LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: UWV

Ongelezen bericht door Gast »

uwv/gak en cwi is 1 pot nat.

ze weten zelf niet eens waar ze mee bezig zijn.

0,5 jr laat me niet lachen die sukkels weten zelf niks hier.

als dat zo zou zijn he, waarom bel ik al 4 mnd achter mijn verlenging aan (afspraak) en wordt ik elke keer telefonisch verlengd met een maand omdat betreffende medewerker weer is buiten getrapt omdat ie mensen te goed wilde helpen.

189.000 rechtszaken tegen heel dit orgaan van cwi/uwv in 2004 nee er gaat daar niks fout geloof je het zelf nog

reintegratie ja bij mensen die niet geholpen willen worden ja die krijgen het kunnen ze mooi die 6000 euro in dr eigen zak steken voor het niks doen.

wacht maar tot mijn zaak voorkomt dan lachen ze daar niet meer zo hard.
dankzij hun zit ik in de financiele **** en dat gaat het uwv dus helemaal betalen incl deurwaarderskosten etc.
ga jij maar eens 4 maanden zonder inkomsten leven.

advocaat die lacht zich nu al krom over de fouten die gemaakt zijn.

maar ja ambtenaren mogen fouten maken he, en wie is de dupe wij

Gast

na een half jaar ga je naar een andere fase, je krijgt een kwalificerende intake, Kwint, en je veranderd naar meestal dase twee, soms 3, heel soms 4. HEt CWI draagt je over aan eht UWV je komt bij een casemanager terecht, en daarmee ga je samen naar je reintegratie kijken.
let ook ff op het dikgedrukte deel want ik zit nu 11 mnd in de ww kan niet aan werk geraken omdat ik te oud ben en ben welgeteld 1 maal bij het cwi geweest tijdens mijn inschrijving.

nu wacht ik al 4 mnd op een gesprek wat dus niet komt en ook niet zal komen ook omdat de betreffende medewerker al lang en breed ontslagen is en ik overgeheveld zou worden naar een ander die in januari al contact zou opnemen met mij.
dus kom hier niet met verhalen aan dat het allemaal wel werkt want dat doet het niet.

ik heb zelfs gevraagd om te komen werken bij het uwv/cwi dat kan alleen niet want ik heb geen hbo nou laat ik dit ff heel erg netjes zeggen nog als dat deel mensen wat ze niet buitengooien hbo heeft genoten dan ben ik de paus gvd wat een achterlijke zotten zijn dat daar.
de ene is nog dommer dan de andere en die moeten ons begeleiden naar werk, dat ze eerst zelf maar eens goed leren wat er met begeleiden en service wordt bedoeld.

ik kan erg veel hebben maar ik vind dit gewoonweg diep treurig dat het uwv/cwi maar alles mag en kan doen zonder zich aan de wet te houden.

ik zal het nog mooier maken heb contact gehad met degene die mijn uitkering regelt bij het uwv (eindelijk een goede) en die heeft zelfs met het cwi gebeld hoe het nu zit met mijn inschrijving maar zelfs hij krijgt het niet voorelkaar om antwoord te krijgen.

omdat ik niet zonder geld kan liegt hij ook maar mee met mij over mijn verlengingen want zgn worden ze wel doorgevoerd maar heb geen bewijs wat ik wel moet overleggen.
kijk als dat nu de wet volgen is dan weet ik het niet meer, medewerker die mij helpt is niet fout, maar wel het cwi moet ik dan zonder geld zitten omdat hun niet weten wat ze moeten doen.

eind van het verhaal wordt deze medewerker ook buitenspel gezet.

zou eens goed zijn als het uwv/cwi eens goed doorgelicht wordt wat men allemaal uitvoert, denk dat het percentage werkelozen nog vele malen hoger zal worden.

nogmaals ik wil werken maar als je te oud bent en de begeleiding die je moet krijgen krijg je niet dan houd het ver op he.

ibraim

Ongelezen bericht door ibraim »

En allemaal maar kankeren en lekker thuis zitten van mijn centen, wees blij er hier iets is, As je uit een ander land komt, zoals ik dan verbaas ik me echt dat mensen hier het lef hebben om te kankeren over jullie uitkeringen. Echt waar in Irak moet je werken en als je niet werkt heb je niks te vreten. heel simpel, hier ken je niet werken en lekker niksdoen.

En verder maar kankeren over alle buitenlanders, die overigens wel hard werken, voor jullie uitkeringen

Gast

En verder maar kankeren over alle buitenlanders, die overigens wel hard werken, voor jullie uitkeringen
als ik bij het ciw/uwv binnenstap zie ik toch meer allochtonen dan nederlanders hoor.
en buiten dat ik heb 30 jr gewerkt en door een infarct zit ik nu thuis dus *** niet als je niks weet.

waarom ben jij naar nl gekomen dan omdat het hier beter was.
zie meer allochtonen hier van alles profiteren hoor dan wijzelf.

en buitenlanders die hard werken nou ik heb er met zat gewerkt en de meeste waren liever lui dan moe.

