Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Een Wiskunde Student
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
13 mar 2024 10:43
Ze hebben erg hun best gedaan om de boel te redden, het leek de goede kant op te gaan, maar helaas...
Dat is wel een heel eenzijdige en ernstig naieve beoordeling

31 pagina's van alles beloven en niet betalen. Dat is niet je best doen,dat is de kluit belazeren

juliomariner
Berichten: 5231
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat geloof ik niet. Als je echt de kluit wilt belazeren doe je wel de verdwijntruuk.
Ik denk dat ze er eerst echt nog in geloofden en probeerden het geheel te redden.
Dat had ook gekund mits ze op een korte termijn een geldschieter hadden gevonden.
Dat stadium lijkt me nu wel voorbij

witte angora
Berichten: 32421
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
13 mar 2024 10:45
Jij schrijft wat ik net wilde gaan schrijven, WA. Het voelt niet alsof we naar een kleiner wordend probleem zitten te kijken. Kan de eigenaren nog een hoop problemen opleveren als ze onverhoopt failliet zouden gaan, want dan komt mogelijk ook bestuurdersaansprakelijkheid om de hoek kijken.
Toch denk ik dat het langzaam aan het beste wordt dit uit handen te geven van een professionele partij, ook al heeft dit op het persoonlijke vlak gevolgen. Curator, weet ik veel. Begin februari zou de boel op orde zijn, maar dat is duidelijk niet gelukt. Feit is wel dat een hoop klanten waarschijnlijk met lege handen blijven zitten. En dat heeft niets met oplichterij te maken, het is exact hetzelfde als bij ieder ander faillissement. En bij geen enkel faillissement heeft een aangifte ook maar enig nut. Dus hier ook niet. En belazerd is er niemand, dat ook niet. Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.

Thijs124
Berichten: 1632
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan denken ze zeker dat ze de ellende nog kunnen afwentelen door de reviews te beïnvloeden?

witte angora
Berichten: 32421
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Misschien is onze conclusie op dit moment voorbarig, en misschien zijn ze nog niet zover dat het besef is ingedaald dat het einde verhaal is. Laten we eerlijk zijn: we hebben geen inzicht in de financiën van het bedrijf, we weten enkel wat er via dit forum en elders door anderen gecommuniceerd wordt. Dat laatste stemt weinig hoopvol, maar hoeft nog niet zo'n heel goede graadmeter te zijn.

Thijs124
Berichten: 1632
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tis ondertussen een soort van feuilleton geworden.

Marlies Wiersema
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2024 20:46

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Marlies Wiersema »

Ook wij hebben te maken met loze beloften van woneninterieur.nl.

Inmiddels hebben we de koop ontbonden. Het geld zou teruggestort zijn, maar wij zien niks bijgeschreven.

Heeft iemand tips om je geld terug te krijgen?
We gaan sowieso aangifte doen bij de politie en een advocaat inschakelen.

Ordernummer is 5055. We hebben de volgende mail gestuurd naar woneninterieur.nl

“De bestelling zou, na 4 niet nagekomen afspraken, gister geleverd worden. Als hier iets in zou veranderen zouden jullie contact opnemen.
Dit is niet gebeurd en de levering heeft niet plaatsgevonden, waarmee jullie nu al 6 keer de afspraken niet nagekomen zijn. Hoe durven jullie het over goed nieuws te hebben, zonder dat überhaupt gerefereerd wordt naar de levering die gister plaats zou vinden?

Zoals meermaals aangegeven, willen we ons geld terug als de levering niet op 6 maart plaats zou vinden. We vinden het onacceptabel dat jullie al 3 maanden bijna 700E van ons in bezit hebben, wij op plastic stoelen zitten en jullie al 6 keer afspraken niet nagekomen zijn. Ons vertrouwen is weg, we willen de koop ontbinden en willen ons geld terug.

Hieronder een overzicht van jullie onacceptabele werkwijze:

- bij bestelling op 6 december 2023 zou de levering binnen enkele dagen plaatsvinden: niet nagekomen
- bij navraag op 14 december zou de levering volgens jullie (15 december) tussen 23 en 30 december plaatsvinden: niet nagekomen
- 27 december navraag gedaan, waarop jullie op 28 december reageerden dat de stoelen over 2 weken zouden binnenkomen: niet nagekomen
- jullie reactie op 28 dec: 'Door de grote drukte op de klantenservice met mails willen wij u vragen om deze mail aub niet te beantwoorden.

