LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mammoet Wonen en Slapen woerden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Suus1987
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2010 13:39

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Suus1987 »

Ook wij hebben vorig jaar een aankoop gedaan bij Mammoet in Woerden.
Na heeeeel veel strijd hebben wij uiteindelijk wel onze meubels gehad, maar zitten nog steeds te wachten op een schadevergoeding, die waarschijnlijk toch niet gaat komen.

Ik lees het forum 1x in de zoveel tijd door om te kijken of er nog ontwikkelingen zijn. Toen ik las dat de zaak gesloten zou zijn, de website uit de lucht was en telefonisch niet te bereiken was, ben ik er langs gereden en inderdaad de toko is gesloten.

Ik wil jullie verder niet ongerust maken, maar denk toch dat het beste is om het CBW aan te schrijven!

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

:roll:
Dit is inmiddels gedaan, maar ze staan nog steeds niet als failliet geregistreerd. Bedankt voor de mededeling en het langs rijden. Dat scheelt ons vanuit Friesland een hele rit. We wachten af. Hopelijk doet Radar nog iets voor alle gedupeerden. Veel vertrouwen in de mensheid is weer beschaamd. Toen we de aanbetaling tegen gewoonte in deden dacht ik nog; Heb eens wat meer vertrouwen in je medemens. :oops:

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Aan alle gedupeerden ter informatie,

Mammoet Wonen & Slapen en Hoogland Wonen & Slapen

Mammoet Wonen & Slapen te Woerden is niet meer bereikbaar, maar op moment van schrijven NIET FAILLIET. Dit geldt ook voor de vestiging Hoogland Wonen te Mijdrecht.
Dit betekent dat consumenten geen beroep kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling. Om een beroep te kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling van de SGCBW moet een rechter eerst een faillissement uitspreken of surseance van betaling of een schuldsanering van toepassing laten verklaren.

Sterkte en afwachten samen,

André

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door 16again »

Lekker zo'n patstelling.
Uiteraard kan je ook geen gebruik maken van de geschillencommissie: Het CBW zal dan wel oordelen dat "bedrijfsactiviteiten feitelijk beeindigd zijn" waardoor je geen recht hebt op nakomingsgarantie.

jgrandia
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:00

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door jgrandia »

Eind week 33 na lang zoeken op internet, en de KVK een prive nummer gevonden van de ( bestuurder / eigenaar)

Deze thuis gebeld, en hem mijn verhaal voorgelegd, hij beloofde dat ik in de middag zou worden terug gebeld.

Binnen een uur werd ik gebeld door de fabriek waar onze bank is gemaakt, met de mededeling dat er week 32 een gesprek is geweest tussen fabriek en winkel, waarbij de fabriek de bestellingen voor hun producten hebben meegenomen, om te proberen deze te leveren aan de klanten.


Zou je dit telefoonnummer met ons willen delen?
Ik wil alleen aan de "beste" man vragen bij welke leverancier ik de andere helft van mijn interieur kan krijgen...

Sanjur
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2011 17:01

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Sanjur »

Goedendag,

Ik heb goed nieuws voor sommige mensen! :D
Na lang zoeken en bellen heb ik de leverancier kunnen achterhalen van de Vaals
bank, Tilburg bank en stoelen type Marcel.

De leverancier is New Ambiance (nl). Hij heeft veel spullen staan en er komt ook nog veel binnen. Van Mammoet heeft hij een lijst gekregen met klantnamen. De intentie is er dan ook om alles uit te leveren. Wat betreft de aanbetaling daar moet individueel naar gekeken worden want wat te begrijpen valt die man is nu ook gedupeerd en kan niet iedereen de volledige aanbetaling kwijtschelden.

Hoewel hij de komende weken klanten zelf wil gaan benaderen is het mogelijk om zelf contact te zoeken via [email protected]
Vervolgens gaan zij kijken of de klantnaam op de lijst voorkomen en nemen zij weer contact op.

Voor klachten of problemen met de Vaals bank, dient men een mail te sturen naar [email protected]

Succes allen!