Gast

k weet niet wie die meneer is die beweert dat er 189.000 rechtzaken per jaar met het UWV behandeld worden, dat lijkt me erg stug.

In Nederland zijn 1971 rechters dat is vanaf kanton tot hoge raad Er zijn in totaal 1,5 miljoen zaken in Nederland, maar lang niet alle zijn bestuursrecht.

Afgehandelde Bestuursrechtzaken
Bij de sectoren Bestuursrecht van de arrondissementsrechtbanken werden in 2003 39.000 beroepen op basis van de Algemene Wet Bestuursrecht ingediend. Deze zaken kunnen worden onderverdeeld naar soorten regelgeving:
Ambtenarenzaken 6%
Sociale Verzekeringswetten 39% (in 1995 bedroeg dit aantal nog 66%)
Bijstandszaken 12%
Bouwzaken 11%
Overige 32%

Ik weet dus neit waar de waarheid ligt, maar er wordt erg veel met getallen gesmeten die onjuist zijn. bovenstaande getallen zijn van een openbare bron te weten het ministerie van justitie. De zijn te checken via hun site.[quote]

Gast

ik ben die gast die 189.000 typte

ik heb het bewijs hier op papier dat mijn rechtszaak is uitgesteld ivm de grote drukte 189.000 rechtszaken tegen het uwv/gak waar mijn zaak dus ook over gaat en dat in 2004 alleen al.

ze verwachten dat er ± 9 mnd overheen gaan voordat er wat gaat gebeuren dus ik typ dit niet uit mijn duim.

tevens is die 189.000 die behandeld moeten worden en dus nog niet behandeld zijn dus die kun jij ook nooit ergens terugvinden

Gast

Ik zou die boude bewering eerstwel eens gestaafd zien willen worden. op http://www.rechtspraak.nl/ geven ze toch andere cijfers, ook heel andere cijfers over de zaken die nog op de rol staan.

Dus kom eerst eens met openbare bronnen

JE bent zeker een politicus zo een als wilders die ook smijt met cijfers die niet kloppen[/quote]

blaauw

Ongelezen bericht door blaauw »

Gelukkig gaat een hoop van de uitvoering naar de belastingdienst. De belastingdienst is namelijk nog een veel stuggere organisatie dan het UWV.

Wat zit die ene kerel trouwens te zeure nover rot op met je hoofddoek???

Dit ging toch over het UWV...

naar mijn weten is dat een verzekering. de Irakees heeft netzoveel, en misschien wel meer premie afgedragen dan hem.

Is het ook verboden voor een buitenlander om als zijn huis in brand staat de schade te claimen, beetje vreemde gedachtengang, maar dat kom je op dit forum wel vaker tegen.

Gast

ik schijt gewoon op het uwv
Dat lijkt me inderdaad goed om te doen in een rechtzaak....

aada

Ongelezen bericht door aada »

ik krijg fase 3 pas als ik 1 jr ww heb gehad dus 1 jr onnodig ww

Dat is niet goed, hier in Venlo wisten ze me te vertellen dat je na een half jaar naar fase twee gaat en dat dat moet. (ik wilde dat zelf niet).

jantje 1

Ongelezen bericht door jantje 1 »

gast weet alles beter heeft gelijk

Ga naar de arbeidsadviseur, die je op ieder CWI kan vinden, dat is een onafhankelijk iemand die vanuit de clientenraden op CWI's zit om klanten van UWV en CWI (NIET HETZELFDE OVERIGENS) te helpen als zij tegen problemen aan lopen bij het CWI en of UWV.

Ik zit zelf in de clienteraad en volg de arbeidsadviseurs op nauwe voet.

UWV en CWI zijn overigens niet eenendezelfde, bij UWV moet je zijn voor je geld. Bij CWI voor werk.

Mensen met WAO die klagen over het CWI is onzin want daar hoeven ze slecht een keer te komen voor een intake als zij lager dan 80% WAO zijn. Daarna ****** zij niets meer van het CWI, deze mensen moeten ook zelf achter hun reintegratie aan.

Echt als je langer dan een jaar in de WW op fase 1 zit dan moet je echt eens naar de arbeidsadviseur om te laten bemiddelen

189.000

Ongelezen bericht door 189.000 »

tevens is die 189.000 die behandeld moeten worden en dus nog niet behandeld zijn dus die kun jij ook nooit ergens terugvinden
WEl als je een beetje beter op de site kijkt, je lult echt uit je nek

Gast

ik zal morgen de officier van justitie die het behandeld even bellen of ik de brief mag publiceren stel geiteneukers

kijken wie het laatste lacht dan

Brabander

Ongelezen bericht door Brabander »

Je hebt dus een strafzaak aan de broek van UWV. Want een Officier van Justitie heeft niets te maken met bezwaar- of beroepsschriften in de Sociale Verzekeringen.

