van de stof dan hadden wij een andere keuze gemaakt!
Als ze voor vrijdag niet die rotbank komen halen en ons geld teruggeven dan zet ik hem hoogst persoonlijk daar in de etalage!!
Wordt vervolgd........
Drie weken na levering (de bezorgers hebben de bank niet eens in elkaar gezet dat was niet hun werk en moesten we zelf doen) begon onze mooie bank echter te pillen (vilten) en wel zo erg dat hij nu al versleten lijkt......
Wij terug naar Nuenen en daar kregen wij de volgende boodschap:
"Wij zijn slechts een doorgeefluik mevrouwtje"......
Dat is Goossens dus volgens Goossens...
Slechts een doorgeefluik!
"Uw bank pilt drie weken na aankoopdatum? Ohhh maar dit is inherent aan de stof! Deze pilling ontstaat vanwege de product-eigenschappen van de stof.... maar euh.... we kunnen uw NIEUWE bank wel even voor u scheren!!! Dit was dus geen grap maar een serieus voorstel.
Nou meneer Goossens..... dan had ik wel een SCHAAP gekocht en geen bank van 1700 Euro!!!
Ondertussen zijn wij al zes maanden aan het soebatten met de heer Goossens uit Erp.
Wij willen gewoon ons geld terug! Ze hadden bij de verkoop ons moeten informeren over deze zogenaamde producteigenschappen van de stof dan hadden wij een andere keuze gemaakt!
Als ze voor vrijdag niet die rotbank komen halen en ons geld teruggeven dan zet ik hem hoogst persoonlijk daar in de etalage!!
Wordt vervolgd........