Groetjes Sandra

telefoonprinses
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 11:25

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door telefoonprinses »

klopt ik heb een email gestuurd naar newambiance.nl.
heb ook al een reactie ontvangen van de fabrikant.
onze naam komt inderdaad voor bij hun op de lijst .
wij hebben de hoekbank (tilburg)bij mammoet besteld maar bij hun heet hij traviata.
ze kunnen het dan ook leveren maar wat betreft de aanbetaling daar doen hun niets mee.
ze zijn overigens wel een stuk goedkoper, als wat er op mijn bon staat van mammoet.
Deze meneer jan weet ook niet zeker of gedupeerde hun aanbetaling via het CBW wel terug zullen krijgen ,want als mammoet de contributie niet betaald heeft om lid te zijn van dit erkende bedrijf dan kan men niet zoveel volgens de mail die ik kreeg van de fabrikant.
Dus als iemand hiet meer over weet hoor ik dat graag.
En dan is de vraag nog wel of je wel de juiste bank geleverd krijgtvia die fabrikant.
Ja sorry hoor ben wel argwanend geworden na al deze toestanden met MAMMOET WOERDEN.

telefoonprinses

Ton Konst
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 19:23

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Ton Konst »

Hallo

wij hebben op 19-03-2011 meubels gekocht bij hoogland wonen en slapen levertijt 8 weken . week 23 gebeld met klanten-service waar mijn meubelen blijven er werd mij verteld dat de fabriek een achterstand had.
week 25 weer gebeld men kon mijn niet vertellen wanneer de meubels kwamen . week 27 weer gebeld fabriek gesloten tot augustus . week 28 aangetekende brief gestuurd om mijn aanbetaling terug tekrijgen . week 31 weer gebeld daar vertelden ze mijn dat 5 augustus het geld op mijn rekening zal staan week 33 dinsdag 16 augustus er word niet meer op genomen en de winkel is dicht wij zijn nu met geschillencommissie bezig die geeft nog hoop dat ons geld terug krijge het gaat toch om 850,00 euro het is toch balen we hebben toch 2 jaar voor gespaart

Ton

irmasammy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door irmasammy »

Fam J grandia ,kaN u MIJ IN EEN PRIVE BERICHT TEL NUMMER GEVEN VAN DE CHAUFFEUR ,WIL IK OOK WEL EEN PAAR DINGEN VRAGEN ,BLIJF NETJES DIE KUNNEN ER WAARSCHIJNLIJK OOK NIETS AAN DOEN MAAR KUNNEN MIJ WEL ANTWOORD GEVEN OP WAT VRAGEN.
bEDANKT
[email protected]

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

http://www.petershotnews.nl/nieuws/14427
Mijdrecht - Woensdagmiddag heeft een bedrijf aan de Rendementsweg de brandweer gebeld omdat een spandoek los was gewaaid bij een bedrijf waar niemand meer werkzaam is op dit moment.

Het spandoek is vermoedelijk door de harde wind los gewaaid. De hoogwerker van de brandweer heeft het spandoek veilig naar beneden gehaald.

Binofa
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:52

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Binofa »

Hallo mede gedupeerden, Ook wij hebben in Juli 2011 een bankstel gekocht bij
Mammoet Wonen in Woerden. Vanmorgen dacht is weer is even bellen wanneer die bezorgd word. Geen contact te krijgen met hoofdkantoor en Woerden niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom wie de fabrikant is van het bankstel Cosmo?
Dan kan ik die nog proberen te benaderen.

Vanmiddag rij ik naar Woerden om een en ander te checken.

Ze zijn nog niet officieel failliet verklaard. Dit hoorde ik van KVK en handelskantoor.
Handelskantoor heeft al vele, vele telefoontjes gehad van gedupeerden.

Hopen voor iedereen dat je in ieder geval wat terug krijgt.

