LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten koffers

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Re: Studenten koffers

Ongelezen bericht door Gast »

Zeker nooit beseft dat je zelf ook ooit eens in een kinderwagen hebt gelegen??
In ieder geval niet in een trein of bus! :D

Gast

In ieder geval niet in een trein of bus!
Nee jij werd vooruit gestuurd per pakketdienst... :lol:

billy

Ongelezen bericht door billy »

:lol: :lol: :lol: :lol: adrem!

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Nog even "doorstuderen" en misschien leer je dan ook dat je als persoon ook failliet kan gaan.
Veel succes
Srry is niet mijn studierichting en weet je het zo goed uit persoonlijke ervaring?

Gast

Srry is niet mijn studierichting en weet je het zo goed uit persoonlijke ervaring?
Dat heeft niets met studierichting te maken, maar algemene ontwikkeling. Met doorstuderen bedoelde ik dat je blijkbaar nog erg jong moet zijn dat je dit niet weet.
Ik moet jou ook alles haarfijn uitleggen. Maar enige interesse van jouw zijde bespeur ik helaas niet... :(

Gast

Nee jij werd vooruit gestuurd per pakketdienst...
Ooit wel van een auto gehoord????? duhhhhhh, dat is toch veel veiliger en makkelijker om je kind in te vervoeren! :P

Gast

Of het veiliger is weet ik niet, handiger zeker wel. Het lijkt me verschrikkelijk om met een kinderwagen met het openbaar vervoer te gaan. Ik weet wel dat mijn moeder dat vroeger nooit heeft gedaan. Maar dat komt misschien omdat er nu veel meer alleenstaande moeders zijn die geen auto hebben. Ja, dan moet je wel.

Gast

pfffff..wat een onzin allemaal, studenten tegen aow-ers,waar hebben we het over zeg ! Ieder z'n leven denk ? Maar ik blijf erbij dat je beter geld kunt gaan verdienen met werken dan uitgeven door te studeren !

Gast

Ooit wel van een auto gehoord????? duhhhhhh, dat is toch veel veiliger en makkelijker om je kind in te vervoeren
Het zou beter zijn geweest wanneer je al op jongere leeftijd kennis had gemaakt met het OV en niet zo "verwend" was geworden met vervoer van deur tot deur. Dan had je misschien wat berip getoond voor die mensen die aangewezen zijn op OV en dus ook hun kind moeten meenemen. En dat gaat meestal in een kinderwagen.
Ik ben benieuwd als je straks zelf kinderen hebt, of je je kind dan thuislaat om te voorkomen dat anderen zich misschien aan jou, je kind en je kinderwagen (waar dan ook) ergeren.

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Er viel mij vandaag iets op. In de intercity van Eindhoven naar Maastricht waren in het bovencompartiment van de dubbeldekker GEEN bagagerekken. Diegene in het ondercompartiment waren iets van 20 com hoog en daar past geen tas tussen. Wellicht dat de NS hier aandacht aan mag schenken.

Gast

blabla studenten blabla leer eens algemeen beschaafd Nederlands blabla ga werken blabla bagage blabla moeders met kinderwagens blabla ik erger me zo aan blabla ik heb lekker toch gelijk :P

dit forum is onderhoudender dan the bold!!

Gast

idd in die dubbeldekkers kan ik mijn tas niet kwijt in het bagagerek :?

als je nu studeert, verdien je het later ruimschoots terug 8)

Sony

Ongelezen bericht door Sony »

mensen, waarom worden de studenten aangevallen. Hoe zit het met mensen die op vakantie gaan en HELE GROTE KOFFERS BIJ ZICH HEBBEN. Ik kan me dan ook niet bewegen net zolas jullie bij de tassen van studenten. En ook studenten werken en betalen netjes hun belasting. Ook zij betalen aan hun OV-jaarkaart, zoals jij voor je treinkaartjes. En als er geen studenten meer zijn moeten jullie nog harder werken en waarschijnlijk tot je 80ste als het niet langer is. En dan zul jij ze moeten verzorgen.

Gast

Geplaatst op 01 Mrt 2005 20:04 door Sony

--------------------------------------------------------------------------------

mensen, waarom worden de studenten aangevallen. Hoe zit het met mensen die op vakantie gaan en HELE GROTE KOFFERS BIJ ZICH HEBBEN. Ik kan me dan ook niet bewegen net zolas jullie bij de tassen van studenten. En ook studenten werken en betalen netjes hun belasting. Ook zij betalen aan hun OV-jaarkaart, zoals jij voor je treinkaartjes. En als er geen studenten meer zijn moeten jullie nog harder werken en waarschijnlijk tot je 80ste als het niet langer is. En dan zul jij ze moeten verzorgen.
Typisch een reactie van een student.....[althans zo ingeschreven]... :lol:

Gast

Het valt me erg op dat studenten overal de dupe van zijn: ze moeten hun tas bij zich houden en anderen geen last bezorgen. De reden dat zoveel studenten met de trein gaan is eenvoudig: de student heeft het geld niet om op kamers te gaan. Als je echter al op kamers woont en je zou niet naar huis komen, dan kijk je niet naar je ouders om, kom je wel dan hebben anderen last van je.

