LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

En wat heeft dat hele verhaaltje met de europesche grondwet te maken?
Helemaal niks.
Verdiep je dus eerst ergens in voordat je hard gaat lopen schreeuwen.

NNNNNNNEEEEEEEEE!!!!!!!

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door NNNNNNNEEEEEEEEE!!!!!!! »

Nog even dit:
Het is tijd dat we ophouden met de zwijgende meerderheid te zijn, ga stemmen en stem NNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!
Balkenende is bang dat Nederland (lee": hijzelf) zijn gezicht verliest binnen de EU. HET ZIJ ZO! En wat dan te denken van de Zwitsers, Denen en Engelsen die geen Euro willen?
Nu hebben we de kans! Let wel. jij en ik zijn NIET TEGEN vooruitgang, maar dit is geen vooruitgang!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Kom eens met punten aan uit de grondwet en argumenten waarom je daar tegen zou moeten stemmen.
Daar heb je meer aan dan de loze uitspraken waar je nu mee aan komt zetten.
Jij bent duidelijk tegen de huidige regering in Nederland (wie niet?), maar dat heeft helemaal niks met de europesche grondwet te maken.
Misschien dat je je daar nog even in zou kunnen verdiepen?

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

wat dan te denken van de Zwitsers, Denen en Engelsen die geen Euro willen
Zwets niet, Zwitserland is geen lid van de EU dus kan de euro niet eens als betaalmiddel nemen (wel raar dat euro gewoon als betaalmiddel gebruikt kan worden in zwitserland als ze munt niet willen), De Denen stemden in 1999 tegen en in 2002 voor de euro.
Stem lekker zonder kennis van feiten.

gast1085

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door gast1085 »

Goed gesproken! Eindelijk iemand met verstand van zaken!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is discremenatie van de bovenste plank.En dat tollereer ik echt niet.
Dan maar intollerant.we zijn net uitgeperste citroenen geworden door deze regering die ons zo uitgeknepen hebben zodat we nog net wat lucht kunnen inademen.En o wat is het toch goed voor ons om in te stemmen,terwijl ze het niet kunnen uitleggen waarin het dan toch zit !!!
Mooi weer praatjes om ons vooral toch naar de ja kamp te schoppen.Maar ik schop terug,wegens discremineren van de nee stemmers.Maar ik laat me niet commanderen door het zooitje uit den haag die nooit met de burgers in contact zijn getreden om wat dan ook.Maar nu ineens uit alle hoeken en gaten komen omdat hun willen dat het ja word.Nou ik weet genoeg dat ik daaraan niet mee zal doen!!!
En ook dat ik mijn buik vol heb van al die kletsppraat en loze beloften dat het zo goed is voor ons.Nou mooi niet dus met ons uitgeklede en uitgeholde levens onderhoud.Ze willen alles afschuiven naar de eu.
Dan is den haag er van af.Dus stem NEEEEEEEEEEEEEEEE 8)

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

En weer iemand die niet weet waar het om gaat.
Weer iemand die puur uit onvrede tegen de huidige regering nee gaat stemmen zonder dat hij weet wat er in de europesche grondwet staat.

Bravo mensen, zeer goede redenen om te stemmen... :roll:

gast1085

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door gast1085 »

Ik heb vaak genoeg met mensen uit Den Haag kunnen praten. Ze zijn vaak genoeg op bijeenkomsten in het land. Daarnaast hebben al deze partijen ook plaatselijke afdelingen waarmee je in contact kan komen.
Maar goed, je moet je er ook voor interesseren en niet alleen maar kritiek hebben (zoals ikke85 al mooi verwoordde).
Nee stemmen omdat je tegen de regering bent is niet nee stemmen tegen de grondwet. Stem toch alsjeblieft op gronde van andere argumenten (en die zul je heus wel hebben, want alles heeft zijn voor- en nadelen :wink: ).

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Juist, gast1085.
Het is niet verkeerd om tegen te stemmen, maar doe dit wel om de juiste redenen.

Moskofiets

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Moskofiets »

Worden we WEER bedonderd ????

Bij de invoering van de Euro zijn wij met z'n allen op een gigantische manier belogen en bedrogen: Voorspelde prijsstijgingen als gevolg van de Euro werden naar het land der fabelen verwezen door de voorstanders. Volgens Duisenberg en Kok zou er steng op worden toegezien dat er van de invoering van de Euro geen misbruik gemaakt zou worden !! Bedrijven die dat wel deden zouden vervolgd worden en aan de schandpaal genageld.
Ooit 1 bedrijf aan de schandpaal gezien ????? Ik niet !!
Terwijl eigenlijk de hele Horeca aan de schandpaal hoort !!!
Inmiddels weten we welke "zegeningen" de Euro ons heeft gebracht.
Iedereen (behalve Duisenberg, Kok en cs. uiteraard) voelt het maandelijks in zijn/haar knip !!! :x
Toen werd onze gulden verkwanseld, NU wordt onze Grondwet verkwanseld !!!!
De Europese Grondwet kan onze Grondwet namelijk gewoon overrulen.

Verder kan die Europese Grondwet t.z.t. natuurlijk gewoon aangepast worden ten nadele van de kleinere lidstaten !!!

Ik heb dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat we
nu niet weer bedonderd worden als wij JA stemmen !!

