LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

@ RavenSpeaks
Je hebt gelijk, helaas is dit niet het geval.
Toen ik nog zwanger was had ik isias aan mijn rug, zo erg dat ik nog net kon waggelen van de pijn, mijn zoontje was door alle stress in de buik al erg klein, zijn hartje was niet zo erg goed en ik moest dus elke keer naar het ziekenhuis voor een CTG, ik mocht van de fysio en de huisarts NIET werken, sociale dienst wilde daar een brief van, terwijl ze wisten dat een huisarts of fysio niet deed, want sociale dienst moet bellen naar hun, dit deden ze niet en ze zeiden dat het mijn probleem was dat ik er zelf maar achteraan moest gaan dat hun een briefje schreven, met als gevolg dat ik dus met pijn en moeite na 3-4 maand een uitkering kreeg, ik heb dus maanden zonder geld gezeten en ik had gelukkig mensen om me heen die me steunden en hielpen.
Ook werd mij verteld recht in m'n gezicht door mijn contactpersoon van de sociale dienst :"Het is jou probleem dat je zwanger bent, kunnen wij niks aan doen" :evil: Ik vroeg die vrouw dan ook of ze zelf kinderen had, dat had ze niet zodat ze beter haar werk kon doen :|

Kortom, ze kunnen regels aan hun laars lappen als het hun niet uitkomt, want geloof me, ik heb alle mogelijke rechten voor een wwb-er nagekeken, en ze maakte behoorlijke fouten, en lapte veel regels aan hun laars, maar ja, een rechtzaak verlies je toch...

BMS.Purmerend

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Stephanie185
Het valt allemaal niet mee en dat begrijp ik.

Toch zij krijgen ook op hun donder als er iets verkeerd doen en ja, regels zijn er, maar waar worden die wel gehandhaafd?

Ik begrijp ook de gedachte, dat “als je het werk niet aan kunt moet je daar niet werken” ben ik met je eens.
Wat ik weet is dat hun reageren op je voorkomen indien je netjes bent drukken hun je de deur uit.
Ga je te keer krijg je koffie.
Een verre kennis was daarvoor ook opgeleid als je hoorde wat hun moeten doen om jou af te zeuren moet je echt wel haar op de tanden hebben.
De klaplopers kregen het voor elkaar en de hoognodige heeft moeite.

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

@BMS.Purmerend
Dankzij de stress wat ik toen had, wat zelfs een groot deel op een gegeven moment ook aan hun lag was bijna mijn kind niet ter wereld gekomen! Ze wisten dat ik al stress had vanwege de omstandigheden waar ik toen in zat, ook heb ik hun uitgelegd dat dat erg gevaarlijk kon zijn voor mijn kind, deden ze niks op uit! Alsof ze er juist voor gingen dat ik een miskraam kreeg!! Ze luisterden niet eens, en toen ik tijdens een gesprek instortte omdat ik het niet aankon zeiden ze dat ik brutaal was, alleen maar omdat het me even teveel werd, ben 4 keer tijdens mijn zwangerschap flauwgevallen, ook dat wisten ze, want was daardoor een keer te laat, maar nog pushen.
En nee niemand kreeg op zijn/haar donder, want ze hielden elkaar allemaal het hand boven het hoofd, iknam altijd iemand mee dat die als "getuige" was, maar zlefs dat lieten ze vaak niet toe!!
En als het klopt wat je zegt dat ze iedereen tot het randje moeten drijven, moeten daar eens klachten over worden gegeven, gewoon massaal met zn allen!!
*********lui zijn het :evil:

BMS.Purmerend

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Stephanie185
Balen en ik geloven je zeker wel, dit wil ook niemand meemaken ook gun je dat je kind niet . Ik neem dan ook wel aan dat je hun verantwoordelijke ook hebt gesproken.
Maar een mens zit raar in elkaar mensen veroordelen je op de meest vreemde manieren.
Indien een vrouw (bijvoorbeeld) rood haar heeft kwam zij niet aan de man, een verfje blond kon zij de mannen niet uit de buurt houden. Een taalfout ben je een B.L.O’r maar was je rijk zien zij dat niet. Zo kunnen wij doorgaan. Ook staat jou probleem niet alleen er zijn er wel meer en wat je zegt maak een vuist maar pak de top aan.

