LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Andere onderwerpen over auto en vervoer
CoenoH

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door CoenoH »

Jawel mensen, ook mijn golf was vanochtend aan de beurt. Gewoon op de ouderwetse manier, ruitje inslaan. Gelukkig door alarm en oplettende buren werden dieven tijdig gestoord. RNS 510 zit er (nog) in, al was het afdekrandje er al af. Heb de auto nog geen maand. Het is wachten op de volgende poging....

bolarbeid

Ongelezen bericht door bolarbeid »

En jawel, ook mijn Golf is gevonden.
Zelfs in de parkeer garage staat je auto niet meer veilig.
En inderdaad gewoon via de oude bekende manier..... Met de baksteen.....
Heel de auto vol met glas splinters.... wat een feest zeg.
En bij Carglass vertellen ze ook nog heel dood leuk, a, je bent pas de vijfde vanavond, rustig avondje dus...
Nouw die brabantste gezelligheid en gemoedelijkheid zijn ze in Eindhoven zeker wel vergeten.... Stelletje klootzakken.. Dat ze gewoon gaan werken....

Gertower

Ongelezen bericht door Gertower »

Nou wij zijn ook aan de beurt gekomen, in juni het RNS 510 navigatiesysteem gekocht deze voorlopig in de Skoda ingebouwd. Al die maanden geen diefstal maar na 5 weken een nieuwe Passat hebben wij ook een nachtelijk bezoek gehad en is de navi uit de auto gestolen. Volgens de garage hebben ze naar 5 minuten nodig om in te breken en uit de auto te halen. Ze zetten bovenaan de deur iets ertussen, trekken dan net zolang bovenaan de deur dat het raam uit de sponning springt, trekken het raam er in zijn geheel uit en kunnen zo binnenkomen. Wij wonen ook in het Brabantse land aan een klein pleintje en de auto stond op de oprit maar dat blijkt toch geen hinder te vormen. De schade aan de auto wordt wel vergoed, maar de verzekering vergoed de navi niet, bij de leasemaatschappij is deze radio niet te verzekeren. Zelfs als je een lock erop zet geeft de garage aan dat dan het hele dashboard wordt opengezaagd om de radio eruit te halen.
Laatst gewijzigd door Gertower op 07 nov 2011 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Nitro

Ongelezen bericht door Nitro »

Vannacht waren wij dus aan de beurt. Dit weekend waren we de derde in de straat. De zijruit van de Passat is uit de auto gehaald en lag intact, onbeschadigd naast de auto in het gras. En de RNS510 was netjes verwijderd. Pas op het laatste moment is het auto-alarm afgegaan.

Het mag duidelijk zijn dat vervangen van een gestolen RNS510 volstrekt onzinnig is. Immers, over een paar maanden ben je opnieuw aan de beurt. Via de leasemaatschappij zijn we doorverwezen naar een car electronics inbouwbedrijf die ons gaat voorzien van een alternatieve oplossing. Functioneel gelijk aan de RNS, maar niet zo gemakkelijk te hergebruiken door onbevoegden

De kern van het probleem is toch echt VAG, die in tegenstelling tot andere autofabrikanten er niet in slaagt of wil slagen een afdoende beveiligd navigatiesysteem te ontwerpen. Zelfs de nieuwste Passat wordt nog steeds met probleemnavigatie geleverd. Neem een voorbeeld aan Volvo, dat delen van het multimedia-navigatiesysteem heeft gescheiden en ondergebracht op verschillende plaatsen in de auto.

denny009

Ongelezen bericht door denny009 »

Echt bizar hoeveel van deze navigatiesystemen gejat worden. Kijk maar eens op marktplaats hoeveel ze te koop worden aangeboden, ook wel heel erg veel toevallig in rotterdam.

Ik zag net in r'dam centrum een duitser in z'n passat waar net z'n navi uit gejat was, daar rij je dan zonder zijruit en auto vol glas

Kun je er niet het kenteken v/d auto in graveren onderin het kunststof, om hem zo minder aantrekkelijk voor dieven te maken?

Mister9

Ongelezen bericht door Mister9 »

Misschien is het een hele gewaagde uitspraak. Maar denken jullie ook wel eens dat de rotte appel gewoon keihard bij de dealer of importeur zit. Het is bijna geen toeval hoe snel de auto's gevonden worden waar de (heel vaak net geleverde) columbus systemen in zitten.
Ook in straten waar soms jaren niks gebeurd, er komt een skoda met navi, en opgebroken is de boel.
En ook nadat de navigatie weer opnieuw geinstalleerd is, hoe snel ze dan opnieuw gevonden worden, is zo gewoon te toevallig!!

