Ik ben niet van of voor Amway, maar het marketing gedeelte heeft betrekking op alle MLM bedrijven, het grote plaatje dan.
Maar het verhaal in deze thread niet. Zie bladzijde 8, daar was jouw reactie op een bericht van mij:
"Amway vertoont zo'n beetje alle kenmerken van illegale kettingverkoop die er te vinden zijn."
"Illegale ketting verkoop is verboden, bestaat niet in nederland.
Leg eens uit wat volgens jou kettingverkoop/pyramideverkoop is.
Ik denk niet dat je het goede plaatje voor ogen hebt."
Hiermee werd de discussie over dit punt gestart. Nogmaals, het ging over Amway, jij trekt het nu breder, dat is niet mijn probleem. Je moet mij niet dingen in de mond gaan leggen die ik niet gezegd heb.
Ik kan je verzekeren dat amway niet zolang zou bestaan als het iets onrechtmatigs had.
Want? Je werkt voor een overheidsdienst die onderzoek doet naar dergelijke praktijken of zo? Waar baseer je die uitspraak op? Waarom denk je dat Amway regelmatig onder vuur ligt in de rechtbank?
Ik kan me nog herrineren dat er een MLM bedrijf was enige jaren terug, die alleen geld verhandelde, ben er ook eens voor benaderd, maar heb geweigerd.
Nu omschrijf je het zelf ook al fout. Dit is geen MLM maar een plain and simple piramidespel.
De rest laat ik maar doen, dat is een andere discussie en daar heb ik verder geen zin in.
Nee, zodra het jou niet meer boeit, kap je ermee. Hetzelfde flikte je gister. Typisch!
Omdat het feitelijk niets met de discussie te maken heeft, Kristina. Ik kan hier wel een hele boom op gaan zetten over de vraag of een gedragsgestoorde zich bewust is van hetgeen hij doet maar ik geloof niet dat dat veel met MLM te maken heeft, toch? Als ik hier een discussie over wil voeren dan ga ik wel naar een ander forum.
De discussie over de vraag of iemand objectief is vind ik gewoon van ondergeschikt belang voor deze discussie. MicheLM vindt het de aard van het beestje, ik niet. Dit ontaardt sowieso in een wellus-nietus kwestie en aangezien het niet op mijn vakgebied ligt vind ik het verder ook niet interessant, wederom in het kader van deze thread.
Is dat nou echt zo vreemd? Ik probeer het hier nog over MLM te hebben en alles wat daar direct omheen gebeurd. Als jij het dan typisch vindt dat ik nevendiscussies die hier feitelijk niet thuishoren verder laat rusten dan verschillen we ook daarover duidelijk van mening.