Wij nemen contact op dankjewel 😊'': onacceptabel om dit tegen een betalende klant te zeggen, en wederom niet nagekomen

- 11 januari 10:45: gemeld dat 2 weken verder zijn en weer niks gehoord heb. Reactie: binnenkomst rond 30 januari: niet nagekomen

- 11 januari 10:51: gemaild hoe het kan dat de levering nu wéér niet nagekomen wordt: geen reactie

- 19 januari: reminder gestuurd. Reactie: verwachte levering in week 1 van februari: niet nagekomen

- 25 januari: gemaild dat vanaf 11 feb in buitenland zijn dus levering daarvoor moet: geen reactie

- 7 februari: gemaild dat week 1 van feb voorbij is, tot 6 maart in buitenland zijn en weer: geen reactie en levering niet nagekomen

- 7 februari: jullie reactie of levering na 6 maart kan icm korting

- 8 februari: gevraagd wanneer na 6 maart en welke korting

- 8 februari: jullie reactie met vraag of 4 maart mogelijk is (terwijl wij hebben aangegeven tot 6 maart in buitenland te zijn...) en op vraag korting: geen reactie

- 9 maart: jullie reactie dat 6 maart geleverd wordt en aanbod korting van 10% op volgende bestelling (onacceptabel gezien bovenstaande): niet nagekomen

- 13 februari: gereageerd dat korting niet passend vind: geen reactie

- 27 februari: reminder gestuurd

- 27 februari: jullie reactie dat 15% kan zijn

- 29 februari: gevraagd of op nieuwe of huidige bestelling is

- 29 februari: jullie reactie dat korting intern gaan bespreken en alles volgens plan loopt voor levering op 6 maart, en contact opnemen als veranderd: niet nagekomen levering en niet over geïnformeerd

- 4 maart: gevraagd hoe laat levering komt: geen reactie

- 5 maart: telefoonnummer doorgegeven en gevraagd hoe laat levering komt: geen reactie

- 6 maart: gevraagd om reactie op 2 mails en op chat waar ik na halve dag nog steeds geen reactie op had

- 6 maart: jullie reactie dat jullie 'goed nieuws' hebben de de levering medio maart zou zijn, zonder uberhaupt een opmerking of excuus over de levering van 6 maart die niet is nagekomen”

Leugen op leugen op leugen!

Moneyman
Berichten: 31761
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
13 mar 2024 17:56
witte angora schreef:
13 mar 2024 10:43
Ze hebben erg hun best gedaan om de boel te redden, het leek de goede kant op te gaan, maar helaas...
Dat is wel een heel eenzijdige en ernstig naieve beoordeling

31 pagina's van alles beloven en niet betalen. Dat is niet je best doen,dat is de kluit belazeren
Over "heel eenzijdig beoordelen " gesproken.... :roll: :lol:

Een Wiskunde Student
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
13 mar 2024 19:44
Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.

Sterker nog in het begin van het topic is er al een voorbeeld een order van een consument die helemaal niet bij de betreffende leverancier bekend bleek te zijn. Ik denk dat het veel aannemelijker is dat Woneninterieur door financiële problemen niet alle orders bij de leveranciers heeft besteld, maar alleen het bedrag van de aanbetaling heeft geïncasseerd, en daarna verder niks meer heeft ondernomen.

Zolang ze dit zo kunnen blijven volhouden komt er via de website geld binnen zonder dat er geld uitgaat. Uiteindelijk zijn er natuurlijk teveel klagende klanten en zal woneneninterieur straks met een grote plof verdwenen zijn.

Het verhaal dat ze hun best doen is een sprookje voor de goedgelovige posters hier

Moneyman
Berichten: 31761
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
witte angora schreef:
13 mar 2024 19:44
Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.
Maar wel stelling die heel logisch de spelende problemen verklaart. Er is geen reden om aan te nemen dat dat niet het geval is.
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Sterker nog in het begin van het topic is er al een voorbeeld een order van een consument die helemaal niet bij de betreffende leverancier bekend bleek te zijn.
En je begrijpt blijkbaar niet dat dat, als er één leverancier failliet gaat en je een hoop geld verliest, dat natuurlijk invloed heeft op de hele bedrijfsvoering, en niet alleen op de orders die bij de bewuste leveranciers uitstonden...
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Het verhaal dat ze hun best doen is een sprookje voor de goedgelovige posters hier
en...
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Ik denk dat het veel aannemelijker is dat Woneninterieur door financiële problemen niet alle orders bij de leveranciers heeft besteld, maar alleen het bedrag van de aanbetaling heeft geïncasseerd, en daarna verder niks meer heeft ondernomen.
Bij dit soort opmerkingen past slechts je eigen statement, wat je nogal hyporiet blijkbaar alleen op anderen toepast, maar niet op jezelf:
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.

witte angora
Berichten: 32421
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
witte angora schreef:
13 mar 2024 19:44
Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.
woneninterieur schreef:
13 jan 2024 18:14
Nijogeth schreef:
13 jan 2024 17:01
Als ik Woneninterieur was en daadwerkelijk bezig ben met problemen oplossen, zou je misschien even een kleine inkijk kunnen geven in het ontstaan van de problemen en hoe je ze wilt oplossen. Dat er cashflow problemen zijn, dat lijkt me duidelijk. Dat het bedrijf genoeg klanten heeft ook. Als die cashflow problemen een externe oorzaak hebben, dan is het gewoon een kwestie van de lange adem. Het komt over als een bedrijf dat de klanten uiteindelijk wel tegemoet komt, maar daar dus tijd voor nodig heeft. Hoe die problemen ontstaan zijn, dat kan volledig buiten het bedrijf zelf liggen.
Bedankt voor deze reactie.
Dat is inderdaad het geval maar komt natuurlijk in orde.
Inderdaad problemen met de cashflow en 2 leveranciers die failliet zijn gegaan in 2023.
Daarbij was het overzicht aan onze kant ook compleet verdwenen en komt dit nu langzaam weer op orde maar heeft nog even de tijd nodig.