Het kan bijna niet anders dan dat er (adres)info gelekt wordt door de dealer / poetsbedrijf / importeur / leasebedrijf / mannetje dat bij dealer post rondbreng / de stoelen zuigt / de auto's wast....
Zelfs in dorpen waar echt nooit wat gebeurd (noem het op: stadskanaal ofzo) worden Columbus / RNS 510 systemen gejat binnen een maand ofzo.
Prima als de schoften van dieven systematisch nederland doorkammen, maar dan nog is het toch een kans op 1 op weet ik hoe klein dat ze zo snel in zo'n klein gehucht aankomen of de boel leeg te trekken? Het lijkt er verdacht veel op dat ze gewoon weten waar ze heen moeten.

Bullet001

Ongelezen bericht door Bullet001 »

Binnenkort wordt mijn EOS met RNS 310 of RNS 315 afgeleverd. Welk systeem is de dealer nog niet helemaal uit! Goed om te weten dat de dealer niets doet/voor je kan doen mbt diefstal van dit systeem. Maar wat dan? Iemand ideeen/tips etc?
Bedankt alvast!

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Met die 310 zal je niet veel last hebben. Het zijn voornamelijk de 510 systemen die weggehaald worden.

En aangaande de uitspraak van Mister9: heel gevaarlijk om dat zo te beweren, zeker zonder enige vorm van bewijs. Het is niet zo lastig om af en toe even in een wijk rond te rijden en Volkswagens met nieuwe kentekens te spotten. Vervolgens hebben ze echt wel binnen 5 seconden gezien of er een interessant systeem in zit.

Het feit dat er niet veel gebeurt in een buurt of dorp wil niet zeggen dat criminelen de boel niet in de gaten houden... Er is dan alleen niet veel interessants te halen en dan kijken ze liever even verder.

RC2011

Ongelezen bericht door RC2011 »

Jawel, afgelopen donderdag was ik aan de beurt. De RNS 510 is uit mijn VW Golf VI gehaald. Ze zijn binnengekomen door de rechter voorruit in te slaan. Auto stond geparkeerd naast de ingang van het restaurant, onder de straatverlichting. De medewerkers in de keuken, waar de auto zo goed als tegenaan stond, garanderen mij dat er geen alarm is afgegaan.

Ik was me er niet bewust van dat dit zo'n enorm grootschalig probleem is. Carglass heeft de voorruiten van de Golf VI speciaal hiervoor op voorraad staan. Bij het autoschadebedrijf van VW/Audi was ik die dag de 6e met dit probleem, tegen de tijd dat ik wegging stond de teller op 8. Absurd!

Natuurlijk zijn de dieven in eerste instantie schuldig. Maar kom op zeg, VAG/Volkswagen doet er bar weinig aan en ze gaan stug door met de verkoop. Dat maakt ze minstens net zo verantwoordelijk. Lekker klantvriendelijk. Het enige wat ze nu aanraden is zo'n lelijke Navilock. En die mag je dan dus elke keer aanbrengen en weghalen. Dat is dus echt niet van deze tijd. Uiteraard mag je de Navilock ook nog eens zelf betalen. Ohja: PON/VW kan ze voorlopig ook niet leveren... Dit lijkt verdacht veel op een nieuwe lucratieve herstel- en leveringsmarkt. De RNS 510 en Navilocks gaan als broodjes over de toonbank.

Als ik nu de reclame 'VW Golf VI: dé auto met 35 jaar ervaring' zie, dan word ik gewoon misselijk. Ik heb nog nooit zo vaak in de garage gestaan. De DSG7 koppelingsplaten en het vliegwiel zijn al vervangen vanwege problemen. En ik heb flinke ellende gehad met de 1.4 TSI 118kW motor. Blijkbaar was ik niet de enige. En nu weer dit probleem met de RNS 510. Ik durf hem niet eens meer te laten vervangen. En waarom heb ik eigenlijk een SCM klasse 3 alarm met ruimtebewaking van VW dat niet eens afgaat? Schande! Weg rijplezier.

Ik ben helemaal klaar met Volkswagen (en Audi/Seat/Skoda). Mijn zoektocht naar een ander merk auto is vandaag gestart. Ik ben al 2 dealers tegengekomen die de Golf VI liever niet inruilen vanwege het inbraakprobleem. Daar gaat de inruilwaarde. Volkswagen zou zich moeten schamen. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ze hiermee wegkomen?

