LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Kettingverkoop is dan wel verboden, maar dat betekent niet automatisch dat het dus niet voorkomt. Zie de analogie met moorden, verkrachten enzovoorts. Ik mag ook niet te hard rijden, maar dat doe ik ook wel eens
Ik heb niet MLM vergeleken met moord, verkrachting o.i.d. Het was puur om aan te geven dat iets wat verboden is gewoon voorkomt. Het feit dat het verboden is zegt dus niets over of het aanwezig is of niet. Ik had ook hardrijden kunnen zeggen.
Je doet nu al twee keer weer hetzelfde, het is geen vergelijk, het slaat de plank totaal mis, ook als analgie.
Moordenaars en verkrachters, zijn gedrags gestoorden die niet in de maatschappij thuishoren en wat mij betrefd niet lang genoeg achter tralies kunnen bij gebrek aan de doodstraf, en weten heel goed dat ze aan de zelfkant van de samenleving staan.

Je had misschien beter hardrijden kunnen noemen, alhoewel je dan nog steeds bewust met iets "fouts"bezig bent, terwijl dit met MLM absoluut niet zo is, integendeel, ik heb het idee dat ik er mensen plezier mee doet en er iets aan hebben.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Op ieder ander gebied kan de MLM'er natuurlijk wel objectief zijn, maar niet met betrekking tot MLM of de onderneming waar hij voor werkt.
Ook hier sla je de plank mis, objectiviteit hangt niet af van het aard van het bedrijf, maar van de aard van het beestje

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Je doet nu al twee keer weer hetzelfde, het is geen vergelijk, het slaat de plank totaal mis, ook als analgie.
Snap je het nou gewoon niet of doe je alsof?
Moordenaars en verkrachters, zijn gedrags gestoorden die niet in de maatschappij thuishoren en wat mij betrefd niet lang genoeg achter tralies kunnen bij gebrek aan de doodstraf, en weten heel goed dat ze aan de zelfkant van de samenleving staan.
Ik ben het met je eens dat moordenaars en verkrachters gedragsgestoord zijn. De rest totaal niet. Kennelijk ben je voorstander van de doodstraf, waardoor je in mijn ogen geen haar beter bent dan een moordenaar, maar dat terzijde. Ook het laatste klopt niet. Een gedragsgestoorde weet juist zelf vaak niet dat wat hij doet niet in orde is.
Je had misschien beter hardrijden kunnen noemen, alhoewel je dan nog steeds bewust met iets "fouts"bezig bent, terwijl dit met MLM absoluut niet zo is, integendeel, ik heb het idee dat ik er mensen plezier mee doet en er iets aan hebben.
Het is je wellicht ontgaan dat het niet over MLM ging maar over ILLEGALE KETTINGVERKOOP. Wat dus per definitie iets "FOUTS" is. De analogie klopt dus wel degelijk!
Ook hier sla je de plank mis, objectiviteit hangt niet af van het aard van het bedrijf, maar van de aard van het beestje
Niet in de context waar we het over hebben. Een HEMA verkoopster die roept dat de HEMA de beste is, is ongeloofwaardig omdat zij niet objectief is. Als zij roept dat de HEMA niet de beste is, is zij OOK NIET objectief, omdat zij zich niet totaal van haar werkgever kan distantieren.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Het is je wellicht ontgaan dat het niet over MLM ging maar over ILLEGALE KETTINGVERKOOP. Wat dus per definitie iets "FOUTS" is. De analogie klopt dus wel degelijk!
Heb het woord ILLEGALE niet gelezen, alleen ketting verkoop, maar goed, vergelijk jij MLM niet met ketting verkoop en dus als iets fouts.

Een gedragsgestoorde weet juist zelf vaak niet dat wat hij doet niet in orde is.
Daarom vind je er nog zelden een die vrij rondloopt
Als zij roept dat de HEMA niet de beste is, is zij OOK NIET objectief, omdat zij zich niet totaal van haar werkgever kan distantieren.
Nogmaals, aard van het beestje

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

De rest laat ik maar doen, dat is een andere discussie en daar heb ik verder geen zin in. Ik ben het niet met je eens, maar dat is wel duidelijk inmiddels.

