| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen
-
ruitenheer
Re: Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen
Leuke poging, maar als jij 60 rijdt terwijl het overige verkeer 80 rijdt ben jij wel degelijk een gevaar op de weg. De andere weggebruikers houden er geen rekening mee dat iemand zo traag rijdt. De rij auto's achter je zorgt voor een file waardoor het kruisende verkeer ook vast komt te staan. En uit ervaring weet ik dat zo'n slak op de weg voor veel meer vertraging zorgt dan 3 minuten.Als men 60 rijdt op een 80 weg dan breng je geen verkeer in gevaar.
Ik weet uit ervaring dat zo'n sukkel die denkt dat de weg alleen voor hem is ( want het zijn echt vaak mannen die de aso spelen op de weg ) voor wel meer dingen dan vertaging in onze gestresste maatschappij kunnen zorgen.....voor mensen in rolstoelen bijvoorbeeld.
Massale controles,meer werkende flitspalen,en hogere straffen dus.
Massale controles,meer werkende flitspalen,en hogere straffen dus.
Of het 3 minuten is hangt helemaal af van de lengte van de weg. Wat wel zo is, is dat je er 1/3 van de tijd langer over doet wanneer je 60 rijdt in plaats van 80. Als je normaal drie kwartier onderweg bent, dan ben je door iemand die zo traag rijdt dus een kwartier langer onderweg.
Het verkeer in gevaar brengen kan trouwens op meer manieren dan door te hard rijden. Een van de grootste oorzaken van ongevallen is dat mensen de concentratie verliezen. Dit kan zijn door drankgebruik, maar vaker zijn ze afgeleid of gebeuren de ongelukken omdat ze wat moe zijn. En het gros van de ongelukken gebeurt vlak bij huis, aan het begin of aan het eind van de rit. Juist als je wat moe bent.
Ik word dan ook een beetje verdrietig wanneer Ron1 schrijft: "alleen als het stil is,snachts om savonds laat en sochtends heel vroeg, en ik wat moe ben,dan doe ik dit ja". Juist door toch de weg op te gaan als je wat moe bent, breng je het verkeer in gevaar. Dan kun je op de overzichtelijke hoofdwegen wel rustiger rijden, maar wanneer je door stad of dorp rijdt, dan is je reactievermogen ook veel minder en is de kans veel groter dat je een ongeluk veroorzaakt.
Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat ron1 zo tekeer gaat tegen mensen die in zijn ogen het verkeer in gevaar brengen door hard te rijden, terwijl hij zelf net zo zeer het verkeer in gevaar brengt (of misschien nog wel erger).
Het verkeer in gevaar brengen kan trouwens op meer manieren dan door te hard rijden. Een van de grootste oorzaken van ongevallen is dat mensen de concentratie verliezen. Dit kan zijn door drankgebruik, maar vaker zijn ze afgeleid of gebeuren de ongelukken omdat ze wat moe zijn. En het gros van de ongelukken gebeurt vlak bij huis, aan het begin of aan het eind van de rit. Juist als je wat moe bent.
Ik word dan ook een beetje verdrietig wanneer Ron1 schrijft: "alleen als het stil is,snachts om savonds laat en sochtends heel vroeg, en ik wat moe ben,dan doe ik dit ja". Juist door toch de weg op te gaan als je wat moe bent, breng je het verkeer in gevaar. Dan kun je op de overzichtelijke hoofdwegen wel rustiger rijden, maar wanneer je door stad of dorp rijdt, dan is je reactievermogen ook veel minder en is de kans veel groter dat je een ongeluk veroorzaakt.
Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat ron1 zo tekeer gaat tegen mensen die in zijn ogen het verkeer in gevaar brengen door hard te rijden, terwijl hij zelf net zo zeer het verkeer in gevaar brengt (of misschien nog wel erger).
Kijk ook eens in de top 10 van de verkeersergernissen. Op de 3e plaats staat "te lage snelheid". Het is dus één van de grootste ergernissen in het verkeer. Het is net als met onnodig links blijven rijden (nr 1), jij bent er de oorzaak van dat anderen acties gaan uithalen die ze niet zouden uithalen als jij je gewoon aanpast aan de normale rijsnelheid ter plaatse.
Je hebt het over 3 minuten verschil. Maar het gaat wel om een rij van bijvoorbeeld 25 auto's achter je. Dan zorg je voor een totale vertraging van 75 minuten!
Je hebt het over 3 minuten verschil. Maar het gaat wel om een rij van bijvoorbeeld 25 auto's achter je. Dan zorg je voor een totale vertraging van 75 minuten!
aldus kweenie
Kijk ook eens in de top 10 van de verkeersergernissen. Op de 3e plaats staat "te lage snelheid". Het is dus één van de grootste ergernissen in het verkeer. Het is net als met onnodig links blijven rijden (nr 1), jij bent er de oorzaak van dat anderen acties gaan uithalen die ze niet zouden uithalen als jij je gewoon aanpast aan de normale rijsnelheid ter plaatse.
Je hebt het over 3 minuten verschil. Maar het gaat wel om een rij van bijvoorbeeld 25 auto's achter je. Dan zorg je voor een totale vertraging van 75 minuten
Het lijkt erop dat het niet uitmaakt hoeveel argumenten er worden aangedragen
TS vindt dat ie gelijk heeft en schoffeert en passant nog even de rest
Dit heeft zo echt niets met een discussie te maken
Dit heeft zo echt niets met een discussie te maken
Even zelf begrijpend leren lezen! Ik heb het helemaal niet over jou. Ik reageer op de 3 minuten van Maarten1234, waarop ook al is gereageert door ruitenheer en kwwenie. Moeilijk hè.Begrijpend lezen ?
Als het 3 uur snachts is en er is niemand op de weg,wie breng ik dan in gevaar ? Het overstekend konijn ?
Indirect reageert u dus ook op mij,want ik ben deze topic gestart.