LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Hou nou toch eens op, en regel eerst hier je zaakjes!!!!!!!!!!!!!!
JA dat doen we goed hier he?

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

JA dat doen we goed hier he?
Ja hoor daarom kon ie 2 minuten na zijn vrijlating gelijk een journalist voor zijn bek rammen

Geweldig

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Geweldig »

Geplaatst op 31 Mei 2005 20:33 door Gast

Kijk dat ik vind ik nou zo vreemd he. Je mag van de meesten geen andere mening dan tegen hebben. Ook al kom je met duidend goede argumenten.
En waarom zijn jouw "goede" argumenten dan te weerleggen? Blijkbaar zijn die argumenten dan toch niet zo denderend.
Dat is waarom een referendum een slecht middel is. Het is een NEE middel.
Dus omdat de nee-stemmers jouw mening niet delen, is een referendum een slecht middel? Ik ben beniwued naar je diepgaandere gedachte hierachter, als die er al is.
Alleen NEE stemmers weten namelijk een lobby op te starten en rondom valse voorwenselen mensen voor hun te winnen.
En hoe noem je dat gedoe dat de overheid aan het flikken dan? Dat is een fraai voorbeeld zeg, zelf wel 3 miljoen over de rug van burgers uittrekken om ja campagne te voeren, terwijl tegenstanders alles uit eigen beurs mogen betalen. Daarbij zijn het wel de tegenstanders die goede argumenten aanhalen en continu aantonen welke nare gevolgen die grondwet kan hebben, terwijl de voorstanders van die grondwet geen enkel fatsoenlijk argument kunnen aanhalen.
Kijk naar het ja en het nee kamp. Er zijn 100-den stemwijzers die ervoor zorgen dat je altijd nee krijgt. en ik heb er veel ingevuld, en bij een bij de nep ref wijzer kreeg ik op het laatst een serm dat ik dom achterlijk etc ben omdat ik voor ben????
Dat is inderdaad niet zo best, dergelijke manipulatie, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Echter, men moet ook openstaan voor discussie en het is wel verdacht dat de voorstanders met geen enkel goed argument kunnen komen, waarom die grondwet dan zo'n verbetering is, maar zelf wel niet openstaan voor de negatieve feiten die worden aangedragen.
Het nee kamp bestat net zoals in Frankrijk hier uit een hoop enge geitenwollensokken linkse anarchisten en anti globalisten. en uit extreem rechtse gelijk aan front national aanhangers
Kijk, dit zien we vaak bij gefrustreerde mensen die geen argumenten meer overhebben. Ze verlagen zich tot beledigingen. En met zulke mensen moet je dan een discussie aangaan. Ben je met hen, dan is alles koek en ei, maar ben je tegen, dan wordt je gelijk voor rotte vis uitgemaakt.

wil ik niet zeggen

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door wil ik niet zeggen »

ik stem ja want het is beter voor europa dus nederland 8)

Goede argumenten

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Goede argumenten »

Nou, ik ben geen geitenkaasbreier, maar het volgende argument is zeer goed....
Laten ze eerst hun geldverslindende reintegratiebureaus maar eens goed hun werk laten doen, ipv een marktwerking bewerkstelligen in europa....
Straks laten de schoolverlaters zich massaal inschrijven bij het CWI + een uitkering aanvragen en stijgen de kosten weer en kunnen we WEER bezuinigen...
Laten we eerst onze eigen zaakjes kunnen regelen door met mekaar te kunnen overleggen met Politie zaken en de AIVD en de KLPD en de regionale politiediensten......overheidsinstallingen lopen langsmekaar heen...
En word op zeer grote schaal nog gefraudeerd bij instellingen...
Mensen worden in een instelling maar 1 keer per week gewassen...
Ambtenaren die misstellingen nog steeds niet melden en na 3 jaar blijkt 8 van de 10 ambetnaren te hebben gesjoemeld met reiskosten...
Openbaar vervoer kunnen we niet eens fatsoenlijk regelen op regionaal gebied.....scholen fusren tot een amerikaans model waarbij 30 leerlingen in een klas aan hun lot worden opvergelaten en dan vragen ze zich ook nog af waarom ze vroeg van school gaan...ouders doe geen verantwoordelijkheid dragen voor hun kinderen..
Buitenlanders die er maar op los kezen om zo veel mogelijk kinderbijslag te innen om maar niet aan het werk te hoeven.....
Afijnnnnn...kan nog wel doorgaan....

