Leeftijd heeft lange na niet de grootste invloed vaak is het onderhoud wat deze auto's niet/te weinig krijgen. Want zeg eerlijk die oud fiat van 600 euro laat je toch geen beurt geven van 380 euro en dat brandende motorstorings-lampje ach dat kan vast ook geen kwaad
Dat is het dus, als de auto 6000 waard is, is hij die reparatie wel waard, als hij 600 kost niet? Terwijl beiden misschien nog even lang mee kunnen gaan? Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb 4 jaar geleden voor mijn karretje 750 euro betaald, het totaal aan reparaties bedraagt in die 4 jaar 1400 euro, oftewel gemiddeld 350 per jaar. Daarbij, als ik hem zou verkopen kan ik er, afhankelijk van de resterende Apk, nog 300 tot 500 voor terug vangen, mits particulier verkocht. Goedkoper kun je niet rijden.
Als ik ieder jaar een ander barrel voor 600 euro had gekocht was ik niet alleen duurder uit, maar ik zou zeer waarschijnlijk ook barrels hebben gehad die er beroerder uit zouden zien en slechter zouden rijden dan deze, plus dat ik niet iedere keer op zoek moet naar iets anders.
Ok, het gaat voor deze op termijn ophouden, dat weet ik. ALS hij de volgende Apk haalt, kon dat echt wel eens de laatste gaan worden, want ik merk gewoon dat het allemaal wat minder gaat worden, en er zitten gewoon grotere kosten aan te komen, waaronder de koppelingsplaten (km stand is 154000) en nog wat andere grappen, waaronder roest.