Neem GEEN risico en stem dus NEE !!!!!!

Mr. Moskofiets.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Onzin, bij de euro zijn we namelijk door onze eigen regering en onze eigen medeburgers bedrogen.
Dat staat in zijn geheel los van de grondwet.
Weer iemand dus die de bel heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

bel = uiteraard klok :oops:

hoffie2

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door hoffie2 »

volgens een heleboel opnaaiers hier gebruik je nu geen argumenten....

maar hoe zit het eigenlijk met de argumenten om voor te stemmen????

Of is dat te moeilijk voor deze gastjes??????

Moskofiets

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Moskofiets »

Jammer dan Gast:

Dezelfde politici die ons toen uitsluitend voordelen van de Euro
beloofden, beloven ons nu uitsluitend zegeningen van de Europese Grondwet !!

Zoals een Oudhollands spreekwoord zegt: Een ezel in het gemeen ......etc.

Mr. Moskofiets.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb a. niet gezegd dat ik voor stem
b. heb ik ook niet gezegd dat een ander voor moet stemmen.

Ik heb alleen gezegd dat je om de juiste redenen tegen moet stemmen.
En die komen hier niet naar voren.
Het blijkt dus dat het overgrote gedeelte van de nee-stemmers de inhoud van de grondwet niet kennen en ik denk dat dat een zeer kwalijke zaak is.

En peuterfiets: Ook deze uitspraak van je raakt weer kant nog wal.
Dezelfde politici die ons toen uitsluitend voordelen van de Euro
beloofden
Bij de invoer van de euro is ons namelijk niks gevraagd.
Dit is zonder stemming besloten en dus niet te vergelijken met het referendum nu.
Ook waren dat veel al andere politici en dus niet de zelfde...

Moskofiets

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Moskofiets »

Een ander belangrijk punt om NEE te stemmen:

Invoering betekent (op termijn) het einde van de Nederlandse taal !!!
Bewijzen ?????
De Grondwet beschermt het Nederlands NIET en geeft de regering de mogelijkheid onze taal in de EU stap voor stap af te schaffen:
- Onze taal is NIET aangemeld bij het EU-merken en modellenbureau.
- Er werd afgezien van het recht op Nederlandse vertaling van patenten.
- Het Nederlands EU-voorzitterschap 2004 werd in het ENGELS afgehandeld.
- Verengelsing universiteiten door het (bachelor/master) Verdrag van Bologna.
- Koningin Beatrix bepleitte voor het Europese Parlement taalconcessies !!

De Eu Grondwet maakt van de EU een statenbond en daarmede onze eerste bestuurslaag !!! Hier zullen wij steeds minder met onze eigen taal terecht kunnen !!

VOORKOM DIT EN STEM DUS NEE

Mr. Moskofiets.

gast1085

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door gast1085 »

Hoffie, wat fijn dat je zo denegrerend kunt praten 'gastjes'. Ik en de andere 'gast' geven alleen maar aan dat je niet nee moet gaan stemmen om dit kabinet een klap te geven. Maar als je dan nee gaat stemmen doe het dan echt op basis van dit verdrag (naar mijn mening is Grondwet een verkeerd gekozen woord, daar de woorden 'veranderen van de grondwet' veel mensen de haren overeind doet laten staan, en het om een Verdrag gaat).
Ook ik heb dus niet gezegd 'voor' te zijn. Dus beste Hoffie bedankt voor je 'aanval'!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Kleuterfiets, wanneer dat de belangrijkste reden zou zijn om nee te stemmen ben je echt niet slim bezig... :lol:

gast1085

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door gast1085 »

Mr. Moskofiets, waarom er steeds meer Engels gebruikt wordt als 'voer'taal op de universiteiten is omdat er steeds meer buitenlandse studenten hier komen studeren. Dit betekent niet dat zij geen Nederlands meer leren, ze volgen allemaal een cursus Nederlands als ze hier studeren en worden bijna allemaal opgevangen door Nederlandse studenten. Uit ervaring weet ik dat een buitenlandse student graag wat Nederlands wil leren, dus die taal blijft wel bestaan.
Daarnaast worden veel studenten van deze universiteiten opgeleid voor hoge functies in het bedrijfsleven. Aangezien daar steeds meer internationale functies bijkomen is het van belang om je eigen vakgebied ook in bijvoorbeeld het Engels te kunnen uitvoeren. Een verrijking van de kenniseconomie!

Moskofiets

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Moskofiets »

Gast is ziende blind en horende doof ????
wanneer dat de belangrijkste reden zou zijn
Ik zei: Een ANDER belangrijk punt ..etc. Lezen svp !!!
Het blijkt dus dat het overgrote gedeelte van de nee-stemmers de inhoud van de grondwet niet kennen
Je hoeft de inhoud van de huidig voorgetelde EU Grondwet ook niet te kennen om je stemkeuze te bepalen !!
De huidige inhoud is namelijk volledig worst !!

Na invoering kan de huidige inhoud namelijk vrij snel vervangen worden door gewijzigde artikelen, op voorstel van en bij meerderheid van de grote landen !!! Dit uiteraard tot hun eigen voordeel en ons nadeel.
Nu bepalen wij nog voor 3,8 % wat er gebeurt, straks nog voor 3,3% !!
Is dat beter of slechter ?????

Mr. Moskofiets

Gesloten