SOS Pechhulp kennende staat er in de overeenkomst onder andere iets in de trant van: 'De pechhulpservice eindigt per contractsvervaldatum, indien klant of SOS Pechhulp de pechhulpservice minimaal twee maanden voor de contractsvervaldatum heeft opgezegd'.alfatrion schreef:Nee, nee en nog eens nee. Het is niet zo dat verzekering na een jaar "maandelijks" mag worden opgezegd. Het is niet zo dat dit van beide kanten mag. En het is al helemaal niet zo dat daar geen goede reden voor hoeft te worden opgegeven.NeoDutchio schreef:Ts heeft al langer dan een jaar de verzekering lopen, dus mag er, met inachtneming van een opzegtermijn, opgezegd worden. Dit mag van beide kanten. In principe hoeft er ook geen reden vernoemd te worden.
Dus ook SOS Pechhulp heeft sowieso de mogelijkheid van een contract af te komen, toch? Zelfs zonder dat het aantal verzoeken tot pechhulp daarbij betrokken moet worden. Als SOS Pechhulp op deze wijze van een klant af zou willen, kan dat gewoon. Normaalgesproken zal daarvoor best een reden opgegeven worden, maar zelfs al doet men dat niet, het contract is dan wel degelijk beëindigd.
Je kunt dus wel een potje gaan stoeien met SOS Pechhulp over een voorwaarde waarvan je claimt dat die 'onredelijk bezwarend' is en dat die voorwaarde daarom ongeldig verklaard dient te worden, tegen de tijd dat je uitgestoeid bent, heeft SOS Pechhulp het contract op grond van die andere bepaling al lang beëindigd.
(Overigens: SOS Pechhulp wil de klant natuurlijk helemaal niet kwijt. Het wil wel dat de klant de eerst komende tijd geen verzoeken tot pechhulp meer doet )