Alleen deze nog:
Heb het woord ILLEGALE niet gelezen, alleen ketting verkoop, maar goed, vergelijk jij MLM niet met ketting verkoop en dus als iets fouts.
Lees nou eerst eens terug. Het ging erom dat Amway zo'n beetje alle kenmerken van kettingverkoop (wat per definitie illegaal is, dus ik hoef dat er eigenlijk niet bij te vermelden) vertoont. Ik heb in de context van deze thread niet gezegd dat het over MLM in het algemeen ging, dat maak je er nu zelf van.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Lees nou eerst eens terug. Het ging erom dat Amway zo'n beetje alle kenmerken van kettingverkoop (wat per definitie illegaal is, dus ik hoef dat er eigenlijk niet bij te vermelden) vertoont. Ik heb in de context van deze thread niet gezegd dat het over MLM in het algemeen ging, dat maak je er nu zelf van.
Ik ben niet van of voor Amway, maar het marketing gedeelte heeft betrekking op alle MLM bedrijven, het grote plaatje dan.
Ik kan je verzekeren dat amway niet zolang zou bestaan als het iets onrechtmatigs had.
Ik kan me nog herrineren dat er een MLM bedrijf was enige jaren terug, die alleen geld verhandelde, ben er ook eens voor benaderd, maar heb geweigerd.
Je moest geloof ik 5000€ inleggen en mensen zien te bewegen hetzelfde te doen.

Afijn, die heeft het jaar niet vol gemaakt en de oprichters zijn vervolgt.
Illegaal wordt afgestraft in Nederland. en terecht.
Laatst gewijzigd door MicheLM op 26 okt 2004 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Kristina »

De rest laat ik maar doen, dat is een andere discussie en daar heb ik verder geen zin in.
Nee, zodra het jou niet meer boeit, kap je ermee. Hetzelfde flikte je gister. Typisch!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Ik ben niet van of voor Amway, maar het marketing gedeelte heeft betrekking op alle MLM bedrijven, het grote plaatje dan.
Maar het verhaal in deze thread niet. Zie bladzijde 8, daar was jouw reactie op een bericht van mij:

"Amway vertoont zo'n beetje alle kenmerken van illegale kettingverkoop die er te vinden zijn."

"Illegale ketting verkoop is verboden, bestaat niet in nederland.
Leg eens uit wat volgens jou kettingverkoop/pyramideverkoop is.
Ik denk niet dat je het goede plaatje voor ogen hebt."


Hiermee werd de discussie over dit punt gestart. Nogmaals, het ging over Amway, jij trekt het nu breder, dat is niet mijn probleem. Je moet mij niet dingen in de mond gaan leggen die ik niet gezegd heb.
Ik kan je verzekeren dat amway niet zolang zou bestaan als het iets onrechtmatigs had.
Want? Je werkt voor een overheidsdienst die onderzoek doet naar dergelijke praktijken of zo? Waar baseer je die uitspraak op? Waarom denk je dat Amway regelmatig onder vuur ligt in de rechtbank?
Ik kan me nog herrineren dat er een MLM bedrijf was enige jaren terug, die alleen geld verhandelde, ben er ook eens voor benaderd, maar heb geweigerd.
Nu omschrijf je het zelf ook al fout. Dit is geen MLM maar een plain and simple piramidespel.
De rest laat ik maar doen, dat is een andere discussie en daar heb ik verder geen zin in.
Nee, zodra het jou niet meer boeit, kap je ermee. Hetzelfde flikte je gister. Typisch!
Omdat het feitelijk niets met de discussie te maken heeft, Kristina. Ik kan hier wel een hele boom op gaan zetten over de vraag of een gedragsgestoorde zich bewust is van hetgeen hij doet maar ik geloof niet dat dat veel met MLM te maken heeft, toch? Als ik hier een discussie over wil voeren dan ga ik wel naar een ander forum.

De discussie over de vraag of iemand objectief is vind ik gewoon van ondergeschikt belang voor deze discussie. MicheLM vindt het de aard van het beestje, ik niet. Dit ontaardt sowieso in een wellus-nietus kwestie en aangezien het niet op mijn vakgebied ligt vind ik het verder ook niet interessant, wederom in het kader van deze thread.

Is dat nou echt zo vreemd? Ik probeer het hier nog over MLM te hebben en alles wat daar direct omheen gebeurd. Als jij het dan typisch vindt dat ik nevendiscussies die hier feitelijk niet thuishoren verder laat rusten dan verschillen we ook daarover duidelijk van mening.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Is dat nou echt zo vreemd? Ik probeer het hier nog over MLM te hebben en alles wat daar direct omheen gebeurd. Als jij het dan typisch vindt dat ik nevendiscussies die hier feitelijk niet thuishoren verder laat rusten dan verschillen we ook daarover duidelijk van mening.
behalve dan wanneer het jou uitkomt.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Nu omschrijf je het zelf ook al fout.