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ben ik met liefde een geitenwollen sok die weet waarop ik mijn stem kan geven, dan een ja plee figuur die werkelijk geen enkel voorbeeld kan aanreiken of goede reden waarom ja.?? Hoezo dom ??
k heb nooit getwijfelt en wist al waarop ik zou stemmen.Maar de ja knikkers gaan tegen de nee stemmers schelden. Maar juist de nee stemmer houden de rug recht,en die laten zich niet bedriegen. Ze kunnen geen voorbeeld tonen en alleen zoals brinkman leugens ver-
telt over Rouwvoet is schandalig met het nos debat.Ik heb alles gevolgd over de eu debatten.En al die achterkamertjes gekonkel,is dat transparant??Maar ja, ik heb mijn stem gegeven in volle overtuiging.
En dat is een goed begin van een mooie zonnige dag!!Stem ze.

Goede argumenten

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Goede argumenten »

Geplaatst op 01 Jun 2005 09:26 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Dan ben ik met liefde een geitenwollen sok die weet waarop ik mijn stem kan geven, dan een ja plee figuur die werkelijk geen enkel voorbeeld kan aanreiken of goede reden waarom ja.?? Hoezo dom ??
k heb nooit getwijfelt en wist al waarop ik zou stemmen.Maar de ja knikkers gaan tegen de nee stemmers schelden. Maar juist de nee stemmer houden de rug recht,en die laten zich niet bedriegen. Ze kunnen geen voorbeeld tonen en alleen zoals brinkman leugens ver-
telt over Rouwvoet is schandalig met het nos debat.Ik heb alles gevolgd over de eu debatten.En al die achterkamertjes gekonkel,is dat transparant??Maar ja, ik heb mijn stem gegeven in volle overtuiging.
En dat is een goed begin van een mooie zonnige dag!!Stem ze.

Naar boven
Het zal niet in me opkomen om te schelden tegen JA stemmers.
Maar ze gebruiken vaak argumenten die door commerciele stemmingwijzers zijn samengesteld, oftewel de politiek en ook rtl4 probeerd de keizer te misleiden door alleen maar algemen zaken aan de orde te stellen terwijl elk artikel een kant op kan gaan met verschillende interpretaties en daar klopt iets niet...
Dat kon je merken aan JP Balkenende die draaide om de hete brei heen, en ging over algemene zaken argumenteren oftwel je houd een hond een kluif voor die hij niet kan pakken maar wel kan ruiken...

Cornelia88

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Cornelia88 »

Afstraffen dus.. Nee stemmen!


www.referendumwijze.nl of www.echtereferendumwijzer.nl

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

wil ik niet zeggen
Geplaatst op 01 Jun 2005 09:11 door wil ik niet zeggen
ik stem ja want het is beter voor europa dus nederland

Kun je me uitleggen wat er dan beter is voor Europa en dus ook voor Nederland? Behoorlijk zwak argument zeg om hierom voor de grondwet te stemmen.

Dan kan ik ook redeneren van het is beter voor Nederland dus Nee tegen Europa.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

net zo min als de politici weten wij wat voor de latere toekomst beter is voor Nederland en Europa

A.H. dacht ook door maar steeds groter te worden, dat dat beter was voor de toekomst, maar dat bleek helaas ook niet waar...

