Chocomelk schreef:
GJvdZ, ben echt benieuwd welke artikelen/produkten jij moet meenemen voor je Duitse collega's.
En dan wordt het plots stil!
Nee hoor. Ik had alleen deze vraag niet gelezen. Wij (collega's en ik) nemen stelselmatig o.a. koffie (Nespresso, Senseo) mee naar Duitsland. Verder heb ik vorige week nog een dakkoffer meegenomen omdat die in Duitsland 100 euro duurder was dan in Nederland.
HaHa, dakkoffer is geen voorbeeld, daar zijn nog andere producten welke of hier of in Duitsland goedkoper zijn.
Het gros aan artikelen zoals chocomelk heeft beschreven is in Duitsland goedkoper.
Chocomelk schreef:
En ja vele dingen zijn velen malen goedkoper dan hier.
Maar wat vind je dan "velen malen goedkoper"? Dat zou dan toch minsten 2 a 3 goedkoper moeten zijn als hier.
Ga een keer naar de DM drogerie of Rossmann ofzo dan zul je het zien.
Kaufland etc.
Ga hier nu niet alle producten die ik koop in Duitsland hier opschrijven, zit ik
hier morgen nog te typen.
Dus al die duitsers hier in de winkel hebben hun hele kar vol liggen met alleen koffie?
Produkten genoeg, als je die allemaal moet opsommen zit je hier morgen alsnog te typen
angel1978 schreef:
Dus al die duitsers hier in de winkel hebben hun hele kar vol liggen met alleen koffie?
Produkten genoeg, als je die allemaal moet opsommen zit je hier morgen alsnog te typen
Nee dat valt echt reuze mee Angel wat Duitsers hier kopen in Nederland, vaak zijn het producten die ze daar niet hebben zoals vele dingen die in de friteuse hier gaan.
De Duitsers die ik ken halen hier producten die ze gewoon lekker vinden en niet te krijgen zijn
in Duitsland.
angel1978 schreef:
Nee dat valt echt reuze mee Angel wat Duitsers hier kopen in Nederland, vaak zijn het producten die ze daar niet hebben zoals vele dingen die in de friteuse hier gaan.
De Duitsers die ik ken halen hier producten die ze gewoon lekker vinden en niet te krijgen zijn
in Duitsland.
Ik zie ze toch wekelijks Hele karren vol, ook met regulier spul.
Chocomelk schreef:Angel ook Duitsers vinden het leuk om een dagje uit te gaan in buitenland
en daar inkopen te doen.
Ze vinden het zo leuk dat ze, in tegenstelling tot Nederlanders, in Nijmegen gratis mogen parkeren, immers, dat levert voor de winkelier extra inkomsten op en blablabla...
witte angora schreef:
Ze vinden het zo leuk dat ze, in tegenstelling tot Nederlanders, in Nijmegen gratis mogen parkeren, immers, dat levert voor de winkelier extra inkomsten op en blablabla...
Haha is dat echt zo dat zij gratis mogen parkeren en de Nederlander niet in Nijmegen ?
Toen ik er weg ging was het net ingevoerd... Een bijkomend argument was dat niemand in Duitsland parkeerkosten betaalde, vanwege de parkeerkosten hier zouden de Duitsers wel eens weg kunnen blijven.
witte angora schreef:Toen ik er weg ging was het net ingevoerd... Een bijkomend argument was dat niemand in Duitsland parkeerkosten betaalde, vanwege de parkeerkosten hier zouden de Duitsers wel eens weg kunnen blijven.
Raar argument want wij betalen wel degelijk parkeerkosten in Duitsland, maar je zal het waarschijnlijk over Kranenburg hebben waar vele Nederlanders gaan inkopen en dat is vlak over de grens bij Nijmegen, daar hoeven inderdaad geen parkeerkosten betaald te worden maar voor niemand.
Beetje discriminatie waar ze aan doen in Nijmegen vind ik.
Klopt, dat was Kranenburg en Kleve. Daar kon je in die tijd de auto zo neer zetten. Kleve was dan wat groter, maar Kranenburg, er zaten in die tijd twee supermarkten en een slijter, voor de rest was het niet zo veel. Kleve is aanzienlijk groter, maar in ieder geval in die tijd ook geen parkeerkosten.
Chocomelk schreef:Angel ook Duitsers vinden het leuk om een dagje uit te gaan in buitenland
en daar inkopen te doen.
jij denkt echt serieus dat mensen die 10 km over de grens wonen, dit nog zien als een tripje in het buitenland? Lekker shoppen bij de aldi, lidl, ah en c1000 in de zin van: "doe eens gek, ga er 20 km voor rijden? Lekker dagje uit!
angel1978 schreef:
jij denkt echt serieus dat mensen die 10 km over de grens wonen, dit nog zien als een tripje in het buitenland? Lekker shoppen bij de aldi, lidl, ah en c1000 in de zin van: "doe eens gek, ga er 20 km voor rijden? Lekker dagje uit!
[quote="kokkaje kan niet alle olie met elkaar vergelijken, dus die rommel van de gamma is inderdaad een stuk goedkoper, maar heeft ook niet dezelfde kwaliteit. ik heb nog overwogen om vooraf te zeuren, maar het kwam er niet meer van [/quote]
Olie voor een motorfiets koop je voor ca 18 euro per 1/2 liter, heb in het manuaal van de motor de specificaties van de olie opgezocht en kwam tot de conclusie, dat de olie van het warenhuis daar aan voldeed en heb daar tot nu toe al ca 60.000km probleemloos mee gereden. Maar ik kan me voorstellen, dat de gevoelige, zgn zuinige milieuvriendelijke auto's, een speciale olie nodig hebben.
en daar inkopen te doen.
Grappig, ik woon in Nijmegen, en ook de auto's met Duits kenteken hebben hier gewoon een kaartje achter de voorruit liggen....of een boete onder de ruitenwisser
pima schreef:[quote="kokkaje kan niet alle olie met elkaar vergelijken, dus die rommel van de gamma is inderdaad een stuk goedkoper, maar heeft ook niet dezelfde kwaliteit. ik heb nog overwogen om vooraf te zeuren, maar het kwam er niet meer van
Olie voor een motorfiets koop je voor ca 18 euro per 1/2 liter, heb in het manuaal van de motor de specificaties van de olie opgezocht en kwam tot de conclusie, dat de olie van het warenhuis daar aan voldeed en heb daar tot nu toe al ca 60.000km probleemloos mee gereden. Maar ik kan me voorstellen, dat de gevoelige, zgn zuinige milieuvriendelijke auto's, een speciale olie nodig hebben.
de olie van de gamma is qua specificaties ook geschikt voor mijn auto, maar ik denk er niet aan om dat erin te gooien. dat het aan de specificaties voldoet wil helemaal niet zeggen dat het dezelfde eigenschappen heeft. een heel belangrijk onderdeel van smeerolie is de "dopes" of toevoegingen die erin zitten, en ik weet niet zo zeker of dat die bij de goedkope olie er ook wel in zit.IK zou voor je motor ook eens kijken op de site van oliewereld.
Laatst gewijzigd door kokka op 04 feb 2014 07:47, 3 keer totaal gewijzigd.
en daar inkopen te doen.
Grappig, ik woon in Nijmegen, en ook de auto's met Duits kenteken hebben hier gewoon een kaartje achter de voorruit liggen....of een boete onder de ruitenwisser
Kijk, dan hebben ze die maatregel kennelijk weer terug gedraaid, en terecht!