wikop schreef: ↑08 dec 2024 08:44
Weer even terug naar waar het om ging
Ik kreeg gewoon een mail dat het pakket daar al bezorgd was,niet van niet thuis,of naar welk afhaalpunt
Dus ik kon helemaal geen keuze maken
En het lag NIET aan de bezorger,die is helemaal niet hier geweest
Wegens drukte is uw pakket daar afgeleverd,dus helemaal geen keuze
Als u de PostNL app hebt, dan staan daar alle gegevens in. Echter enkel als de bestelling met hetzelfde mailadres is gebeurd als die gekoppeld is aan het PostNL account. Als een zending is aangemaakt krijg je dat daar te zien en zodra het pakket in het sorteerproces zit komt er een tijdsindicatie en kan je zaken aanpassen.
Maar waar het in uw geval op lijkt is de afspraak tussen de Franse verkoper en Franse pakketdienst en de Franse en de Nederlandse pakketdienst. Er zijn verschillende afspraken mogelijk. Niet bij de buren bezorgen, direct naar een afhaalpunt vanwege ID controle, mag thuis aangeboden worden of op een afhaalpunt, enz.
Het gaat er dus om welke voorwaarden met de verkoper afgesproken zijn. En daar moet de verkoper zich aan houden. Als in de overeenkomst staat enkel aan huis bezorgen, dan moet u bij de verkoper gaan reclameren dat dat niet gebeurd is.
Nu kan het zijn dat PostNL op eigen houtje besloten heeft niet te bezorgen, het kan zijn dat de Franse pakketdienst niet de juiste gegevens heeft doorgegeven aan PostNL, maar ook dat de verkoper geen afspraken heeft gemaakt met de pakketdienst. Gezien de geschreven tekst op de doos schat ik in dat het om het laatste zou gaan. Waarom zou je het anders op de doos schrijven?