RET prijsverschil
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55
RET prijsverschil
Laatst samen met mijn vrouw met de RET gereisd. Samen tegelijk een identieke reis gemaakt waarbij ik altijd als eerste incheckte en daarachter meteen mijn vrouw. Uitchecken weer ik eerst dan mijn vrouw. Dus geen personen ertussen.
Toch is de ritprijs 9 cent verschil. Na een logfile zou ik 1 station ervoor ingecheckt hebben op centraal terwijl we beide op beurs zijn ingestapt. We. Hebben constant ingecheckt en uitgecheckt met niet rijdende tram.
Nu boeit mij die 9 cent niks, maar iets gaat er niet goed bij de RET. Volgends de RET werken de systemen op GPS. Nu heeft Rotterdam veel hoogbouw. Dus dan kan GPS wel ff wegvallen lijkt mij. Maar dat betekent dus dat hun systeem dan de laatste positie neemt. In mijn geval dus een nadeel. Maar op miljoenen reizigers loopt het wel op dan, toch ?
Toch is de ritprijs 9 cent verschil. Na een logfile zou ik 1 station ervoor ingecheckt hebben op centraal terwijl we beide op beurs zijn ingestapt. We. Hebben constant ingecheckt en uitgecheckt met niet rijdende tram.
Nu boeit mij die 9 cent niks, maar iets gaat er niet goed bij de RET. Volgends de RET werken de systemen op GPS. Nu heeft Rotterdam veel hoogbouw. Dus dan kan GPS wel ff wegvallen lijkt mij. Maar dat betekent dus dat hun systeem dan de laatste positie neemt. In mijn geval dus een nadeel. Maar op miljoenen reizigers loopt het wel op dan, toch ?
-
- Berichten: 32454
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: RET prijsverschil
1 miljoen x 9 cent is 90.000 euro. Loopt inderdaad op, maar rijk worden ze er niet van. Hoeveel miljoenen reizigers heeft de RET jaarlijks eigenlijk? En hoe vaak komt dit verschil van 9 cent volgens jou voor?Limlander40 schreef: ↑19 mar 2024 17:44Laatst samen met mijn vrouw met de RET gereisd. Samen tegelijk een identieke reis gemaakt waarbij ik altijd als eerste incheckte en daarachter meteen mijn vrouw. Uitchecken weer ik eerst dan mijn vrouw. Dus geen personen ertussen.
Toch is de ritprijs 9 cent verschil. Na een logfile zou ik 1 station ervoor ingecheckt hebben op centraal terwijl we beide op beurs zijn ingestapt. We. Hebben constant ingecheckt en uitgecheckt met niet rijdende tram.
Nu boeit mij die 9 cent niks, maar iets gaat er niet goed bij de RET. Volgends de RET werken de systemen op GPS. Nu heeft Rotterdam veel hoogbouw. Dus dan kan GPS wel ff wegvallen lijkt mij. Maar dat betekent dus dat hun systeem dan de laatste positie neemt. In mijn geval dus een nadeel. Maar op miljoenen reizigers loopt het wel op dan, toch ?
-
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: RET prijsverschil
En hoe vaak gebeurt het tegenovergestelde. Dat je dus minder betaald, ook vanwege de GPS?
Re: RET prijsverschil
Eis die negen cent terug. En laat voortaan uw vrouw voorgaan.
Erthanax
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Re: RET prijsverschil
Ze gebruiken inderdaad GNSS maar niet alleen dat. De satellietinformatie wordt gecombineerd met zaken als snelheid en bekende locaties als de route en haltes. Eigenlijk vergelijkbaar met de navigatie in je auto. Als je in een tunnel rijdt kan je ook nog steeds zien waar je rijdt. Dus dat de ontvanger niet altijd alle satellieten ziet is niet de oorzaak. Overigens gebruiken moderne ontvangers niet alleen GPS maar ook Galileo en Glonass (daarom schrijf ik hierboven GNSS) waardoor een ontvanger eigenlijk altijd wel een paar satellieten "ziet", ook tussen hoge gebouwen.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55
Re: RET prijsverschil
Zoals jij het voorstelt, zou het dus niet moeten kunnen dan. Wat is jouw verklaring dan ?rwolters schreef: ↑19 mar 2024 19:03Ze gebruiken inderdaad GNSS maar niet alleen dat. De satellietinformatie wordt gecombineerd met zaken als snelheid en bekende locaties als de route en haltes. Eigenlijk vergelijkbaar met de navigatie in je auto. Als je in een tunnel rijdt kan je ook nog steeds zien waar je rijdt. Dus dat de ontvanger niet altijd alle satellieten ziet is niet de oorzaak. Overigens gebruiken moderne ontvangers niet alleen GPS maar ook Galileo en Glonass (daarom schrijf ik hierboven GNSS) waardoor een ontvanger eigenlijk altijd wel een paar satellieten "ziet", ook tussen hoge gebouwen.
Re: RET prijsverschil
Het apparaat in de tram bepaalt waar je in/uitstapt. Blijkbaar liep die nog een halte achter.
Plaatsbepaling met satelliet is leuk, maar staan haltes niet simpelweg "voorgeprogrammeerd?" Halverwege uitstappen kan immers niet.
Als laatste instappen , en als eerst eruit lijkt me voordeligst.
Plaatsbepaling met satelliet is leuk, maar staan haltes niet simpelweg "voorgeprogrammeerd?" Halverwege uitstappen kan immers niet.
Als laatste instappen , en als eerst eruit lijkt me voordeligst.
Re: RET prijsverschil
Dat gaat toch niet als iedereen dat doet.
-
- Berichten: 32454
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: RET prijsverschil
Wat gaat niet? Dat iedereen als laatste in stapt? Natuurlijk wel. Als het om 9 cent gaat is er bij Nederlanders veel mogelijk. Dan ken jij de volksaard hier niet.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55
Re: RET prijsverschil
Dat denk ik dus ook, maar laatst was bij overtreders iemand die ze bekeurde omdat hun kaartlezer aangaf dat iemand incheckte en ook weer uitcheckte op dezelfde halte. Dat zou dit wel kunnen verklaren, toch ?