Ik ga in ieder geval een klachtbrief naar PON sturen. Dat zou ik elke gedupeerde willen aanraden. Waarschijnlijk maakt het niet direct iets uit, maar als ze er niets van horen dan komen ze er wel erg gemakkelijk mee weg. Verder ga ik een duidelijk artikel opstellen en distribueren op internet en bij de media. Want ik vind dat iedereen in Nederland dit moet weten. Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door RC2011 op 25 dec 2011 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Huibkoll

Ongelezen bericht door Huibkoll »

Het gaat er natuurlijk om dat VW zijn systemen beter beveiligd zodat de code niet te kraken is waardoor deze systemen niet meer bruikbaar zijn na diefstal. Dat is inderdaad al JAREN een probleem dat VW daar niets aan doet.

roko72

Ongelezen bericht door roko72 »

denny009 schreef:Echt bizar hoeveel van deze navigatiesystemen gejat worden. Kijk maar eens op marktplaats hoeveel ze te koop worden aangeboden, ook wel heel erg veel toevallig in rotterdam.

Ik zag net in r'dam centrum een duitser in z'n passat waar net z'n navi uit gejat was, daar rij je dan zonder zijruit en auto vol glas

Kun je er niet het kenteken v/d auto in graveren onderin het kunststof, om hem zo minder aantrekkelijk voor dieven te maken?

Wat VAG zou moeten doen/ontwikkelen is het zelfde als startonderbreking.
Bij het verlaten/uitzetten van het contact een code sturen naar de navi.
Bij het (op)starten van de navi moet de code overeenkomen met de code van de sleutel in het contact.

Probleem opgelost.
Geen code die overeenkomt, geen (werkende) navi.
En iedere keer dat het contact "normaal" word onderbroken, de codes in de sleutel en de navi zetten.

Skoda-RS

Ongelezen bericht door Skoda-RS »

Ik heb in mijn auto een 510 kloon uit China zitten met nog meer mogelijkheden dan de originele 510 ( o.a. Tv ontvangst) en die kost nog geen 400 euro. Werkt perfect en volledige canbus ondersteuning. Dan is het al minder erg als ze hem weghalen....

RB & RB

Ongelezen bericht door RB & RB »

Wat een domme dingen lees ik in deze topic !
Natuurlijk als je in de winkel iets wilt kopen gaat de verkoper niet tegen je zeggen

"dit moet je niet kopen misschien word het wel gestolen"

Er worden 800.000 fietsen per jaar gestolen ( wel 1000x meer als navigatie ) moet elke fietsen maker nu ook tegen zijn klanten zeggen :

" Je kan beter geen fiets kopen want die word waarschijnlijk toch gestolen "

En dan failliet gaan omdat hij niks verkoopt ?
Wees een beetje realistisch !
Als je iets koopt kan dat gestolen worden ja, maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.
Als jij een super duur navigatie systeem in je auto laat bouwen dan kan je daar ook een super goed alarm systeem in laten bouwen en dat kost half niet zoveel als de RNS.
Of dachten jullie ik zet een navigatiesysteem van 1500.- in mijn auto maar de dealer heeft niet verteld dat hij gestolen kon worden, dus dat kan ook niet.
De dealer heeft waarschijnlijk ook niet verteld dat ze tegenwoordig makkelijk hele auto's kunnen stelen, dus dan maar ook geen auto meer kopen???
Zal de auto maar snel verkopen want die kan ook gestolen worden..

Ik vind het gewoon belachelijk om de dealer de schuld te geven van een diefstal !
Velgen worden ook gestolen en airbags worden ook gestolen er zijn zelf dieven die de benzine uit je auto slurpen.
Dus mensen jullie kunnen wel brieven gaan schrijven naar vw maar denk even na.
Beveilig je eigen spullen gewoon zo goed mogelijk, zoals iemand al bij het begin zei : Alarmsysteem inbouwen, kijk waar je je auto parkeert enz. dieven bestaan nou eenmaal en dat houd toch nooit op. Dus zorg dat je je eigen dingen goed voor elkaar hebt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik zie hoeveel VW voor deze extra vraagt is de verleiding om een gebruikte op marktplaats te kopen erg groot.

Helaas is Uw auto standaard dus makkelijk zichtbaar of U deze ook heeft.
De oplossing is een ander merk te kiezen want bij Skoda of Seat komt dit zelden voor.
U heeft eigenlijk dezelfde bodem en motor en iets ander uiterlijk maar omdat deze minder voorkomen is diefstal ook een stuk minder.