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Beste Sanjur,

Wat geweldig dat je de fabrikant heb weten de traceren.
:lol:
Gelijk een mail gestuurd en even afwachten dus. Hopelijk schijnt er weer een beetje licht aan het eind van de tunnel. :roll:
Voor alle andere gedupeerden wil ik hier onder nog even wat informatie van de CWB procedure neerzetten in de hoop dat velen hier iets aan zullen hebben.
:oops:
Samen kunnen we toch weer iets bereiken. Wat doet Radar eigenlijk voor de gedupeerden. Dit lijkt mij toch een mooi item????? :?:

Informatie: :x


Wat moet u doen wanneer u een aanbetaling heeft gedaan: 1. Meld u schriftelijk bij de curator.

2. Per brief geeft u het bedrag van de claim door. Ook stuurt u een kopie van de koopovereenkomst en het aanbetalingbewijs mee.

3. De curator onderzoekt of nog tot uitlevering van de artikelen of tot restitutie van de aanbetaling kan worden overgegaan. Zo ja, dan komt u niet in aanmerking voor de aanbetalingsgarantie. U krijgt immers de artikelen geleverd of uw aanbetaling terug. Zo nee, zie stap 4.

4. De curator erkent de vordering schriftelijk, onder de mededeling dat niet tot uitlevering van de artikelen of restitutie van het aanbetaalde bedrag zal worden overgegaan. Tevens verwijst hij u naar de Stichting Garantieregelingen CBW (SGCBW) te Zeist.

5. U levert bij de SGCBW een kopie van de brief van de curator van de koopovereenkomst en het aanbetalingbewijs in. (SGCBW, Postbus 762, 3700 AT Zeist)

6. U draagt uw claim over aan de SGCBW.

7. De SGCBW geeft u een brief waarin staat dat u in aanmerking komt voor de garantieregeling en waarin ook het bedrag staat dat voor verrekening in aanmerking komt en tevens dat de u de brief moet afgeven aan de ondernemer met wie u de vervangende koop sluit.

8. De CBW-erkende winkel verrekent de aanbetaling en neemt dit bedrag voor eigen rekening.

irmasammy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door irmasammy »

Sanjur ,heel erg bedankt ook wij hebben contact gehad met Ambiance leverancier ,onze bank Vaals staat in Leeuwarden gaan hem zo snel mogelijk op halen in Oirshot .

Nu nog verder met de verzekering over de schade aan de meubels maar zijn erg blij dat we de bank nu krijgen.

Fam v d Burgt
Gorinchem

B.A.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2011 14:06

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door B.A. »

Speciaal voor dit onderwerp heb ik een account aangemaakt om hier te vermelden dat ook wij in februari 2011 een aantal meubels hebben gekocht bij Hoogland Wonen & Slapen te Mijdrecht en de helft op aandringen van de verkoper hebben aanbetaald (450 euro).
Na vele contactmomenten (bellen & naar de winkel gaan) en nog veel meer smoesjes werd de levertijd herhaaldelijk uitgesteld. Vanaf Juli hebben we 2 aangetekende brieven verstuurd met verzoek om ontbinding van het koopcontract, helaas geen reactie. Uiteindelijk maar de Geschillencommissie ingeschakeld. Tot op heden hebben wij geen meubles ontvangen en is de winkel gesloten (maar niet failliet). Ons geld & meubels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik hoop van harte dat Radar aandacht wilt besteden in hun uitzending aan deze, in mijn ogen, oplicht praktijken. Het aantal gedupeerden is zo te lezen in de andere forums die ik vind als ik zoek op Hoogland Wonen en Slapen op deze site enorm!

Zitten op Design
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2009 13:05

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Zitten op Design »

Aan alle gedupeerden van bovenstaande bedrijven,

Wellicht kunnen wij voor u uitzoeken waar uw order is gebleven.
(banken, slaapkamers, woonprgramma's etc)
Wij werken nl. ook samen met diverse leveranciers die zij ook hadden.