Een Wiskunde Student
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
14 mar 2024 08:57
woneninterieur schreef:
13 jan 2024 18:14
Bedankt voor deze reactie.
Dat is inderdaad het geval maar komt natuurlijk in orde.
Inderdaad problemen met de cashflow en 2 leveranciers die failliet zijn gegaan in 2023.
Daarbij was het overzicht aan onze kant ook compleet verdwenen en komt dit nu langzaam weer op orde maar heeft nog even de tijd nodig.
Check , dit is inderdaad door woneninteriuer zelf gezegd, en valt in de categorie:

We leveren volgen week de meubels
of
We betalen morgen het geld terug

juliomariner
Berichten: 5231
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Het verhaal dat ze hun best doen is een sprookje voor de goedgelovige posters hier
Is dit een opmerking bedoelt als: zie maar ik heb de hele tijd gelijk gehad wat zijn jullie toch dom?
Voelt u zich nu beter dan de rest?

Thijs124
Berichten: 1632
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Gelukkig is inderdaad voor veel goed of minder goedgelovige posters tenslotte toch nog een einde aan een vervelend avontuur gekomen.
Ik zou het toch geen sprookje noemen.

witte angora
Berichten: 32421
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 09:14
witte angora schreef:
14 mar 2024 08:57
woneninterieur schreef:
13 jan 2024 18:14
Bedankt voor deze reactie.
Dat is inderdaad het geval maar komt natuurlijk in orde.
Inderdaad problemen met de cashflow en 2 leveranciers die failliet zijn gegaan in 2023.
Daarbij was het overzicht aan onze kant ook compleet verdwenen en komt dit nu langzaam weer op orde maar heeft nog even de tijd nodig.
Check , dit is inderdaad door woneninteriuer zelf gezegd, en valt in de categorie:

We leveren volgen week de meubels
of
We betalen morgen het geld terug
Je leest iets dat er helemaal niet staat.

Jtaams
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2024 15:46

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jtaams »

Helaas hebben wij exact dezelfde ervaring met woneninterieur.nl als velen in dit forum.
We hebben bestelling 4588 14 oktober besteld.
Nadat bleek dat we regelmatig een exacte datum van levering kregen zonder dat de levering kwam hebben wij de order geannuleerd.
Terugbetaling uiteraard geen probleem binnen twee weken. Het betaalbewijs werd zelfs opgestuurd.
Dit heeft zich ook vele malen herhaald. Helaas geen betaalbewijs en geen geld.
Als een bedrijf problemen heeft wil ik graag helpen maar constant liegen helpt niet. Dit bedrijf behandelt mij als klant echt schandalig. Ze dreigen zelfs bij negatieve reviews.
Korte samenvatting , dit bedrijf levert niet, betaald niet terug en communiceert alleen als ze denken dat dit in hun belang is. Helaas geen andere optie dan naar deurwaarder en indien nodig beslaglegging. Dit gaat me niet meer om het geld, maar om bedrijven als woneninterieur te stoppen.
Wees gewaarschuwd.

Marlies Wiersema
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2024 20:46

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Marlies Wiersema »

Woneninterieur.nl

Nog steeds nul reactie op laatste mails en nog steeds geen geld terug. Ordernummer 5055.

Graag reactie!!!

M0llie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2023 22:58

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door M0llie »

Bij ons ook het probleem.
Diverse keren belooft om ordernummer 4030 terug te betalen maar tot op heden nog niks ontvangen.

Inmiddels word er ook al niet meer gereageerd op mails. Ik zie het somber in...

Woneninterieur.nl het zou inmiddels wel meer dan op zijn plaats zijn om te reageren en de gemaakte afspraken van terugbetaling na te komen.

elvi
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2024 20:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door elvi »

In november een prachtige kast besteld bij woneninterieur. De levertijd was 6 weken. Inmiddels nog geen kast gezien en diverse malen zelf navraag gedaan naar de status. Het laatste bericht was dat de kast in de derde week van februari zou arriveren. Na een negatieve recensie geplaatst te hebben kreeg ik direct de vraag om deze te verwijderen omdat ze het gingen oplossen. Niets meer gehoord. Ik hoop dat we ons geld (order 4919) nog terug krijgen, anders zijn we genoodzaakt andere stappen te zetten.
Al met al is het een bedrijf met slechte service wat riekt naar oplichting.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iedere dag komen er nieuwe klachten bij.

Plaats reactie