Of je snapt er niets van dat kan ook.

Ik denk dat je bedoelt dat het UWV nog 189.000 bezwaarschriften in behandeling heeft.

Want iedereen maakt maar bezwaar overal tegen. Denken ze een paar Euro meer te krijgen.

De UWV-ers werken keihard om iedereen op tijd een uitkering te geven waar ze recht op hebben. Je moet jezelf positief opstellen en niet alles negatief uitleggen.

Gast

De UWV-ers werken keihard om iedereen op tijd een uitkering te geven waar ze recht op hebben. Je moet jezelf positief opstellen en niet alles negatief uitleggen.
Net zo snel zeker als ze jaaropgaven sturen (duurt wel tot eind Februari)en dan heb ik het over de WW.
Gelukkig heb ik zelf nooit zo gewerkt voor mijn klanten.
Mensen met WAO die klagen over het CWI is onzin want daar hoeven ze slecht een keer te komen voor een intake als zij lager dan 80% WAO zijn.Daarna ****** (?) zij niets meer van het CWI, deze mensen moeten ook zelf achter hun reintegratie aan.
Er werd ook niet geklaagd over het CWI .Reintegratie is een mooi woord tegenwoordig maar het levert, wat WAO betreft , niet voor iedereen wat op.
De enigste manier wat er nu gebeurd, is dat mensen er ,ten onrechte ,weer ineens een stuk beter zijn door die corrupte (her)keuringen .

Gast

Je hebt dus een strafzaak aan de broek van UWV. Want een Officier van Justitie heeft niets te maken met bezwaar- of beroepsschriften in de Sociale Verzekeringen.

Of je snapt er niets van dat kan ook.

Ik denk dat je bedoelt dat het UWV nog 189.000 bezwaarschriften in behandeling heeft.
ik heb het idee dat jij hetzelf niet echt wilt of kunt snappen, ik heb bezwaar ingediend en dat tot 3x toe alleen spontaan raakte bij het uwv alles kwijt de 3e keer mocht ik mijn verhaal komen doen bij een onafhankelijke commisie alleen jammer dat dat onafhankelijk bij hun iets anders betekend dan bij de meeste mensen.

dus was er nog maar 1 weg juist ja de rechtbank.
ik heb het uwv aangeklaagd en niet andersom.
als je het zo goed denkt te weten ga ook bij het uwv werken zou ik zeggen 99% weet daar nl net zo veel als jij helemaal niks dus.

een officier van justitie kan wel duidelijk wat zeggen nogmaals ik ben de aanklager en het uwv de gedaagde dus *** niet over iets als je het niet eens zelf weet.

er is 1 manier waarschijnlijk werk je zelf bij het uwv, daar denken ze nl hetzelfde als jij daar denken ze ook dat hun zich niet aan een uitspraak van de rechtbank behoeven te houden.

en idd 189.000 zaken bij de rechtbank en niet als bezwaar bij het corrupte uwv

Gast

Waarschijnlijk is deze meneer net het kantoor in Hengelo ingereden omdat hij zijn gelijk niet kreeg

Gast

nee zo ben ik niet.

ik heb idd wel de intentie gehad om er 1 ff zijn tanden uit te slaan (wat wil je na 1,5 jr tegen een muur aanlopen omdat het uwv het beter denkt te weten dan de rechtbank.

heb het gelukkig niet gedaan en heb ze gewoon aangeklaagd, kost me wel geld als ik zou verliezen (kans is 0,0) dat ik verlies dus uwv kan vet gaan betalen.

alles wat ik eis is 4 mnd achtergehouden uitkering door het uwv plus natuurlijk 1,5 jr rente. en ook de schade die ik heb opgelopen (financieel) omdat ik 4 mnd geen geld heb gehad, die eis is niet mals kan ik je zeggen.

als het uwv zijn werk eens had gedaan hoe ze het moeten doen was dit probleem er ook nooit geweest.

Gast

nee zo ben ik niet.
Maar geweld gebruiken vindt u vrij normaal getuige de volgende quote

ik heb idd wel de intentie gehad om er 1 ff zijn tanden uit te slaan
Vindt u het vreemd dat UWV u niet seriues neemt. Op dreiging met geweld zijn ze niet echt blij mee.

Gast

en ga je een omscholing doen dan moet je ook niet ziek worden want anders kan je ook dat nog allemaal terug betalen

Gesloten