Misschien kunnen wij u van dienst zijn!
Bij contact graag uw (ingescande/gefaxte ) bestelbon en adresgegevens,
en
- aankoopdatum - ordernummer- op wiens naam staat de bon?
- wat had u besteld? tafel, dressoir, bank, slaapkamer.
- opstelling? ( bijv hoekbank, bankstel) en de naam hiervan?
- kleurnaam? stof of leer? leertype?

Voor meerdere mensen hebben wij al orders kunnen traceren en worden zij inmiddels door ons verder geholpen!
Wij bezorgen zelf door heel Nederland.
Het is geen garantie dat het lukt maar we proberen het graag voor u.

Aangezien wij niet CBW aangesloten zijn, vragen wij ook geen aanbetaling.
De aanbetaling die u reeds deed, kan niet verrekend worden met ons maar....
wij geven uw wel een scherpe korting om enig leed te verzachten.

Vragen ? Bel of mail gerust.

Zitten op Design Oss, [email protected]
0412-656055

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door crazyme »

Designjongens uit oss, wanneer jullie zo begaan zijn met deze klanten dan mag je ook wel openbaar posten waar de meubels vandaan komen hoor. Dan kan de klant zelf bepalen waar hij het bestelt.

groot540
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:22

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door groot540 »

Ze zijn afgelopen dinsdag 6 september failliet verklaard,

Ik ben leverancier van eetkamerstoelen die wij leverden aan hun bedrijven met de namen; Meubelmarkt, garantiemeubel, mammoetmeubelen, Hoogland Wonen en Bizon wonen.

Als u gedupeert bent kunt u met mij contact opnemen wellicht kan ik u toch nog aan u eetkamer stoelen helpen en eventueel andere meubelen of bedden die u daar gekocht had. We hebben als stoelen leverancier een stand op het Home Trade Center Symfonielaan 1 te Nieuwegein En deze is Open op Zondag 11 September voor partiqulieren. Maar u kunt ook een afspraak met mij maken op een ander tijdstip of dag. Onze firma heet Select Comfort.

U kunt met mij contact opnemen het liefst per email op [email protected]
Met vriendelijke groeten Edwin van Grootel 06 14184138

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Beste medegedupeerden,
:shock:

Zoals jullie kunnen lezen is het bedrijf definitief failliet en wil ik iedereen adviseren om de door mij omschreven procedure te gaan starten.
:roll:
Ik hoop van harte dat een ieder nog zoveel mogelijk van zijn aanbetaling terug kan krijgen. Daarnaast hoop ik dat velen van jullie via bedrijven als New Ambiance die ons een erg eerlijk antwoord over een vermeende tegenvallende kwaliteit van de door ons bestelde hoekbank hebben gegeven, alsnog het door hun bestelde in hun bezit kunnen krijgen. :mrgreen:
Ook dit soort bedrijven zijn gedupeerd en wens ik sterkte om hun schade te beperken. :oops:
Allen dank voor de medewerking en hulp in dit forum.
:wink:
Rest mij nog de vraag;
Wat doet Radar nog :?:
Hoe goed is een CBW garantie :?:

André

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe goed is een CBW garantie?
Hangt af van de goodwill van de winkel, waar je de vervangende koop doet.
Niet alle winkeliers geven de extra aanbetalingskorting op producten die reeds afgeprijsd zijn, of waar je zelf extra korting bedongen hebt.
Tevens neemt administratieve rompslomp zomaar 4 tot 6 weken in beslag.

Voorkomen is beter dan genezen: er is geen betere garantie dan niet aanbetalen.

roses85
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:42

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door roses85 »

hallo, wij zijn ook geduppeert. Wij hebben ook meubels besteld en betaald voor onze nieuwe appartament in mei en tot heden niks ontvangen.
we hadden besteld een dressoir, eettafel en een salontafel van de line LINCOLN(MILAN PINE).
we hebben deze meubels besteld en betaald :oops: bij HOOGLAND WONEN EN SLAPEN TE MIJDRECHT.
het is onze eerste ervaring met deze soort situaties en we hebben goed geleerd ons les :( . maar we weten niet precies wat we moeten doen.
weet mischien iemand wie de leveranciers is van de meubels?

Gesloten