LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Hoezo? Ik ben gister ook weer eens een keer met de trein gegaan. Loketten zijn er niet meer, dus MOET je wel uit de automaat je kaartje halen. Eerst heel goed de gebruiksaanwijzing gelezen ( nog nooit gedaan) en opgevolgd, mijn bankpas in de gleuf en dan? Betaal anders! Hoe anders? Met contant geld? Dat wou ik niet en dan is het alternatief hier bij ons op het station, een kaartje bij de kiosk kopen voor € 0,50 extra! Ik blij! Had ik toch mijn kaartje. Hoe dan als je geen cash bij je hebt?
Oja, even naar een bank om te pinnen, Maarja, dan mis ik de trein! O jee, wat een problemen toch!
Oja, even naar een bank om te pinnen, Maarja, dan mis ik de trein! O jee, wat een problemen toch!
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Dat iemand in dienst van een organisatie zoals ns een dienstpet mag dragen geeft die persoon een zekere status. Een status waarmee die persoon zich verheven voelt boven de rest. Dat neemt niet weg dat die persoon best de service mag verlenen die men van een organisatie als ns verwacht gegven het feit dat deze behoorlijk hoge tarieven rekent om van a naar b te kunnen met de nodige vertragingen er bij.
Overigens doen die "mavo-petten" gewoon hun werk en zij krijgen daar goed voor betaald gezien de hoge tarieven van ns. Voor mij een reden om als het even kan zo min mogelijk gebruik te maken van het openbaar vervoer.
Overigens doen die "mavo-petten" gewoon hun werk en zij krijgen daar goed voor betaald gezien de hoge tarieven van ns. Voor mij een reden om als het even kan zo min mogelijk gebruik te maken van het openbaar vervoer.
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Of het veel gebruikt gaat worden of niet: er blijven kosten aan verbonden. Het levert de NS echter geen nieuwe klanten op. Die kosten moeten ergens van betaald worden en dus moeten de treinkaartjes weer duurder worden. Die automaten zijn door deskundige technici ontwikkeld. Denken jullie nou echt dat die deskundigen en de NS geen onderzoek hebben gedaan naar de realiseerbaarheid van biljetlezers in combinatie met de Nederlandse economie? Als het goedkoop te realiseren was dan hadden ze het echt wel gedaan. Je kan er daarom vanuit gaan dat er voor het moeten realiseren van zoiets onevenredig veel kosten gemaakt moeten worden terwijl het echt niet zoveel oplevert. De NS heeft echt wel economen in dienst die berekend hebben hoeveel mensen er wel of niet gebruik van zullen maken. De kaartlezer ontbreekt niet voor niks mensen. Iedereen doet maar alsof het een kleine moeite is, maar ga je eens verdiepen in de techniek, de kosten en de economische toestand in Nederland.Hoezo biljetlezer installeren en de kaartjes 15 euro duurder Keesjan?
Service die door relatief weinig mensen gebruikt wordt? Zeker weten dat die lezer heel veel gebruikt gaat worden.
Er dient geld op je chipknip of je rekening te staan. Dat is niet de schuld van de NS.Eerst heel goed de gebruiksaanwijzing gelezen ( nog nooit gedaan) en opgevolgd, mijn bankpas in de gleuf en dan? Betaal anders!
Als je niet wilt betalen, dan houdt het op he.anders? Met contant geld? Dat wou ik niet
Alsof de tarieven van de NS bepalen hoe goed werknemers betaald krijgen. Treinen en materieel kosten ook geld. Enig idee hoeveel een trein kost? 1 wagon kost al 1 miljoen euro. Dan praat ik nog niet eens over de gruwelijke hoeveelheid stroom wat dat ding trekt. Sommige mensen denken dat alles gratis is of hoort te zijn. Iedereen loopt wel te zeuren over hoge tarieven, maar voor het geld dat je nodig hebt om een rijbewijs te halen en een auto te kopen kan je al 5 jaar onbeperkt reizen met de trein. Dan heb je nog niet eens je benzine gekocht.Overigens doen die "mavo-petten" gewoon hun werk en zij krijgen daar goed voor betaald gezien de hoge tarieven van ns. Voor mij een reden om als het even kan zo min mogelijk gebruik te maken van het openbaar vervoer.
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Sorry Jan Kees. Er stond/staat € 2800 op de rekening. Nou, dat moet toch genoeg zijn voor een retourtje van waar dan ook in Nederland naar Urecht.. Met 40% korting ook nog!
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
De werkelijke oorzaak van het niet werken kan overal aan liggen. Dat is voor ons niet te controleren. Drukken op "chipknip" inplaats van "pin" is ook nog een mogelijkheid. Als de automaat stuk was, dan had de kiosk die 50 cent extra niet in rekening mogen brengen.
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Doe mij toch maar de trein. 1 jaar onbeperkt reizen met alle OV in Nederland (OV-kaart) is duur, maar nog gemiddeld goedkoper dan de auto (benzine, keuringen,reparaties,belastingen etc.).En heel belangrijk: ik vind het reizen vaak comfortabeler en rustiger dan in de auto.
Hangt er ook vanaf wanneer,hoe vaak en hoe ver je reist natuurlijk.