Moeten we daarom klein blijven? Goede vraag

Maar al die politici die om het hards roepen dat Nederland niet zonder deze groei kan, kunnen misschien eerst eens uitleggen waarom het NU dan niet goed gaat, als zij alles zo goed weten wat goed is voor ons land, hadden ze deze problemen toch ook al jaren geleden zien aankomen en kunnen oplossen?....

En nu niet gaan roepen dat we daarvoor de grondwet nodig hebben, want de meeste dingen uit de grondwet staat al in verdragen, dus daar wordt nu al mee gewerkt.....

Het begint al

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Het begint al »

De bemoeizucht van Brussel begint nu al.

Ze adviseren de hypotheekrente aftrek te schrappen!

http://www.nu.nl/news/534634/34/Brussel ... rente.html

Waar bemoeien ze zich mee? Een vette Nee kunnen ze krijgen.

Roeldevries

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Roeldevries »

****, heb ik net Ja gestemt :oops:

Roeldevries

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Roeldevries »

Sorry, was redelijk netjes dacht ik. Maar blijkbaar niet netjes genoeg :lol:

Marxa

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Marxa »

Knap van je: ja stemmen... ik kon alleen maar een voor en tegen knop op de stemmachine vinden.

:lol: :lol: :lol:

Roeldevries

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Roeldevries »

Sorry, ik zat teveel in mijn rol als Voor-stemmer die er achter komt dat........ :D :D :D :D
Wel scherp trouwens.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Het was slechts een advies, maar duidelijk is dat ze zich nu al proberen te bemoeien met zaken die hen geen bal aangaan.

Leuk, schrap die hypotheekrente aftrek eens, hoeveel Nederlanders zullen dan direct in de problemen komen!

Bobie@

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Bobie@ »


Peijs ziet gevaren in grotere EU


HILVERSUM Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat is bang dat de Europese Unie door een verdere uitbreiding niet meer beheersbaar is en dat de regels niet meer te handhaven zijn.

In het Radio 1-programma 1opdeMiddag gaf Peijs als voorbeeld de mogelijke toetreding van Turkije tot de EU. Peijs zei niets tegen het land te hebben, maar met Turkije erbij zijn bijvoorbeeld de buitengrenzen niet meer te bewaken.

De minister heeft zich geërgerd aan de ja-campagne voor de EU-grondwet. Er werd te veel over doemscenario's gepraat. Mensen zijn bang gemaakt, terwijl de EU er juist is voor vrede en voorspoed.

Yep,,, de JA stemmers hebben al gestemd....
Gaat goed...
Beetje hypocriet om dat nu nog te zeggen door een bewindspersoon...
Totaal onbegrijpelijk....

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

De bemoeizucht van Brussel begint nu al.

Ze adviseren de hypotheekrente aftrek te schrappen!
Wat een dom geklets, typerend voor nee -stemmers. Dit was een advies en als je verder leest zie je ook dat Brussel dit helemaal niet kan bepalen! Een groot deel van de tweede kamer is nog steeds tegen afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Maar zoals ik al zei, dit was typisch een nee-stemmer. Hij ziet alleen maar wat hij wil zien en kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Ben blij dat ik net voor gestemd heb.

Klaas 5

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Klaas 5 »

Beste Bobbie,

Sterker nog.
Ook de mensen met twee goede banen stemmen NEE.
Omdat je van twee goede salarissen tegenwoordig geen nieuwe auto meer kunt kopen, laat staan een boot. Al je geld wordt afgepakt door de geldverslindende overheid om azieligzoekers en Europese ambtenaren van alle gemakken te voorzien.
Alleen voor de ondernemers en topmensen heeft Europa voordelen.

De allergrootste reden om NEE te stemmen is dat Europa niet democratischer wordt.
Het parlement mag niks beslissen.
De grote landen hebben meer te zeggen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

IK STEM TEGEN



T*E*G*E*N :!: :!: :!:

Gesloten