Ik omschreef niets fout,
Dit is geen MLM maar een plain and simple piramidespel.
is precies wat ik zei ... goed lezen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

behalve dan wanneer het jou uitkomt.
Tsja zeg, als ik al niet meer zelf mag bepalen waar ik het wel of niet over heb?! Jij beslist toch ook zelf of je ergens nog op reageert of niet?
is precies wat ik zei ... goed lezen
Dit is wat je EXACT zei:

"Ik kan me nog herrineren dat er een MLM bedrijf was enige jaren terug, die alleen geld verhandelde, ben er ook eens voor benaderd, maar heb geweigerd. Je moest geloof ik 5000€ inleggen en mensen zien te bewegen hetzelfde te doen."

Ik zie hier NERGENS het woord piramidespel staan. JIJ noemt het MLM.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik zie hier NERGENS het woord piramidespel staan. JIJ noemt het MLM.
Oke, sorry, je hebt gelijk.
Het bedrijf profileerde zich als zijnde MLM, maar heeft nog geen jaar bestaan. Het verhandelde alleen geld, ik noemde het MLM omdat het zich zo noemde, maar dit was het natuurlijk niet.
Hoe het precies heette weet ik niet meer, maar het is terecht verboden.
Was inderdaad pyramide verkoop op de foute manier.

Madeleine

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik vind persoonlijk anders de manier van ronselen wat veel MLM-bedrijven doen, verdacht veel lijken op de manier hoe de piramidespellen werken.

Je moet geld inleggen, belangrijk is dat je iemand anders vindt die ook geld wil inleggen want dan heb jij je inleggeld er weer uit. Ook ligt de nadruk op zoveel mogelijk inleggers (distributeurs).

Het verschil met geldpiramides en MLM is dat er een product (wat markttechnisch veel te duur is) er aan vastgeplakt is. Maar aan de andere kant weten wij allemaal dat tijdens de bijeenkomsten niet de nadruk ligt op het verkopen van de producten maar op het zoeken van anderen die óók distributeur wil worden.

Valt het trouwens niet op dat op het moment dat de originele geldpiramidespellen zijn verboden, MLM-organisaties als paddestoelen uit de grond zijn gekomen (op enkele reeds bestaande MLM-bedrijven na). Zou dit een reden hebben?

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik vind persoonlijk anders de manier van ronselen wat veel MLM-bedrijven doen, verdacht veel lijken op de manier hoe de piramidespellen werken.
Beginnen we nu weer van voor af aan???????
:roll: :roll:

Ik dacht dat we dit al een keer of tien behandeld hadden.
Bovendien doet het er niet toe wat jij denkt, maar wat de feiten zijn.

Madeleine

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik dacht dat we dit al een keer of tien behandeld hadden.
Bovendien doet het er niet toe wat jij denkt, maar wat de feiten zijn.
De feiten zijn:

1. je moet inleggeld betalen om verkoper/colporteur te MOGEN worden
2. je weet niet hoe geografisch de diverse distributeurschappen verdeeld zijn in jouw buurt
3. Je hebt geen idee in welk level je instapt
4. Het allerbelangrijkste is om mensen over te halen er ook in te stappen
5. De producten zijn prioriteit 3, dus het is belangrijker om nieuwe instappers te vinden.
6. Producten zijn in verhouding voor de consument té duur omdat hiervan weer bonussen betaald moeten worden dus verkoop wordt moeilijk.

Dit zijn mijn feiten. En de jouwe??

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

De feiten zijn:

1. je moet inleggeld betalen om verkoper/colporteur te MOGEN worden
2. je weet niet hoe geografisch de diverse distributeurschappen verdeeld zijn in jouw buurt
3. Je hebt geen idee in welk level je instapt
4. Het allerbelangrijkste is om mensen over te halen er ook in te stappen
5. De producten zijn prioriteit 3, dus het is belangrijker om nieuwe instappers te vinden.
6. Producten zijn in verhouding voor de consument té duur omdat hiervan weer bonussen betaald moeten worden dus verkoop wordt moeilijk.

Dit zijn mijn feiten. En de jouwe
Je presenteert jouw feiten als DE feiten.

1. ja, je moet betalen om te mogen werken
2. kwestie van onderzoek doen
3. kwestie van onderzoek doen, ik sta op nivo 19 en ik heb 16 nivo's onder me.
4. zonder klanten wordt er niets uitbetaald, geen dubbeltje
5. zonder klanten geen ............................
6. waar denk je dat vertegenwoordigers van niet-mlm bedrijven hun bonussen van betaald krijgen. Als de produkten te duur zouden zijn, zou je uiteindelijk geen klanten meer over hebben. Gelukkig houd ik me niet met produkten bezig.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

De feiten zijn:

1. je moet inleggeld betalen om verkoper/colporteur te MOGEN worden
2. je weet niet hoe geografisch de diverse distributeurschappen verdeeld zijn in jouw buurt
3. Je hebt geen idee in welk level je instapt
4. Het allerbelangrijkste is om mensen over te halen er ook in te stappen
5. De producten zijn prioriteit 3, dus het is belangrijker om nieuwe instappers te vinden.
6. Producten zijn in verhouding voor de consument té duur omdat hiervan weer bonussen betaald moeten worden dus verkoop wordt moeilijk.