En wat betreft de papiergeldlezer in de automaat: de NS kan wel onderzoeken laten uitvoeren, maar laten ze eens doen wat de mensen graag willen, dat is pas service. Doet er niet toe of dat geeen extra reizigers trekt, 't levert wel een hogere waardering op. Geen verhalen van: die lezers zijn te duur, weet je wel hoeveel stroom zo'n trein verbruikt en aanverwante afleidingsmanoeuvres. Zolang de NS de NOC NSF financieel kan sponsoren, kan ze ook die lezers installeren (en de meeste loketten openhouden!!). De reiziger zit niet te wachten op sponsoring door de NS, wel de genoemde zaken.
Die sponsoring is nou echt wat je noemt weggegooid geld en levert heus geen extra klanten op.
Hangt er ook vanaf wanneer,hoe vaak en hoe ver je reist natuurlijk.
En wat betreft de papiergeldlezer in de automaat: de NS kan wel onderzoeken laten uitvoeren, maar laten ze eens doen wat de mensen graag willen, dat is pas service. Doet er niet toe of dat geeen extra reizigers trekt, 't levert wel een hogere waardering op. Geen verhalen van: die lezers zijn te duur, weet je wel hoeveel stroom zo'n trein verbruikt en aanverwante afleidingsmanoeuvres. Zolang de NS de NOC NSF financieel kan sponsoren, kan ze ook die lezers installeren (en de meeste loketten openhouden!!). De reiziger zit niet te wachten op sponsoring door de NS, wel de genoemde zaken.
Die sponsoring is nou echt wat je noemt weggegooid geld en levert heus geen extra klanten op.
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
ik kan me voorstellen dat er geen biljetten in automaten gaan om dezelfde reden als er geen strippenkaarten meer uitkomen: omdat veel vandalen het gemakkelijk/leuk/kicken vinden om zo'n automaat open te maken en leeg te roven!
Ook in de bus kost een kaartje opeens veel meer! En de reden dat je korte ritje zoveel duurder is juist tegen dat stukje kansberekening: de kans dat je gepakt wordt is kleiner, dus het mogelijke gevolg is erger gemaakt (risico is een combinatie van kans en straf).
Misschien kun je beter zeuren over zwartrijders en vandalen die dit soort maatregelen nodig maken!
Ook in de bus kost een kaartje opeens veel meer! En de reden dat je korte ritje zoveel duurder is juist tegen dat stukje kansberekening: de kans dat je gepakt wordt is kleiner, dus het mogelijke gevolg is erger gemaakt (risico is een combinatie van kans en straf).
Misschien kun je beter zeuren over zwartrijders en vandalen die dit soort maatregelen nodig maken!
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Dat zijn twee verschillende zaken. Service verlenen kost geld en levert niks op. De NS moet dan een consessie doen tussen onevenredig veel geld verliezen en extra waardering van klanten. Als dan blijkt dat met het installeren van biljetlezers ze hooguit een handje vol klanten 5 minuten tevreden stellen die daarna toch weer het bedrijf afzeiken, dan kan ik me heel goed voorstellen dat de NS daar geen geld aan kan/wil besteden. Sponsering is een ander potje. Dat is gewoon reclame en dat levert naamsbekendheid op. Voor het eerste krijgen ze dus niks terug, voor het tweede wel. Dat is het verschil.Zolang de NS de NOC NSF financieel kan sponsoren, kan ze ook die lezers installeren (en de meeste loketten openhouden!!).
Trouwens, wen er maar vast aan dat je niet meer met contact geld kan betalen. De NS is bezig met toegangspoortjes en het oude kaartje komt te vervallen. In plaats daarvan krijg je een plastic pasje in je portemonnee die je van te voren moet opwaarderen. Eenmaal opgewaardeerd geeft het pasje toegang tot de stations en de treinen.
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
heb jij dan overal verstand van of denk je alleen zelf dat je overal wat van af weet? of heb je gewoon niets anders te doen?
het zal het laatste wel zijn, jesusmina, wat ben jij een egotripper en geil op je eigen schrijfsels zeg. denk je nou echt dat we daar met zijn allen op zitten te wachten?
ik weet het antwoord eigenlijk wel, ja dat denk je! ziel!
het zal het laatste wel zijn, jesusmina, wat ben jij een egotripper en geil op je eigen schrijfsels zeg. denk je nou echt dat we daar met zijn allen op zitten te wachten?
ik weet het antwoord eigenlijk wel, ja dat denk je! ziel!
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
De NS krijgt door de sponsoring meer naamsbekendheid, zegt Keesjan. Maar iedereen kent de NS toch allang. En door die sponsoring haken juist veel klanten af, die denken: laat ze ******** dat sponsorgeld overgooien in het potje voor verbetering van veiligheid en onderhoud!! En dus levert dat negatieve reacties op. Wat wint de NS hier in hemelsnaam bij?
Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS
Reclame werkt door herhaalde aanbieding. Mensen gaan iets wat ze vaak zien automatisch meer waarderen dan iets wat ze nooit zien. Daarbij probeert de NS ook interlokale en internationale klanten te trekken voor eventuele latere projecten. Verder heeft de NS regelmatig acties en maken ze daar reclame voor. Sponsering is vele malen goedkoper dan reclame via reguliere media.