Afdekken met iets helpt niet want dan weten ze zeker dat de juiste er onder zit.
Alleen een ander type kiezen in je VW of totaal ander merk binnen de VAG groep.

pbarendse

RB & RB heeft duidelijk geen idee waar hij/zij het over heeft. Bij 2 van mijn collega's is hun RNS systeem gestolen ondanks een (ingeschakeld!!!) alarmsysteem. Criminele bendes hebben inmiddels methodes om de standaard VW alarmsystemen uit te schakelen zonder ze af gaan.

De dealer valt weinig te verwijten, Volkswagen des te meer. Zij kiezen er bewust voor een dergelijk systeem zodanig in te bouwen dat het eenvoudig te verwijderen valt. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld het Carminat TomTom systeem in mijn Renault: Het display en de bedieningsmodule zitten meer dan een halve meter van elkaar verwijderd, en zodanig ingebouwd dat het niet simpel te verwijderen is. Diefstal wordt dan ineens een stuk minder interessant.

RB & RB

Nou barendse je hebt systemen die niet zomaar uit te zetten zijn !
Als je dat niet weet, moet je niet zomaar wat zeggen.
Betaal je wel wat meer, maar lang niet zo veel als een RNS :wink:

pbarendse

Het gaat hierbij om alarmsystemen die door Volkswagen aanbevolen en geïnstalleerd worden. De systemen worden ook niet uitgeschakeld, maar omzeild. Bij één van mijn collega's stond het systeem na de diefstal zelfs nog gewoon aan! Ik zeg dus niet zomaar wat, maar weet wel degelijk waar ik het over heb...

RB & RB

Ja zo'n standaard alarm van VW is niks waard.
Bij de passat tillen ze het raam er gewoon uit en dan gaat hij ook niet af.
Ik ga nu ook een scherm zetten in de auto en zet er een alarm systeem die de luchtdruk meet ! die gaan niet zomaar af.. Als de luchtdruk verandert zoals openen van een deur of raam gaat hij af..

Kort samengevat voor dat ik een schermpje van 1200.- in de auto set dan zorg ik eerst voor de juiste alarm installatie..
Als ik dat niet doe dan kan ik er op wachten tot een of ander diefje die weet hoe het moet hem komt stelen..

ABCtje

Ongelezen bericht door ABCtje »

4x inbraak gehad in passat. Ook 1x met een pioneer met afneebaar frontje. Andere passat in de straat is ook al 5x aan de beurt geweest. Ook met pioneer met afneembaar frontje. Afgelopen weekend was het weer raak. RNS510 met NAVILOCK erop. Binnen no-time (30 sec) hadden ze deze eraf. Gelukkig ging op een of andere manier wel het "klasse 3" alarm af (standaard volkswagen)

RNS510 NOOIT DOEN!

NAVILOCK NOOIT DOEN

ALARM VOLKSWAGEN, waardeloos

Ik ga mijn auto wegdoen. Waardeloos trowuens dat de dealer tijdens de aankoop niet hierover gezegd heeft. DIe vond het wel best allemaal. Was in Zoetermeer trouwens.

Bartman225566

Ongelezen bericht door Bartman225566 »

ANTI DIEFSTAL TIPS

Ook bij mij het de rns510 uit mijn vw passat gehaald. Ruit ingeslagen en zeer professioneel verwijderd uit dashboard.

Deze reactie is vooral bedoelt om iedereen op te roepen deze criminelen zoveel mogelijk te ontmoedigen, door het heft in eigen handen te nemen.

Wat ik gedaan heb om een volgende diefstal te vermijden:
- parkeren op oprit
- straffe spot met lichtsensor geïnstalleerd
- afdekplaatje gps verwijderd en de vijzen met metaalboortje bewerkt zodat je geen grip meer hebt bij het vijzen. (bij verwijderen, wat normaal nooit gebeurt, kan je ze desnoods nog uitboren) Dieven hebben meestal enkel een vijsmachine bij met de juiste bit.
- sticker geplakt met ant-diefstal logo. (verkrijgbaar bij Auto5)
- eigen alarmsysteem gemaakt: Draadloze deurbel met bewegingssensor. Bel met sensor ligt in de wagen. Bakje met geluidssignaal 90db ligt in huis.

Hebben jullie nog tips? Post ze dan even als reactie!!!

Thx and don't forget to fight back!

Gesloten