En we zijn er weer, het is weer de schuld van de PVV. Dan kan je tenminste je vingers in je oren stoppen, je ogen sluiten en heel hard lalalalala gaan gillen zodat je niet hoeft te horen dat steeds meer taken overhevelen naar gemeentes en deze minder geld geven door vorige regeringen is gebeurd.rwolters schreef: ↑09 mar 2025 11:16in het taxatierapport staan actuele verkoopprijzen van vergelijkbare panden in de buurt. Die kloppen niet bij jou? Als nieuwe bewoners achterlijke bedragen voor een huis betalen heeft dat uiteraard invloed op de waarde van jou woning.
Overigens wel grappig: als het om WOZ waarde gaat vindt iedereen het altijd te hoog, maar als iemand z;n huis gaat verkopen vinden we de vraagprijs eigenlijk al te laag. De uiteindelijke verkoopprijs kan dan immers niet hoog genoeg zijn (wat ironisch genoeg dan weer tot gevolg heeft dat ex-buren volgend jaar weer een veel hogere WOZ-waarde krijgen.
En overigens nummer 2: De WOZ waarde zelf maakt niet zo uit. Uiteindelijk is het de lokale en landelijke politiek die op basis van de WOZ waarde lokale en landelijke belastingen bepalen. De gemeente kan prima het OZB bedrag per 1000 euro waarde lager maken als alle woningen duurder worden. Dan hebben ze alleen de pech dat de kneiterrechtse regering weigert gemeentes meer geld te geven voor meer taken en de gemeente dus zelf op zoek moet naar geld.
Ervaringen Eerlijke WOZ
Re: Ervaringen Eerlijke WOZ
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Géén idee. Het is de enige woning in de wijk waar het gebeurd is. Dik kans dat de gemeente langs is geweest en een paar stevige aandachtspunten van buitenaf heeft kunnen zien. Wij hebben er zelf in ieder geval niet om gevraagd, de notaris vindt het ook een mysterie.BL2 schreef: ↑08 mar 2025 23:38Mij zegt het, enigszins off-topic dat dit in deze tijd waarin de huizenprijzen fors stijgen bijzonder vreemd is.witte angora schreef: ↑08 mar 2025 20:20Naja, het feit dat de woning van mijn ouders een jaar of 3 geleden 70.000 euro duurder werd, en dit jaar 70.000 euro goedkoper, zegt mij ook wel iets als ik eerlijk mag zijn.
Hoe kom je aan deze flinke waardevermindering en door wie is dat zo getaxeerd. En wat waren misschien de belangen in deze voor een fors lagere woningwaarde ?
-
De oplossing voor alles van jouw soort types. Meer geld voor gemeentes, meer geld voor vluchtelingen, meer geld voor subsidies, meer geld voor ontwikkelingswerk, meer geld voor defensie, meer geld voor Gaza, meer geld voor lhbtq, meer geld voor bijstandsgerechtigden, meer, meer, meer geld. En waar moet dat vandaan komen? Laat die oude witte mannen maar langer doorwerken en pak ze hun stemrecht af want anders stemmen ze op de verkeerde.
-
Wilders verkiezingsbeloften waren extreem-linkse luchtfietserij.
Ik doe nooit aan complotdenken, maar nu gaat de woning in de verkoop en heeft de (familie van) de taxateur ineens belangstelling voor de woning.....?witte angora schreef: ↑09 mar 2025 17:18......Het is de enige woning in de wijk waar het gebeurd is. Dik kans dat de gemeente langs is geweest en een paar stevige aandachtspunten van buitenaf heeft kunnen zien. .......
Is de woning dan in zo'n extreem slechtere staat dan de andere woningen, en dat gaat natuurlijk niet om een barstjes in de muur of wat gebladderd verfwerk.
-
Nou... De taxateur heeft er niks mee te maken, het kwam vanuit de gemeente zelf. Maar de woning heeft/had inderdaad aardig wat achterstallig onderhoud. Waaronder het feit dat de woonkamer niet gelucht kan worden. Mijn ouders hebben er ooit andere kozijnen in laten zetten zonder ventilatiemogelijkheid.
Ventileren kon alleen door zowel de voordeur als de keukendeur open te zetten...
Dat was het punt waar ik het eerder over had; een gebrek dat duidelijk zichtbaar is. Hebben we het niet eens over de rest.

En dat is dus al een geldig argument om bezwaar in te dienen. Dit heb ik namelijk al vaker gedaan omdat de huizen daar mijn huis mee vergeleken werd hele andere waren. Een keer heeft de gemeente de WOZ waarde zelfs verder naar beneden bijgesteld dan ik gevraagd heb.BL2 schreef: ↑09 mar 2025 13:52Veel woningen alhier worden oa vergeleken met een compleet gerenoveerde woning, inclusief forse uitbouw.
Die woning is met E 200.000,- meer verkocht wat hier gangbaar is......
De gemeente schat hier de WOZ voor soortgelijke woningen in rond de E 500.000,- Eerlijke WOZ denk aan E 400.000,-
Dat lijkt me een te groot verschil, mede omdat de gemeente na bezwaar er nog geen Euro afdoet.
En verder werk Eerlijke WOZ volgens mij wel goed, maar je moet nog steeds een hoop zelf aandragen.