Nestorix
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2007 08:43

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Nestorix »

Het enige wat hier in Nederland helpt is niet het massaal klagen, steunen en kreunen, neen, ouderwets de straat op gaan en een opstand beginnen, een fluwelen revolutie...

Wisten jullie dat toen Fortuin vermoord is en er grote groepen demonstranten rond het binnenhof ging verzamelen onze volksvertegenwoordiging in de broek scheet en bereidt was om massaal af te treden....

Dat kan nu dus weer, let wel, als je een dubbeltje bent zul je nooit een kwartje worden. Men denkt dat vooral na de oorlog de "democratie" het gewonnen heeft maar reken maar van niet, ook nu wordt de minima, de lowlifes, onder de duim gehouden door de rijke donders.....met oa de (a) sociale dienst als de zogenaamde SD....mensen die een baan hebben bij de gemeente en totaal geen respect en eerbied voor mensen die vaak nog is buiten hun schuld om in de soos terecht zijn gekomen (ziekte).

Het enige wat helpt is dus echt de straat op....massaal, sturen iedereen naar huis, bijltjesdag, iedereen die over de rug van een ander rijk wordt, geen respect heeft voor zijn medemens, denkt dat ie meer is dan een ander, opsluiten, straffen.....

Politici, criminelen, ambtenaren, corrupte agenten, managers, directieleden, rechters, justitiemedewerkers....allemaal aan de schandpaal.

Mensen, wordt wakker, niet mauwen, niet schreeuwen, massaal naar het binnenhof en daar de regering AFZETTEN!

Wat de SD betreft; dat zijn vaak ambtenaren die thuis NIET de broek aanhebben. Op hun werk kunnen ze hun macht uitvoeren...JOU vertellen wat je wel en niet mag en moet doen en als het niet loopt zoals ze willen dan JOUW uitkering korten, dat is het makkelijkst. Dat ze je daarmee aanzetten tot zelfmoord, moord , proletarisch winkelen, etc. etc. wordt vergeten.

Laat jezelf niet pakken, kom op voor je recht, massaal naar het Binnenhof en verander de boel....niet goedschikts dan kwaadschiks

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

@BMS.Purmerend
De verantwoordelijke aanspreken had geen zin, werd niks op uit gedaan.

@Nestorix
IK DOE MEE!! Ik heb dan wel geen uitkering meer (mijn vriend verdient teveel) maar ik wil niet dat dit nog langer doorgaat!
En laten we gelijk alles aanpakken:Politici, criminelen, ambtenaren, corrupte agenten, managers, directieleden, rechters, justitiemedewerkers die allemaal de regels aan de laars lappen! Gewoon allemaal 1 pot nat in mijn ogen!! het zijn allemaal mensen die je horen te helpen!!!

BMS.Purmerend

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

En door wie wordt deze partij ondersteund Wilder-Verdonk?
Of de VVD.

Nestorix
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2007 08:43

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Nestorix »

Die hebben we niet nodig, sterker, ik speelde met de beweging open vizier en heb een paar weken geleden alle fracties van de 2e kamer een paar mails gestuurd....welgeteld 2 reacties....van Jan Marijnissen van de SP!

Ga maar naar de genoemde site: http://nieuwerevolutionairebeweging.googlepages.com/ en meld je maar aan, we zijn nog met weinig, maar elke maand komen er meer en meer bij!

Bedankt voor je reactie!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door gravedigger »

http://www.bvvu.nl/ Heb je al geprobeerd om daar zieltjes te winnen? En zo ja, hoeveel positieve reacties kwamen daar vandaan?

Nestorix
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2007 08:43

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Nestorix »

Bedankt voor de tip....

T maakt totaal niet uit hoeveel en waarvandaan zieltjes te winnen, die mensen die zich sterk willen maken voor recht en onrecht in welke categorie dan ook komen vanzelf bijelkaar....we hebben alle tijd maar als we er dan ook zijn dan gaan we los!

En dan mogen de "rijken" en de werkelijke "a socialen" hun borsten nat maken!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door gravedigger »

http://forum.waocafe.nl Hier heb je er nog 1. Ik hoop alleen voor je dat je overal serieus genomen wordt ;)

Nestorix
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2007 08:43

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Nestorix »

Ik heb geen pretenties....maar alle revolutionairen werden vaak niet serieus genomen, of het nou Hitler was, Mussolini, Mao, Lenin, etc. etc. etc.

