LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
osseworst

Re: Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen

Ongelezen bericht door osseworst »

Rijdt je op een 80km weg dan MOET je ook 80 rijden want "tis hier 80 hoor", terwijl je gewoon 60 mag rijden als je dat wilt.
Kijk jij wel in je achteruitkijkspiegel als je 60 rijdt op een 80 km weg?
Dan heb je waarschijnlijk een lange sliert geergerde bestuurders achter je hangen. Reken maar dat er behoorlijk gevloekt wordt in de auto's achter je. Door jouw irritante rijgedrag breng jij het verkeer in gevaar. Een belangrijke regel: pas je aan aan de rest van het verkeer: iedereen rijdt 80 (zelfs vrachtwagens), dus ga de boel niet nodeloos ophouden.
Ook in programma's als Blik op de Weg en Wegmisbruikers zie je soms dat zo'n langzaamrijder aangehouden wordt door de politie, om te zien of deze persoon nog wel rijbewijswaardig is.
En nee, ik ben geen scheurder, ik rij (als er geen malloot voor me zit die de boel ophoud) zo'n 80 km/uur (85 op de teller) op een 80 km weg.

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik snap niet waar je je zo druk om maak worstje,ik zeg ook niet dat ik dit om 1500 uur smiddags doet of als het druk is,alleen als het stil is,snachts om savonds laat en sochtends heel vroeg, en ik wat moe ben,dan doe ik dit ja.Maar je rijdt nooit hard genoeg,rij je precies 80 dan nog wordt je met 130 ingehaald...dus iedereen zoekt het maar uit zeg maar.... :)

osseworst

Dan is dit voor die andere slakken waarbij ik eens in de zoveel tijd op weg naar huis / werk achteraan de lange rij moet aansluiten.
Overigens is de naam osseworst, niet worstje.

ron1

Sterkte. :)

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je begint zo langzamerhand wel op niveau te komen he ron !
Je geeft regelmatige foutieve informatie, probeert de discussie aan te gaan en als je wordt gewezen op iets dat niet goed is of teveel tegengas krijgt, dan kom je met opmerkingen als:
Sterkte.
Moeilijk he, om toe te geven dat je ongelijk hebt :wink:

ron1

Foutieve informatie ?

Uit al uw talloze berichten alhier blijkt juist dat U degene bent die moeite heeft met tegengas,en u spreekt er anderen op aan dat ze hier moeite mee hebben.Wat vreemd.

Je wilt perse gelijk krijgen en/of hebben en het laatste woord hebben...werk je soms voor een vliegtuigmaatschappij haha :D :D

angel1978

TE langzaam rijden is 40 rijden op een 80 km weg
Nummer 1 !
Ooit gehoord dat een motorrijder groot licht MAG voeren bij zeer slecht zicht, ernstige mistvorming
Daar is nummer 2 !

Beiden te vinden in dit topic !
werk je soms voor een vliegtuigmaatschappij
nogal offtopic hier..

Zorg eerst dat je je informatie juist hebt. Mag je daarna 'proberen' grappig te zijn !

ron1

Inbeslagname van het felbegeerde rijbewijs wordt ook makkelijker straks.

Een andere optie is misschien om bij overschrijding van meer dan 50 km het rijbewijs ook daadwerkelijk in te nemen en nooit meer terug te geven,moet je eens opletten hoe snel het afgelopen is met die asocialen.Niet meer kijken naar verleden, rij je 50 km te hard,innemen en nooit meer teruggeven.

:) :)

osseworst

Een andere optie is misschien om bij overschrijding van meer dan 50 km het rijbewijs ook daadwerkelijk in te nemen en nooit meer terug te geven,moet je eens opletten hoe snel het afgelopen is met die asocialen
Even jouw gedachtengang voortzetten:
Bij vliegtuigvertraging vliegtuig afpakken.
Bij te duur Schiphol restaurant eten en drinken weghalen.
Bij te dure vliegtuigsnacks deze door het toilet spoelen.
Bedrijf dat geld vraagt voor diensten sluiten.
Bazen die hondje laten poepen hond afpakken.
Maar vooral: Bij zeuren op internet PC afpakken en nooit meer teruggeven!
Moet jij eens opletten hoe snel het afgelopen is met al die ongein.

angel1978

:D :wink:

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

" Ik vraag U af meneer Sonneberg, waar is de Amstrerdamse humor gebleven?" Hier dus: bij Radat :lol:

Miss M

Ongelezen bericht door Miss M »

Ron, wil even zeggen dat ik het wel voor een deel met je eens ben. Definitief is wel heel definitief, maar opnieuw examen laten doen na een verplichte, lange nadenktijd lijkt mij prima.