Zelf studeer ik nu al 2 jaar aan het conservatorium van Den Haag orkestdirectie en moet soms veel meenemen. Ik woon in Apeldoorn ( ouderlijk huis), maar heb een kamer in Den Haag. Soms moet ik een cello, viool en weekendtas mee naar huis nemen en kan me dan wel voorstellen dat er mensen zijn die daar niet tegen kunnen, maar wij hebben er ook niet om gevraagd. Probeer zelf alles eens behoorlijk neer te zetten als je je handen niet vrij hebt en niemand een poot uitsteekt! Bovendien zijn het vooral de zakenlui die het irritantst zijn. Ik ben 1 keer eerste klas gaan zitten om lekker rustig van DH naar Maastricht te kunnen voor een recital. Vervolgens waren die lui ( express) alleen maar aan het praten over hoe vervelend studenten zijn en hoeveel ruimte ze innemen....en dat drie uur lang.....
Waag het dan ook niet om er iets van te zeggen. Als mensen die zich er zo druk over maken zich zelf net zo aan de regels houden, aan hun eigen normen.....dan is er nergens last van...

Dus help iemand die heel lastig zijn spullen kwijt kan.
neem zelf ook een onnodige ruimte in
enz.

Bovendien kan je gewoon nergens je spullen kwijt. De ruimtes zijn veels te klein. Dus daar mag zeker naar gekeken worden!

Ten laatste:Later zullen wij later nog veel meer moeten gaan betalen aan belasting om jullie allemaal een tevreden oude dag te geven...ik weet niet wie er slechter af is........

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En ook studenten werken en betalen netjes hun belasting. Ook zij betalen aan hun OV-jaarkaart, zoals jij voor je treinkaartjes.
Studenten hebben over het algemeen alleen bijbaantjes. Daarin verdien je zo weinig dat de belasting ook niet erg veel kan zijn. En die kan je aan het einde van het jaar nog weer terugvragen ook.

En studenten betalen hun OV kaart niet, die krijg je als onderdeel van je studiefinanciering die je van de Staat krijgt. En ja ik kan het weten, want ik ben zelf student.

Gast

geen zi om het forum hellemaal te lezen maar studenten moeten ook thuis geraken van hun kamer en dan hebben ze een heleboel bagage bij. Spijtig genoeg heeft de meerderheid van de studenten geen wagen of kunnen ze met iemand mee rijden en zijn verplicht met het openbaar vervoer te gaan.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Neem dan niet elke keer je hele kamer mee op je rug. Je kunt echt wel een weekendje zonder je hele cd voorraad en je boekenkast. En die vuile was kun je ook zelf doen, desnoods in de wasserette. Scheelt enorm veel in slepen.

Gast

als ik heel min kamer mee moet nemen heb ik een verhuiswagen nodig. En ik neem zoals de meeste niet al mijn boeken en CD mee naar huis. En natuurlijk kan ik in een wasserette gaan wasssen maar waarom zo ik? als het thuis voor mij gratis kan.
maar ik weet het wel bij sommige mensen gelukkig niet al te veel kan de jeugd en studenten toch niets meer goed doen.

wasvroegerstudent

Ongelezen bericht door wasvroegerstudent »

wat ik nu ga zeggen is erg gevaarlijk want ik ben namelijk afgestudeerd en reis vaak met de trein voor mijn werk.IK hoor dus tot beide kampen.

Die bagage: ok een bekend probleem. Maar vaak is er geen plaats
Ja: bagage staat vaak in het middenpad en je breekt je nek erover.
En nee: het is niet alleen de bagage van studenten.
En ja: leven en laten leven.er zijn ergere dingen op de wereld.

Waar ik mij kapot aan erger is de houding van iedereen, student of niet,
met tassen in het middenpad.
Je wordt stomverbaasd aangekeken als je al normaal opmerkt dat je er echt niet langs kunt.
Een keer heb ik gezien dat een op zich normale opmerking van een
man door een persoon met een belachelijk grote koffer werd beantwoord met het innemen van de bokshouding: wat is dit ?
Maar ok: concucteurs zeggen nooit wat over hinderlijke bagage.

Dus mensen: doe effe normaal tegen elkaar als een ander er iets van zegt.

Maar ja mensen, het probleem heeft zich zelf al opgelost.
DE KOFFIEWAGEN KOMT TERUG

Gesloten