Ze werden pas serieus genomen als ze er waren.....en in een aantal gevallen dus toen het te laat was.

Ik wil even vooropstellen dat IK/WIJ geen rechtsnationalistische beweging zijn, dus we zijn niet pro Hilter....en ook niet pro Stalin of wie ook.

We zijn alleen maar pro arm en anti rijk...anti rijk jegens de mensen die hun rijkdom en macht misbruiken om de armen uit te buiten, niet anti de rijken die door hard werken hun geld hebben verdiend....wel anti diezelfde mensen die hun rijkdom daarna gingen gebruiken om rijk te blijven over de ruggen van de minima....

Wij willen gelijkheid....recht! Wij willen af van het idee en de gezegde dat we allemaal zwijnen zijn alleen de ene groter dan de ander.... ervan uitgaande dat de rijken vinden dat wij, de armen, de grote zwijnen zijn!

Indien men ons niet serieus neemt zal dat meer zeggen over die mensen en of instellingen dan over ons...en om eerlijk te zijn, gezien dus de geschiedenis zijn we graag de sneaky underdog.....tot we als een duverltje uit een doosje komen.....dan zijn de rapen gaar...

Niet verder vertellen hoor.....

Ben je al lid?

http://nieuwerevolutionairebeweging.goo ... s.com/home

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je bent te laat. Het communisme is al eens uitgevonden en jaaaaaaren geleden afgeschaft in Nederland! Je zou het kunnen proberen bij http://ncpn.nl/

Nestorix
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2007 08:43

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Nestorix »

De geschiedenis herhaalt zich....dus tijd voor het nieuwe communisme?

Hahahaha, pas op hoor, a la de CPN zet ik je op de zwarte lijst....

Geintje, uiteraard!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik denk dat ik destijds eerder op de llijst van de BVD heb gestaan :twisted:

Nestorix
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2007 08:43

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Nestorix »

Gevaarlijke jongen dus......ik sta ook op veel lijsten.....zowiezo op de lijst met die mensen die durven te zeggen wat ze denken, geen diplomatiek gelul, rechts is rechts en links is links....rijk is rijk en arm is arm....

Nog bedankt voor de tips; gaan samenwerken....thanks!

RavenSpeaks
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:05

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door RavenSpeaks »

ach ja, we worden niet gehoord of gezien, maar wel behandeld als minderwaardigen als je een uitkering hebt.
Ik ben blij dat iemand een enquete deed die ook voorgelegd wordt bij sociale dienst. Want ik hoorde dat velen niet eens durven om die enquete in te vullen!! Schandalig hoe zij de mensen bespelen, maar bij mij lukt ze dat niet meer!!
heb een jaar lang onder bijstandsniveau geleefd en zij zeiden dat ik teveel uitgaf!!! Wat blijkt nu, met een boekhouder erbij, dat ze mij veeeel te weinig hebben uitbetaald!!
Nu keren velen, bij sociale dienst, mij de rug toe als ze mij zien!! En ik groet ze overdreven vriendelijk, hahahaha.


mijn contactpersoon is ook nog niet klaar met mij, hij heeft mij vernederd, onmenselijk te woord gestaan, daar ga ik ook wat mee doen.

Ravenspeaks

haagje2002
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2007 22:33

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door haagje2002 »

Nou wat een frustraties allemaal. Dan kom ik ook maar even mijn mening ventileren. Ik denk dat het heel belangrijk is dat de discussie die hier gevoerd wordt eens met respect voor elkaar gevoerd gaat worden. De meeste mensen die een uitkering hebben hebben deze niet voor niets en dat moeten de werkende mensen zich maar eens realiseren. Uitingen zoals: ga toch eens werken in plaats van hier op het forum te posten en stop de uitkeringen en laat iedereen voor zichzelf voorzien zijn compleet belachelijk en respectloos. Je weet niet eens waarom die mensen in de soos zitten. Waarom is iemand zo aan de grond geraakt. Dat is echt niet altijd geheel je eigen schuld en waar mensen foute keuzes gemaakt hebben zijn ze zich dat heus wel bewust maar zo simpel zijn dingen tegenwoordig niet meer terug te draaien. Ik denk dat veel van die mensen dingen anders zouden doen als ze de kans nog eens zouden krijgen. Maar goed nu heb je foute keuzes gemaakt, ben je onverhoed uit elkaar gegaan. Moet je dan je kinderen maar in de opvang doen en je kapot gaan werken en de opvoeding die je ze wil geven daarvoor aan de kant zetten? Ik vind niet dat anderen daar zo hard een oordeel over kunnen vellen.