Dit zijn mijn feiten. En de jouwe??
Mijn feiten,

1. Ja je moet inleggeld betalen, kun je mij een bedrijf laten zien die
dat niet hoeft. ( een B.V. al 25.00 €), dan zijn ze bij MLM nog
goedkoop.
2.Het is niet belangrijk waar andere distributeurs in jou omgeving zitten,
je zit niet aan die omgeving vast.
3.Ja je weet PRECIES in welk level je instapt, jij weet echter niet
waar je het over hebt.
4. Je laat wederom zien dat je onzin wauweld, we halen geen mensen
over,
want als je iemand moet overhalen, voert deze vervolgens
geen klap uit.
5.Zie punt 4
6.Je zou een stuk minder op je falie krijgen van voorstanders als je:

- je feiten beter op een rijtje hebt ( je gokt maar wat)
-Wat minder uit de hoogte doet en je arrogantie laat varen.
-Mensen in hun waarde laat, dan doen ze dat met jou ook.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Mijn feiten,
1. Ja je moet inleggeld betalen, kun je mij een bedrijf laten zien die
dat niet hoeft. ( een B.V. al 25.00 €), dan zijn ze bij MLM nog
goedkoop.
Ieder ander bedrijf waar je solliciteert. Ik ken geen enkele baan waar ik moet betalen om er te mogen werken. En NEE, MLM is geen eigen bedrijf beginnen.
2.Het is niet belangrijk waar andere distributeurs in jou omgeving zitten, je zit niet aan die omgeving vast.
Maar zo'n beetje IEDEREEN begint in zijn eigen omgeving met zoeken naar klanten en nieuwe distributeurs. Jouw argument maakt het alleen maar erger: je moet dus van alle geografische locaties weten hoeveel distributeurs actief zijn enzovoorts.
3.Ja je weet PRECIES in welk level je instapt, jij weet echter niet
waar je het over hebt.
Dit wordt niet spontaan verteld. Als je er naar vraagt krijg je misschien antwoord, maar in hoeverre dat antwoord betrouwbaar is is ook nog maar de vraag.
4. Je laat wederom zien dat je onzin wauweld, we halen geen mensen over, want als je iemand moet overhalen, voert deze vervolgens geen klap uit.
Ik wist niet dat je psychologie had gestudeerd. Als je iemand goed overhaalt zal hij erin geloven en er zeker mee aan de slag gaan.
6.Je zou een stuk minder op je falie krijgen van voorstanders als je:
- je feiten beter op een rijtje hebt ( je gokt maar wat)
Nee, we baseren de uitspraken op praktijkverhalen en logische redenatie.
-Wat minder uit de hoogte doet en je arrogantie laat varen.
Wie de schoen past.
-Mensen in hun waarde laat, dan doen ze dat met jou ook.
Idem.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

En NEE, MLM is geen eigen bedrijf beginnen.
EN WIE BEPAALD DAT.....JIJ MISSCHIEN????
Je begint al net zo arrogant te worden als Madeleine :roll:
Jouw argument maakt het alleen maar erger: je moet dus van alle geografische locaties weten hoeveel distributeurs actief zijn enzovoorts
.

Ik heb net uitgelegt dat het niet uitmaakt, als jij dat wel vind is dat jou probleem toch.
Ik ben hier degene die MLM doet, dacht ik, dus dat maakt jou geen deskundige.
Dit wordt niet spontaan verteld. Als je er naar vraagt krijg je misschien antwoord,
Fout, wordt wel verteld, maar op welk level je zit en wie je upline is, is niet belangerijk voor je functioneren.
Daarom wordt het misschien niet direct verteld, maar het beslist geen geheim.
Nee, we baseren de uitspraken op praktijkverhalen en logische redenatie.
Ja, dat laat je weer duidelijk zien studentje, bovendien was deze quote naar Madeleine gericht, niet naar "Big Brother" student in bemoeizucht.
Wie de schoen past.
Idem.
Inderdaad

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door MicheLM »

Het lijkt wel, alsof jij willt dat we"in de fout" gaan, alleen om te kunnen zeggen "zie je wel", we hadden toch gelijk.
Je legt ons woorden in de mond, verdraait de waarheid en dit alles alleen om je gelijk te kunnen halen.
(Als ik de waarheid vertel, zeg je dat dit niet zo is en komt met een uitspraak die ik had moeten zeggen)
Zielig hoor!!!

Gesloten