Annikaatje schreef:Hahaha, ik had je ook een boete gegeven. Wijsneus!SSodjad schreef:Na schooltijd ben ik met een oud klasgenoot (van mij rond 16:45 naar de bioscoop in spui den haag gegaan. Toen de film afgelopen was ben ik samen met hem naar den haag centraal gegaan met tram 2. Eenmaal in de tram ben zag ik dat er kaart controle was. Aan mijn linker kant zag ik tot mij verbazing dat een van de conducteur een “ leuke meid “ geen boete gaf. Ze was hele tijd bezig met het flirten en lief doen tegen de conducteur. Ik zei tegen mijn klasgenoot wat een leuke meid. Na dat ik uitstapte op den haag centraal, kwam de conducteur naar mij toe en ik sprak hem erop aan dat zij een boete hiervoor had moeten krijgen. Zijn reactie was “ik moet helemaal niks en waarom zeg jij ‘******’ ”. Waarop ik zei : ”mijn excuus als u dat heeft gehoord maar ik zei wat een leuke meid. En volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”. Hij begon gelijk weer te zeggen met een hoge stem van “ik moet helemaal niks.” Ik zei weer ”volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”.
Tuurlijk kan je de boete aanvechten, maar besef dat je dit wel redelijk aan jezelf te danken hebt. Als jij gewoon normaal was weggelopen, was er niets aan de hand. En ik ben nog nooit een OV'er tegengekomen die niet blij was voor zijn mede-OV'er dat hij of zij toch geen boete kreeg. Dat jij die 'leuke' meid dat niet gunt, is gewoon onsympathiek - wees gewoon blij voor haar. 't Is toch niet dat je zelf wél een boete kreeg? (De boete als gevolg van jouw gezeur niet meegerekend.)
Iemand moet de eerste zijn.....
Iedereen zou gelijkwaardig behandeld moeten worden, ongeacht of je een leuke meid met grote peren bent oid.
Als de een een boete krijgt behoort de ander deze ook te krijgen, gelijke monniken gelijke kappen.
Blijkbaar was deze BOA niet gediend van enig repliek. Deze BOA had ook anders kunnen reageren....bv mert een knipoog naar TS dat als deze ook grote peren had deze wellicht ook zou mazzelen.