En aan de andere kant heb je de hardwerkende belastingbetaler die gestudeerd heeft en erg veel tijd en werk steekt in het zorgen voor een goed en voorzienend leven die naast zich de buurvrouw op haar luieren ziet genieten van zijn belastinggeld. Logisch dat je je benadeeld voelt, maar ja ook weer een soort keuze. Niet iedereen heeft die vrijheid om te leven er zijn vrouwen zat die thuis zitten en wel willen werken maar hun kinderen voor hun eigen behoeftes zetten. Er zijn mensen zat in de ww of wao die wel willen werken maar geen passend werk kunnen vinden of uitvoeren

En dan heb je nog de mensen die voor al die walgelijke instanties werken. Nou controle is toch echt nodig. Het zou fijn zijn als dat niet te mensonterend is maar ja niet mee eens dan moet je het anders regelen dat zijn de consequenties van het niet werken dan zeg maar. Al zijn een hoop van die ****** gefrustreerde kwallen. Er zitten ook een hoop mensen bij die gewoon hun werk doen en enkel de misbruikers er tussen uit willen halen.

Laten we allemaal eens zorgen dat we onze vingers in onze broekzak houden. We wijzen met 1 vinger naar een ander maar met 3 naar onszelf!! Wij kunnen er voor zorgen door opleiding voorlichting en opvoeding dat onze kinderen die fouten niet maken en misschien die diensten niet nodig hebben. Wij kunnen er voor zorgen dat bedrijven een betere werkomgeving creeeren waardoor mensen minder snel overspannen en arbeidsongeschikt raken.

RavenSpeaks
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:05

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door RavenSpeaks »

ben het grotendeels met je eens, haagje, en ieder heeft zijn eigen verhaal. Ik ben zelf een vrouw die niet stil zit, constant op zoek naar iets wat ik kan gaan doen, omdat een opleiding te duur is.
Heb mezelf ingezet als vrijwilliger bij een jeugdcentrum en zie dat ik daar op mijn plek zit en veel gesprekken voer met vele jongeren.
Door de ervaringen van mijn eigen kinderen te gebruiken.

Maar sinds twee maanden heb ik weer last van extreme stress en wordt ik geconfronteerd met mijn beperkingen, beperkingen die ik lang verzwegen heb omdat ik als een 'normaal' mens behandeld wil worden.
Nu ben ik genoodzaakt om deze 'stempels ' te gaan gebruiken om aan te tonen dat ik beperkt ben.
Ik heb daar enorme moeite mee, aangezien het al 10 jaar goed ging.
Maar door de 'fouten'die sociale dienst heeft gemaakt, en niet willen erkennen, wordt ik weer met deze beperkingen geconfronteerd. Deze situatie is wel opgelost nu, met behulp van een boekhouder, maar ik zit wel mer de gevolgen van de vele stress die dit heeft opgeleverd, en dan toch nog zeggen ze dat ik het zelf veroorzaakt hebt!!!
En heb ontdekt dat vele personen bij sociale dienst zelf niets hebben meegemaakt en niet weten waarover ik spreek.
ravenspeaks

bigmama6
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 12:02

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door bigmama6 »

ik heb een vraag misschien dat iemand dit weet.iemand heeft mij zomaar aangegeven bij de sociale recherce,gelukkig hou ik me netjes aan de regels dus er was nix aan de hand,maar mijn vraag is,mag je weten wie die melding over jou heeft gedaan?niet dat ik die persoon iets wil doen,maar omdat ik niet zomaar weer wil dat deze persoon andere instanties gaat bellen om te pesten.want dat is volgens mij strafbaar.op het moment dat die persoon had gebelt was ik net 1 mnd geleden bevallen,en had al 3 mnd last van bekkeninstabilliteit.dit heb ik nu nog steeds.ik snap niet dat mensen je dit zomaar aan kunnen doen.

Gesloten