50 te hard binnen de bebouwde kom is wel 100 km per uur. Bij ons rijden ze regelmatig met die snelheid achter het huis langs. Niet alleen is het onveilig om de straat over te steken, het geeft ook nog eens enorm veel geluidsoverlast.

Wat mij betreft mag er best veel strenger gecontroleerd worden, dan niet persé moeilijk doen over 2 of 3 kilometer te hard, maar de echte hardrijders aanpakken. En die rijden er genoeg, wat een idioten zijn er bij de weg. Met kinderen voor en achterin levensgevaarlijk inhalen, maakt allemaal niets uit, zolang ze maar 5 minuten eerder op de bestemming zijn...

ron1

Precies,het wordt steeds erger.Binnen de bebouwde kom scheuren is helemaal levensgevaarlijk.Hogere straffen dus,waar iedereen om schreeuwt,behalve de aso's. :)

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Overtreders maar gelijk op de electrische stoel zetten?

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Vakantie-tijd en internettoegang.

Maakt voor sommige mensen een vermakelijke verpoozing :twisted:

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Motorrijders hebben meestal het licht aan, en dat doen ze niet zomaar,

Een motorfiets is een kwetsbaar voertuig en wordt al snel over het hoofd gezien door het overige autoverkeer, zodoende dat veel motorrijders uit voorzorg al daglichtlampen of verlichting inschakelen,

Sommige motorrijders doen bij voorbaat al het grote licht aan om extra op te vallen, voor het tegemoetkomende verkeer een verblindend maar opvallend licht, maar voor de motorrijder extra veiligheid, omdat deze zeker gezien wordt,

Bij kruisingen op 80- en 100 kilometerwegen worden veel motorrijders over het hoofd gezien en een ongeluk is meestal met dodelijke afloop voor de motorrijder, terwijl automobilis meestal ongeschonden kan uitstappen uit de zwaar beschadigde wagen,

Motorrijden is prachtig, je voelt je vrij, maar onderschat het risico niet, want je bent kwatsbaar op de motor, dus defensief rijden is echt noodzakelijk, om gezond en wel weer thuis te komen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ron1

Overtreders maar gelijk op de electrische stoel zetten?

U verward overtredingen met misdrijven ?

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Als een ieder zich aan de regels houdt, en dat zijn er helaas steeds minder, hebben we geen probleem meer, maar overtreders die zich als aso's gedragen op de weg, hard aanpakken en opnieuw hun rijbewijs laten halen.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

He Ron het valt best mee met de verkeersborden. Als men ontspannen ver genoeg voor zich uitkijkt en ook een beetje om je heen dan is er niets aan de hand. Als men een bord ziet, moet men niet mogen nadenken wat het bord betekend. Dat moet je meteen weten op het moment dat je het bord of ander soort teken ziet. Kun je dat niet dan is het misschien een optie om weer eens opnieuw een test te doen om te kijken hoe de verkeerskennis is. Dit valt vaak nog erg tegen. Men is moreel verplicht zich ten alle tijden bewust te zijn van de huidige verkeersregels en tekens als men zijn of haar rijbewijs heeft behaald. Het mag niet mogen uitmaken of je net je rijbewijs hebt ja of nee.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Osseworst: Als men 60 rijdt op een 80 weg dan breng je geen verkeer in gevaar. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Overigens is het nog steeds de maximale snelheid. De situatie ter plaatse kan bepalen dat je voor de veiligheid langzamer moet rijden. Een ieder die zich ergert, moet maar eerder van huis vertrekken. Zij brengen dan verkeer in gevaar daar zij zich gaan irriteren en gevaarlijke toeren gaan uithalen dmv inhalen of kleven.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor en ook al zou je 60 rijden in plaats van 80 dan ben je maar 3 minuten later op je plek.

Gaap!!!

Gesloten